دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶

دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶

غم دیگر
شنیدستم غمم را میخوری، این هم غم دیگر، دلت بر ماتمم می‌سوزد، این هم ماتم دیگر
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
پایان تلخ یک ریاست جمهوری
بایدن می‌داند که باید برود، اما این بدان معنا نیست که از این موضوع خوشحال است. ننسی پلوسی کسی بود که با هوش و ذکاوت سیاسی به رئیس‌جمهور گفت که...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
کاش میشد
کاش میشد چهره ها رنگ پریشانی نداشت، برق تیز خنجر و کینه نداشت. مثل دریا بود شفاف و زلال، مثل ابریشم نرم لطیف
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد
نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور
ایجاد، تقویت و توسعه و حفظ نهادهای مدنی و تشکل‌های صنفی و سیاسی باید در کانون برنامه های افراد، شخصیت ها و احزاب و سازمان ها قرار داشته باشد، چه...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴
بر اساس بیانیۀ دادگاه بین‌المللی دادگستری، سیاست‌های شهرک‌سازی و بهره‌برداری اسرائیل از منابع طبیعی در سرزمین‌های فلسطینی نقض قوانین بین‌المللی است. دادگاه، گسترش قوانین اسرائیل به کرانۀ باختری و بیت‌المقدس...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: محسن نجات حسینی
نویسنده: محسن نجات حسینی
سیاست‌گریزی زنان یا سیاستِ گریزِ دولت از زنان
قوانین نابرابر، عدم حمایت‌های لازم و محیط‌های مردسالارانه، زنان را از مشارکت فعال در سیاست بازمی‌دارد. حضور کم‌رنگ زنان در سیاست به معنای نبود صدای نیمی از جمعیت در تصمیم‌گیری‌های...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زری
نویسنده: زری
نگاره‌ها
نسل‌ها می‌آیند ومی‌روند؛ گاه مبارزه می‌کنند برای زندگی. گروهی کوچ می‌کنند با دل در گرو خاک آبا و اجدادی ... و شاید اندکی تاریخ و سرنوشت بسازند. حاکمان هم گاه...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: پهلوان
نویسنده: پهلوان

کسینجر برند مخوفِ جنایت علیه بشریت در صد سالگی مرد

او برند جنایت علیه بشریت بود که مرد. امیدواریم مرگ او بیداری جوانان آمریکائی در درک سیاستِ مخربِ ویرانگر آمریکا را باعث گردد.

هنری کسینجر تبلور اراده ی سیاسی ی نظامی است که در آمریکا پس از جنگ بین الملل دوم با جهانی روبرو شد که بجز آمریکا تمام کشورهای صنعتی پیشرفته اروپا و متحدشان ژاپن بر سر قطبی شدن منافع مادی و معنوی بشدت آسیب دیده و ویرانه شده بودند. او با نگاهی در سیاست بارآمد که استیلای آمریکا در جهان را به هر قیمت و به هر شکل جستجو می کرد.

جنگ جهانی دوم برای او پدیده ی جنگ را نه تنها عادی ساخت که بعنوان فرصتی در راستای استیلای آمریکا بر کشورهای قربانی به یک پارادایم تبدیل کرد. او تجربه سهم بری از جنگ جهانی را الگوی سیاست گزاری شناخت؛ چون آمریکا بعنوان آقای دنیا بعد از جنگ جهانی دوم متولد شد. در منطقه ی نفت خیز غرب آسیا (خاورمیانه) مستعمرات و نو مستعمرات انگلستان را صاحب بلا منازع گردید.

کسینجر در مکتب سیاست نو استعمار انگلیس از دو روش انگلیسی: اختلاف بیانداز و حکومت کن و مقاومت ها را در نطفه خفه کن، کارآموزی کرد. همچنین آموخت که توسعه ی کشورهای آسیایی و آفریقایی منافع آمریکا را کاهش می دهد و از نقش آقائی او در جهان  می کاهد. همچنین آموخت عنصر هدایتگر و شتاب دهنده ی توسعه، روشنفکران هستند که باعث آموزش سواد و ادراک و نهایت خردورزی در مردم می شوند و راه استقلال و منافع ملی را به مردمشان نشان می دهند.

