سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

آن‌ها نمی‌توانند همهٔ ما را بکشند و ما نمی‌توانیم همهٔ آن‌ها را بکشیم...
نتانیاهو کاخ سفید را نادیده می‌گیرد، زیرا انجام این کار هیچ هزینه‌ای ندارد. در سال ۱۹۸۲ رونالد ریگان، مناخیم بگین، نخست‌وزیر اسرائیل را پس و کشتار فسطینیان در پی تهاجم...
۱ مرداد, ۱۴۰۳
نویسنده: نیکلاس کریستوف - برگردان: گودرز اقتداری
نویسنده: نیکلاس کریستوف - برگردان: گودرز اقتداری
غم دیگر
شنیدستم غمم را میخوری، این هم غم دیگر، دلت بر ماتمم می‌سوزد، این هم ماتم دیگر
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
پایان تلخ یک ریاست جمهوری
بایدن می‌داند که باید برود، اما این بدان معنا نیست که از این موضوع خوشحال است. ننسی پلوسی کسی بود که با هوش و ذکاوت سیاسی به رئیس‌جمهور گفت که...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
کاش میشد
کاش میشد چهره ها رنگ پریشانی نداشت، برق تیز خنجر و کینه نداشت. مثل دریا بود شفاف و زلال، مثل ابریشم نرم لطیف
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد
نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور
ایجاد، تقویت و توسعه و حفظ نهادهای مدنی و تشکل‌های صنفی و سیاسی باید در کانون برنامه های افراد، شخصیت ها و احزاب و سازمان ها قرار داشته باشد، چه...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴
بر اساس بیانیۀ دادگاه بین‌المللی دادگستری، سیاست‌های شهرک‌سازی و بهره‌برداری اسرائیل از منابع طبیعی در سرزمین‌های فلسطینی نقض قوانین بین‌المللی است. دادگاه، گسترش قوانین اسرائیل به کرانۀ باختری و بیت‌المقدس...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: محسن نجات حسینی
نویسنده: محسن نجات حسینی
سیاست‌گریزی زنان یا سیاستِ گریزِ دولت از زنان
قوانین نابرابر، عدم حمایت‌های لازم و محیط‌های مردسالارانه، زنان را از مشارکت فعال در سیاست بازمی‌دارد. حضور کم‌رنگ زنان در سیاست به معنای نبود صدای نیمی از جمعیت در تصمیم‌گیری‌های...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زری
نویسنده: زری

برای پیوستن به خودگردانی ها، شرط داریم/ اگر لازم باشد مخفیانه وارد شمال سوریه می شوم

سعود ملا: بله. متاسفانه شرایط دشواری برای ما به وجود آمده است. آنان نه تنها مانع از ورود من به کردستان سوریه شده اند بلکه رفقای ما را در شهرهای مختلف کُردنشین سوریه دستگیر کرده و آنان را از سرزمین خود اخراج کرده و به اقلیم کردستان عراق می فرستند. این رفتار غیرقابل قبول است و اخراج فعالان سیاسی و حزبی یک کار بی معنی و یک ظلم آشکار است.

گر قرار باشد ما در شمال سوریه هم در خودگردانی ها شریک شویم، به این شرط قدم جلو می گذاریم که آنها از مخالفین سوری حمایت کنند و نه از رژیم بشار اسد.
 

