پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۱

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۱

ترک تحریم می‌کنم، خطر جلیلی جدّی است!
تا نظام جمهوری اسلامی پابرجا است وضع را نمی‌شود از این بهتر کرد اما می‌شود بسا بدتر کرد. براندازی نه فعلا ممکن است نه فعلا مطلوب. آیا انتخاب میان بد...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ياسر ميردامادی
نویسنده: ياسر ميردامادی
اصلاح‌طلب اصول‌گرا، ادامه داره ماجرا
هستهٔ سخت قدرت، بر اساس منافع خود و بر پایهٔ یک خطای محاسباتی رضایت داده است که انتخابات را حداقل نیمه‌رقابتی کند. جامعه زخم‌های عمیقی از سیاست‌های حاکمیت بر روح...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سياوش - ايران
نویسنده: سياوش - ايران
دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»
«ث ژ ت» هرگز خود را در پناهگاه مخفی نکرده است و همواره حتی به قیمت تحمل ضربات شدید مواضع شجاعانه‌ای که لازم بوده را اتخاذ کرده است؛ به عنوان...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!
برای رهایی ایران از اقتدارگرایی و تمامیت‌خواهی، با رنج و اندوه خون ریخته‌شدهٔ جوانان در این چند دهه در جان، بر خلاف دور اول، در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنم...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زهره تنکابنی
نویسنده: زهره تنکابنی
جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی

روی سخنم با شماست!

ایجاد نهاد دمکراتیک، همگانی وملی برای همکاری وهماهنگی میان همه آزادیخوان کشور ، سامان دهی و سازماندهی همگانی و دمکراتیک مبارزات مسالمت آمیز مردم ایران در جهت رفع و دفع استبداد دینی و تحقق حقوقی و حقیقی آزادی ، نیاز لحظه جامعه ، جنبش مردمی و سبز ایران ونیاز همه ما بمثابه جزئی از جنبش مردم ایران است .

زنان و مردان دلیرو آزادیخواه ایران !

فرزانگان ، دانشکاهیان ، روشنگران ، روشنفکران ، کارگران و کارمندان آگاه و آزادیخواه !

احزاب، سازمانها و سیاسیون آزادیخواه!

رهبران فکری و سیاسی آزادیخواه جنبش مردمی وسبز ایران !

روی سخن من باشماست!

شما که واقف به تاریخ ، فرهنگ ، زبان و روان جامعه ما هستید!

شما که واقف بر نقش خشونتزا و ویرانگر تبعیض و استبداد و دیکتاتوری در حیات سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، روانی و اخلاقی جامعه معاصر ایران هستید !

شما که واقف بر نقش ویرانگر و خشونت آفرین حکومت و استبداد دینی در عرصه ها گوناگون جامعه و زندگی مردم شریف ایران هستید!

شما که میدانید حکومت بدرازای ۳۰ سال ، زنان ومردان بسیاری را کشته و جامعه را سرشار از درد و خشونت کرده است !

شماکه واقف هستید ربایندگان رای مردم چگونه حرکت عظیم حق طلبانه و مسالمت آمیز مردم را سرکوب و بخاک وخون کشیدند و می کشند و صدها تن از زنان و مردان شجاع و مبارز راه آزادی و حقوق بشر و عدالت را دستگیر و آتش کینه و خشم را شعله ور تر کرد ه ومی کنند !

روی سخنم باشماست !

من از شما آزادیخواهان، عدالت جویان و مدافعان حقوق بشر، آموختم که نباید جان انسانی را بخاطر آزادی و عدالت و بخاطر آزادی خود گرفت ؛

– از شما آموختم که برای آزادی می توان جان باخت ولی برای آزادی ، نباید جان دیگری را گرفت .

– از شما آموختم که خشونت و کشتن را نباید با خشونت و کشتن جواب داد !

شما واقف هستید که یکی از مهم ترین ویژگی های جنبش مردمی و سبز ایران ، مخالفت بامرگ خواهی و خشونت و مرگ آفرینی است و برای مرگ این یا آن مستبد ویا گروهی از مستبدین بوجود نیامده است.

