چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی
جرون
جرون، ای سیلی خورده ی زمان، ای معامله های پشت پرده ی آن زمان، ای تاریخ دیروز و امروز من، از رنگ و شرنگ، تا کیسه های زر ...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد

گذر و نظری بر چند رویداد سیاسی داخلی هفتە

خبر دیگر این که حسن روحانی عصر شنبه، ۱۴ تیر در مراسم افطاری ، راهی برای ناتوانی های خود و دولت مطبوعش در برابر مشکلات مردم برگزید و اعلام کرد : اگر یک چهارم وعده‌های انتخاباتی‌اش تا کنون محقق نشده باشد، از مردم عذرخواهی می‌کند.

در هفته ای که گذشت روند عقب نشینی نمایندگان جمهوری اسلامی در ژنو بار دیگر در صدر اخبار رسانه های داخل و خارج کشور قرار داشت، هر چند تیم مذاکره کننده به تعداد محدود سانتریفیوژها تن داده ولی چانه زنی  حول مدت زمان توافق متمرکزشده است .

با توجه به اینکه زمانبدی مورد نظرتیم ظریف ۵ تا ۷ سال عنوان می شود، نمایندگان آمریکا تاکید دارند ۲۰ سال زمان مناسبی برای حکومت ایران به حساب می آید تا ثابت کند برنامه هسته ای مورد نظرش صلح آمیز است.

در هفته ای که گذشت روند سرکوب فعالان مدنی سرعت بیشتری به خود گرفت  و در مقابل مقاومت زندانیان سیاسی عاملان سرکوب را بیش از گذشته در بین افکار عمومی رسوا کرد.

مقاومت زندانیان سیاسی ، رسوایی حکومت ولایی

کانون مدافعان حقوق کارگر در اطلاعیه ای اعلام کرد : بیش از ۲۵ روز است که رضا شهابی در اعتراض به انتقال به زندان گوهر دشت و بی توجهی نسبت به وضعیت درمانی اش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

بهنام ابراهیم زاده همچنان ممنوع الملاقات است.

 محمد مولانایی، واحد سیده، یوسف آبخرابات و افشین ندیمی از اعضای کمیته هماهنگی در شهرهای مهاباد و کامیاران در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند و حسن رسول نژاد، جمال میناشیری، هادی تنومند، قاسم مصطفی پور، ابراهیم مصطفی پور، محمد کریمی و غالب حسینی از اعضای کمیته ی هماهنگی در شهرهای بوکان و سنندج، محکومیت‌شان به تائید دادگاه تجدید نظر رسیده و باید به زندان بروند.

شاهرخ زمانی، محمد جراحی در زندان گوهردشت و تبریز به سر می برند و  پس ازگذشت ۲۰ روزاز بازداشت سعید شیرزاد، هیچ خبری از این کارگر و فعال حقوق کودکان کار به خانواده‌ی وی داده نشده است.

در همین را بطه سایت سودویند (حقوق بشر برای همه ایرانیان) چنین گزارش داد :

علیرغم تاکید بهداری زندان رجایی شهر مبنی بر وخامت حال حسن طفاح و عدم توانایی تحمل کیفر توسط این زندانی ۸۵ ساله که با سرطان خون دست و پنجه نرم می کند، مسئولان زندان از آزادی وی ممانعت می کنند.

هادی اسماعیل زاده، عضو شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۴ سال حبس و ۲ سال محرومیت از حرفه وکالت و عضویت در احزاب و گروه های سیاسی محکوم شد.

دکتر لطیف حسنی، در چهل و پنجمین روز اعتصاب غذا در زندان رجایی شهر کرج، علیرغم تهدید مردانی، رئیس زندان مبنی بر تبعید مجدد، از دریافت سرم و خدمات پزشکی، امتناع کرد.

روز دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳، مسئولان بهداری زندان رجایی شهر، از پذیرش رضا شهابی که در سی امین روز اعتصاب غذای خود دچار تشنج شده بود، خودداری کردند.