کردپرس/ طی روزهای گذشته تنش و اختلافات بین دو جریان حزبی سیاسی نزدیک به اوجالان و بارزانی در مناطق کردنشین سوریه دامنه ی بیشتری پیدا کرده است. حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) که قدرت سیاسی و نظامی سه منطقه ی کردنشین شمال سوریه را در دست دارد و سه خودگردانی جزیره، کوبانی و عفرین را تاسیس کرده است، شش تن از سیاست مداران نزدیک به بارازنی را از این مناطق اخراج کرده و از آنان خواسته است در اقلیم بمانند و به شمال سوریه باز نگردند. علاوه بر این، از ورود سعود ملا  رهبر «حزب دموکرات کردها در سوریه» (PDKS) به مناطق کردنشین سوریه جلوگیری می شود و وی از سر اجبار در اربیل مانده است. سعود ملا در حال حاضر رهبری حزبی را بر عهده گرفته که چند هفته پیش در اربیل تاسیس شده و  این حزب در واقع صورت ادغام شده ی چهار حزب مشهور نزدیک به بارزانی است. احزاب الپارتی (به رهبری عبدالحکیم بشار)، آزادی (جناح مصطفی جمعه)، آزادی (جناح مصطفی اُسو) و اتحاد (به رهبری عبدالباسط حمو) در هم ادغام شده و «حزب دموکرات کردها در سوریه» (PDKS) را به وجود آوردند. سعود ملا پیش از این که به رهبری این حزب جدید التاسیس برسد، و معاون رهبر حزب الپارتی بود. الپارتی در سال ۱۹۵۷ میلادی تشکیل شده و قدیمی ترین حزب کُرد سوری است که بر اساس ایده های مرحوم ملا مصطفی بارزانی حرکت کرده و بعدها نیز تحت حمایت مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است. سعود ملا صبح امروز در اربیل و در یک گفتگوی تلفنی به سوالات کردپرس پاسخ داد.

 کردپرس: طی روزهای اخیر بین حزب شما و حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) در مناطق کُردنشین سوریه اختلافات جدی به وجود آمده و ظاهرا از ورود شما به شمال سوریه ممانعت شده است. لطفا در آغاز مصاحبه در مورد رویدادهای اخیر برایمان صحبت کنید.
سعود ملا: بله. متاسفانه شرایط دشواری برای ما به وجود آمده است. آنان نه تنها مانع از ورود من به کردستان سوریه شده اند بلکه رفقای ما را در شهرهای مختلف کُردنشین سوریه دستگیر کرده و آنان را از سرزمین خود اخراج کرده و به اقلیم کردستان عراق می فرستند. این رفتار غیرقابل قبول است و اخراج فعالان سیاسی و حزبی یک کار بی معنی و یک ظلم آشکار است.

کردپرس: تصمیم نهایی شما چیست؟ آیا ممکن است ناچار شوید از این به بعد صرفا در اقلیم کردستان عراق به فعالیت حزبی و سیاسی خود ادامه دهید؟
سعود ملا: تصمیم قاطعانه ی ما این است که به دیار خود برویم و در کردستان به شکل رسمی و آشکار به فعالیت سیاسی و حزبی خود ادامه دهیم. من تصمیم راسخ دارم و می خواهم به آن جا بروم. ما نمی خواهیم در خارج از منطقه ی خود بمانیم و این حق طبیعی ماست که در آن جا فعالیت کنیم.

 کردپرس: اگر بخواهند همچنان از ورود شما به شمال سوریه از طریق مبادی و گذرگاه های رسمی ممانعت کنند، ممکن است به گزینه ی دیگری مانند ورود مخفیانه هم بیاندیشید؟
سعود ملا:
 بله. اگر ورود از طریق گذرگاه رسمی میسر نشود، ناچار می شویم از راه های مخفیانه وارد منطقه ی خود شویم. البته پیش تر برخی از رفقای ما به شکل مخفیانه و قاچاقی به شمال سوریه رفتند اما آنها را در خانه های خود دستگیری کرده و آنان را اخراج کردند.

