پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵

در دور دوم انتخابات، با رای " نه" به جلیلی شرکت می‌کنیم!
اگر در دور اول "نه" به شرکت در انتخابات، شاکله نظام ونظارت استصوابی را هدف قرار داد و در همه ارکان نظام و در دل و جان مردم تاثیر خود...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده:  گروه خرداد هوادار سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) - داخل کشور
نویسنده:  گروه خرداد هوادار سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) - داخل کشور
حزب دمکراتیک مردم ایران: نه به جلیلی!
در دور دوم انتخابات، دو نامزدی که در برابر هم قرار می‌گیرند، هر چند در وفاداری به نظام جمهوری اسلامی و ولی فقیه مشترک‌اند، اما به لحاظ اهداف، گرایشات، تعلق...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: حزب دمکراتیک مردم ایران
نویسنده: حزب دمکراتیک مردم ایران
چرا به پزشکیان رأی می دهم!
در ارتباط با چرایی عدم استقبال توده‌ها در مشارکت انتخاباتی دلایل متعددی را می‌توان شمرد ولی بدون شک تمامیت‌طلبی، اقتدارگرایی و قشریت دخیل در هستۀ مرکزی قدرت سیاسی نقش مهمی...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: محمود کرد
نویسنده: محمود کرد
باز هم انتخابات، باز هم دفاع از منافع ملی، هم استراتژی هم تاکتیک!
عدم شرکت در این دوره می‌تواند تاکید مجددی باشد بر یک اقدام ثابت شده. اما اگر بپذیریم که چینش و مهندسی این‌چنینی انتخابات با همهٔ اهدافی که به دنبال داشته...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سهراب ایران
نویسنده: سهراب ایران
ترک تحریم می‌کنم، خطر جلیلی جدّی است!
تا نظام جمهوری اسلامی پابرجا است وضع را نمی‌شود از این بهتر کرد اما می‌شود بسا بدتر کرد. براندازی نه فعلا ممکن است نه فعلا مطلوب. آیا انتخاب میان بد...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ياسر ميردامادی
نویسنده: ياسر ميردامادی
اصلاح‌طلب اصول‌گرا، ادامه داره ماجرا
هستهٔ سخت قدرت، بر اساس منافع خود و بر پایهٔ یک خطای محاسباتی رضایت داده است که انتخابات را حداقل نیمه‌رقابتی کند. جامعه زخم‌های عمیقی از سیاست‌های حاکمیت بر روح...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سياوش - ايران
نویسنده: سياوش - ايران
دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»
«ث ژ ت» هرگز خود را در پناهگاه مخفی نکرده است و همواره حتی به قیمت تحمل ضربات شدید مواضع شجاعانه‌ای که لازم بوده را اتخاذ کرده است؛ به عنوان...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
نویسنده: برگردان ف. دوردانی

گزارشى از نشست سازمان دانش‌آموختگان درباره‌ى رخدادهاى ٢٢ خرداد ٨۵

سخنرانان غالبا خواستار آزادى همه‌ى بازداشت شدگان اخير جنبش کارگرى، دانشجويى، مطبوعات، اعتراض‌هاى قومى و همه‌ى زندانيان راه آزادى شدند. آنها در عين حال بر وخامت اوضاع زندانيان به‌ويژه در شهرستانها که از هر گونه امکان رسانه‌اى و خبررسانى محروم و از اين رو دستخوش ستم دوگانه‌اند، تاکيد کردند