سبزندگی ، سرزندگی و توانائی جنبش مردمی جامعه ما، در دفاع ازحق حیات برای همه شهروندان ایران، دفاع از زندگی آزاد و برابر حقوق برای همه، «مهرورزیدن » ، « انسانیت » ، دفاع از آزادی ، عدالت و مبارزات مسالمت آمیز و در مخالفت با استبداد و خشونت دینی وغیر دینی مرگ خواه ومرگ آفرین است.

من آموختم که نظام سیاسی مبتنی بر آزادی ، حقوق بشر ، دمکراسی و عدالت اجتماعی ، ماشین نیست که بتوان آنرا خرید و دفعتا و بطور ضربتی و جهشی از طریق اعمال قهر و قدرن مرگ خواه ومرگ آفرین جایگزین نظام سیاسی مبتنی بر تبعض و استبداد و خشونت کرد.

بن مایه وپایه های فکری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، نیرو ، ملات ، ساختار و روش کار نظام دمکراتیک آتی، قبل از استقرار آن در جامعه و برای استقرار آن در جامعه ، بتدریج در دل جامعه و میان مردم شکل می گیرند و در یک پروسه وبا گذراز مبارزات و تندپیچ ها و طوفانهای فراوان و شکستن و دفع سنگر به سنگر استبداد حاکم ، به یک نظام سیاسی حقوقی و حقیقی فرامی رویند

شما می دانید که این پروسه سالهای درازی است که در جامعه شروع شده و در دهه اخیر شتاب و شدت بی سابقه ای یافته است. استبداد دینی آخرین مراحل زوال خودرا طی می کند و فرآیند گذر به آزادی و دمکراسی به فراز بالاتری فراروئیده است .

می دانیدکه تمامی هراس ،نگرانی ، خشم و خشونت و سرکوب های اخیر بانیان و سردمداران ولایت فقیه، ناشی از تبدیل شدن فکر و خواستهای آزادی و دمکراسی به افکار و خواست عمومی، تبدیل شدن آنها به پراتیک سیاسی مردم در ابعاد وسیع وگسترده ، سرعت گرفتن زوال استبداد دینی و غنی شدن و سرعت گرفتن فرایند گذار به آزادی و دمکراسی است.

جنبش مردمی و سبز جامعه ما بر بستر سالها تلاش و مبارزه مردم ما و همه شما آزادیخواهان ، دمکراسی خواهان وعدالت جویان کشور بوجود آمده و فراز بلندی از فرایند گذار جامعه ما به آزادی و دمکراسی و نظام دمکراتیک است اما برای فرارروئی به فرازهای بالاتر و توانمند تر ، هنوز نیازمند تلاش ومبارزات سخت و پیچیده و فراوانی است .

جنبش مردمی و سبز زمانی خواهد توانست استبداد حاکم را درهم بشکند که به جنبشی همگانی فرابروید.

شما می دانید که امروز، تداوم، گسترش و همگانی شدن جنبش مردمی وسبز و فراروئیدن آن تا شکست استبداد حاکم و تحقق حقوقی و حقیقی آزادی ( آزادی رسانه ها، احزاب، تشکلهای مدنی و مستقل نظیر سندیکاها واتحادیه های کارگری، کارمندان، تشکلهای زنان، کانون نویسندگان، جنبش دانشجوئی، کانون دفاع از حقوق زنان، کانون دفاع از حقوق بشر، آزادی اعتصابات کارگری و تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز مردم)، آزادی رای و آزادی انتخابات و انتخابات آزاد از یکسو نیازمند تعمیق و گسترش اندیشه و خواستهای آزادیخواهانه، حقوق بشرانه، عدالتجویانه و مسالمت آمیز در میان مردم و از سوی دیگر نیازمندایجاد نهاد دمکراتیک و همگانی برای همکاری وهماهنگی میان همه آزادیخواهان درجهت سامانیابی وسازماندهی نیرو و مدافعان جنبش مردمی و سبز ایران علیه استبداد دینی حاکم است.

