جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۳

نوروزتان پیروز ، سال ۱۳۸۷ فرخنده باد!

مسئولیت سازماندهی مبارزه با استبداد مذهبی با ماست. شیشه عمر دیو استبداد در دستان ماست. نسیم بهاری تحول در راستای تعادل هستی بخش و جان آفرین اجتماعی در مشت ماست. اگر همه ما ایرانیان آزادیخواه بخواهیم، میتوانیم کشور نیاکانی خود را از کابوس ستم و فلاکت و بیداد برهانیم. ما میتوانیم، ما باید بتوانیم برای تامین پایدار صلح، امنیت، آسایش، آزادی، رفاه، عدالت اجتماعی، مردمسالاری، پیشرفت و توسعه در همه عرصه های حیات اجتماعی سرزمین خود شانه به شانه هم بچسبانیم.

هم‌میهنان گرامی !
هر سال در چنین روزهایی، پیک نوروزی درب خانه ایرانیان را می کوبد و غبار سال کهنه را می روبد. نوروز از هزاره های پیش همه ایرانیان را به هم پیوند می دهد. ایرانیان، در هر جای ایران که بزیند، به هر زبان که سخن بگویند و به هر کیش که باشند، نوروز را بزرگترین جشن خود می دانند و آن را پاس می دارند. نوروز، جشنی که نماد هماهنگی انسان و طبیعت است، جشنی که علیرغم همه پیوندهای تنگاتنگش با فرهنگ و سرگذشت سرزمین ما با هر گونه تنگ نظری و تعصب ملی بیگانه است، هر سال به دلهای همه ایرانیان، هر قدر که جور زمانه بر این دلها داغ نهاده باشد، راه می یابد. بچه های ایران به نوروز به مثابه جشن خود می نگرند، جشنی که رخت نو بر تن نونهالان می پوشاند و لبخند بر لبان بزرگترها می نشاند. هیچ ایرانی نیست که نوروز برای او یادهای نیک روزهای کودکی مانند جامه پاکیزه و شادی گرفتن عیدی را زنده نکند. هیچ هم میهن ما نیست که نوروز برای او در آغوش گرفتن و بوسیدن نزدیکان و یاران را تداعی نکند. این یادهاست که بر تلخی های یک سال پیروز می شود، تابلوی شاد نوروز است که در برابر آن، ستم نیز رنگ می بازد. نوروز است که به انسانها امید می دهد که فقر و بی عدالتی، بی حقی و استبداد را یارای خاموش کردن چراغ زندگی نیست.
در سالی که گذشت نیز مردم ایران چراغ زندگی را علیرغم سیاهکاری های حکومت اسلامی زنده نگه داشتند. در سال ۱۳۸۶، حکام ایران بر ابعاد سرکوب و نقض حقوق بشر افزودند. صدها تن از فعالان کارگری، مدافعان حقوق زنان، دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب و مبارزان برای حقوق ملی اقوام ایرانی، تنها به خاطر دفاع از حقوق قانونی مردم ایران، برای ابراز عقیده به زندان رفتند. حکومت فقها و پاسداران، در سال ۱۳۸۶ پاسخ هر صدای منتقد و دگراندیش را با اعدام و زندان و شکنجه داد. کارنامه حقوق بشری جمهوری اسلامی در سالی که گذشت از سالهای پیش نیز سیاهتر بود. با این حال، چوبه های دار، تختهای شلاق و سلولهای انفرادی نیز نتوانست صدای ایرانیانی را خاموش کند که بانگ عدالتخواهی و آزادمنشی را در پهنه میهن ما طنین افکن کرده اند.