تهیه‌کننده گزارش: علیرضا جبارى

– نشست سازمان دانش‌آموختگان (ادوار تحکیم وحدت) در ساعت ۵ بعداز ظهر روز شنبه ٣/۴/٨۵ در دفتر آن سازمان در میدان سپاه {عشرت آباد} برگزار شد. شمارى از دوستداران آزادى و مردم‌سالارى، از لحظه‌ى شروع برنامه، در مکان برگزارى نشست حضور داشتند. با توجه به کمى جا و زیاد بودن شمار شرکت‌کنندگان، ترکیب جمعیت گهگاه دگرگون مى‌شد. با آمد و شد شمار بزرگى از حاضران مى‌توان شمار کل شرکت‌کنندگان را نزدیک به ۴٠٠ نفر و میانگین حاضران در هر زمان را نزدیک به ٢٠٠ نفر برآورد کرد.
نمایند گانى از احزاب و سازمان‌هاى مخالف و منتقد به خودکامگى واقتدارگرایى و نیز بسیارى شخصیت‌هاى اپوزیسیون درجمع حضور داشتند.
نشست با ایستادن حاضران و همخوانى سرود ملى“اى ایران، اى مرز پرگهر” و سپس نشان دادن قطعه فیلمى با صدا و تصویر مهندس على‌اکبر موسوى خویینى که نمایشگر مقاومت او در برابرعناصر اقتدارگراى دوره ششم مجلس بود آغاز شد وسپس سخنرانان، هر یک به نوبه‌ى خود به شرح ابعاد شخصیت مهندس على‌اکبر موسوى خویینى پرداختند.
مهندس موسوى خوئینى در تجمع ٢٢خرداد زنان در میدان هفت تیر ضرب وشتم شد و سپس توسط ماموران دولتى بازداشت وهمان شب به بند ٢٠۶ زندان اوین – که دراختیار ماموران وزارت اطلاعات است – انتقال یافت. حاضران در این نشست دلایل واقعى بازداشت آقاى موسوى خوئینى را که به زعم آنان با آنچه کارگزاران دولتى میگویند متفاوت است را برشمردند. طبق اظهارات انجام شده دلائل رسما اعلام شده درمورد همه‌ى زندانیان سیاسى کم و بیش برابر بوده و دلائل واقعى در جایى دگر نهفته هستند.
بازداشت مهندس موسوى خویینى، از نظر بسیارى از سخنرانان، در شجاعت او دردفاع پیگیرانه از همه‌ى اقشارآسیب‌پذیرو محروم نگاه داشته شده ازحقوق شهروندى و حمایت او ازهمه زندانیان جنبش دانشجویى، مطبوعات، مخالفت با تعرض به حقوق وآزادى‌هاى قومى و حمایت از حذف تبعیض میان اقوام گوناگون ساکن ایران، در هنگام نمایندگى مجلس و پس از آن ریشه دارد.
سخنرانان،ضمن حمایت پیگیر وپیشنهاد انجام اقدامى قاطع براى آزادى مهندس على‌‌اکبرموسوى خویینى، دبیر کل سازمان دانش‌آموختگان (ادوارتحکیم)، خواهان آزادى دیگر بازداشت‌شدگان جنبش کارگرى، دانشجویى، مطبوعات و دیگر نهادهاى اجتماعى تحت فشار، شدند. آنها همچنین آزادى قلم، بیان، اجتماعات مسالمت‌آمیز و دیگر آزادى‌هاى مصرح در اعلامیه‌ى جهانى حقوق بشر را تنها ضامن تحقق خواست‌هاى دمکراتیک معوق مانده‌ى جنبش مردمى میهن ما دانستند و اتحاد فراگیر در راه تحقق این خواست ها را تنها راه برون‌رفت از شرایط دشوار کنونى کشورما دانستند.
مسعود دهقان، دبیر سیاسى انجمن اسلامى دانشگاه امیر کبیر، در سخنان‌اش از ادامه‌ى بازداشت اعضاى شوراى مرکزى انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، یاشار قاجار و عابد توانچه، در بند ٢ امنیتى اوین، انحلال انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه امیر کبیر و حکم سه ماه ونیم حبس تعزیرى براى پویا محمودیان، از فعالان دانشجویى آن دانشگاه خبر داد. همسرمهندس موسوى، خانم اسلا مى از بیمارى و وخامت حال همسر خویش و نبود امکان ملاقات با او سخن گفت و اعلام کرد که ازفردا هر روز به مدت دو ساعت،به عنوان همسر ستمدیده‌ى یک زندانى در محل ساختمان دادسراى تهران تحصن خواهد کرد و این کار را، تازمانى که امکان ملاقات او با همسرش فراهم نشود، ادامه خواهد داد.
