چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!
برای رهایی ایران از اقتدارگرایی و تمامیت‌خواهی، با رنج و اندوه خون ریخته‌شدهٔ جوانان در این چند دهه در جان، بر خلاف دور اول، در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنم...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زهره تنکابنی
نویسنده: زهره تنکابنی
جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی

طرح صیانت، حمله به کسب و کار بیش از ۱۱ میلیون نفر از شهروندان است

طرح صیانت، حمله به نهاد های دموکراتیک کشور و دست درازی به حقوق اجتماعی شهروندان است. این طرح، حمله سازماندهی شده به کار و کسب بیش از ۱۱ میلیون نفر از شهروندانی است که در دنیای امروز، تلاش کرده اند از طریق رسانه های مجازی و ارتباطات جمعی، امرار معاش کنند. طرح صیانت، در نهایت حمله به استقلال شهروندانی است که نمی خواهند در زندان ایدئولوژیک جمهوری اسلامی، خموش و لب فروبسته، گرفتار بمانند و سرنوشت و آینده خود و فرزندان خویش را به دست عواملی بسپارند که نه به فرهنگ جامعه ایرانی، خود را متعلق می دانند و نه به چارچوب های حقوق بشری، پای بند اند.

 

مقدمه: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در خلال جلسات مجلس برای بررسی جزئیات بودجه ۱۴۰۱ با واکنش‌های منفی زیادی در سطح جامعه مواجه شده است و حتی تعدادی از نمایندگان مجلس نیز از این موضوع انتقاد کردند. برخی از نمایندگان با امضای نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس، لغو بررسی ‎طرح صیانت در کمیسیون مشترک و بازگشت طرح به صحن مجلس را طرح کرده‌اند. بنا بر گفته یکی از اعضای این کمیسیون، معاونت قوانین مجلس ‎اعلام کرده رای‌گیری کمیسیون مشترک و تصویب کلیات آن دارای ایراد بوده است و قابل پذیرش نیست.

موافقین طرح  صیانت 

موافقین طرح  صیانت، سعی به ایدولوژیک کردن آن می نمایند و از دریچه دوست و دشمن، به آن نگاه می کنند. و به این باور هستند، گویا محدود کردن اینترنت می تواند دست ” دشمنان ” را محدود نماید، که چه بخواهند و چه نخواهند، این گروه از مدافعان محدود کردن اینترنت، به طور اخص جزء همان مجموعه ۱۰ تا ۱۵ درصدی باقیمانده از همان ۹۸ درصدی هستند که در انتخابات اخیر، در وزن کشی مابین مردم و حکومت، خودشان را به فضاحت کشاندند و در واقع از چشم اکثریت مردم کشور، در حد حامیان حکومت اقتدار گرایی تعریف می شوند که بیش از چهل سال است که صدای مخالفین را خفه کرده است و زندان هایش را از آن ها پر کرده  و از شکنجه و کشتار آن ها، تا کنون دست برنداشته است.  ودر هر چهار سال، دست به مهندسی انتخابات ها زده است و  در واقع هیچ یک از نمایندگان، نماینده واقعی مردم کشور نمی باشند. حکومتی که طی بیش از چهل سال، حاضر نشده است در یک نظر سنجی,خود را به رای مردم بگذارد.

کاربران فضای مجازی

۱- واقعیتی است که سرعت اینترنت در کشور ما هم در گرو کشمکش مدیرانی است که کشور ما را در همه عرصه های اقتصادی و سیاسی، به روز سیاه رسانده اند. مدیرانی که به اصطلاح، بر سر سفره انقلاب غلت می زنند و می چاپند و می بلعند، اداره اینترنت را هم در بد ترین شرایط داره میکنند و در میان کشورهای همسایه، حتی از افغانستانی که تحت حکومت طلبان است، کم سرعت تر است و از طرفی بیشترین کنترل ها بر مصرف کنندگان وارد می شود و نیز، بیشترین تعرض و اتهام سیاسی و مالیاتی به کاربران می بندند.

۲- دسته‌ای ازاین فضا، برای سرگرمی و اوقات فراغت استفاده می کنند..کلیپی می‌بینند. عکس و کلیپ و مطلبی میگذارند. درپارک و اتوبوس و تاکسی و اوقات بیکاری، مشغول دیدن تصاویر، مناظر، فیلم و مستندات مختلف می شوند.

۳- دسته‌ای هستند که با آفرینش ادبی – هنری و بارگذاری در این فضا احساس هویت، شخصیت و رشد می‌‌کنند، خود را عرضه و از لایک و توجه  دیگران لذت می‌برند و ترمیم شخصیت می‌کنند.