صبح روز شنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ریحانه طباطبایی روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، که طی احضاریه ای به دادسرای اوین مراجعه کرده بود، برای اجرای حکم پرونده دیگری بازداشت شد.

موج سرکوب در حالی شدت گرفته است که غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران روز یکشنبه پانزدهم تیر گفت که محکومان غیابی «فتنه» پس از بازگشت به ایران بازداشت می‌شوند .

غلامحسین اسماعیلی روز یکشنبه در پاسخ به خبرگزاری مهر درباره محاکمه متهمان وقایع سال ۸۸ گفت: «جمعی از این متهمان به صورت غیابی محاکمه و محکوم وتعدادی نیز در زمان ورود به ایران بلافاصله بازداشت و روانه زندان شدند.

چراغ سبز خامنه ای به جناح راست افراطی

در هفته ای که گذشت دولت روحانی همچنان درحد گله از رقبای سیاسی خود ودادن افطاری برای لیدرهای جناح راست بسنده کردو در مقابل جناح راست افراطی فعالانه با چرغ سبز خامنه ای بر حملات خودافزود.

 در مجلس ۱۰ نماینده در جلسه ۱۵ تیر ماه مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی خطاب به مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، خواستار «اجرای حکم ممنوع‌التصویر، ممنوع‌الخروج و ممنوع‌البیان بودن محمد خاتمی توسط قوه قضائیه شدند .

به گزارش وب سایت «خانه ملت»، روح‌الله حسینیان، جواد کریمی قدوسی، محمداسماعیل کوثری،  فاطمه آلیا، و مهرداد بذرپاش، از اعضای جبهه پایداری در مجلس، از جمله امضاکنندگان این تذکر هستند..

محمد موسوی‌نژاد، نماینده دشتستان در مجلس و یکی از امضاکنندگان تذکر به وزیر دادگستری، ممنوع التصویر شدن محمد خاتمی را «مصوبه شورای عالی امنیت ملی» خواند.

روزنامه شرق چاپ تهران روز یکشنبه ۱۵ تیر نوشت هرچند که حدود ۹۰۰ استاد دانشگاه در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس از وزیر علوم حمایت کرده‌اند، اما کمیسیون آموزش مجلس با اکثریت نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری تمام‌قد برای استیضاح وزیر ایستاده است .

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، ، جواد کریمی قدوسی، نماینده تندرو و اصول‌گرای مجلس که «چندی پیش دولت حسن روحانی را به براندازی متهم کرده بود و قبل از آن در یک نطق در صحن مجلس از دولت پرسیده بود که «زیر لحاف اعتدال چه می‌گذرد؟» اکنون تاکید دارد که منتقدان وزارت علوم با رضا فرجی دانا به تفاهم نرسیده‌اند و با توجه به سخنان اخیر علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی درباره دانشگاه‌ها استیضاح‌کنندگان مصمم هستند.

خامنه ای چهارشنبه گذشته در سخنانی گفته بود فعالیت جریان‌های سیاسی در دانشگاه‌ها و تبدیل شدن دانشگاه به باشگاه سیاسی «سمی مهلک» برای حرکت علمی ایران است.

هرچند پس از سخنان رهبر جمهوری اسلامی، وزارت علوم ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارتخانه، «ارشاد» آیت الله خامنه‌ای را به عنوان سیاست راهبردی خود برگزیده‌است، ولی چنین اطلاعیه ای از سوی وزیر علوم نتوانست جناح رقیب را برای تعامل با ایشان راضی کند.

اخبار رسیده از ایران حکایت از این دارد که جناح رقیب باصرف هزینه های دولتی اقدام به انتشار ده ها بولتن بر علیه عملکرد کابینه حسن روحانی تا مرز جعل و تحریف کرده است به طوری که علی جنتی، وزیر ارشاد ایران، با انتقاد از “بولتن سازی بسیار گسترده” علیه دولت گفت این کار، بعضا از سوی نهادهایی صورت می‌گیرد “که خیلی خودشان را ارزشی می‌دانند.

کلید عذرخواهی در دستان حسن روحانی

خبر دیگر این که  حسن روحانی عصر شنبه، ۱۴ تیر در مراسم افطاری ، راهی برای ناتوانی های خود و دولت مطبوعش در برابر مشکلات مردم برگزید و اعلام کرد : اگر یک چهارم وعده‌های انتخاباتی‌اش تا کنون محقق نشده باشد، از مردم عذرخواهی می‌کند.

این سخنان در حالی عنوان می شود که در حال حاضر فشار به جامعه مدنی همراه با بازداشت روزنامه‌نگاران و منتقدان، توقیف مطبوعات و ادامه حصر رهبران جنبش اعتراضی سال ۱۳۸۸ همچنان ادامه دارد.

زندگی مردم، زیر بار گرانی له می شود

و در آخر این که،  به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قیمت انواع میوه و تره‌بار به ویژه محصولات جالیزی تا چند برابر افزایش یافته وبخش قابل توجه ای از مردم برای خرید این نوع محصولات دچار مشکل شده اند.

افزایش ۲ برابری قیمت صیفی‌جات

محصولاتی مانند سیب‌زمینی که به صورت متوسط کیلویی ۱۲۰۰ تومان در بازار عمده‌فروشی عرضه می‌شود حدود ۲۵۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد .

البته هر کیلوگرم پیاز در بازار عمده‌فروشی حدود ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود که قیمت آن در میوه‌فروشی‌های سطح شهر به حدود ۱۵۰۰ تومان رسیده است و قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی که به صورت متوسط ۷۰۰ تومان در مراکز عمده‌فروشی عرضه می‌شود، ۱۷۰۰ تومان در بازار خرده‌فروشی است .

قیمت محصولات جالیزی در بازار

همچنین محصولات جالیزی که البته ماه رمضان با افزایش قیمت چند درصدی مواجه شده‌ است نیز فاصله‌ بیش از هزار تومانی از بازار عمده‌فروشی تا بازار مصرف دارند؛ به عنوان مثال هر کیلوگرم هندوانه به صورت متوسط در بازار

۱۲۰۰تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد، همچنین متوسط قیمت هر کیلوگرم طالبی در سطح شهر کیلویی ۱۵۰۰ تومان عرضه می‌شود .

خربزه که گران‌ترین محصول جالیزی در بازار میوه و تره‌بار به شمار می‌رود کیلویی حدود ۲۵۰۰ تومان است .

قیمت میوه‌های تابستانی از دو تا ۱۵ هزار تومان

میوه‌های تابستانی هم که قیمت‌های متفاوتی در بازار عمده‌فروشی تا بازار مصرف دارند به یکی از پرمصرف‌ترین میوه‌های ماه رمضان تبدیل شده‌اند، اما فاصله قیمت این محصولات از مراکز عمده‌فروشی تا بازار خرده‌فروشی از هزار تا بیش از ۴۰۰۰ تومان است .

در این میان خیار (درختی و زمینی) حدود ۲۵۰۰ تومان رسیده است.

همچنین هر کیلوگرم سیب گلاب ، کیلویی ۷۰۰۰ تومان در بازار خرده‌فروشی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد

قیمت زرد‌آلو نیز بیش از ۸۰۰۰ تومان می‌رسد .

همچنین متوسط قیمت شلیل در بازار ۶۰۰۰ تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد .

آلو زرد و قرمز هم یکی‌دیگر از میوه‌های تابستانی است که از ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان در بازار خرده‌فروشی قیمت‌گذاری شده‌اند..

گوجه‌سبز کمیاب  و قیمت آن نجومی شد

محصولاتی مانند گوجه‌سبز که در بازار کمتر یافت می‌شود به کیلویی حدود ، ۱۴ هزار تومان در بازار مصرف عرضه می‌شود .

 

تاریخ انتشار : ۱۶ تیر, ۱۳۹۳ ۹:۲۹ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!

انتخابات مهندسی شده، راه یا بی‌راهه؟