عبدالفتاح سلطانى، وکیل مهندس موسوى از ایجاد مانع در راه امضاى برگ وکالت موکلش گفت و این اقدام را به‌سان مانع‌تراشى در وکالت‌اش شمرد و اعلام کرد که تا حد توانایى خود درگشودن این راه خواه کوشید.
دکتر محمد ملکى،خواهان قاطعیت هر چه بیشتر دوستداران دمکراسى و حقوق بشردر مطالبه‌ى آزادى مهندس خوئینى و همه‌ى مبارزان سیاسى دربند شد. سخنرانان غالبا خواستار آزادى همه‌ى بازداشت شدگان اخیر جنبش کارگرى، دانشجویى، مطبوعات، اعتراض‌هاى قومى و همه‌ى زندانیان راه آزادى شدند. آنها در عین حال بر وخامت اوضاع زندانیان به‌ویژه در شهرستانها که از هر گونه امکان رسانه‌اى و خبررسانى محروم و از این رو دستخوش ستم دوگانه‌اند، تاکید کردند.
ابراهیم مددى، نماینده ى سندیکاى کارگران شرکت واحد اتوبوسرانى تهران وحومه، با اشاره به تلاش‌هاى مهندس موسوى در استیفاى حقوق اعضاى این سندیکا خواستار آزادى او و نیز منصور اسانلو، رئیس هیئت مدیره‌ى سندیکاى کارکنان شرکت واحد و دیگر زندانیان مبارزه در راه تحقق حقوق شهروندى مردم شد.
او سپس خواستاربازگشت به کار ١٨٠ نفر از کارگران عضو سندیکا که به سبب اعتراض به شرایط دشوارکارشان از کار برکنار شده‌اند، شد.
حجت‌الاسلام دکتر محسن کدیور، واپسین سخنران این نشست گفت:
“من مهندس موسوى را شاخص اعتدال جوانان و دانشجویان ایران مى‌شناختم و طبیعى است که در نبود او جنبش دانشجویى کشور رادیکالیزه شود. او آرزو کرد که مهندس موسوى آزاد و شیوه‌هاى مسالمت‌آمیز و آرام مبارزه مدنى که ضامن تحقق دمکراسى است بر جامعه‌ى شهروندى حاکم شود و بدین وسیله، با پرهیز از خشونت، امکان گذر مسالمت‌آمیز به دمکراسى، از طریق پناه جستن به آراى عمومى شهروندان در شرایط دمکراتیک، فراهم شود.
سخنرانانِ این جمع باشکوه: دکتر حبیب الله پیمان، دکترهاشم آقاجرى، دکتر سعید حجاریان، مهند س حسین شاه‌اویسى، دکتر فریبرز رئیس‌دانا، سیمین بهبهانى، دکتر عبدالفتاح سلطانى، شمس‌الدین سیاسى‌راد، دکتر پرویز ورجاوند، رضا خجسته رحیمى، دکترالهه کولایى، فریبا داوودى مهاجر، دکترمحمد ملکى، تقى رحمانى، دکتراحمد شیرزاد، محمدعلى عمویى، عیسى سحرخیز، مهندس هاشم صباغیان، مسیح على نژاد، مجتبى بیات، ابراهیم مددى، مسعود دهقان، حسین مجاهد، احمد باطبى، حجت‌الله شریفى، همسر مهندس على‌اکبر موسوى خویینى و دکتر محسن کد یور بودند.
درفاصله‌ى سخنرانى‌ها رضا دلبرى، عضو شوراى مرکزى سازمان ادوار تحکیم، که اجراى برنامه را به عهده داشت پیام على صالح‌آبادى را که به دلیل تصادف نتوانسته بود در نشست حضور یابد خواند، علیرضا جبارى پیام اتحاد دمکراسى‌خواهان ایران را خواند و رضا د لبرى، مجرى برنامه، پیام تلفنى معصومه شفیعى، همسر روزنامه‌نگار مبارز، اکبر گنجى را که نتوانسته بود در جمع حضور یابد به آگاهى حاضران رساند. نشست با شکوه سازمان دانش‌آموختگان {ادوار تحکیم} در میان حضور مشتاقانه‌ى رهروان راه آزادى و دمکراسى، در ساعت۵/۹ بعد از ظهر به پایان رسید.

– تهران – ٣ تیر ١٣٨۵ 

تاریخ انتشار : ۴ تیر, ۱۳۸۵ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

در دور دوم انتخابات، با رای ” نه” به جلیلی شرکت می‌کنیم!

حزب دمکراتیک مردم ایران: نه به جلیلی!

چرا به پزشکیان رأی می دهم!

باز هم انتخابات، باز هم دفاع از منافع ملی، هم استراتژی هم تاکتیک!

ترک تحریم می‌کنم، خطر جلیلی جدّی است!

اصلاح‌طلب اصول‌گرا، ادامه داره ماجرا