سال ۱۳۸۶ در حالی به پایان می رسد که انزوای بین المللی کشور ما به خاطر سیاستهای ماجراجویانه حکومت ایران ادامه دارد. به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت پروژه اتمی جمهوری اسلامی، چهارده کشور رأی مثبت دادند و تنها یک کشور رأی ممتنع داد. در حالی که پس از ده ها سال برنامه اتمی ایران هنوز حتی یک لامپ را روشن نکرده است، جهان به این برنامه میلیاردها دلاری به دیده تردید می نگرد و حکومت ایران به جای تلاش برای زدودن این نگرانی، به استقبال رویارویی با جهان رفته است. رئیس جمهوری اسلامی بارها خواهان زدودن اسرائیل از نقشه منطقه شده است. این سیاست خارجی، بیانگر خواست مردم ایران نیست. مردم ایران خواهان صلح و همزیستی مسالمت آمیز با همه کشورهای جهانند و می خواهند دولت کشورشان به دور از تنش و رویارویی با سایر کشورها، پیش از هر چیز برای بهبود شرایط زندگی ایرانیان بکوشد و روابط خارجی را در خدمت این تلاش بگیرد.
اما آنچه حکومت ایران در اندیشه آن نیست، حل صدها معضل اقتصادی و اجتماعی در کشور است. در سالی که گدشت، علیرغم بهره مند شدن دولت ایران از بالاترین درآمد در تاریخ کشور، سطح زندگی میلیونها ایرانی دیگر به زیر خط فقر سقوط کرد. تورم و بیکاری ۲۰ درصدی، بیش از هر چیز ثمره سیاستهای دولت احمدی نژاد است. اختلاف طبقاتی در ایران هیچگاه به این شدت نبوده است. در حالی که ثروت ملی به جیب اقلیتی کوچک می رود، ده ها میلیون ایرانی از تأمین ابتدایی ترین نیازهای خود محرومند و با فقر دست و پنجه نرم می کنند.
در واپسین روزهای سال ۱۳۸۶، حکومت ایران نمایش رسوایی به نام انتخابات مجلس به راه انداخت که حتی در مقایسه با دوره های پیشین انتخابات در جمهوری اسلامی نیز مخدوش تر، پر تقلب تر و مضحک تر بود. نه تنها وزارت کشور و شورای نگهبان با همدستی یکدیگر، فهرست نامزدها را به کسانی که رهبری جمهوری می خواست محدود کردند، بلکه در اجرای انتخابات نیز نهایت کوشش به عمل آمد تا همان نتیجه ای که از پیش برای انتخابات تعیین شده بود از شمارش آرا به دست آید. این انتخابات بر خلاف تصور رهبران حکومت نه تنها ذره ای بر مشروعیت جمهوری اسلامی نمی افزاید، بلکه گواه دیگری بر این واقعیت است که مردم ایران تا جمهوری اسلامی هست بر سرنوشت خود حاکم نخواهند شد.