 کردپرس: در چند شهر کُردنشین شمال سوریه، تابلوی سر در دفاتر حزب شما از سوی پلیس محلی وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک برداشته شد و آنان حزب شما را به عنوان یک نهاد غیرقانونی و ثبت نشده قلمداد کردند. آنان اعلام کرده اند که لازم است حزب شما براساس قانون موسوم به «مقررات فعالیت حزبی و سیاسی» که توسط مجلس خودگردانی جزیره تدوین و تصویب شده، مجوز دریافت کرده و حزب خود را به صورت قانونی و رسمی ثبت کنید. آیا شما برای ادامه ی فعالیت در مناطق کُردنشین سوریه این مراحل را طی می کنید؟
سعود ملا: خیر. تدوین و تصویب چنین قوانینی را به رسمیت نمی شناسیم. آنان چه حقی دارند که برای دیگر احزاب، حکم و قانون صادر کنند. هیچ کسی آنان را به رسمیت نشناخته تا قوانین آنها را نیز قبول کنیم. نه انتخاباتی برگزار شده، نه حکومت سوریه و نه دیگران، موجودیت آنان را به رسمیت نشناخته اند که برای خود قانون بنویسند. آنها یک حکومت دفاکتو و غیررسمی تشکیل داده اند. ما که دسته و گروهی نیستیم که دیروز و پریروز در این مناطق ظهور کرده باشیم ما از سابقه ی حزبی و مبارزاتی چند دهه ای برخورداریم و با دوستانمان در حزب اتحاد دموکراتیک هم رفیق و همراه هستیم و از زمان «هیات عالی کُردهای سوریه» (DBK) و دیگر حوزه ها سابقه ی فعالیت مشترک داریم و شایسته نیست چنین برخورد کنند.
آنها نیز مانند ما یک حزب و تشکیلات سیاسی هستند، بنابراین چه حقی دارند که خود را بالاتر از ما بدانند؟ آنها واقعا باید از این که تابلوی سر در دفاتر ما را برداشته اند، شرم کنند. آنها هر روز با یک نام جدید به میدان می آیند. این کارها چه معنایی دارد؟ چرا باید همه ی نیروهای دموکراتیک را از مناطق خود بیرون کنند؟ این کارها جفای بزرگی در حق کُردها است. آنها چرا هیچ اقدامی علیه کمونیست ها و مسیحیان و دیگران انجام نمی دهند و فقط به احزاب کُرد حمله ور می شوند؟ معلوم است که قضیه از چه قرار است.

 کردپرس: نیروهای پلیس محلی خودگردانی های مناطق کُردنشین اعلام کرده اند که چند تن از اعضای حزب شما دست به بمب گذاری، خرابکاری و اقدامات تروریستی زده اند و ظاهرا این افراد در برابر دوربین تلویزیون نیز به این اتهامات اعتراف کرده و اعلام نموده اند که در اربیل آموزش نظامی و سیاسی دیده و با هماهنگی حزب شما دست به اقدامات خرابکارانه زده اند. آیا این افراد واقعا از اعضای حزب شما هستند؟
سعود ملا: پیش از هر چیز باید بگویم که حزب ما هیچ وقت طرفدار چنین اعمالی نبوده و نیست و ما به طور کامل با هر گونه اقدام تروریستی و خرابکارانه مخالفیم و به دنبال اقدامات نظامی و تروریستی نیستیم. معتقدیم که این اعترافات نیز نتیجه ی شکنجه و ضرب و شتم این افراد است. حزب ما به هیچ وجه با چنین اقداماتی موافق نیست و اگر عضوی از حزب ما واقعا چنین کاری انجام دهد او را اخراج می کنیم. مصلحت کُردها برای ما مهم است و ما طرفدار حفظ امنیت و آسایش مردم خود هستیم.

 کردپرس: یکی از بندهای قانون احزاب سیاسی که توسط مجلس خودگردانی جزیره تصویب شده این است که هیچ کدام از احزاب، اجازه ندارند دارای شاخه ی نظامی و مسلح باشند. آیا شما با این موضوع موافق هستید؟ آیا حرکت به سوی ایجاد شاخه ی نظامی در برنامه ی حزب شما هست؟
سعود ملا:
 در کنگره ی ما چنین تصمیمی اتخاذ نشده است و ما تاکنون چنین برنامه ای نداشته ایم. حزب ما از دیرباز در حوزه ی سیاسی فعالیت کرده و به طرف تشکیل گروه های مسلح نرفته است.
البته ما قبلا پیشنهادی به رفقایمان در شورای مردم غرب (مجموعه ی نهادهای کُرد سوری نزدیک به پ.ک.ک) ارائه دادیم و اعلام کردیم که ما نیز می توانیم بخشی از اعضای خود را به عنوان یک نیروی مسلح به میدان بیاوریم و همراه با شما یک شورای عالی فرماندهی نظامی تشکیل دهیم و این شورا بتواند یک سپاه کردستانی متشکل از نیروهای مسلح همه ی احزاب را رهبری کند. پیشنهاد ما به طور روشن و واضح چنین بود اما این موضوع فقط در حد یک طرح باقی ماند و هیچ گاه به طرف اقدامات مسلحانه ی مخفیانه نرفته ایم. ما دارای نیروی مسلح نیستیم و حتی یکی از رفقای ما یک سلاح کمری ساده در اختیار ندارد.

