سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۰

سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۰

آن‌ها نمی‌توانند همهٔ ما را بکشند و ما نمی‌توانیم همهٔ آن‌ها را بکشیم...
نتانیاهو کاخ سفید را نادیده می‌گیرد، زیرا انجام این کار هیچ هزینه‌ای ندارد. در سال ۱۹۸۲ رونالد ریگان، مناخیم بگین، نخست‌وزیر اسرائیل را پس و کشتار فسطینیان در پی تهاجم...
۱ مرداد, ۱۴۰۳
نویسنده: نیکلاس کریستوف - برگردان: گودرز اقتداری
نویسنده: نیکلاس کریستوف - برگردان: گودرز اقتداری
غم دیگر
شنیدستم غمم را میخوری، این هم غم دیگر، دلت بر ماتمم می‌سوزد، این هم ماتم دیگر
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
پایان تلخ یک ریاست جمهوری
بایدن می‌داند که باید برود، اما این بدان معنا نیست که از این موضوع خوشحال است. ننسی پلوسی کسی بود که با هوش و ذکاوت سیاسی به رئیس‌جمهور گفت که...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
کاش میشد
کاش میشد چهره ها رنگ پریشانی نداشت، برق تیز خنجر و کینه نداشت. مثل دریا بود شفاف و زلال، مثل ابریشم نرم لطیف
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد
نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور
ایجاد، تقویت و توسعه و حفظ نهادهای مدنی و تشکل‌های صنفی و سیاسی باید در کانون برنامه های افراد، شخصیت ها و احزاب و سازمان ها قرار داشته باشد، چه...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴
بر اساس بیانیۀ دادگاه بین‌المللی دادگستری، سیاست‌های شهرک‌سازی و بهره‌برداری اسرائیل از منابع طبیعی در سرزمین‌های فلسطینی نقض قوانین بین‌المللی است. دادگاه، گسترش قوانین اسرائیل به کرانۀ باختری و بیت‌المقدس...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: محسن نجات حسینی
نویسنده: محسن نجات حسینی
سیاست‌گریزی زنان یا سیاستِ گریزِ دولت از زنان
قوانین نابرابر، عدم حمایت‌های لازم و محیط‌های مردسالارانه، زنان را از مشارکت فعال در سیاست بازمی‌دارد. حضور کم‌رنگ زنان در سیاست به معنای نبود صدای نیمی از جمعیت در تصمیم‌گیری‌های...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زری
نویسنده: زری

اعدام “سران فتنه” و اقدام فوری اپوزیسیون

از همین حالا باید در عرصه بین المللی با مراجعه به احزاب، سازمان ها، سندیکاها، تشکل های مدنی، دولت ها، نمایندگان پارلمان ها، افکار عمومی و وسائل ارتباط جمعی، کارزاری وسیع و عمومی برای مقابله با ترفندها، تهدیدات و جنایت های رژیم تشکیل داد. سران حکومت باید بخوبی و روشنی بفهمند که در برابر هر سرکوب و جنایتی باید هزینه بالائی در عرصه داخلی و خارجی پرداخت کنند

۱- معترضین ۳۰۰ نفر بودند!

سردبیر کیهان داخل، حسین شریعتمداری در روزنامه اش اعلام کرد که در تظاهرات ۲۵ بهمن در تهران تنها ۳۰۰ نفر ضد انقلاب و آشغال شرکت کرده بودند. دو روز قبل باز هم همین آقا در روزنامه اش نوشت که در تظاهرات دولتی برای بزرگداشت ۲۲ بهمن در ایران، بیش از ۵۰ میلیون نفر شرکت کردند. از نوشته های کیهان نویسان طرفدار بیت رهبری چنین بر می آید که سردبیر این روزنامه حتی عکس ها، فیلم های خبرنگاران، ماموران امنیتی و اطلاعاتی خودی حکومتی را که از تظاهرات ۲۵ بهمن ماه گرفته شده اند را نیز نمی بیند و یا شاید هم اصلاً هیچگاه نخواهد چنین واقعیاتی را ببیند.

اگر کیهان نویسان و سردبیرش تنها نیمه نگاهی هر چند کوتاه به صدها گزارش از خودی های حکومتی و حتی غیر خودی ها، بیاندازند حتماً چرتشان پاره خواهد شد و اینبار از خواب خرگوشی و تبلیغات گوبلزی خود بیرون خواهند آمد. من حتی به این اطمینان و شناخت رسیده ام که دروغ های این روزنامه آنقدر بزرگ، بزرگ و کیلویی شده است که نه تنها دیگر برای خودی های حکومتی چندان کاربردی ندارد بلکه حتی خود شریعتمداری هم در این عرصه دیگر نسبت به مقالاتش توجهی نشان نمی دهد و احتمالاً آنها را هم پیش از چاپ نمی خواند و همینجوری برای رفع تکلیف آن آمار و ارقام را در کیهان داخل برای توجیه و حفظ روحیه ذوب شدگان در ولایت فقیه، انتشار می دهد.

اگر بخواهیم طبق آمار حسین شریعتمداری تحلیل کنیم می بینیم از “۳۰۰” نفری که در تهران در تظاهرات ضد دولتی شرکت کردند تا امروز بیش از ۱۵۰۰ نفرشان دستگیر شده اند. چند صد نفرشان زخمی و تا لحظه کنونی دو نفر هم به شهادت رسیده اند. من اینبار نمی دانم شریعتمداری دیگر با چه رویی و چگونه می خواهد ارگان های دولتی، امنیتی، اطلاعاتی و نیز بعنوان مسئول رسانه ای بیت رهبری، سید علی خامنه ای و دیگر خودی ها را قانع آمارهای قلابی خود کند که آمار یک میلیون نفر دروغ و تبلیغ ضد انقلاب، آمریکا، انگلیس، “سران فتنه” و بقیه است و فقط آمار ۳۰۰ نفری او از دقت لازم برخوردار است؟ تازه در این بین اگر آمار معترضین در شهرها ی بزرگ و کوچک دیگر را نیز با آمار تهران جمع کنیم به رقم بیش از یک میلیون نفر بالغ می شود و واقعاً نمی دانم آمار و ارقام و یا ضرب و جمع شریعتمداری در این عرصه به چند خواهد رسید؟

روشن است که همه این آمارها بیانگر این واقعیت شیرین است که جنبش سبز همچنان زنده و پویا است، و مردم به رغم سرکوبهای خشن و وحشیانه رژیم و با تحمل خطر شکنجه و مرگ حاضرند در فرصت و موقعیت مناسب به خیابانها برای اعتراض و دفاع از حق و حقوق خود بیرون بیایند. این واقعیتی است که نفوذ کلام آقایان موسوی و کروبی در میان مردم بسیار بالاست. آنها از طریق یک بیانیه از مردم خواستند که در روز ۲۵ بهمن برای اعلام پشتیبانی از مبارزات ضد دیکتاتوری مردم مصر و تونس به خیابان ها بیایند. و بیش از یک میلیون نفراز ایرانیان طرفدار جنبش سبز از هر فکر و عقیده ای برای آزادی و مخالفت با دیکتاتوری در تهران، اصفهان، شیراز، بابل و … به خیابانها آمدند. در این بین اما سران حکومت، علی رغم ظاهرسازی و دفاع از مبارزات ضد دیکتاتوری مردم مصر و تونس، با حمله وحشیانه به صفوف مردم معترض نشان دادند که دفاعشان از مردم عرب معترض، دروغی بیش برای آنها نمی باشد.

۲- دورغ های کیهان نویسان را خودی های حکومتی هم دیگر باور ندارند!

پیشتر در بالا متذکر شدیم که در این بین حسین شریعتمداری هنوز هم دست بردار نیست و حرف “من مرد” یکی است را مدام تکرار می کند. اما اینبار تمامی شواهد و واقعیات نشان می دهد که مسئولین رژیم با آنکه علاقمند بودند تمام این آمار و ارقام های جعلی و کذایی حسین شریعتمداری را همانند سال گذشته آویزه گوششان کنند؛ اما واقعیت اعتراضات وسیع مردمی همچون پتکی سنگین بر سرشان چون آوار فرود آمد. در واقع وسعت اعتراضات مردم در ۲۵ بهمن چنان علنی و شجاعانه بود که حسابی خواب از چهره رهبران حکومت پراند و بخوبی در خیابانها دیدند که دیگر نمی شود فقط به حرف ها و آمارهای دل خوش کن، تقلبی و پرت شریعتمداری محدود بمانند. در عصر روز ۲۵ فوریه سطح اعتراضات در بعضی شهرهای ایران و بویژه در تهران چنان وسیع و گسترده بود که موجب ترس رهبران ریز و درشت جمهوری اسلامی بویژه رهبر آن شد. در تظاهرات ۲۵ بهمن هر چه بیشتر نوک حمله معترضین، مستقیم متوجه سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی بود و همین امر باعث شد که همه حکومت و حامیانش متوسل به واکنشهای عصبی و خشمآمیز شوند و برای توجیه و پنهان کردن ترس خود به ترساندن مردم و مبارزین روی بیآورند. حضور یک میلیونی مردم در تهران و شهرهای دیگر نشان داد که معترضین از ترس باکی ندارند و همچنان زنده و پر شور پیگیر مطالبات خود هستند.