او آموخت که روشنفکران با سازمان دادن مردم در سندیکاها و احزاب، قدرت دفاعی جامعه را در راستای استقلال و دفاع از حفظ منابع و منافع ملی پیش می برنداو آموخت که در آسیا بویژه آسیای غربی و شمال آفریقا ادیان ابراهیمی، بخصوص اسلام نقش کلیدی در بسیج توده ها بر حول شعائر مذهبی دارند. او آموخت که در این کشورها نیروهای نظامی تربیت شده ی غرب و طبقات کلان سرمایه دار و کلان زمیندار، بستر رویش یاران و جاسوسانِ وطن فروشند. او آموخت که جنگ، بین مذاهب، مردمان این سرزمینهای زرخیز و انرژی زا را فلج می کند. نفوذ در انقلابها و کاشتن جاسوس در رهبری انقلابها را از انگلستان آموخت و کودتا را با کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در ایران تجربه کرد. طرح کودتا را از خانم دکتر آن لمبتن آموخت؛ اما از آنرو همنظر با آیزنهاور مخالف با حکومت اسلامی در ایران در سال ۳۲ بود که آمریکائی ها رابط و همزبان با ملاها را در آنزمان نداشتند و محمد رضاه شاهِ جوانِ مطیعِ مدرنِ مذهبی را ترجیح می دادند. حکومت ملی دکترمحمد مصدق موفق شده بود مهم تر از ملی کردن منابع و صنعت نفت، دمکراسی را در عرض ۲۷ ماه در ایران نهادسازی کند و دولت – ملت را با ماهیت دولت ملی واقعیت ببخشد. کودتای ننگین ۲۸ مرداد توسط انگلستان طراحی و توسط آمریکا با حضور مستقیم رئیس سازمان سیا- ویلیام هلمز – مهندسی و اجرا گردید. هدف اصلی کودتا ساقط کردن دولت ملی بود، اهمیت این موضوع را کسینجر آموخت.

کسینجر جوان آموخت مثل ام آی سیکس در کودتا باید موانع را با قتل از سر راه برداشت. او سرعت عمل نرمن دربی شایر در ربودن و قتل تیمسار افشارطوس رئیس شهربانی تهران را در موفقیت عملیات کودتا آموخت و با این مجموعه ی آموخته های جنایت علیه بشریت او شخصیت مخوف یک سیاستمدار پوشیده با ردای دیپلماسی را به ظهور رساند. او شخصیتی پشت پرده ی ریاست های جمهوری و فرماندهان پنتاگون، جنایتکاری مرموز و نسل برانداز بود که در آفریقا جنگ داخلی آنگولا را راه اندازی کرد. بمب باران ویتنام را با بیش از مجموعه ی بمب های بکاررفته در جنگ جهانی دوم باعث شد. تاکتیک Carpet Bombing یعنی بمب باران وجب به وجب کامبوج را دیکته کرد. دو و نیم میلیون نفر مردمان هندوچین را به هلاکت رساند. میلیونها نفر در ویتنام را قتل عام کرد و میلیونها هکتار جنگل های ویتنام و هندوچین را به آتش کشید و محیط زیست منطقه و جهان را به مخاطره انداخت و نهایت هم در ویتنام در مقابل اراده ی ملت متحد و قهرمان ویتنام به زانو درآمد.

در شیلی با نظامیان فاشیست به فرماندهی ژنرال پینوشه علیه حکومت ملی، دموکراتیک و منتخب مردم از طریق آرای عمومی در انتخابات و علیه ریاست جمهور منتخب و محبوب مردم سالوادور آلنده  کودتا کرد تا شرکت های مس آمریکائی به غارتشان بتوانند در شیلی ادامه بدهند. در آسیای غربی (خاورمیانه) اختلافات را دامن زد. تقویت اسلام سیاسی را بعنوان کمربند سبز بدور شوروی در دستور سیاست خارجه آمریکا قرار داد و در همین راستا راه اندازی، تجهیز و تحکیم گروه طالبان و داعش با چند هدف از طریق آمریکا، عربستان سعودی و بنیادگرایان سنی منطقه و قدرت‌های سیاسی تندرو در آمریکا و فعال شدن سازمان سیا و  متحدانش را تئوریزه و تقویت کرد.

