سامانه اینترنتی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

GOL-768x768-1

۱۹ خرداد, ۱۴۰۵ ۱۶:۰۶

سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۶:۰۶

کاندیدایی را معرفی کنید که رای نداشته باشد!!

گروه سياسي: يك سايت معروف اصولگرايان در تحليلي عجيب، رسما و كتبا! به اصلاح‌طلبان پيشنهاد داد اگر مي‌خواهند در درون نظام بمانند كانديدايي را معرفي كنند كه راي نداشته باشد زيرا در غير اينصورت باعث رنجش بخش‌هايي از نظام خواهند شد!

در حالیکه برخی چهره‌های مردمی اصولگرایان همچون علی مطهری اخیرا تاکید کرده‌اند که جناح اصلاحات و شخص آقای خاتمی باید وارد عرصه انتخابات آینده بشوند و برخی افراد سیاسی شاخص این جریان، آرای اصلاح‌طلبان و شخص خاتمی را در نظرسنجی‌های رسمی بالاتر از اصولگرایان اعلام کرده‌اند؛ اما این سایت در تحلیل خود نوشته است: «اصلاح طلبان در قبال انتخابات ریاست جمهوری سال بعد، می‌توانند دو راه متفاوت را در پیش گیرند. نخست اینکه برای اثبات وفاداری خود به اعتراضات و معترضان پس از انتخابات سال ۸۸، از در تقابل با نظام وارد شوند …خاتمی را به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود در انتخابات معرفی کنند…. در شرایط فعلی، اوضاع سیاسی کشور به گونه‌ای است که عزم خاتمی برای در اختیار گرفتن دولت، لااقل از سوی بخش‌های مهمی از نظام، چنین تعبیر خواهد شد.»!! این سایت توضیح نداده اینکه رییس‌جمهور ۸ ساله ایران مجددا عزم کند مجددا و آن هم با آرای مردم دولت را در اختیار بگیرد؛ و اصولا انتخاب رییس‌جمهوری که صلاحیتش توسط شورای نگهبان تایید شود توسط مردم، چه تعبیر بدی می‌تواند «از سوی بخش‌های مهمی از نظام» ایجاد کند؟ از آن مهمتر مگر بالاتر از نظر اکثریت مردم که طبق نظر صریح بنیانگذار نظام و انقلاب که «میزان رای مردم است»، شورای نگهبان و تنفیذ رهبری هم داریم؟ پس بخش‌های مهم نظام از نظر این سایت چه کسانی هستند؟ این سایت در ادامه تحلیل عجیب خود نوشته: «… نفس معرفی یک کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری آتی، ولو که آن کاندیدا شانس چندانی برای پیروزی در انتخابات نداشته باشد، موجب تداوم امکان حضور اصلاح‌طلبان در عرصه رقابت سیاسی برای راهیابی به قوه مجریه به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای انتخابی در نظام جمهوری اسلامی خواهد شد»! تحلیل گر این رسانه اصولگرا که ظاهرا از نتایج نظرسنجی‌های رسمی و پایگاه‌ اجتماعی اصلاح‌طلبان به شدت نگران است در واقع این پیام را به رقیب سیاسی جناح مورد حمایت خود می‌دهد که شما «فعلا» فقط برای «حضور در عرصه رقابت سیاسی» ! و به عبارت مردمی و شفاف «گرم کردن تنور انتخابات» فعالیت کنید نه برای پیروزی در انتخابات! و مگر قرار است دیگر چه اتفاقی بیفتد که یک جناح در «عرصه سیاسی» باقی بماند یا نماند؟ یعنی به زعم شما اصلاح‌طلبان در این چهار ساله اخیر در عرصه سیاسی ایران بوده‌اند که حالا اگر یک کاندیدایی که رای بالا داشته باشد را معرفی کنند و «بخش‌هایی از نظام» را ناراحت کنند؛ از «عرصه سیاسی» خارج خواهند شد!! به نظر می‌رسد چنین نگاه و تحلیلی در کل جهان ظاهرا فقط در نگاه اصولگرایی در عرصه سیاسی ایران و حامیان رسانه‌ای آنها یافت می‌شود زیرا تاکنون در هیچ کجای دنیا، حزب، تشکل، جریان و گروهی سیاسی، کاندیداهای رای‌آور و با پشتوانه مردمی خود را برای خوشایند رقیب خود کنار نمی‌نهند تا با کاندیداهای درجه ۲ و ۳ وارد عرصه انتخابات ‌شوند چون به مذاق رقبا خوش آید؛ چون در ایران ما، طفلک رقیب از «خدمتگزاری به مردم و جامعه» سیری‌ناپذیرند! جالبتر اینکه نویسنده این رسانه در ادامه وارد مصادیق شده و پیام خود را صریح تر بیان می‌کند و می‌نویسد: «…اگر اصلاح‌طلبان گزینه‌ای مثل محمدجواد اطاعت و یا محمدرضا عارف را به عنوان کاندیدای خود در انتخابات سال آینده معرفی کنند و همگی رسماً از آن کاندیدا حمایت کنند، حتی اگر در انتخابات شکست بخورند، دستکم حضور خود را در نظام تضمین کرده‌اند»!! و در ادامه می‌افزاید: «گروه هایی می‌توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس شرکت کنند که در درون نظام باشند. وقتی اصلاح‌طلبان با کاندیدایی نه چندان برجسته در انتخابات آتی حضور یابند، عملاً مانع از بیرون رانده شدن خود از عرصه رسمی فعالیت سیاسی در نظام جمهوری اسلامی شده‌اند و این امر، راه را برای تقویت فعالیت سیاسی آنها در آینده باز می‌کند.»