هم میهنان ، دوستان ، بزرگواران کشور !

مردم ما و شما رهبران ویاران و یاوران جنبش مردمی وسبز ، با مبارزات دلیرانه ، هوشمندانه ، مسالمت آمیز و پکپارچه خود حکومت را به بحران فرساینده و فلج کننده ای گرفتار کرده اید!

حکومت برای برون رفت از بحران و تداوم حیات خود، به مرگ خواهی و خشونت بیشتر و مرگ آفرینی بیشتر پناه آورده است. وشما می دانید که مرگ خواهی و خشونت و مرگ آفرینی، پاشنه آشیل حکومت بوده و پناهگاه نجات بخش وامنی برای آن نیست.

آنها برای برون رفت از بحران، کوشش می کنند ازیکسو مبارزات آزادیخواهانه و مسالمت جویانه مردم را بسوی خشونت بکشند ازسوی دیگر با سوء استفاده از احساسات مذهبی مردم و کاربست شگردها و شیوه های عوام فریبانه، در دل بخشی از مردم ، آتش کینه و خشم و خشونت نسبت به طرفدران جنبش برافروزند و آنها را به طرفداری از خود به خیابانها بکشند. تبلیغ کینه، نفاق و دشمنی از منابر و مساجد و صدا و سیما و نمازجمعه و … و کوشش برای ایجاد شکاف میان مردم و آزادیخوان از روشها وشگردهای روز مره حکومت شده است. آنان با کاربست شگردها و حیله های مختلف کوشش می کنند جنبش مردمی وسبز را ابتدا شقه شقه کرده ، هرشقه را نابود و کلیت جنبش را به شکست ونابودی بکشانند.

روی سخنم با شماست !

شما ای همه آزادیخواهانی که مخالف استبداد دینی حاکم برایران و هر استبداد دیگر هستید !

امروز وجود استبداد دینی حاکم در جامعه درد مشترک همگانی و ملی جامعه ما و همه ما و شکست استبداد دینی و تحقق حقوقی و حقیقی آزادی در راستای تشکیل نظام سیاسی دمکراتیک مبتنی بر رای آزاد و برابر حقوق همه شهروندان ( اعم از زن ومرد ، دیندار وغیر دیندار ، ترک وکرد وفارس و بلوچ و ترکمن و عرب ) نیاز و خواست دمکراتیک همگانی و ملی جامعه ، مردم و وهمه ما است !

اجازه می خواهم بعنوان یک شهروند آزادیخواه ، عدالتجو و دمکرات با آرمانخواهی سوسیالیسم دمکراتیک با صدای بلنداز همه شما بزرگوران تقاضا کنم :

همین امروز برای رفع و دفع درد مشترک و بخاطر تحقق عملی خواستهای آزادیخواهانه و دمکراتیک ، همگانی وملی مردم ایران همکاری کنید .

– ایجاد نهاد دمکراتیک، همگانی وملی برای همکاری وهماهنگی میان همه آزادیخوان کشور ، سامان دهی و سازماندهی همگانی و دمکراتیک مبارزات مسالمت آمیز مردم ایران در جهت رفع و دفع استبداد دینی و تحقق حقوقی و حقیقی آزادی ، نیاز لحظه جامعه ، جنبش مردمی و سبز ایران ونیاز همه ما بمثابه جزئی از جنبش مردم ایران است .

تقاضا دارم ، این نیاز و خواست لحظه و مبرم ملی را همین امروز تامین کنید و نگذارید حکومت، جنبش مردمی را از مسیر آزادی ، دمکراسی ، عدالت ، مبارزات مسالمت آمیز ، « مهرورزی » و « انسانیت » خارج کند .

فردا دیر است .

با احترام و درودهای فراوان به هم شما

مجید عبدالرحیم پور

بخش : سياست
تاریخ انتشار : ۱۴ دی, ۱۳۸۸ ۹:۰۸ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

ترک تحریم می‌کنم، خطر جلیلی جدّی است!

اصلاح‌طلب اصول‌گرا، ادامه داره ماجرا

دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»

بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!