۴- دسته‌ای کنجکاوند. بر این باورند که آنچه در فضای مجازی هست، در رسانه رسمی نیست. این جماعت در صورت احساس کنترل دسگاه های دولتی، به شدت به مقابله بر می خیزند و صد  البته، کارگزاران حکومتی در آخر، مجبور به پذیرش شکست در برابر جمعیت میلیونی می شوند.

۶۵ درصد از مردم ایران از شبکه‌های مجازی استفاده می‌کنند

به گزارش تجارت‌نیوز، مرکز آمار چندی پیش گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد” ۶۵ درصد مردم ایران از شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌های استفاده می‌کنند. نکته جالب اینکه ۲۰ درصد کاربران (معادل ۱۱ میلیون نفر) از ظریق شبکه‌های مجازی کسب درآمد می‌کنند”. یعنی درآمد و اشتغال ۱۱ میلیون ایرانی وابسته به اینترنت است. مرکز آمار ایران می‌گوید ۸۳ درصد کسب‌وکارهای آنلاین، علاوه بر ارائه خدمات و کالاهای خود بر بستر وب، از اینستاگرام، واتس‌آپ، تلگرام و … هم برای خرید و فروش استفاده می‌کنند. نکته مهم‌تر اینکه استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی برای کسب درآمد کمتر از ۵ درصد است. اما اینستاگرام با ۸۳  درصد و واتس‌آپ با سهم ۵۳ درصدی در صدر استفاده کسب‌ وکارها قرار دارد. حالا به نظر می‌رسد طرح صیانت، از فضای کسب‌وکار اشتغال و درآمدزایی ۱۱ میلیون نفر را مستقیما نشانه گرفته است.

با توجه به غیر علنی بودن رای گیری و تصمیم گیری در مورد ” طرح صیانت “، کاربری نوشت: نه می توانید عرض خود ببرید و نه زحمت ما و خودتان بدارید. ‎اقتصاد، سیاست، اخلاق، زندگی به فضای مجازی بسته شده.تصویب طرح صیانت به منزله چوب حراج بر سامایه اجتماعی و اعتماد عمومی است. این طرح باید در صحن عمومی و در مقابل دیدگان ملت بررسی و به رای گذاشته شود. مجلس ۲۹۰ نماینده دارد، نه ۱۸ نفر!.عباس عبدی این طرح را بی شباهت به  کودتای رضاخان ندانست. علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس سابق مجلس در توییتری نوشت: میزان دخالت حکومت در زندگی مردم را مشخص کنید؛ دولت ویدیو را برای مردم ممنوع کرد؛ حکومت چنین حقی نداشت؛ از این نمونه ها بسیار است! مگر می‌شود بر طرحی فراگیر و مهم بدون اقناع، اجماع کرد؟ ‌فضای مجازی دیگر حقیقی شده است، اما اهمیت حفظ حقوق مردم و برخورد قانونی با تعدّی کنندگان به منافع عموم ملت بر کسی پوشیده نیست. ‌خروجی تصمیمات مجلس باید تسهیل کسب و کارهای مجازی و حمایت از آن در سایه ی اینترنت ارزان و امن باشد.

طرح حمله به نهاد های دموکراتیک کشور

طرح صیانت، حمله به نهاد های دموکراتیک کشور و دست درازی به حقوق اجتماعی شهروندان است. این طرح، حمله سازماندهی شده به کار و کسب بیش از ۱۱ میلیون نفر از شهروندانی است که در دنیای امروز، تلاش کرده اند از طریق رسانه های مجازی و ارتباطات جمعی، امرار معاش کنند. طرح  صیانت، در نهایت حمله به استقلال شهروندانی است که نمی خواهند در زندان ایدئولوژیک جمهوری اسلامی، خموش و لب فروبسته، گرفتار بمانند و سرنوشت و آینده خود و فرزندان خویش را به دست عواملی بسپارند که نه به فرهنگ جامعه ایرانی، خود را متعلق می دانند و نه  به چارچوب های حقوق بشری، پای بند اند. طرح صیانت یا هرنام دیگری که روی آن بگذارند، از معدود تصمیمات حاکمیتی است که مرزبندی‌های سیاسی کشور به‌ خاطر آن به‌هم ریخت و مخالفان و منتقدان آن در همه طیف‌ها را برانگیخت. در این طرح، گرچه ازحذف یا فیلتر نام برده نشده، اما معنادهی به آن، سمت و سویی اینگونه یافته است. طرحی که در خفا تصمیم به شکل دهی آن شده است، از سوی منتقدان، نقض آزادی یا نقص دسترسی به اطلاعات آزاد محسوب می‌‌شود و حتما به‌ معنای کنترل و نقض آزادی و دخالت محسوب خواهد شد و در کشور ما این رشته  سری دراز دارد.

