چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸

بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!
برای رهایی ایران از اقتدارگرایی و تمامیت‌خواهی، با رنج و اندوه خون ریخته‌شدهٔ جوانان در این چند دهه در جان، بر خلاف دور اول، در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنم...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زهره تنکابنی
نویسنده: زهره تنکابنی
جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی

جمهوری اسلامی ناتوان از مهار بحران کرونا است!

ما چهار سازمان دموکرات و جمهوریخواه که بر گذار مسالمت آمیز از جمهوری اسلامی پای می فشاریم، بشدت نگران گسترش و اشاعه‌ی بیماری کرونا و تلفات انسانی، و پیآمدهای اجتماعی و اقتصادی آن هستیم. امروز بیش از پیش بنظر میرسد که حاکمیت تسلطی بر اداره امور ندارد. نظام در همه أمور به بن بست رسيده و شیرازه امور در حال از هم‌گسیختن است. بايد حکومت جمهوری اسلامی را به انجام اقدامات پیشگیرانه وادار ساخت. سران جمهوری اسلامی غرق در اوهام خود هستند و ناکارامدی خود را در همه‌ی زمینه‌ها از جمله در مقابله با شیوع کرونا هم اشکار ساخته‌اند.

پس از کشته شدن صدها تن از معترضان در خیزش آبان‌ماه، بعد از جانباختن ده‌ها تن در مراسم تشییع جنازه‌ی قاسم سلیمانی در کرمان و حمله موشکی به هواپیمای اوکراینی و به قتل رساندن ۱۷۶ تن، اکنون در رابطه با شیوع ویروس کرونا در ایران شاهد فاجعه‌ی دیگری هستیم. خبرهای رسیده از ایران حاکی از آن‌ است که شیوع این ویروس در ایران سرعت یافته و ۱۱ استان در سراسر کشور را فراگرفته است. در حالی‌که در آمار رسمی صحبت از مرگ ۱۵ نفر و ابتلای قطعی ۹۵ نفر است، به گفته آقای احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مجلس شورای اسلامی تنها در قم تا کنون ۵۰ نفر در پی ابتلا به این ویروس جان باخته اند. وقتی برخی از نمایندگان مجلس، مسئولان وزارت بهداشت و شهرداری ها به این بیماری مبتلا شده اند، می توان دریافت که دامنه شیوع ویروس کرونا در کشور تا چه حد گسترش یافته است.

در حالی که مقامات سایر کشورهای جهان همه امکانات را برای جلوگیری از تلفات و شیوع بیشتر این بیماری خطرناک و کشنده به کار گرفته، مبتلایان را به سرعت قرنطینه میکنند، اماکن تجمعات را تعطیل کرده و مردم را لحظه به لحظه در جریان اخبار ابتلا به این بیماری قرار میدهند، جمهوری اسلامی تا کنون اقدام اساسی و موثری در این زمینه به عمل نیاورده، همچنان نشان داده که ارزشی برای جان ایرانیان قائل نیست، همه چیز را از زاویه منافع تنگ نظرانه حکومت و با نگاه سیاسی ـ امنیتی می بیند و متهم است که عامدانه خبر شیوع کرونا در قم و ابتلای مردم را برای مدتی مخفی کرده است.

آقای علی خامنه ای که در روز ۴ اسفند فاصله محل نشستن خود را با طلبه‌هایی که در کلاس درس او شرکت می‌کنند، برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، نسبت به جلسات پیشین دو برابر کرده بود، در سخنرانی خود، نه به افراد جانباخته یا درگیر در ماجرا اشاره ای کرد و نه از این واقعه ابراز تاسفی نمود. گوئی که اصلا اتفاق مهمی رخ نداده است.

اکنون سه هفته پس از آغاز ابتلاء شهروندان به ویروس کرونا هنوز آمار جامع و دقیقی از جانباختگان و مبتلایان و محل اقامت آنان از طرف مقامات مسئول جمهوری اسلامی در باره تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، همانند تعداد کشته شدگان حوادث آبان‌ماه، منتشر نشده و اطلاعات به صورت قطره چکانی داده می شود.