ایرانیان آزاده !
مسئولیت سازماندهی مبارزه با استبداد مذهبی با ماست. شیشه عمر دیو استبداد در دستان ماست. نسیم بهاری تحول در راستای تعادل هستی بخش و جان آفرین اجتماعی در مشت ماست. اگر همه ما ایرانیان آزادیخواه بخواهیم، میتوانیم کشور نیاکانی خود را از کابوس ستم و فلاکت و بیداد برهانیم. ما میتوانیم، ما باید بتوانیم برای تامین پایدار صلح، امنیت، آسایش، آزادی، رفاه، عدالت اجتماعی، مردمسالاری، پیشرفت و توسعه در همه عرصه های حیات اجتماعی سرزمین خود شانه به شانه هم بچسبانیم.
سال پیش رو خجسته ترین سالها خواهد بود، هر گاه ما ایرانیان آزادیخواه در داخل و خارج کشور و از همه جریان های اجتماعی، فکری، سیاسی و تاریخی دیوارهای جدایی میان خویش را به عزم و اراده و امید مشترک فروریزیم و گام متحد در راه آزادی و بهروزی ایرانی و آبادانی و سرافرازی ایران برداریم.

هم‌میهنان!
فرا رسیدن نوروز را از سوی فداییان خلق ایران به شما شادباش میگوییم. باشد که نوروز پیروز، به سالی که از راه می رسد فرخندگی دهد و خنده را به لبان ما باز گرداند. ما اطمینان داریم که سرکوب، بی عدالتی و بی اعتنایی حکومت ایران به خواستهای شما، ایرانیان آزادیخواه و عدالت پژوه را از راهی که در پیش گرفته اند باز نمی دارد و در سال جدید نیز کسانی که رویای حاکم کردن آرامش گورستانی بر ایران را در سر می پرورانند، به هدف خود دست نخواهند یافت. مردم ایران که هر نوروز، زندگی دو باره طبیعت را پاس می دارند، خود به آن زنده اند که صدای حق طلبی خود را رسا نگه دارند. همان گونه که مصایب هزاران سال، شعله زندگی ایرانیان را خاموش نکرده است، همان گونه که آتش نوروز در توفانی ترین سده های زندگی کشور ما روشن مانده است، ارتجاع حاکم نخواهد توانست شعله امید را در دل ما فرو خواباند. ما به این امید زنده ایم که میهنمان روزهای بهتری ببیند، روزهایی که همه ایرانیان از ثروت سرشار کشورشان بهره مند شوند، روزهایی که ابتدایی ترین حقوق انسانی ما زیر پای حکام لگدمال نشود، روزی که زن ایرانی انسان درجه دوم نباشد، روزی که آزادی عقیده و بیان در ایران حرمت یابد، روزی که کارگران و مزدبگیران کشور ما به زندگی شایسته انسانی دست یابند، روزی که جوانان ایرانی امید خود به آینده زندگی در کشورشان را باز یابند. به این امید نوروز را پاس می داریم.

۲۹ اسفند ۱۳۸۶

تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند, ۱۳۸۶ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

سخن روز

حملۀ تروریستی در مسکو را محکوم می‌کنیم!

روشن است که چنین حمله‌ای نیاز به تیمی حرفه‌ای و سازماندهی و تدارکی نسبتاً طولانی و گسترده دارد. در عین حال، زود است که بتوان تحلیل جامع و روشنی از ابعاد پشت پردۀ این جنایت و اهداف سازمان‌دهندگان آن ارائه داد. هدف از این یادداشت کوتاه نیز  در وهلۀ نخست مکثی است بر قربانیان این حمله و حملاتی از این دست. قربانیانی که تنها سهم‌شان از سازمان‌دهی و تدارک چنین جنایاتی و علل پشت پردۀ آن، هزینه‌ای است که با جان و سلامتی‌شان می‌پردازند.

مطالعه »
یادداشت
تظاهرات آتش بس در آمریکا

شعبده بازی بایدن بر روی جنگ غزه

ممکن است به اشتباه کسی را با تیر زد یا جایی را تصادفی بمباران کرد ولی امکان ندارد که دو میلیون نفر را تصادفی با قحطی و گرسنگی بکشید.
قحطی در غزه قریب الوقوع است و پیامدهای آنی و بلندمدت سلامتی نسلی را به همراه خواهد داشت.

مطالعه »
آخرین مطالب

طرح نور، سرکوب شدید زنان خواهان پوشش اختیاری

اعتراضات علیه حجاب اجباری که بعد از قتل مهسا (ژینا) امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد، سراسر ایران را فراگرفت، با وجود سرکوب، به یک معضل برای حکومت تبدیل شده است. گشت ارشاد نمونه کوچکی از جنگ هر روز حاکمیت با زنان بوده و سرکوب هر روزه زنان در خیابان یعنی اعتراف به تداوم جنبش زن زندگی آزادی.

عمر آشور: چگونه حملات ایران به اسرائیل چشم انداز مناقشه خاورمیانه را بازتعریف کرد!

مقیاس و گستره نیروهای متحد ایران نیز برای اولین بار مشاهده می‌شد. متحدان غیردولتی ایران ‌توانستند حملات را به طور همزمان هماهنگ کنند، از موشک‌های بالستیک دوربرد و متوسط و موشک‌های کروز شلیک شده توسط حوثی‌ها در یمن تا موشک‌های ۱۲۲ میلی‌متری گراد که توسط حزب‌الله در جنوب لبنان پرتاب شد، تا موشکهای پرتاب شده توسط شبه‌نظامیان عراقی.

دیوید هرست: نحوه حمله ایران ضعف اسرائیل را آشکار کرد!

پس از چنین حمله‌ای، تصاویر بصری بد به نظر می‌رسند: اسرائیل به دیگران برای دفاع از خود نیاز دارد و در انتخاب نحوه عکس العمل نیز آزاد نیست. این حمله اگر صورت گیرد باعث می‌شود که حامی اسراییل، ایالات متحده، گزینه‌های سیاسی دیگری را انتخاب کند.