 مدیریت بر پایه توهم !

این روزها که دنیا حیران و مبهوت از تصاویر ارسالی تلسکوپ جیمز وب بوده و دریچه و نگاه جدیدی بر دنیای علم و بشر گشوده، مرتبط با این رویداد شگرف، بی مناسبت نیست از یکی دیگر از طرح های دشمن شکن! حکومت یادآوری شود: در فضای مجازی فیلمی از آقای رحیم مشایی، رییس دفتر احمدی نژاد در سال ۸۹ مجدد منتشر شده که در آن، ایشان متوهمانه در میان تشویق حضار، اعلام می کند: ما قرار است تا سال ۱۴۰۰، انسان ایرانی را به فضا پرتاب کنیم. البته حالا که تشویق می کنید، آقای احمدی نژاد راضی نیستند و می گویند تا سال ۱۳۹۶ باید انسان به فضا پرتاب کنیم و ادامه تشویق حضار…امروز که در نیمه سال ۱۴۰۱، روزگار را می گذرانیم، نه تنها اثری از فضانورد ایرانی بر فضا نیست، بلکه مردم کشور ما از سرعت پایین اینترنت رنج می برند و علاوه بر آن، نگران توهم مسولان حکومتی هستند که از آن ها، هر عمل به دور از قائده و عقل انتظار می رود، که مبادا، کسب و کار آن ها در گرو همین فناتیزم عقیدتی آن ها ، بر باد داده شود.

 وقتی آقای حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران، به جای حفظ حدود مرز های کشور، با نیروهای تحت امر خود، در خیابانها گشت میزند و به جان مردم می افتد، و در عرصه اقتصاد، به جان اقشار فقیر شده جامعه  و نهاد های کارگری و زحمتکشان چنگ می اندازد، و در پیگرد و خشونت؛”روی ماموران ساواک را هم سفید کرده اند”، از دستگاه فلز یاب، به عنوان ویروس یاب کرونا استفاده می کند، آنوقت باید انتظارداشت با حضور چنین مسولین عالی رتبه ای !، اجماعی در حمله به نهاد مجازی انجام گیرد و طرح صیانت را برای خفه کردن جامعه ایرانی برای قیام و قعود در مجلس اصحاب کهف ارائه نمایند. در طول این چهار دهه، کم از این پروژه و طرح ها ندیدیم که بدون پشتوانه علمی و برنامه ریزی درست، بی توجه به نیاز مردم و جامعه و بدون نظرخواهی از کارشناسان آن حوزه تصمیم گرفته شده و در نهایت با صرف هزینه های هنگفت به شکست انجامیده است. رفتار مسولان حکومتی، در مقابل محیط زیست ایران که نیازمند توجه و کمک فوری هست، کمترین توجهات را داشته و درنهایت، امروز فاجعه خشک شدن دریاچه ارومیه تا زاینده رود و تبدیل شدن ایران به بیابان را شاهد هستیم.

بی شک در این چهار دهه، آنچه بیش از همه اعتبار خود را بین مردم از دست داده؛ وعده ها، شعار ها و صحبت های مسئولان است. چرا که مبنای این سخنان و وعده ها بر پایه توهم و آرزو بوده و نه بر مبنای هدف کارشناسی شده. این موارد در جهت ابزار و خودنمایی و تهییج توده ها قرار گرفته است. بر پایه مدیریت متوهمانه است که نیازهای اساسی و الویت های کشور و مردم نادیده گرفته شده و به طرح هایی الویت داده می شود که نه تنها هیچ باری و نیازی از مردم برطرف نمی کند، بلکه به اغتشاش جامعه بر افروخته ما نیز دامن می زند. بد نیست به سند چشم انداز ۱۴۰۴، که قرارشده است  کشور ما را در منطقه، از نظر اقتصادی، علمی و فرهنگی، به رتبه اول برساند اشاره ای شود که تا کنون حتی به  کمتر از۵ درصد اهداف مد نظر نرسیده است!.طرح  صیانت، دشمنی با مردمی است که نمی خواهند کسب و کارشان، در حدود فقهی و قوانین فناتیک عقیدتی حکومتی، محصور و محدود و گرفتار بمانند.

 شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱- ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲

 

تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور, ۱۴۰۱ ۱:۲۹ ق٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!