سامانه اینترنتی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

GOL-768x768-1

۱۸ خرداد, ۱۴۰۵ ۱۱:۵۷

دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۱:۵۷

در مورد “فراکسیون کمونیستی” و آقای سیاوش

آقای سياوش از زمان ابلاغ نامه گروه کار تشکيلات (۲۶ ژولای ۲۰۱۰) عضو سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) نيست و "فراکسيون کمونيستی" تعلقی به سازمان ندارد و فعاليت او تحت عنوان "فراکسيون کمونيستی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)" غيرقانونی است. سازمان در مقابل آقای سياوش و فعاليت فراکسيون وی هيچ مسئوليتی برعهده ندارد.

در آستانه برگزاری کنگره دهم سازمان (۱۹ تا ۲۲ بهمن ۱۳۸۵) مطالبی با امضای “فراکسیون کمونیستی” سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) انتشار یافت. بعد از انتشار مطالب، مشخص شد که یکی از اعضای سازمان با نام سازمانی سیاوش فراکسیونی را راه انداخته است بدون این که ارگانهای سازمانی را در جریان بگذارد و پرنسیپهای سازمانی را رعایت نماید. در کنگره اکثر اعضای سازمان نسبت به این اقدام اعتراض کرده و از او خواستند که به پرنسیپهای سازمانی پایبند بماند. او بعد از کنگره به فعالیت خود تحت همان عنوان ادامه داد و بعد از مدتی سایت “یاران” را به عنوان ارگان فراکسیون راه انداخت. ارگانهای سازمان بارها به وی مراجعه کرده و خواستار همکاری او با ارگانهای سازمانی شدند. اما مراجعات به نتیجه نرسید. شورای مرکزی برای قانونمند کردن فعالیت فراکسیونی در سازمان، کمیسیونی را تشکیل داد و کمیسیون ضوابط فعالیت فراکسیونی را در سازمان تدوین کرد. این ضوابط در اساسنامه هم گنجانده شدند. بعد از تدوین ضوابط فعالیت فراکسیونی در سازمان، دوباره به آقای سیاوش مراجعه و از وی خواسته شد که برپایه ضوابط تشکیل فراکسیون عمل کند. اما او باز خواست ارگانهای سازمان را بی پاسخ گذاشت. آقای سیاوش بعد از کنگره یازده به ارگانهای سازمان مراجعه کرد تا فراکسیون وی را به رسمیت شناسند. ارگانهای سازمان از مراجعه او استقبال نموده و خواهان عمل بر طبق اساسنامه شدند. در اساسنامه سازمان آمده است: ۱. گرایش و فراکسیون گروهی از اعضای سازمان را دربر میگیرند که دستکم در یکی از عرصههای مسائل دیدگاهی، برنامهای و یا سیاسی اشتراک نظر نسبتا پایدار دارند. گرایش فاقد سازماندهی و پلاتفرم است. فراکسیون دارای پلاتفرم، نام و هویت جمعی بوده و سازمانیافته است. ۲. فراکسیون برپایۀ پلاتفرم کتبی تشکیل و رسمیت آن بر اساس اساسنامه توسط شورای مرکزی اعلام میشود. فراکسیون رابطی را برای ارتباط با نهادهای سازمانی انتخاب و به شورای مرکزی