یادمان ۴٩مین سالگرد جانباختگان تپه‌های اوین به‌دست دژخیمان سلطنت پهلوی

یادمان ۴٩مین سالگرد جانباختگان تپه‌های اوین به‌دست دژخیمان سلطنت پهلوی –
جمعه، ٣١ فروردین ١۴٠٣ (١٩ آپریل ٢٠٢۴ میلادی)،
ساعت: ٢١:٣٠ به‌وقت ایران (٢٠ به‌وقت اروپای مرکزی)

نظام مالی جهانی و بازارهای مالی و پولی و ابزار آن

درک و دریافت و آموزش اقتصاد سرمایه داریِ جهان امروز׳ بدون شناخت لایه های پنهان یا کمتر شناخته شده نظام مالی و تجارت جهانی و گردانندگان و سوداگران آن و آشنایی با سویه ها و دگرگونی های شتابنده و یا گام به گام آن شدنی نیست و نیازمند واکاوی سنجشگرانه است׳ که در این بخش کوشش می شود تنها به گونه ای فشرده به آنها اشاره شود.

یادداشت
تظاهرات آتش بس در آمریکا

شعبده بازی بایدن بر روی جنگ غزه

ممکن است به اشتباه کسی را با تیر زد یا جایی را تصادفی بمباران کرد ولی امکان ندارد که دو میلیون نفر را تصادفی با قحطی و گرسنگی بکشید.
قحطی در غزه قریب الوقوع است و پیامدهای آنی و بلندمدت سلامتی نسلی را به همراه خواهد داشت.

مطالعه »
بیانیه ها

افزایش تشنج در منطقه و ادامۀ ماجراجویی‌های دولت‌های اسرائیل و ایران را محکوم می‌کنیم!

سازمان فداییان خلق ایران(اکثریت) یک‌بار دیگر مخالفت اکید خود را با ماجراجویی‌های خطرناک پیش‌آمده از سوی اسرائیل و واکنش متقابل جمهوری اسلامی ایران و ادامۀ حملات نظامی  چه از سوی جمهوری اسلامی و چه از سوی اسرائیل، اعلام و قاطعانه از تلاش‌های دیپلماتیک برای رفع اختلافات منتج به این حوادث حمایت می‌کند. 

مطالعه »
پيام ها

از قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل و برقراری آتش‌بس فوری و پایدار در غزّه حمایت می‌کنیم!

ما فداییان خلق ایران از نخستین روز آغاز جنگ ضمن محکوم کردن و غیرقابل توجیه خواندن عملیات مسلحانه و نظامی علیه مردم بی‌دفاع غیرنظامی، همراه و هم‌صدا با آزادی‌خواهان جهان خواهان آتش‌بس فوری و تأمین حقوق حقّهٔ مردم فلسطین شدیم. با این رویکرد ما مهار مقاومت آمریکا و تصویب قطعنامهٔ شورای امنیت را یک پیروزی بزرگ برای مردم بی‌گناه غزّه و فلسطین و تمامی آزادی‌خواهان جهان می‌دانیم.

مطالعه »
بیانیه ها

افزایش تشنج در منطقه و ادامۀ ماجراجویی‌های دولت‌های اسرائیل و ایران را محکوم می‌کنیم!

سازمان فداییان خلق ایران(اکثریت) یک‌بار دیگر مخالفت اکید خود را با ماجراجویی‌های خطرناک پیش‌آمده از سوی اسرائیل و واکنش متقابل جمهوری اسلامی ایران و ادامۀ حملات نظامی  چه از سوی جمهوری اسلامی و چه از سوی اسرائیل، اعلام و قاطعانه از تلاش‌های دیپلماتیک برای رفع اختلافات منتج به این حوادث حمایت می‌کند. 

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

طرح نور، سرکوب شدید زنان خواهان پوشش اختیاری

عمر آشور: چگونه حملات ایران به اسرائیل چشم انداز مناقشه خاورمیانه را بازتعریف کرد!

دیوید هرست: نحوه حمله ایران ضعف اسرائیل را آشکار کرد!

یادمان ۴٩مین سالگرد جانباختگان تپه‌های اوین به‌دست دژخیمان سلطنت پهلوی

نظام مالی جهانی و بازارهای مالی و پولی و ابزار آن

اینترسپت: گزارش نظامی درگیری ایران-اسراییل!