سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۶

سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۶

آن‌ها نمی‌توانند همهٔ ما را بکشند و ما نمی‌توانیم همهٔ آن‌ها را بکشیم...
نتانیاهو کاخ سفید را نادیده می‌گیرد، زیرا انجام این کار هیچ هزینه‌ای ندارد. در سال ۱۹۸۲ رونالد ریگان، مناخیم بگین، نخست‌وزیر اسرائیل را پس و کشتار فسطینیان در پی تهاجم...
۱ مرداد, ۱۴۰۳
نویسنده: نیکلاس کریستوف - برگردان: گودرز اقتداری
نویسنده: نیکلاس کریستوف - برگردان: گودرز اقتداری
غم دیگر
شنیدستم غمم را میخوری، این هم غم دیگر، دلت بر ماتمم می‌سوزد، این هم ماتم دیگر
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
پایان تلخ یک ریاست جمهوری
بایدن می‌داند که باید برود، اما این بدان معنا نیست که از این موضوع خوشحال است. ننسی پلوسی کسی بود که با هوش و ذکاوت سیاسی به رئیس‌جمهور گفت که...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
کاش میشد
کاش میشد چهره ها رنگ پریشانی نداشت، برق تیز خنجر و کینه نداشت. مثل دریا بود شفاف و زلال، مثل ابریشم نرم لطیف
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد
نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور
ایجاد، تقویت و توسعه و حفظ نهادهای مدنی و تشکل‌های صنفی و سیاسی باید در کانون برنامه های افراد، شخصیت ها و احزاب و سازمان ها قرار داشته باشد، چه...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴
بر اساس بیانیۀ دادگاه بین‌المللی دادگستری، سیاست‌های شهرک‌سازی و بهره‌برداری اسرائیل از منابع طبیعی در سرزمین‌های فلسطینی نقض قوانین بین‌المللی است. دادگاه، گسترش قوانین اسرائیل به کرانۀ باختری و بیت‌المقدس...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: محسن نجات حسینی
نویسنده: محسن نجات حسینی
سیاست‌گریزی زنان یا سیاستِ گریزِ دولت از زنان
قوانین نابرابر، عدم حمایت‌های لازم و محیط‌های مردسالارانه، زنان را از مشارکت فعال در سیاست بازمی‌دارد. حضور کم‌رنگ زنان در سیاست به معنای نبود صدای نیمی از جمعیت در تصمیم‌گیری‌های...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زری
نویسنده: زری

آیا در آنجا تهمت و نسبت دروغ، مجاز است

مطلبی با عنوان هسته های خفته سیاسی در سایت اخبار روز، در تاریخ شانزدهم فروردین ماه به قلم آقای ایشچی منتشر شده که جای تامل دارد. از همین رو قرار بر این نبود که به آن پاسخ داده شود، ولی چون این نوشته در کارآنلاین و سایت اخبار روز منتشر شده، لازم دیدیم نظراتمان را در باره آن به این دو رسانه برای انتشار ارسال کنیم.

مطلبی با عنوان هسته های خفته سیاسی در سایت اخبار روز، در تاریخ شانزدهم فروردین ماه به  قلم آقای ایشچی منتشر شده که جای تامل دارد. از همین رو قرار بر این نبود که به آن پاسخ داده شود، ولی چون این نوشته در کارآنلاین و سایت اخبار روز منتشر شده، لازم دیدیم نظراتمان را در باره آن به این دو رسانه برای انتشار ارسال کنیم.

نویسنده سناریویی را در عالم خیال با یاری جستن از عملکرد دستگاههای امنیتی جمهوری اسلامی ایران و جریان های اسلامگرای افراطی و تعمیم آن به احزاب و سازمان های سیاسی خارج کشور، با دستگاه فکری متوهم خود موجودات مخرب و آلت دستی با نام هسته های خفته سیاسی ساخته و سپس در عالم خیال برایشان شرح وظایف تعریف وبه احزاب و سازمانهای سیاسی هشدار میدهد که نسبت به عملکرد آن ها حساس بوده و آنها را زیر نظر داشته باشند تا آسیبی متوجه اشان نشود. وی اعلام میدارد جمهوری اسلامی با سازماندهی افراد هوادار خود در قالب نیروی ضربتی، از آنان بر علیه دشمنان نظام در خارج از کشور استفاده میکند، همانطوری که جریان های اسلامگرای افراطی به این شیوه متوسل میشوند.