معرفی میکند. فراکسیون باید لیست نام اعضای خود را به شورای مرکزی ارائه کند. ۳. فعالیتهای فراکسیون شفاف و علنی است. موازین حاکم بر مناسبات درونی فراکسیون همان اساسنامه است. فراکسیون حق ایجاد تشکیلات جدا از تشکیلات سازمان را ندارد. از آقای سیاوش خواسته شد که پلاتفرم، لیست اعضا و نام رابط فراکسیون را در اختیار شورای مرکزی قرار دهد. به آقای سیاوش خاطر نشان گردید که فراکسیون توسط گروهی از اعضای سازمان تشکیل می شود و هویت جمعی دارد. تشکیل فراکسیون توسط یک عضو و فراکسیون یک نفره بی معنی است. وی این بار هم نه پاسخی به نامههای ارگانها داد و نه پایبندی خود را به اساسنامه نشان داد. گروه کار تشکیلات سازمان با توجه به عملکرد وی، در طی نامهای از هیئت سیاسی ـ اجرائی خواست که نسبت به عضویت وی در سازمان با توجه به نقض مکرر اساسنامه تصمیم بگیرد. هیئت سیاسی ـ اجرائی نامه گروه کار را مورد بحث و بررسی قرار داد. با توجه به این که: ۱. تمام اقدامات گروه کار تشکیلات برای گفتگو و تنظیم رابطه آقای سیاوش با سازمان به جهت عدم همکاری وی بینتیجه مانده است؛ ۲. آقای سیاوش پرسشهای گروه کار تشکیلات در مورد عملکردش را بیپاسخ گذاشته است؛ ۳. فراکسیون کمونیستی را خودسرانه و بدون مجوز ارگانهای سازمانی راه انداخته و ضوابط اساسنامه در مورد فعالیت فراکسیون را نقض کرده است؛ ۴. سایت فراکسیون را راه انداخته و به خواست ارگانهای سازمان برای بستن سایت، وقعی نگذاشته است؛ ۵. چندین سال است که حق عضویت نپرداخته و مراجعات متعدد مسئولین برای دریافت حق عضویت بینتیجه مانده است؛ هیئت سیاسی ـ اجرائی با استناد به فصل هفتم اساسنامه (نقض اساسنامه) عضویت وی در سازمان را لغو کرد و از گروه کار تشکیلات خواست که به آقای سیاوش بعد از ابلاغ این تصمیم، یک ماه دیگر فرصت دهد تا چنانچه او همچنان به نقض اساسنامه ادامه دهد، تصمیم هیئت سیاسی ـ اجرائی مبنی بر لغو عضویت وی به اجرا درآید. متاسفانه نامه گروه کار باز هم بیپاسخ ماند و گروه کار تشکیلات تصمیم هیئت سیاسی ـ اجرائی را به اجرا گذاشت و به وی ابلاغ کرد. بدینوسیله اعلام میشود که آقای سیاوش از زمان ابلاغ نامه گروه کار تشکیلات (۲۶ ژولای ۲۰۱۰) عضو سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) نیست و “فراکسیون کمونیستی” تعلقی به سازمان ندارد و فعالیت او تحت عنوان “فراکسیون کمونیستی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)” غیرقانونی است. سازمان در مقابل آقای سیاوش و فعالیت فراکسیون وی هیچ مسئولیتی برعهده ندارد. دبیرخانه شورای مرکزی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) ۲۱ مرداد ۱۳۸۹ (۱۲ اوت ۲۰۱۰)