!! جالب اینکه پروژه کاندیداسازی برخی چهره‌های درجه دو و سه اصلاح‌طلب توسط همین سایت و دیگر سایت‌های اصولگرا دنبال می‌شود و بر اساس همین پروژه تحلیل خود را نیز ارائه و بر اساس آن نتیجه‌گیری می‌کنند! معلوم نیست از نگاه این تحلیل‌گران، اصولا رقابت سیاسی چه معنایی دارد؟ یعنی «گرم کردن تنور»؟ از طرف دیگر قرار است معیار و مقیاس «درون نظام بودن» را شما برای مردم ایران تعیین کنید؟ چه کسی چنین حقی را به شما داده است؟ شما قیم مردم و جامعه ایران هستید؟ اصولا شما عادل و با انصاف هستید؟ اگر بودید که ۸ سال مدیریت دوستانتان این دسته گل وضع امروز کشور نبود! شما اگر انصاف داشتید، به عنوان یک رسانه اصولگرا قبل از هر چیز مثل هرجای دیگر دنیا، بابت سرکار آوردن مجموعه مدیرانی که حاصل عملکردشان را امروز می‌بینیم از مردم ایران بابت نحوه و شیوه مدیریت کشور در این سالها پوزش و حلالیت می‌طلبید. و البته اگر اندکی روحیه حق‌طلبی و انصاف و … داشتید در مقابل این‌همه فشارهای غیرقانونی که بر رقبای سیاسی‌اتان در این سالها روا شده روزه سکوت توام به رضایت نمی‌گرفتید و حتی از چاپ و انتشار دو خط خبر دریغ نمی کردید با این بهانه که رسانه‌امان که سوددهی تجاری خوبی دارد را به خاطر این مسائل پیش‌پا افتاده! به خطر نمی‌اندازیم!! و نکته تلخ‌تر حکایت هم این است که حالا «پوزش نطلبیده» قیافه طلبکار گرفته و به رقیب سیاسی خود نهیب می‌زنید که نکند بخواهید قدرت را از ما بگیرید (آنهم با آرای مردم)! تحلیل شما پیام شفاف و عیانش این است که: آهای اصلاح‌طلبان فتنه‌گر، کاندیدایی که رای مردم را با خود همراه دارد نباید معرفی کنید چون کاندیداهای ما دچار مشکل خواهند شد! و چون ما هنوز شیفته قدرت هستیم به شما پیشنهاد می‌کنیم با زبان خوش وارد این عرصه نشوید! یک فرد درجه دو که خود ما به شما معرفی می‌کنیم را معرفی کنید تا از هم اکنون خیال ما برای پیروزی راحت باشد و شما هم از اینکه بازیگر «نخودی» این بازی هستید شکرگزار خدا و ما اصولگرایان منصف باشید؛ همین دوست و رفیق شما آقای باهنر نبود که مدتی پیش گفت: اصلاح‌طلبان از اینکه در این کشور اجازه «نفس کشیدن» دارند باید از ما سپاسگزار باشند؟! نه آقایان! آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت! شما به جای پیشنهادهای بکر که از آن بوی نومیدی از نتیجه انتخابات پیش رو و قبول شکست و رویگردانی مردم به مشام می‌رسد لطفا به فکر کاندیداهای جناح خودتان باشید و تقویت میزان رای‌آوری‌اشان در بین مردم. سپس برای دیگران نقش طبیب، منجی و خیرخواه بازی کنید. الته شما یک حق طبیعی و مسلم دارید که هیچکس نمی‌تواند آن را از شما دریغ کند. در سایتتان و همه تریبون‌های بی‌شمار و انحصاری‌اتان که الی ماشااله غیرقابل شمارشند از مردم بخواهید که به این صد و یا هزار دلیل به کاندیدای اصلاح‌طلبان رای ندهید و به کاندیدای ما رای دهید. بگویید و بنویسید که «اصلاح‌طلبان مزدورند، غرب زده‌اند، بی‌کفایتند، به آزادی بیان اعتقاد ندارند، دروغگویند، سابقه مدیریتی‌اشان سیاه و تار است، فتنه‌گرند و دهها اتهام دیگری که سالهاست بر آنها روا داشته‌اید…» و بگویید و بنویسید: «مردم؛ ما اصولگرایان راست‌گویان تاریخ‌ایم، ضد استعمار و استکباریم، در خدمتگزاری به شما مردم لحظه شماری و بی تابی می‌کنیم، عدالت محور و با انصافیم، طرفدار آزادی بیان هستیم، با مخالفان خود منصفیم و از همه مهمتر در مدیریت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی کشور خوش‌سابقه‌ایم و نمونه‌اش هم پیش روی شماست؛ مدیریت ۸ ساله اخیر …!»