معتقد است این هسته ها فعالیت های روزمره خود را در پیوند با جمهوری اسلامی یا جریان های اسلامگرای افراطی ادامه میدهند و در هنگام لزوم، این روند فعالیت غیر محسوس، به صورت اقدامات آشکار تروریستی و خرابکارانه تغییر شکل میدهد. نویسنده ادامه میدهد این شیوه اقدامات نه در جمهوری اسلامی ایران و در میان اسلامگرایان افراطی بلکه این ساختار مخرب در میان فعالان سیاسی سکولار، دموکرات و چپ هم دیده میشود. هسته های خفته درون صفوف چپ دموکرات وسوسیالیستی محفل هایی هستند که وی آنها را لیبرال دموکراسی محافظه کار مینامد، و اظهار میدارد که این محفل ها در روزهای حساس آن سازمان ها را به بیراهه میکشند،و اضافه میکند همانطوری که شاهد اقدام آنها در یکی دو دهه اخیر هستیم. در اعتراضات سال ١٣٨٨ در کشور نیز از مردم کشور میخواستند خشونت نکنند و آنها را به تسلیم و باز گشت به خانه خویش دعوت میکردند.این محفل همواره این رفتار سیاسی را تکرار و در انتخابات هفتم اسفند ماه نیز جنبش سکولار دموکراسی را به حمایت از جناحی از حکومت و “ لیست امید “ آن و شرکت در انتخابات نمایشی که به نظام مشروعیت حقوقی و قانونی و چهره دمکراتیک میبخشد،فراخواندند. سرانجام هشدار میدهد که باید  این سلول های خفته را که بار دیگر بیدار و چپ های دموکرات را در لحظات حساس غافل گیر و فلج خواهند کرد مواظب بود و زیر نظر گرفت.

به گمان ما در خوشبینانه ترین حالت نویسنده به قبح مقایسه ای که انجام داده آگاه نیست و کارکردی را که برای“هسته های خفته سیاسی“ ساخته و پرداخته دستگاههای امنیتی جمهوری اسلامی تعریف میکند، برای همین هسته ها در سازمان های چپ و دموکرات نیز قایل میباشد. لذا باید پذیرفت که نظر نویسنده این است که سلول های مورد نظر ساخته و پرداخته خود سازمان ها یا جناحی از آنها است و یا حاصل یک دگردیسی در بخشی از آنان، و یا ناشی از فعالیت پنهانی سایر احزاب و سازمان ها در درون همدیگر و حتی حضور عوامل اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی در این احزاب و سازمان ها است. در اینصورت کیفیت ارتباطی که میتوان توضیح داد همان رابطه ای است که میان آن ها با نظام جمهوری اسلامی و همینطور میان آنان با جریان های اسلامی افراطی برقرار است.

با چنین ارزیابی از عملکرد سلول های سیاسی، بیش از همه، سازمان ها و احزاب سیاسی مخاطب این نوشته هستند. آنان  چرایی این اتفاقات و اتهامات را باید توضیح دهند. اما پرسش ما از نویسنده این است که چه خوب میشد ایشان بجای نسبت دروغ و تهمت به هواداران داخل کشور که شیوه شناخته شده مذموم و منسوخ و یادگار دوران نابالغی و عقب مندگی سیاسی چند دهه پیش فعالان سیاسی است، نقد خود را در باره رفتار سیاسی گروه هوادار مورد نظر خود همراه با دلایل رد نظرات گروه ابراز میکردند، تا علاقمندان بدرستی در جریان اختلاف نظر ها قرار گیرند، چون در غیر اینصورت میتوان اظهار داشت که این اتهامات برای انحراف افکارعمومی از غیبت نویسنده و همفکرانش در تحولات جاری در کشور است.

این گرایش برای توجیه رفتار سیاسی خود که در تقابل با نظر اکثریت مردم قرار دارد، فعالان سیاسی همراه مردم را که در انتخابات شرکت کردند،با عوامل ساخته و پرداخته دستگاههای امنیتی جمهوری اسلامی ایران و جریانهای اسلامگرای افراطی تروریست، نظیر هم معرفی میکند، تا نه فقط صحت عملکرداین فعالان بلکه درستی حضور میلیونی مردم را  به زیر سؤال برد.

 اتهامات این نوشته نه فقط متوجه هواداران داخل کشور بلکه  متوجه سازمان های چپ و دموکرات و بطور  خاص سازمان فداییان خلق ایران است، و کارکردی چون حکومت جمهوری اسلامی یا جریان های اسلامگرای افراطی در ایجاد این سلول ها برایش در اذهان القا میکند. در غیر این صورت باید گفت این مطلب خام غیرحرفه ای همه مرزهای اخلاق را در نوردیده و این هسته ها را نه نتیجه سازماندهی سازمان فداییان اکثریت و نه حاصل دگردیسی بخشی از هواداران بلکه تزریق خارج از دایره نیروهای چپ و دموکرات تعریف میکند.

