چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی
جرون
جرون، ای سیلی خورده ی زمان، ای معامله های پشت پرده ی آن زمان، ای تاریخ دیروز و امروز من، از رنگ و شرنگ، تا کیسه های زر ...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد

احکام و بازداشت زنان از هشت مارس ۸۸ تا هشت مارس ۸۹

طی یکسا ل اخیر- از هشت مارس سال گذشته تا هشت مارس امسال- فشار بر فعالین اجتماعی و سیاسی بسیار بود و فعالان جنبش زنان نیز از این امر مستثنا نبوده اند. زنان بسیاری نیز پس از جنبش سبز به خاطر دموکراسی خواهی حکم های سنگین و بازداشت های طولانی مدت را دریافت کرده اند. در این گزارش سعی شده تا گوشه ای از این احکام و رنجها مرور شود . فروغ سميع نيا منبع: تاقانون خانواده برابر

تا قانون خانواده برابر: طی یکسا ل اخیر- از هشت مارس سال گذشته تا هشت مارس امسال- فشار بر فعالین اجتماعی و سیاسی بسیار بود و فعالان جنبش زنان نیز از این امر مستثنا نبوده اند. زنان بسیاری نیز پس از جنبش سبز به خاطر دموکراسی خواهی حکم های سنگین و بازداشت های طولانی مدت را دریافت کرده اند. در این گزارش سعی شده تا گوشه ای از این احکام و رنجها مرور شود .

۲۲ اسفند ۸۸: تنها چند روز پس از روز جهانی زن آذر منصوری معاون سیاسی حزب مشارکت به سه سال حبس تعزیری از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. وکیل وی اتهامات آذر منصوری را اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی عنوان کرد. وی در تاریخ یک مهر سال هشتاد و هشت بازداشت شد و در تاریخ بیست و پنج اسفند هشتاد و هشت به مرخصی بیست روزه آمد.

۶ فروردین:عالیه اقدام دوست فعال حقوق زنان که به اتهام شرت در تجمع ۲۲ خرداد ۸۵ به سه سال حبس محکوم شد و اکنون دوران حبس خود را می گذراند به اتهام خواندن تاریخچه هشتم مارس در بند نسوان اوین، یک هفته در سلول انفرادی بازداشت شد و پرونده داخل زندان برای وی تشکیل شده است.

جمع کوچکی از زنان زندانی در بند نسوان اوین، برنامه ای به مناسبت هشتم مارس، روز جهانی زن، برگزار کردند. در این برنامه، عالیه اقدام دوست تاریخچه مختصری از هشت مارس را قرائت کرد. پس از آن، توسط سرپرست دادسرای اوین احضار شد و اتهامات «خواندن مقاله، نطق و سخنرانی بین بانوان در روز جهانی زن و تهییج درباره فعالیت های زنان؛ تبلیغ سوء علیه نظام؛ توهین به رئیس جمهور، رهبر؛ و تبلیغ به سوسیالیسم» به وی تفهیم شد. عالیه اقدام دوست به دلیل اتهامات مذکور به مدت یک هفته در انفرادی بند ۲۰۹ اوین تحت بازجویی قرار گرفت. به گفته وی در مدت بازداشت و پس از آن، تحت فشار بازجویی بوده است. پس از آن به شعبه ۲ دادگاه واقع در زندان اوین به ریاست آقای عبدی فراخوانده شد و از او علت خوانش نطق (تاریخچه ۸ مارس) مورد پرسش قرار گرفت و به وی اتهامات تبلیغ سوسیالیسم و توهین به رهبر و رئیس جمهور تفهیم شد.

۸ فروردین: با شروع به کار دادگاهها شهناز غلامی، روزنامه نگار آذربایجانی و فعال حقوق زنان، از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. به گزارش هرانا، مقامات قضایی خانم غلامی را به اتهام نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام و عضویت و فعالیت در سازمان مجاهدین خلق از طریق همکاری با خبرگزاری هما محکوم کرده اند.

۱۶ فروردین: حکم یک سال و نیم حبس تعزیری برای کاوه رضایی در دادگاه تجدیدنظر تایید شد . کاوه رضایی از فعالین دانشجویی و فعال کمپین یک میلیون امضا است . . وی در ابتدای سال ۸۷ از دانشگاه بوعلی سینای همدان اخراج شد .