 کردپرس: آیا استراتژی سیاسی حزب شما این امکان را به شما می دهد که خودگردانی های کانتونی سه گانه ی شمال سوریه را به رسمیت بشناسید و با حزب اتحاد دموکراتیک، در قدرت شریک شوید؟
سعود ملا:
 ما تا امروز نیز این کانتون ها را به رسمیت نشناخته ایم. اما خطاب به رفقایمان می گوییم که می توانیم چند نشست مفصل تشکیل دهیم و همراه با هم، این موضوع را بررسی کنیم که اساسا چه ساختاری و چه طرحی برای منطقه ی ما مناسب است تا با همفکری و همراهی هم، برای ایجاد آن قدم برداریم. لازم است بین ما شراکت حقیقی و همسان وجود داشته باشد نه این که ما در آن ساختارها به عنوان تابع و پیرو آن دوستان عمل کنیم و از آنها دستور بگیریم. اما اگر تقسیم قدرت و شراکت به شکل همسان باشد و حاضر باشند به توافقات قبلی مان پایبند باشند، حاضریم با آنان همراه شویم. اما واقعیت این است که این دوستان کسی را قبول ندارند و می خواهند فقط خودشان در میدان باشند. البته طی روزهای اخیر شورای میهنی در قامیشلو تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفته اند که هیاتی برای مذاکره و گفتگو با شورای مردم غرب تشکیل دهند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

 کردپرس: گفته می شود، یکی از موانع شما برای مشارکت در اداره ی خودگردانی های سه گانه، همراهی شما با ائتلاف مخالفین سوری است. حزب شما یکی از اعضای شورای میهنی است و این شورا در ائتلاف مخالفین سوری در استانبول ۱۱ کرسی دارد. آیا این ائتلاف مخالف آن است که شما نیز به خودگردانی های شمال سوریه بپیوندید؟
سعود ملا:
 ما از اول هم گفته ایم که خود را به عنوان بخشی از انقلاب سوریه و یکی از عناصر اپوزیسیون سوریه قلمداد می کنیم و با ائتلاف مخالفین نیز همکاری می کنیم. اگر قرار باشد ما در شمال سوریه هم در خودگردانی ها شریک شویم، به این شرط قدم جلو می گذاریم که آنها از مخالفین سوری حمایت کنند و نه از رژیم بشار اسد. اگر آن دوستان دست خود را برای دوستی و همکاری با ائتلاف مخالفین دراز کنند قطعا ائتلاف نیز از این موضوع استقبال می کند. اگر آنها ظرفیت همکاری با ائتلاف مخالفین را داشته باشند، ائتلاف نیز آنها را رد نمی کند و هیچ گاه هم رد نکرده است اما این دوستان خود را کنار کشیده اند و حاضر نیستند با کسی کنار کنند. ما حاضریم همراه با آنها در چهارچوب انقلاب سوریه و مخالفین سوریه، همه با هم کار کنیم تا انقلاب پیروز شود.

