فصلنامهی مُروا زیر نظر شورای سردبیران با مسئولیت دو سردبیر: مراد رضایی و علی صمد
همکاران این شماره: حسین غبرایی، پری عیسی زاده، آرش چاکری، مراد رضایی، بیژن میثمی، حسن نادری، فریبرز کرمی، ایدالی صمد، علی صمد و میلاد مجیدی.
برای مراجعه به فصلنامهی مُروا شماره دوم به آدرس زیر کلیک کنید:
فهرست مطالب:
یک – پیش درآمد: مقدمه ای کوتاه در رابطه با اعترضات اخیر در ایران
دو – سرمقاله: موسیقی زبان حسی اعتراض و امکان عبور از تبعیضات و مرزهای تصنعی
سه – چرا به موسیقی گوش میکنیم؟ عملکردهای روان شناختی گوش دادن به موسیقی: ترجمه: حسین غبرایی
چهار – «زن بودن و خواننده بودن»؛ دو جرم مضاعف برای خوانندگان زن ایرانی: مصاحبه علی صمد با پری عیسی زاده خواننده، شاعر و ترانه سرای ایرانی ساکن سوئد
پنج – نگاهی به نظرات آلن بدیو در مورد موسیقی- “اثر هنری، یا امکانِ ناممکن!”: نوشته ولادیمیر سفلات – ترجمه از شورای دبیران فصلنامهی مُروا
شش- موسیقی خیابانی ایران در چهار میزان: نوشته مراد رضایی
هفت – سایتهای موسیقی، تاریک خانهی اشباحی که تیشه به ریشهی موسیقی زیرزمینی میزنند!: مصاحبه علی صمد و مراد رضایی با آرش چاکری نویسنده، شاعر، ترانه سرا و منتقد ادبی
هشت – معرفی گروه موسیقی تلفیقی «هیم ملودی»: نوشته بیژن میثمی
نه – موسیقی ایرانی و عرفان ایرانی؛ گذر از خفقان بسوی آزادی: نوشته بیژن میثمی
ده – هوره؛ نوایی چند هزار ساله، از میان زاگرس: نوشته فریبرز کرمى
یازده – ما بیشتر شبیه یک گروه دوستانی بودیم که موسیقی را دوست داشتند!: مصاحبه ای کوتاه با خواننده، ترانه سرا و بازیگر دو رگه بلژیکی- ایرانی ایدالی صمد
دوازده – موسیقی زیرزمینی، سرمایهای اجتماعی و فرهنگی در ایران!: نوشته علی صمد
سیزده – برای اینکه شنیده شوید، باید با صدای بلند فریاد زد! “تاریخچهای مختصر از نقش موسیقی در جنبشهای اعتراضی” ، نوشته ایدالی صمد، م. م. و علی صمد- ترجمه از حسن نادری
یک مصاحبه و یک مقاله اختصاصی بزبان فرانسوی برای نشریه مُروا:
سیزده – Il faudra crier très fort pour être entendu
Idalie Samad – M.M. et Ali Samad
Brève histoire de la musique protestataire
چهارده -On est très fier de notre premier single ‘Alpha Lupus’.
Entretien avec Idalie Samad
پانزده – نت موسیقی سرود انترناسیونال
فصلنامهی مُروا نشریه جوانان هوادار حزب چپ ایران (فدائیان خلق)
نشریه مُروا شماره اول در آدرس زیر: