چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی
جرون
جرون، ای سیلی خورده ی زمان، ای معامله های پشت پرده ی آن زمان، ای تاریخ دیروز و امروز من، از رنگ و شرنگ، تا کیسه های زر ...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد
تحلیل مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران...
در این مقاله، میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال‌های 1400 و 1403 را مقایسه کرده و همچنین به تحلیل اختلاف بین نتایج نظرسنجی‌ها و نتایج واقعی انتخابات...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: م. آذری
نویسنده: م. آذری

حزب مؤتلفه و تاکید بر ادامه مسیر تا کنونی جمهوری اسلامی

نگاه آقای بادامچیان و حزب مؤتلفه که می توان آنرا از پرنفوذترین احزاب در تاریخ جمهوری اسلامی نام برد که در فرم دادن سیاست نقش داشته است، بیانگر تفکر غالب در جمهوری اسلامی است. این نگرش را هم در حذف تمام غیر خودی ها می توان دید، هم در نگاه دشمن محور و هم یک کاسه کردن جناحی حکومت.

آقای بادامچیان در گفتگویی با خبرگزاری فارس تحت عنوان «روایتی از ائتلاف نیروهای انقلاب برای مجلس یازدهم» توصیه هایی برای انتخابات آینده ی مجلس و زمینه های دیگر دارد که بازتاب چهره ی تمام نمای حزب مؤتلفه ونفوذ آن در نظام سیاسی کشور است. “این تشکل به جناح راست و اصول‌گرایان سنتی تمایل دارد و در محیط سیاسی ایران، قشر «بازاری‌های مذهبی» را نمایندگی می‌کند”(۱). بادامچیان در مورد جنیش مهسا که در ماههای اخیر جمهوری اسلامی را با چالش گذر نسبتا کامل مردم از حکومت و تلاش اجتماعی و سیاسی گسترده برای کنار رفتن مواجه کرده است، می گوید:

“در همان ابتدای این فتنه در نشریه حزب مؤتلفه مواضع مان را منتشر کردیم و گفتیم که این فتنه در عرض سه روز شکست خورد و پس از فتنه نیاز به تدبیر و مدیریت دارد. و بعد هم تبیین کردیم تفاوت های فتنه ۱۴۰۱ را با فتنه ۸۸ و گفتیم که جریان این فتنه متفاوت با فتنه ۸۸ است، در ۸۸ جریان لیبرال ها و میرحسین محور بودند، در این دوره یک شبکه هدایت شده از خارج و عناصری ماجراجو و فریب خورده که مردم هم نیستند این کارها را می کنند”(۲).

این تکرار همان داستان ولی ‌فقیه در مورد جنبش «زن زندگی آزادی» است. مبنای آن انکار  مطلق خواست و شرایط جامعه برای گذار از استبداد است و همه مشکلات کشور را به دشمن نسبت می دهد، نه نظام ولایت فقیه و آنچه با مردم در بیش از چهار دهه رفته است. بادامچیان در پاسخ به تحلیل فضای انتخابات پیش‌ رو در یازدهم اسفند سال جاری تاکید بر این دارد که:

“یک وظیفه، وظیفه شورای محترم نگهبان است که با توجه به رهنمود رهبری نسبت به وظایف‌شان باید جدی‌تر و قوی‌تر عمل کنند. در مسئله تایید صلاحیت‌ها، شورای نگهبان باید عمل به مرّ قانون کند.” “نکته بعدی و مهم‌تر مسئله امنیت در انتخابات است، بحمدالله امنیت در کشور ما برقرار است، و شیطنت‌هایی که می‌کنند، بنابراین اینجا مسئولان امنیتی، وزارت محترم کشور،‌ شورای امنیت ملی و نیروهای اطلاعاتی و انتظامی و دیگران باید از حالا خودشان را آماده کنند؛ چرا که دشمن در انتخابات شیطنتش بیشتر از هر زمان خواهد بود.” (همانجا)

پیام مؤتلفه صریح است، به شورای نگهبان می گوید همانطور عمل کنید که کردید، تا مجلس باز هم بیشتر سرسپرده و در کنترل ولی فقیه باشد. به نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها هم از حالا آماده باش می دهد که اگر لازم آمد، سرکوب اعتراضات قابل پیش بینی به تاخیر نیفتد.

مؤتلفه و آقای بادامچیان برای مشکلات حکمرانی نیز راه حل ارائه می دهند. راه حل هایی که البته غیر آزموده نیستند و می توان گفت خود از عوامل مشکلات حکمرانی تاریخ جمهوری اسلامی بوده اند. بادامچیان می افزاید:

“برای حل مشکلات باید دو تا کار بکنیم؛ یک کار، آن حکومت برخواسته از متن اسلامی که قرآن کریم و ائمه و نوع حکومت حضرت علی و ائمه را نگاه کنیم و با توجه به مقتضیات زمان وضعیت فعلی جامعه خود را سامان بدهیم و مسئله دوم، بینش است. بینشی که آیت الله شهید بهشتی در سال ۵۹ برای امام نامه نوشته و گفته؛ امام، ما جنگ قدرت نداریم ما بنا به تکلیف شرعی شما آمدیم. مسئله ای که در کشور ما هست، مسئله بینش است، اگر کار حکومت دست این افرادی با بینش غیر اسلامی باشد مشکلات و مسائل باقی خواهد ماند.”

حزب مؤتلفه معتقد است “تحزب در اسلام تحزب خدا محور است و تحزب شیطانی مورد قبول نیست” (همانجا). بازگشت به اسلام و نوع حکومت علی را راه حل میداند و خاطرنشان می کند که مشکلات حکومت با بینش اسلامی و کنار گذاشتن بینش های دیگر قابل حل است. نگاه آقای بادامچیان و حزب مؤتلفه که می توان آنرا از پرنفوذترین احزاب در تاریخ جمهوری اسلامی نام برد که در فرم دادن سیاست نقش داشته است، بیانگر تفکر غالب در جمهوری اسلامی است. این نگرش را هم در حذف تمام غیر خودی ها می توان دید، هم در نگاه دشمن محور و هم یک کاسه کردن جناحی حکومت. این نگرش بانی راهی طی شده برای جمهوری اسلامی است که بازگشت از آن غیر ممکن می نماید. این همان نگاهی است که ولی فقیه نظام و بیت او برای عملی کردن آن به آب و آتش می زنند.

منابع:

۱. حزب موتلفه اسلامی.

https://fa.wikipedia.org/wiki/حزب_مؤتلفه_اسلامی

۲. روایتی از ائتلاف نیروهای انقلاب برای مجلس یازدهم در گفت‌و‌گو با بادامچیان

https://www.farsnews.ir/news/14011215000382/روایتی-از-ائتلاف-نیروهای-انقلاب-برای-مجلس-یازدهم-در-گفت%E2%80%8Cو%E2%80%8Cگو-با

بخش : سياست
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

2 Comments

  1. مهرداد دارستانی گفت:

    بادامچیان ،لاجوردی ، عسگراولادی ، میرسلیم ،
    کرباسچی ،دستمالچی ، نورافشان ،حلبی ، سوفر ، خرسندیان ، احمدی نژاد ،شفیق ، شاهرودی و …نام های خانوادگی اینگونه یهودی الاصل و مهاجر میباشند که ریشه های یهودی المانی دارند و خوی و خلق فاشیستی انان چندان محلی و بومی نیست و ریشه های آبا اجدادی دارد .
    (نام و تبارشناسی از ابتدایی تربن تجارب کار دفترخانه اسنادرسمی برای افراد کنجکاو و جستجو گر است من شناسنامه ایرانی صادره از اسراییل را دیدم که فهمیدم یکی از بخش‌های تهران است و در اطراف دماوند است و یهودی نشین است 😂 )

    هانس دیتریش گنشر نخستین وزیرخارجه المانی و اروپایی بود که در اوج سلطنت لاجوردی به ایران آمد و رژیم را غسل تعمید داد .
    یک هفته پس از بازدید او مجید قدوسی و دستیاران ، پیشرفته ترین سرشماری کامپیوتری واکاوانه و دوباره خوانی همه زندانیان محکوم را آغاز نمودند و پایه های کشتار شصت و هفت بنیان نهاده شد .
    نه میبخشم و نه هرگز فراموش می‌کنم
    و تا نابودی آخرین نفر فاشیستهای المانی در اوکراین و سرتاسر جهان از پای نخواهم نشست .
    سکوت و نادیده گرفتن جنایات آلمانی‌ها و باندهای ماسونی چپ و راست انان در تاریخ معاصر ایران بدون مجازات نخواهد ماند.
    مراتب ازین بابت عرض میگردد تا از تکرار دوباره میکونوس پیشگیری گردد و نیز متوجه نمودن لبه تیز حملات برعلیه فاشیسم المانی حاکم بر سیستم قضایی ایران .
    شلیک کنندگان میکونوس بسیار کم گناه تر از میهمانان اروپایی بودند که در آخرین لحظه حضور خود در میکونوس را لغو نمودند انان باید که مورد بازجویی تمام عیار قرار گیرند .

    خواندن کتاب زرسالاران پارسی و یهودی را به همه دوستان پیشنهاد مینمایم .
    این کتاب ماحصل بیش از چنددهه پژوهش فردی و گروهیست و از باارزش ترین آثار منتشر شده توسط دفتر مطالعات و پژوهش های استراتژیک وزارت خارجه ایران است.
    این کتاب بسیار باارزش براساس معتبرترین منابع تاریخی و تباری از جمله دایره المعارف یهود تنظیم گردیده است و تقریبا شامل نام اصل و نسب تاریخ زمانه و همه چیزهایی است که تاکنون درباره هرنام و شخصیت تاریخی سیاسی و فلسفیست که تا کنون شنیده و یا خوانده ایم .
    تقریبا همه چیز زمانه ایران و اروپا و جهان پس از قرون مغول 😁

    داشتن این کتاب مرجع در کتابخانه هر سازمان سیاسی یک ضرورت است و بر مبنای آن شناسایی همه چهره ها و نامهایی که بدان اهمیت میدهیم و به تحلیل ریشه ای انان نیازمندیم بسیار آسان‌تر و سهل تر و دقیق تر خواهد بود .

    حزب مویتلفه و نامهایش همگی مهاجرین یهودی میباشند و سر در اغل صهیونیسم المانی دارند .
    انان از زمان صفویه گله وار در منطقه خاورمیانه اطراق بذرپاشی و درو می‌کنند .
    مجلس ایران یکی دوتا نماینده المانی الاصل نیز داشت و یا دارد .رامین و یا نامی شبیه این .

    من شوربختانه تنها یک جلد این کتاب باارزش خوانده ام (۱۲ سال پیش)و همان یک جلد نیز بسیار باارزش بود اگر در دسترسم بود بسیار استفاده میبردم .
    موسسه مطالعات استراتژیک وزارت خارجه کتب بسیار باارزش منتشر نموده است .
    از نخستین کتب منتشره این موسسه ایین ها و افسانه های مشترک ایران و چین باستان بود که صفحاتی از ان به عددشناسی ایران و چین نیز پرداخته است .

    درود بر شما .

  2. مهرداد دارستانی گفت:

    تا آنجا که من میدانم بیش از نود درصد رهبری و شکل دهی جنبش به اصطلاح چپ ایران نیز ریشه در سلطه نهان و آشکار نهاد المانی فاشیسم دارد .(سخن تنها بر سر اخوندهای ماسونی المانی نیست)

    حقیقتا موجب غم و اندوه فراوان من است که ببینم بخش بسیار صادق چپ ایران دستچین و سلاخی می‌شود و بازماندگان و قربانیان از سر نااگاهی از سلاخ تقاضای یاری همدلی و یا حتی پناهندگی دارند یا به قول معروف از دست عقرب جرار به مار غاشیه پناه میبرند و یا برعکس 😥
    پرونده کشتارهای گروه بادامچیان و غیره هرگز به نتیجه نخواهد رسید چون سرنخ اصلی آن به المان‌ها اتحادیه اروپا و گوادلوپ می‌رسد .
    دانستن این نکات برای بسیاری از چپهای هم نسل من جز اندوه و تاسف انان نتیجه ای ندارد .
    ریشه بابی نفوذ تفکر و تشکیلات المانی در ایران اگر که مفصل مستند و هدفدار بیان گردد می‌تواند که به پرورش نسلی از سوسیالیستهای حقیقی در ایران بیانجامد که آزاد و رها از تفکر و تشکل فاشیسم المانی به آزادی و آبادی سرزمین خود نایل گردد .
    اگر هر سازمان حزب و یا فرد به اصطلاح چپ از نفوذ بنیادین و ایدیولوژیک فاشیسم المانی بر جنبش به اصطلاح چپ ایران سخن نگوید و یا آن را کتمان نماید به شکل کاملا مطمئن باید که او را عامل صهیونیسم و فاشیسم المان دانست و نباید که فریب انان را خورد و یا انان را بدون مجازات رها نمود .
    انان تا زمانیکه نتوانند با تفکر و تشکل و شالوده المانی خود مبارزه کنند هر کاری که بکنند نهایتا در دامن المان‌ها فرود خواهند آمد .
    المان‌ها از پنجاه و سه نفر تاکنون بر پشت چپ ایرانی سوارکاری کرده و می‌کنند و تا از پای دراوردن اسب از زین خود به پایین نخواهند جست ، این رک و راست حقیقت تفکر آلمانیست
    از هر نوع ان .
    تنها دلیل اینکه چپهای ایرانی(المانی) در قدرت سیاسی نیستند فقدان پایگاه مردمی و تشکیلاتیست (امتیاز و دلیل توفق اخوندهای المانی )
    هدف از بیان بسیار مختصر این حقایق تلخ ویا حتی شکننده، ترسانیدن فعالان چپ و درهم شکستن اعتماد به نفس انان نیست بلکه انتقال آگاهانه و کاملا فشرده و منسجم تجارب تاریخی است .

    باید که همواره در یاد داشت:
    ریشه شجاعت و دلاوری در اگاهیست .

    ای غایب از نظر به خدا میسپارمت

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!

انتخابات مهندسی شده، راه یا بی‌راهه؟