تاریخ انتشار : ۱ فروردین, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

آخرین نوشته‌ها:

لینک کوتاه

نظرات

Comments are closed.

به مناسبت سالروز پیروزی بر نازیسم؛ هیچ نیروی اهریمنی نمی‌تواند بر مردمی متحد پیروز شود

هیئت سیاسی- اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت): همان‌گونه که اتحاد شوروی در ژوئن ۱۹۴۱ با اتکای به اتحاد مردمی در برابر تجاوز ایستاد، ایران نیز در اسفند ۱۴۰۴ دچار تحولی بزرگ شد. همبستگی مردم در دفاع از میهن، که به عین دریافتند فرزندانشان در نیروهای مسلح، به اتکای پشتیبانی جامعه است که قادرند از کشورشان در برابر خطر موجودیتی دفاع کنند.

ادامه »

ایران در آستانه فروپاشی: اعتراضات، عدم حقانیت حاکمان و بن‌بست‌های پیش‌رو…

شورای سردبیری کار: تجربه تمامی طول دوران حیات حکومت اسلامی نشان می‌دهد که هر موج سرکوب، به‌جای تثبیت پایدار نظام، پایگاه اجتماعی نظام را کوچک‌تر می‌کند، شمار بیشتری از شهروندان را به صف مخالفان می‌راند و پس از مدتی، اعتراضات گسترده‌تری دوباره سر برمی‌آورد. این بار اما فشار از پایین با خطر تشدید تنش در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی نیز هم‌زمان شده است. در چنین فضایی، اسرائیل ـ با سابقه حملات تحریک آمیز و تلاش مستمر برای تضعیف جمهوری اسلامی ـ ممکن است اعتراضات داخلی را فرصتی برای ازسرگیری حملات علیه ایران تلقی کند. این هم‌زمانی نارضایتی داخلی و تهدید خارجی، معادله‌ای بسیار خطرناک برای کشور ما ایجاد کرده است.

مطالعه »
از ناحیه تا تهران

از ضاحیه تا تهران: تبادل آتش یا تسریع توافق؟

محمد مالجو: تهاجم اخیر اسرائیل به ضاحیۀ جنوبی و واکنش موشکی ایران به اسرائیل در چند ساعت پیش دوباره منطقه را در آستانۀ ورود به چرخۀ تصاعدیِ خطرناکی قرار داده است.

استدلال ایران دربارۀ نقض آتش‌بس با تهاجم اسرائیل به لبنان به‌تمامی صحیح است. اما پاسخ ایران در قالب تبادل آتش عملاً لبنان را به سوی یک میدان جنگی شدیدتر سوق می‌دهد، میدانی که ظرفیت تخریبی دارد بس فراتر از توان یک جامعۀ بحران‌زده.

اما مسئله فقط لبنان نیست. همین مسیر عملاً ایران را نیز در معرض لغزش به یک رویارویی فزاینده و پرهزینه قرار می‌دهد. گسترش دامنۀ درگیری به‌ طور همزمان در لبنان و ایران نه به بازدارندگی پایدار …

مطالعه »

گل به‌خودی فیفا در دادن میزبانی جام جهانی به آمریکا و کانادا و نادیده گرفتن تبعیض نسبت به تیم های شرکت کننده…

گودرز اقتداری: تیم ملی همانگونه که در جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر هم هدف تظاهرات مخالفین جمهوری اسلامی قرار گرفت در این بازیها نیز با تقابل مخالفین جمهوری اسلامی بویژه طرفداران سلطنت روبرو خواهذ بود. پیش بینی ها اما انست که این بار شاید بخاطر میزبانی در امریکا و کانادا که هر دو میزبان صد ها هزار ایرانی متمایل به رضا پهلوی هستند، امکان در گیری های بیشتر محتمل‌تر است…. در دیدگاه ما اما تیم ملی تیم تمام مردم ایران است و در این شرایط که کشور هدف حملات و خسارات بی‌بدیل در تاریخ معاصر خود بوده است پیروزی تیم ملی و حمایت عمومی هم‌وطنان برای ایجاد اتحاد و هم‌بستگی ملی بیش لز پیش ضروری و مورد انتظار است. ما مانند همه هنرمندان و روشنفکران میهن تحت ستم‌مان ورزش‌کارانی که با پرچم ایران در هر میدانی مبارزه میکنند را نیز فرزند ایران و از ان خود میدانیم و پیروزی هایشان را در میدان‌های جهانی ارج می‌گذاریم.

مطالعه »
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

شلیک موشک‌ها؛ آغاز جنگ یا آخرین فرصت برای مذاکره؟

جنگ که می آید همه شکست می خورند

بیانیه اعتراضی حزب اتحاد ملت نسبت به تداوم روند اعدام‌ها

از ضاحیه تا تهران: تبادل آتش یا تسریع توافق؟

لامرد؛ فاجعه‌ای که در سایه ماند

احمدی‌نژاد، ترامپ و نتانیاهو؛ سه «قهرمان» برای یک سناریو!