همه چیز حکایت از آن دارد که حاکمیت برنامه و آمادگی های لازم برای دفع فاجعه شیوع ویروس کرونا و وقایع دیگر مانند سیل، زلزله، آلودگی هوا، گرد و غبار، آتش سوزی جنگل‌ها و سایر اتفاقات طبیعی یا خودساخته را ندارد و پیش بینی های قبلی، فراهم نمودن زیرساخت های لازم، ابزار و وسائل ضروری و ایجاد آمادگیهای خاص مانند آموزش برخورد با اینگونه وقایع انجام نگرفته و نمیگیرد. ساختار مدیریت بحران کشور خود دچار بیماری مزمن است، حتی اکنون که بر اساس پیش بینی ها بزودی سیل مناطق عظیمی از کشور را در بر خواهد گرفت، هنوز هیچ‌گونه تمایل و آمادگی برای جلوگیری از خسارات و پناه دادن به موقع مردم نیز ایجاد نشده است. اگر حاکمیت برای جان مردم ارزش قائل بود، می‌باست هر چه سریع‌تر تمامی پروازهای ارتباطی با چین را متوقف می‌کرد، مراکز عمومی کشور از جمله امام زاده ها، سینماها، مساجد و ورزشگاه ها را موقتا تعطیل می‌نمود، از مردم می‌خواست که از ترددهای غیرضروری خودداری کنند، تدابیر مناسب برای کنترل شهرها می اندیشید و از کارشناسان نهادهای بین المللی بهداشت برای حل مشکلات یاری می‌گرفت. اما حکومت ایران هیچ یک از این اقدامات را به‌درستی انجام نداده است. برای نمونه علیرغم هشدار منابع مختلف و حتی خود وزارات بهداشت، طی سه هفته ممنوعیت به خاطر کرونا، ماهان ایر ۵۵ پرواز به چین داشته است. مضافا اینکه حکومت با عدم ایجاد قرنطینه موثر و تامین ماسک به میزان مورد نیاز، برخورد غیر مسئولانه ای در قبال اشاعه‌ی ‌بیماری در سطح جهانی کرده است.

در حالی که بحران ها یکی پس از دیگری کشور را فرا می‌گیرد، سران جمهوری اسلامی همچنان به فکر ادامه حکومت با اتکا به زور و فریب در داخل و تنش آفرینی در خارج از کشور هستند. گروه حاکم منابع عظیم انسانی و مالی و طبیعی ایران را در کنار فساد و چپاول، صرف خیالبافی صدور انقلاب اسلامی و تاسیس حکومت جهانی اسلام مینماید. حال آن‌که دود همه این سیاست های جنون آمیز به چشم مردم ایران می‌رود و در کنار آن سیاست های اقتصادی رژیم و تحریم های دولت ترامپ هر روز زندگی مردم ایران را سخت تر کرده و فشار بر آنان را بیشتر می‌کند.

اکثریت مردم ایران در هر فرصتی، از جمله با تحریم فعال و هدفمند انتخابات اخیر مخالفت قاطع خود را با این نظام دیکتاتوری و سرکوب نشان داده اند.

ما چهار سازمان دموکرات و جمهوریخواه که بر گذار مسالمت آمیز از جمهوری اسلامی پای می فشاریم، بشدت نگران گسترش و اشاعه‌ی بیماری کرونا و تلفات انسانی، و پیآمدهای اجتماعی و اقتصادی آن هستیم. امروز بیش از پیش بنظر میرسد که حاکمیت تسلطی بر اداره امور ندارد. نظام در همه أمور به بن بست رسیده و شیرازه امور در حال از هم‌گسیختن است. باید حکومت جمهوری اسلامی را به انجام اقدامات پیشگیرانه وادار ساخت. سران جمهوری اسلامی غرق در اوهام خود هستند و ناکارامدی خود را در همه‌ی زمینه‌ها از جمله در مقابله با شیوع کرونا هم اشکار ساخته‌اند. با مبارزه متحد باید آن‌ها را وادار کرد به خواست ملت گردن گذارند و راه را برای استقرار حکومتی متکی به آراء مردم و ضامن استقلال، آزادی، عدالت اجتماعی و سکولاریسم هموار کنند. هرچه آنها طولانی تر به وضعیت نابسامان کنونی ادامه دهند، عاقبت کار خود را بدتر و آسیب‌ها به کشور و مردم ایران را بیشتر خواهند ساخت.

هیئت های سیاسی – اجرائی:

اتحاد جمهوری خواهان ایران

حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

سازمان های جبهه ملی ایران خارج از کشور

همبستگی جمهوری خواهان ایران

۷ اسفند ۱۳۹۸ (۲۶ فوریه ۲۰۲۰)

تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند, ۱۳۹۸ ۲:۳۰ ق٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!