اما همه ناراحتی این گرایش سیاسی بخاطر مواضع هواداران داخل کشور است که اغلب آنان درانتخابات شرکت کردند. Aنان بجای ارایه دلایل عدم شرکت خود در انتخابات و پاسخ به  اظهارات این بخش از هواداران ساکت اند و به تهمت و دروغ متوسل و توهمات خود را، از تحولات سال ١٣٨٨ بجای رفتار سیاسی آنان معرفی میکنند. اینان هنوز نتایج حضور گسترده مردم را در انتخابات سال ١٣٩٢ را باور ندارند. مهمتر اینکه برایشان قابل درک نیست که اگر خواسته های شان تحقق پیدا میکرد و رقیب روحانی به ریاست جمهوری میرسید، مردم ایران امروز در چه شرایطی قرار داشتند. آنان قادر به تحلیل شرایطی نیستند که عینیت پیدا کردن آرزوهایشان در سال ۱۳۹۲ که با خواست افراطی ترین جناح حاکمیت منطبق بود، چه بر سر مردم می آمد.

 آنان با چشم بستن بر بدیهیات و واقعیت های جامعه، خود خفتگی خود را به دیگران نسبت میدهند. هواداران همواره این پرسش را مطرح کرده اند چرا شما اهداف مبارزه نظیر حذف ولایت فقیه، نظارت استصوابی، انتخابات آزاد، کسب آزادی های سیاسی و… را پیش نیاز شرکت در مبارزات در کشور میکنید؟ از شما پرسیده میشود، چرا در انتخابات ریاست جمهوری سال ١٣٩٢ شرکت نکردید، که اگر شرکت گسترده مردم نبود با عملکرد شما و همفکرانتان جلیلی بر صندلی ریاست جمهوری تکیه زده بود، و اکنون نه “برجامی “بود و نه کشور در شرایط امروز قرار داشت. کافی است به کشور های پیرامون خود نگاهی داشته باشیم. ما همواره برای بیان نظراتمان از ساده ترین اشکال بهره گرفته ایم تا نیاز به تفسیر نداشته باشد. ما بارها گفته ایم در انتخابات ها و سایر فعالیت های اجتماعی از جمله  فعالیت های صنفی ـ سیاسی شرکت میکنیم که نقش ولی فقیه را در حیات سیاسی کشور کم اثر و در نهایت بی اثر کنیم، نظارت استصوابی را از میان برداریم، زمینه انتخابات آزاد را فراهم و به آزادی های سیاسی و حقوق شهر وندی دست یابیم. در این راستا معتقدیم که امروز حاکم کردن تفکر خاتمی یا روحانی (بخوان اصلاح طلبی) _  در شرایطی که با ظرفیت و توان جنبش مردمی امکان گزینه بهتری، نه در پیش رو بلکه آن سوی چشم اندازها هم متصور نیست _ بر احمدی نژاد و جلیلی (بخوان اقتدارگرایی ولایت فقیه) ارجح است. ما مجلس با اکثریت طرفدار دولت روحانی و اصلاح طلبان را بر این مجلس اصولگرای ذوب در ولایت ترجیح میدهیم و برای رسیدن به آن میکوشیم. اگر شما گزینه دیگری که قابل تحقق و متضمن منافع بیشتری برای مردم  میشناسید، بدون نسبت دروغ و اتهامات و خیال بافی ها اعلام کنید، تا با شما همراه شویم. اگر اینگونه نیست که تا کنون نبوده  میتوان جبران مافات کرد،  پلی میان سی سال پیش و امروز بزنید و با مردم همراه شوید.   

 اول اردیبهشت ماه ١٣٩۵

گروه خرداد ـ گروه هوادار داخل کشور سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت, ۱۳۹۵ ۷:۰۹ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

مروری بر آن‌چه تا بیست و سوم تیرماه گذشت

نفس چاق نکرده بود آقای پزشکیان که در دفتر شرکت هواپیمایی توسط نیروهای انتظامی بسته شد. گویا عدم رعایت حجاب کارکنان زن این دفتر دلیل این کنش نیروهای انتظامی بود. مساله مهمی نبود! آقای وزیر کشور دولت گفت. فردا باز خواهد شد دفتر.

مطالعه »
یادداشت

حکم اعدام فعال کارگری، شریفه محمدی نمادی است از سرکوب جنبش صنفی نیرو های کار ایران!

میزان توانایی کارگران برای برگزاری اقدامات مشترک، از جمله اعتصابات و عدم شرکت در امر تولید، مرتبط است با میزان دسترسی آنها به تشکل های صنفی مستقل و امکان ایجاد تشکل های جدید در مراکز کار. ولی در جمهوری اسلامی نه تنها حقوق پایه ای کارگران برای سازمان دهی و داشتن تشکل های مستقل رعایت نمیشود، بلکه فعالان کارگری، از جمله شریفه محمدی، مرتبا سرکوب و محکوم به حبس های طولانی مدت، ضربات شلاق و حتی اعدام میشوند.

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
مطالب ویژه
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

آن‌ها نمی‌توانند همهٔ ما را بکشند و ما نمی‌توانیم همهٔ آن‌ها را بکشیم…

غم دیگر

پایان تلخ یک ریاست جمهوری

کاش میشد

نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور

بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