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد, ۱۳۸۹ ۶:۲۵ ب٫ظ

آخرین نوشته‌ها:

لینک کوتاه

نظرات

Comments are closed.

به مناسبت سالروز پیروزی بر نازیسم؛ هیچ نیروی اهریمنی نمی‌تواند بر مردمی متحد پیروز شود

هیئت سیاسی- اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت): همان‌گونه که اتحاد شوروی در ژوئن ۱۹۴۱ با اتکای به اتحاد مردمی در برابر تجاوز ایستاد، ایران نیز در اسفند ۱۴۰۴ دچار تحولی بزرگ شد. همبستگی مردم در دفاع از میهن، که به عین دریافتند فرزندانشان در نیروهای مسلح، به اتکای پشتیبانی جامعه است که قادرند از کشورشان در برابر خطر موجودیتی دفاع کنند.

ادامه »

ایران در آستانه فروپاشی: اعتراضات، عدم حقانیت حاکمان و بن‌بست‌های پیش‌رو…

شورای سردبیری کار: تجربه تمامی طول دوران حیات حکومت اسلامی نشان می‌دهد که هر موج سرکوب، به‌جای تثبیت پایدار نظام، پایگاه اجتماعی نظام را کوچک‌تر می‌کند، شمار بیشتری از شهروندان را به صف مخالفان می‌راند و پس از مدتی، اعتراضات گسترده‌تری دوباره سر برمی‌آورد. این بار اما فشار از پایین با خطر تشدید تنش در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی نیز هم‌زمان شده است. در چنین فضایی، اسرائیل ـ با سابقه حملات تحریک آمیز و تلاش مستمر برای تضعیف جمهوری اسلامی ـ ممکن است اعتراضات داخلی را فرصتی برای ازسرگیری حملات علیه ایران تلقی کند. این هم‌زمانی نارضایتی داخلی و تهدید خارجی، معادله‌ای بسیار خطرناک برای کشور ما ایجاد کرده است.

مطالعه »
از ناحیه تا تهران

از ضاحیه تا تهران: تبادل آتش یا تسریع توافق؟

محمد مالجو: تهاجم اخیر اسرائیل به ضاحیۀ جنوبی و واکنش موشکی ایران به اسرائیل در چند ساعت پیش دوباره منطقه را در آستانۀ ورود به چرخۀ تصاعدیِ خطرناکی قرار داده است.

استدلال ایران دربارۀ نقض آتش‌بس با تهاجم اسرائیل به لبنان به‌تمامی صحیح است. اما پاسخ ایران در قالب تبادل آتش عملاً لبنان را به سوی یک میدان جنگی شدیدتر سوق می‌دهد، میدانی که ظرفیت تخریبی دارد بس فراتر از توان یک جامعۀ بحران‌زده.

اما مسئله فقط لبنان نیست. همین مسیر عملاً ایران را نیز در معرض لغزش به یک رویارویی فزاینده و پرهزینه قرار می‌دهد. گسترش دامنۀ درگیری به‌ طور همزمان در لبنان و ایران نه به بازدارندگی پایدار …

مطالعه »

گل به‌خودی فیفا در دادن میزبانی جام جهانی به آمریکا و کانادا و نادیده گرفتن تبعیض نسبت به تیم های شرکت کننده…

گودرز اقتداری: تیم ملی همانگونه که در جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر هم هدف تظاهرات مخالفین جمهوری اسلامی قرار گرفت در این بازیها نیز با تقابل مخالفین جمهوری اسلامی بویژه طرفداران سلطنت روبرو خواهذ بود. پیش بینی ها اما انست که این بار شاید بخاطر میزبانی در امریکا و کانادا که هر دو میزبان صد ها هزار ایرانی متمایل به رضا پهلوی هستند، امکان در گیری های بیشتر محتمل‌تر است…. در دیدگاه ما اما تیم ملی تیم تمام مردم ایران است و در این شرایط که کشور هدف حملات و خسارات بی‌بدیل در تاریخ معاصر خود بوده است پیروزی تیم ملی و حمایت عمومی هم‌وطنان برای ایجاد اتحاد و هم‌بستگی ملی بیش لز پیش ضروری و مورد انتظار است. ما مانند همه هنرمندان و روشنفکران میهن تحت ستم‌مان ورزش‌کارانی که با پرچم ایران در هر میدانی مبارزه میکنند را نیز فرزند ایران و از ان خود میدانیم و پیروزی هایشان را در میدان‌های جهانی ارج می‌گذاریم.

مطالعه »
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

از ضاحیه تا تهران: تبادل آتش یا تسریع توافق؟

لامرد؛ فاجعه‌ای که در سایه ماند

احمدی‌نژاد، ترامپ و نتانیاهو؛ سه «قهرمان» برای یک سناریو!

اسلام به‌مثابه ایدئولوژی دولت: پژوهشی بر اساس مفهوم قدرت، فرهنگ و ایدئولوژی نزد گرامشی

گاهنامه زنان شماره ۲ – زمستان ۱۴۰۴

تلاش و دغدغهٔ نسل پنجاه و هفت و نسل زد! دیکتاتوری و فقر عمومی و بشکه‌های ثروت