۳- اعدام “سران فتنه” و اقدام فوری اپوزیسیون

سران جمهوری اسلامی از طریق نمایندگان مجلس، لباس شخصی ها، ارگان های امنیتی و اطلاعاتی، بسیجی ها در خیابان های تهران، قم و در برابر منازل آقایان موسوی، کروبی و خانم زهرا رهنورد و … تظاهرات چند صد نفره راه انداختند و خواستار اعدام و مقابله خشن با سران جنبش سبز شدند. در واقع تمام بیانیه ها، سخنرانی ها، تجمعات و تهدیداتی که از روز دوشنبه علیه مخالفین براه افتاده همه حاکی از نگرانی شدید و خشم ارگان ها و رهبران جمهوری اسلامی از ناتوانی در خاموش کردن صدای اعتراض مردم دلالت دارد. در ضمن سران حکومت بخوبی می داند که هزینه اعدام “سران فتنه” و رهبران جنبش سبز بسیار سنگین تر از آنی خواهد بود که تصور می کنند و باز می دانند که نمی توانند براحتی دست به چنین عملی بزنند. و چنین جنایتی بازی با آتش و بود ونبود رژیم است.

امروز با توجه به شرایط ویژه کنونی، و نیز با توجه به وجود تمام تفاوت ها و اختلافاتی که در میان سازمان ها، احزاب، جریانات دمکرات و مترقی، تشکل های دمکراتیک و مدنی در داخل و خارج از کشور در خصوص جنبش سبز و رهبران آن وجود دارد؛ ضروری است که هر چه سریعتر و مصم تر اقدامات مشترک و فوری برای همبستگی و دفاع از مبارزین، فعالین و رهبران جنبش سبز را متحداً سازمان داد. تا بلکه از این طریق حکومت و رهبران جمهوری اسلامی بفهمند که هزینه برای زدن سران جنبش سبز و دیگر اعضا و هواداران این جنبش بسیار سنگین برای آنها تمام خواهد شد.

از همین حالا باید در عرصه بین المللی با مراجعه به احزاب، سازمان ها، سندیکاها، تشکل های مدنی، دولت ها، نمایندگان پارلمان ها، افکار عمومی و وسائل ارتباط جمعی، کارزاری وسیع و عمومی برای مقابله با ترفندها، تهدیدات و جنایت های رژیم تشکیل داد. سران حکومت باید بخوبی و روشنی بفهمند که در برابر هر سرکوب و جنایتی باید هزینه بالائی در عرصه داخلی و خارجی پرداخت کنند. آنها باید ببینند و بفهمند که هزینه دادن نمی تواند یک طرفه باشد.

در این عرصه اپوزیسیون دمکرات و لائیک در خارج از کشور می تواند با عمل مشترک بر اساس توافقات حداقل، هر چه بیشتر هزینه ها را در عرصه داخلی و خارجی در برابر سرکوب و تهدیدات حکومت بالا برد. تنها از این طریق است که می شود در عرصه بیرونی رهبران رژیم را نسبت به پیامدهای عمل جنایتکارانه خود تحت فشار قرار داد و آنها را به عقب نشینی کشاند.

در آخر می شود چنین نتیجه گرفت که استفاده مناسب از اهرم فشار بین المللی، اتحاد و همبستگی اپوزیسیون خارج با مبارزین سیاسی و مدنی در داخل کشور می تواند صدای ما را در ایران و در عرصه جهانی پر قدرت سازد. در چنین وضعیتی صفوف به ظاهر متحد رژیم در مقابل حوادث آینده هر چه بیشتر آسیب پذیر می شود.

تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن, ۱۳۸۹ ۱:۰۲ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

مروری بر آن‌چه تا بیست و سوم تیرماه گذشت

نفس چاق نکرده بود آقای پزشکیان که در دفتر شرکت هواپیمایی توسط نیروهای انتظامی بسته شد. گویا عدم رعایت حجاب کارکنان زن این دفتر دلیل این کنش نیروهای انتظامی بود. مساله مهمی نبود! آقای وزیر کشور دولت گفت. فردا باز خواهد شد دفتر.

مطالعه »
یادداشت

حکم اعدام فعال کارگری، شریفه محمدی نمادی است از سرکوب جنبش صنفی نیرو های کار ایران!

میزان توانایی کارگران برای برگزاری اقدامات مشترک، از جمله اعتصابات و عدم شرکت در امر تولید، مرتبط است با میزان دسترسی آنها به تشکل های صنفی مستقل و امکان ایجاد تشکل های جدید در مراکز کار. ولی در جمهوری اسلامی نه تنها حقوق پایه ای کارگران برای سازمان دهی و داشتن تشکل های مستقل رعایت نمیشود، بلکه فعالان کارگری، از جمله شریفه محمدی، مرتبا سرکوب و محکوم به حبس های طولانی مدت، ضربات شلاق و حتی اعدام میشوند.

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
مطالب ویژه
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

آن‌ها نمی‌توانند همهٔ ما را بکشند و ما نمی‌توانیم همهٔ آن‌ها را بکشیم…

غم دیگر

پایان تلخ یک ریاست جمهوری

کاش میشد

نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور

بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