۱۹ اردیبهشت: هاله سحابی که از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق حضور مکرر در تجمعات غیر قانونی و اخلال در نظم عمومی مجموعا به دو سال حبس و پرداخت مبلغ سیصد هزار تومان جزای نقدی بدل از شلاق محکوم شده بود تایید شد. وی در تاریخ ۱۱ بهمن ماه برای اجرای حکم روانه زندان شد.

۱۷ خرداد: سارا توسلی به اتهام حضور در حوادث عاشورا و تسلیت به خانواده شهید موسوی به شش سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. دکتر سارا توسلی استاد دانشگاه و عضو هیات علمی و فرزند مهندس محمد توسلی رئیس دفتر سیاسی و عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است. وی در سیزده دی ماه سال هشتاد و هشت بازداشت و در سه اسفند سال هشتاد و هشت آزاد شد.

۲۰ خرداد: نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر در دقایق پایانی روز پنج شنبه بازداشت شد. محمدی پیش از این چندین بار به دادگاه انقلاب احضار و به سوال های مطرح شده پاسخ گفته بود. بازداشت نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر از سوی ناظران مسایل ایران، در راستای تشدید فشار بر مدافعان حقوق بشر ارزیابی می شود. وی شب ۱۰ تیرماه با تودیع وثیقه و در حالی که از وضعیت بد جسمانی رنج می برد از زندان آزاد شد، اما وخامت حال این مدافع حقوق زنان، وی را سرانجام راهی بیمارستان کرد. محمدی از زمانی که آزاد شده است هر چند ساعت یک بار، دچار فلج عضلانی شده و قادر به انجام کارهای روزانه و حتا حرف زدن نیست. به گفته تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، فلج عضلانی محمدی در زندان شروع شده و تا مدتی ادامه داشته است.

۹ مرداد: حکم ۹ سال و نیم حبس برای بهاره هدایت، فعال دانشجویی و از اعضای ادوار تحکیم وحدت و عضو کمیسیون زنان به وکیل وی، دکتر مهدی حجتی ابلاغ شده است. هدایت به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به ۵ سال، به اتهام «توهین به رهبری» به دو سال و به اتهام «توهین به رئیسجمهوری» و «تبلیغ علیه نظام» به ۶ ماه حبس محکوم شده است.وی پیش از این به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق برگزاری تجمع ۲۲ خرداد سال ۸۵» به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که آن نیز به اجرا درآمده و به حکم جدید افزوده شده است. همچنین حکم دوسال و چهار ماه حبس مهدیه گلرو فعال دانشجویی دیگر نیز تایید شد. وی در زندان به سر می برد و در حال گذراندن دوران حبس خود است.

۱۹ مرداد: به گزارش ندای سبز آزادی بدرالسادات مفیدی دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران به ۶ سال حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محکوم شد. وی در تاریخ هفت دی ۸۸ بازداشت و در تاریخ ۱۸ خرداد سال ۸۹ آزاد شد.

۱۸ شهریور: مریم ضیا، فعال حقوق کودک، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام تبلیغ علیه نظام، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. وی در تاریخ ۱۰ دی هشتاد و هشت بازداشت و در تاریخ ۹ فروردین ۸۹ با قرار کفالت آزاد شد.

۱۹ شهریور: دادگاه تجدید نظر حکم یک سال حبس تعزیری فریبا پژوه روزنامهنگار و وبلاگنویس را به مدت پنج سال تعلیق کرد. وی روزنامهنگار و وبلاگنویس است که پس از انتخابات خرداد ماه سال ۸۸ دستگیر شده بود و در دادگاه بدوی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

۲۱ شهریور: به گزارش سایت مدرسه فمنیستی نوشین احمدی خراسانی، نویسنده، پژوهشگر و فعال جنبش زنان،که به دادگاه انقلاب احضار شده بود پس از تفهیم اتهام با قرار کفالت آزاد شد.

۲۹ شهریور: فاطمه نصیرپور سردبیر نشریه دانشجویی “آذربایجان قادینی” و عضو تشکل دانشجویی توقیف شده آرمان دانشگاه آزاد تبریز از سوی دادگاه انقلاب مرند به شش ماه حبس تعزیری محکوم گردید. اتهام این فعال دانشجویی تبلیغ علیه نظام از طریق چاپ ویژه نامه تشکل دانشجویی آرمان دانشگاه آزاد تبریز به مناسبت روز جهانی زن با عنوان «آذربایجان قادینی» (زن آذربایجانی) عنوان شده است.