اهداف کسینجر بکاربستِ آموخته هایش از دکتر آن لمبتن و تجربه ی شکست در جنگ ویتنام بود. این گروه های وحشی و ضد فرهنگ که با راهنمائی او بعنوان طراح استراتژی و با سرمایه آمریکا و عربستان سعودی سازمان یافتند به نابودی آثار تمدن کهن ایران زمین مشغول شدند و مامور محاصره ایران امروز گردیدند تا در آینده بتوانند طرح Replaning و تجزیه ایران را کمک کنند. کسینجر حامی طرح تجزیه و نابودی ایران بعنوان قدیمی ترین تمدن جهان بود.

کسینجر حاوی اعتقادات ماوراء راست آمریکائی انحصار طلب و طراح استراتژی های رهبری خود محور آمریکا به کام تندروهای صاحب انحصارات تولید صنایع نظامی و صاحبان بانک‌های بزرگِ متکی به پترو دلار و صنایع انحصاری نفت آمریکا در جهان بود. او تدوین کننده ی موفقی در راستای آموخته هایش از جنگ ها، کودتاها و نفوذ در انقلابها بود. از آنجا که هرگز شخص اول مملکت نبود در سایه قرار داشت و مانند دیکتاتورهای جهانخوار چون هیتلر شناخته نشد‌. اما در حقیقت او همانگونه مخوف، ویرانگر، نسل کش، فاقد اخلاق و جنایتکار علیه بشریت بود.

او بیش از ۷۰ سال از یک قرن عمر را در راه ترمز توسعه بسیاری کشورها مانند ایران و گسترش فقر و فلاکت، مهندسی کودتاهای متعدد در جهان و قدرت بخشیدن به تندروهای یهودی، تندروهای اسلامی و مدیریت رزنانس متقابل عملکرد آنها در منطقه خاورمیانه بوده است.

او علیه صلح در خاورمیانه در پس پرده ی شعارهای صلح طلبانه در سمت ترور اسحاق رابین و یاسر عرفات و تشویق تندروها مانند نتانیاهو در نگاه داشتن اقتدار صهیونیست‌ها در منطقه و جهان و افزایش نفوذ فدراسیون یهودیان آمریکا در سیاست و اقتصاد آمریکا و جهان کوشید. او یک یهودی بسیار باهوش، زیرک، توطئه گری ماهر، طراح استراتژی و نا‌کام در نتایج بکار بست بعضی از تاکتیک هایش بود. فرازهای زندگی او ، جنگ ویتنام، کودتا های متعدد بویژه در شیلی و شوروی و روی کار آوردن پوتین در روسیه؛ طرح کمر بند سبز و تز ایجاد جنگ های مذهبی در خاورمیانه و مشوق تولید طالبان و داعش بوده است. از او باید بعنوان مخوف ترین و تاثیر گذارترین سیاست مدارِ قدرتمندِ سیاسیِ راستگرای آمریکائی نامبرد.

او برند جنایت علیه بشریت بود که مرد. امیدواریم مرگ او بیداری جوانان آمریکائی در درک سیاستِ مخربِ ویرانگر آمریکا را باعث گردد.

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

مروری بر آن‌چه تا بیست و سوم تیرماه گذشت

نفس چاق نکرده بود آقای پزشکیان که در دفتر شرکت هواپیمایی توسط نیروهای انتظامی بسته شد. گویا عدم رعایت حجاب کارکنان زن این دفتر دلیل این کنش نیروهای انتظامی بود. مساله مهمی نبود! آقای وزیر کشور دولت گفت. فردا باز خواهد شد دفتر.

مطالعه »
یادداشت

حکم اعدام فعال کارگری، شریفه محمدی نمادی است از سرکوب جنبش صنفی نیرو های کار ایران!

میزان توانایی کارگران برای برگزاری اقدامات مشترک، از جمله اعتصابات و عدم شرکت در امر تولید، مرتبط است با میزان دسترسی آنها به تشکل های صنفی مستقل و امکان ایجاد تشکل های جدید در مراکز کار. ولی در جمهوری اسلامی نه تنها حقوق پایه ای کارگران برای سازمان دهی و داشتن تشکل های مستقل رعایت نمیشود، بلکه فعالان کارگری، از جمله شریفه محمدی، مرتبا سرکوب و محکوم به حبس های طولانی مدت، ضربات شلاق و حتی اعدام میشوند.

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
مطالب ویژه
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

غم دیگر

پایان تلخ یک ریاست جمهوری

کاش میشد

نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور

بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴

سیاست‌گریزی زنان یا سیاستِ گریزِ دولت از زنان