 کردپرس: مواضع شما در مورد انتخابات ریاست جمهوری سوریه و نامزدی بشار اسد در این انتخابات چیست؟ آیا انتخابات در مناطق کُردنشین هم برگزار می شود؟
سعود ملا: از نظر ما رژیم بشار اسد و انتخابات او هیچ گونه مشروعیتی ندارد و ابقای بشار اسد به ضرر مردم سوریه است و آینده ی کشور را تباه می کند. ما مخالف برگزاری انتخابات هستیم و از همه می خواهیم در انتخابات شرکت نکنند. اما متاسفانه به نظر می رسد در حال حاضر توافقاتی شکل گرفته که در مناطق کُردنشین هم انتخابات برگزار شود به راستی چنین چیزی جای شرم دارد و مایه ی تاسف است که در شرایط تلخی که بحران سوریه وارد چهارمین سال شده، باز هم قدرت در دست اسد بماند. حزب ما با این انتخابات مخالف است و طی روزهای آتی نیز با صدور بیانیه، مخالفت قاطعانه ی خود را اعلام می کنیم.

 کردپرس: اگر در مناطق کُردنشین سوریه انتخابات محلی توسط مجالس خودگردانی برگزار شود، در آن مشارکت می کنید؟
سعود ملا:
 خیر. با ذهنیت و شرایطیی که در حال حاضر در آن جا وجود دارد ما در این انتخابات نیز مشارکت نمی کنیم. باید شرایط و زمینه های دموکراتیک  برای برگزاری یک انتخابات آزاد ایجاد شود اگر نه حضور در انتخاباتی که زیر سایه ی اسد برگزار شود هیچ مشروعیت و رسمیتی ندارد.

کردپرس: اگر شرایط ایده آل برای انتخابات محلی فراهم شود و حزب شما نیز نامزدهای خود را معرفی کند، چه نتایجی به دست خواهید آورد؟ آیا از میزان نفوذ و محبوبیت حزب خود در مناطق جزیره، کوبانی و عفرین اطلاعات روشنی در دست دارید؟ مثلا می توانید بگویید که چند درصد از کُردهای سوریه حاضرند از حزب شما حمایت کنند؟
سعود ملا: مردم کُرد به ما علاقه دارند و طی شش دهه ی اخیر دارای سوابق مبارزاتی بوده ایم و معتقدم که حملاتی که علیه حزب ما صورت گرفته به محبوبیت ما می افزاید. من رقم روشنی در دست ندارم که بگویم مثلا چند درصد از مردم به ما رأی می دهند. اما به عنوان حزبی که از سال ۱۹۵۷ به عنوان نخستین حزب کُرد سوری وارد میدان مبارزه شده ایم، دارای محبوبیت گسترده ای هستیم.

 کردپرس: می دانیم که شما با جناب مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، Print Friendly, PDF & Emailچاپ متن

تاریخ انتشار : ۱ خرداد, ۱۳۹۳ ۴:۰۷ ق٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

مروری بر آن‌چه تا بیست و سوم تیرماه گذشت

نفس چاق نکرده بود آقای پزشکیان که در دفتر شرکت هواپیمایی توسط نیروهای انتظامی بسته شد. گویا عدم رعایت حجاب کارکنان زن این دفتر دلیل این کنش نیروهای انتظامی بود. مساله مهمی نبود! آقای وزیر کشور دولت گفت. فردا باز خواهد شد دفتر.

مطالعه »
یادداشت

حکم اعدام فعال کارگری، شریفه محمدی نمادی است از سرکوب جنبش صنفی نیرو های کار ایران!

میزان توانایی کارگران برای برگزاری اقدامات مشترک، از جمله اعتصابات و عدم شرکت در امر تولید، مرتبط است با میزان دسترسی آنها به تشکل های صنفی مستقل و امکان ایجاد تشکل های جدید در مراکز کار. ولی در جمهوری اسلامی نه تنها حقوق پایه ای کارگران برای سازمان دهی و داشتن تشکل های مستقل رعایت نمیشود، بلکه فعالان کارگری، از جمله شریفه محمدی، مرتبا سرکوب و محکوم به حبس های طولانی مدت، ضربات شلاق و حتی اعدام میشوند.

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
مطالب ویژه
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

آن‌ها نمی‌توانند همهٔ ما را بکشند و ما نمی‌توانیم همهٔ آن‌ها را بکشیم…

غم دیگر

پایان تلخ یک ریاست جمهوری

کاش میشد

نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور

بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