۴ آبان: حکم یک سال حبس تعزیری و ۳۰سال محرومیت از روزنامه نگاری برای ژیلا بنی یعقوب تائید شد. به گزارش «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» حکم بدوی این روزنامه نگار که در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر عباس صادر شده بود عینا در دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شد.

۷ آبان: پریسا کاکایی، فعال حقوق زنان و کودکان، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست پیرعباسی به شش سال حبس تعزیری محکوم شد. کاکایی، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» به پنج سال و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده است.وی در تاریخ ۱۲ دی هشتاد هشت بازداشت و در ۲۸ بهمن آزاد شد.

۱۲ آبان: به گزارش سایت دانشجویان ایران نازنین خسروانی، روزنامه نگار شب ۱۲ آبان در پی مراجعه ماموران امنیتی به منزلش بازداشت و به مکان نامعلومی برده شد. .ماموران امنیتی بعد از تفتیش منزل این روزنامه نگار و ضبط کامپیوتر و وسایل شخصی او را به مکان نامعلومی انتقال دادند. نازنین خسروانی با وجود صادر شدن دوبار قرار وثیقه که ابتدا سیصد میلیون و سپس ششصد میلیون بوده همچنان در زندان اوین به سر می برد.

۹ آذر: نسیم سلطان بیگی به شش سال حبس محکوم شد .وی از دانشجویان طیف چپ دانشگاه علامه است که در سال ۸۵ به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود . حکم او شامل ۳ سال حبس تعزیری به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و یک سال به علت «تبلیغ علیه نظام» است و دو سال حکم تعلیقی نیز از سال ۸۵ و به آن اضافه شده است.

۲۱ آذر: به گزارش سایت جرس ماموران امنیتی به منزل ریحانه طباطبایی، روزنامه نگار و خبرنگار روزنامه شرق یورش بردند و وی را بازداشت کردند. او روز ۲۷ دی ماه از زندان آزاد شد.

۳ دی: فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی، دو تن از فعالان جنبش زنان در قم، در دادگاه تجدید نظر به ۶ ماه حبس تعزیری و دو میلیون ریال جزای نقدی برای فاطمه مسجدی و یک میلیون ریال جزای نقدی برای مریم بیدگلی محکوم شدند. تا آن تاریخ، همه اعضای کمپین که بازداشت شده اند، در دادگاه بدوی و یا تجدید نظر تبرئه شده اند و تا آن تاریخ هیچ محکومیتی برای هیج یک از اعضای کمپین در نهایت اعمال نشده است.

۴ دی: نوید محبی وبلاگنویس زندانی و فعال حقوق زنان در شهر آمل که در تاریخ ٢٣ آبان ماه، در دادگاهی بدون حضور وکیل مدافع و در پشت درهای بسته، محاکمه شده بر اساس رای صادره به سه سال حبس تعلیقی محکوم شد. نوید محبی در بیست و هفت شهریور هشت و هفت در شهر آمل بازداشت شد.

۶ دی: درسا سبحانی، فعال کمپین یک میلیون امضا نیز به یک سال حبس محکوم شد . درسا سبحانی فعال کمپین یک میلیون امضا و جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی است. درسا سبحانی ۱۵ اسفند سال هشتاد و هشت بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و در ۲۶ فروردین ماه هشتاد و نه آزاد شدند.

۱۸ دی: شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر ، از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظرتهران، به تحمل چهار سال حبس تعزیری، تبعید به زندان شهر کرج و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. وی پیش از این به ۷۶ ضربه شلاق، شش سال حبس همراه با تبعید به زندان ایذه محکوم شده بود.

۱۹ دی: نسرین ستوده، حقوقدان و وکیل دادگستری، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت پیرعباسی به ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد. برای یک اتهام، (تبلیغ علیه نظام) یک سال حبس و برای دو اتهام دیگر، (اقدام علیه امنیت ملی و عدم رعایت حجاب اسلامی در فیلم سخنرانی) هر یک پنج سال حبس صادر شده است.

۷ بهمن: سمیه فرید، فعال حقوق زنان و عضو سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.این حکم توسط از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی مقیسه برای خانم فرید صادر شده است. بیست و چهار اسفند سال هشتاد و هشت بازداشت و در ۸ فروردین سال ۸۹ آزاد شدند.

۱۰ بهمن: کاوه قاسمی کرمانشاهی روزنامهنگار – فعال حقوق بشر و فعال حقوق زنان از سوی قاضی مرادی رئیس شعبهی اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمانشاه به تحمل ۵ سال حبس تعزیری در زندان دیزلآباد این شهر محکوم شد. وی در تاریخ چهارده بهمن سال هشتاد و هشت بازداشت و در تاریخ یک خرداد هشتاد و نه با وثیقه صد ملیونی آزاد شد.

۱۱ بهمن: محبوبه کرمی، فعال حقوق بشر و عضو کمپین یک میلیون امضا، در شعبه ۵۴ تجدید نظر دادگاه انقلاب به ریاست قاضی موحد به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. وی از اتهام “نشر اکاذیب” مبرا شده و برای عضویت در “مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران” به تحمل دو سال حبس و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور” نیز به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود. وی در تاریخ ۱۲ اسفند سال هشتاد و هشت بازداشت شد و بعد از سپری شدن ۱۷۰ روز در تاریخ ۲۷ مرداد سال هشتاد و نه آزاد شد.

۲۷ بهمن: به گزارش کلمه شهربانو امانی، نماینده مردم ارومیه در مجالس پنجم و ششم، بازداشت شد. این نماینده مجلس در زمان آخرین انتخابات ریاست جمهوری از “فضای رسانهای ناعادلانه انتخابات” گله کرده و گفته بود: هیچ دولتی به اندازه دولت نهم از حمایت های ویژه نهادهای مختلف برخوردار نبوده است.شهربانو امانی بعد از دو هفته در تاریخ ۴ اسفند از زندان آزاد شد.

۲۸ بهمن: هومن فخار مقدم از فعالین حقوق زنان، بازداشت شد. وی پس از احضار در روز یکشنبه بیست و چهارم بهمن ماه، با لغو وثیقه بازداشت شده است. مسئولان این فعال حقوق زنان را پس از بازداشت بلافاصله به زندان اوین منقل کردهاند.

۱ اسفند: فرناز کمالى فعال حقوق زنان- فعال دانشجویی دانشگاه آزاد و دانشجوى رشته علوم سیاسى واحد تهران مرکز در تهران بازداشت شد.و در تاریخ ۱۷ اسفند آزاد شد.

۱۰ اسفند: فخرالسادات محتشمیپور، عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی و مهسا امر آبادی روزنامه نگار، روز سه شنبه ۱۰ اسفند در یکی از خیابانهای تهران بازداشت شده است.

۱۱ اسفند: فرح واضحان به ۱۷ سال حبس محکوم شد. پروندهی فرح واضحان پس از اینکه حکم اعداماش از سوی مسئولان قضایی لغو شد، به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارجاع داده شده بود که این دادگاه حکم ۱۷ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان رجایی شهر را برای این شهروند معترض به نتیجهی انتخابات در نظر گرفته است.

۱۷ اسفند: هاله صفرزاده روزنامه نگار در روز جهانی زن حوالی خیابان نواب بازداشت شد. وی فردای آن روز حوالی ظهر آزاد شد.

همچنین در یکسال گذشته سه حکم اعدام برای زنان اجرا شده است که فعالین حقوق زنان با وجود تلاشهایی که انجام دادند نتوانستند مانع اجرای این احکام شوند.

۱۹ اردیبهشت: شیرین علم هولی متولد سال ۱۳۶۰ در روستای دیم قشلاق در حوالی ماکو پس از گذراندن یک سال و ۹ ماه حبس در زندان اوین تهران در روز هشتم آذر ماه به اتهام ارتباط با گروه پژاک دادگاهی شده و به اعدام محکوم گردید و در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ بدون اطلاع خانواده و وکلایش در زندان اوین اعدام شد.

۱۰ آذر: شهلا جاهد، متهم به قتل لاله سحرخیزان، همسر فوتبالیست سابق ایران، در زندان اوین اعدام شد.

۹ بهمن: زهرا بهرامی، شهروند ایرانی –هلندی ۴۵ ساله، در تاریخ ۶ دی ماه به خاطر شرکت در تجمع اعتراضی نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران بازداشت شد و بعد از بازداشت به سلولهای بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و نزدیک به ۱۰ ماه در آنجا زیر فشارهای بازجویی برای اخذ اعترافهای تلویزیونی و قبول اتهاماتی سنگین قرار گرفت و شنبه نهم بهمن ماه در ایران اعدام شد.

تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند, ۱۳۸۹ ۸:۲۹ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!

انتخابات مهندسی شده، راه یا بی‌راهه؟