سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۶

سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۶

آن‌ها نمی‌توانند همهٔ ما را بکشند و ما نمی‌توانیم همهٔ آن‌ها را بکشیم...
نتانیاهو کاخ سفید را نادیده می‌گیرد، زیرا انجام این کار هیچ هزینه‌ای ندارد. در سال ۱۹۸۲ رونالد ریگان، مناخیم بگین، نخست‌وزیر اسرائیل را پس و کشتار فسطینیان در پی تهاجم...
۱ مرداد, ۱۴۰۳
نویسنده: نیکلاس کریستوف - برگردان: گودرز اقتداری
نویسنده: نیکلاس کریستوف - برگردان: گودرز اقتداری
غم دیگر
شنیدستم غمم را میخوری، این هم غم دیگر، دلت بر ماتمم می‌سوزد، این هم ماتم دیگر
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
پایان تلخ یک ریاست جمهوری
بایدن می‌داند که باید برود، اما این بدان معنا نیست که از این موضوع خوشحال است. ننسی پلوسی کسی بود که با هوش و ذکاوت سیاسی به رئیس‌جمهور گفت که...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
کاش میشد
کاش میشد چهره ها رنگ پریشانی نداشت، برق تیز خنجر و کینه نداشت. مثل دریا بود شفاف و زلال، مثل ابریشم نرم لطیف
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد
نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور
ایجاد، تقویت و توسعه و حفظ نهادهای مدنی و تشکل‌های صنفی و سیاسی باید در کانون برنامه های افراد، شخصیت ها و احزاب و سازمان ها قرار داشته باشد، چه...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴
بر اساس بیانیۀ دادگاه بین‌المللی دادگستری، سیاست‌های شهرک‌سازی و بهره‌برداری اسرائیل از منابع طبیعی در سرزمین‌های فلسطینی نقض قوانین بین‌المللی است. دادگاه، گسترش قوانین اسرائیل به کرانۀ باختری و بیت‌المقدس...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: محسن نجات حسینی
نویسنده: محسن نجات حسینی
سیاست‌گریزی زنان یا سیاستِ گریزِ دولت از زنان
قوانین نابرابر، عدم حمایت‌های لازم و محیط‌های مردسالارانه، زنان را از مشارکت فعال در سیاست بازمی‌دارد. حضور کم‌رنگ زنان در سیاست به معنای نبود صدای نیمی از جمعیت در تصمیم‌گیری‌های...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زری
نویسنده: زری

گذر و نظری بر چند رویداد داخلی در هفتە گذشتە

در هفته ای که گذشت اخبار مربوط به حمله داعش در عراق، بازی فوتبال ایران و نیجریه، افشای بخشی از فهرست محرمانه مطالبات بانکی باند احمدی نژاد، بازداشت شماری از فعالان محیط زیست، بیانیه ۱۵۷ تن از فعالان سیاسی در حمایت از رضا شهابی، ادامه اعتصاب طلافروشان بازار تبریز و ارومیه، در خواست ۱۸ نهاد مدافع حقوق بشر از حکومت ایران برای جلوگیری ازاعدام ۳۳ شهروند سنی‌مذهب و سفر حسن روحانی به ترکیه از جمله مسایلی بود که در صدر خبرها قرار داشت.

 

در هفته ای که گذشت اخبار مربوط به حمله داعش در عراق، بازی فوتبال ایران و نیجریه، افشای بخشی از فهرست محرمانه مطالبات بانکی باند احمدی نژاد، بازداشت شماری از فعالان محیط زیست، بیانیه ۱۵۷ تن از فعالان سیاسی در حمایت از رضا شهابی، ادامه اعتصاب طلافروشان بازار تبریز و ارومیه، در خواست ۱۸ نهاد مدافع حقوق بشر از حکومت ایران برای جلوگیری ازاعدام ۳۳ شهروند سنی‌مذهب و سفر حسن روحانی به ترکیه از جمله مسایلی بود که در صدر خبرها قرار داشت. از این رو در ادامه اشاره ای کوتاهی به رویداد های سیاسی مورد اشاره خواهیم داشت:

مشتی از خروار ها غارت ثروت ملی
در پی ادامه جنگ قدرت در نظام جمهوری اسلامی دولت روحانی بخشی از فساد محمد رضا رحیمی، رحیم مشایی، صادق محصولی سعید مرتضوی وحمید بقایی را منتشر کرد.
حجم بدهی این فهرست ۷۰ میلیارد دلار است.
بخش‌هایی از فهرست «محرمانه» کمیته وصول مطالبات بانک مرکزی در اینترنت منتشر شده که در آن نام برخی معاونان و مدیران ارشد دولت محمود احمدی‌نژاد وجود دارد.
محمدرضا رحیمی با هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان٬ اسفندیار رحیم‌مشایی با هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و حمید بقایی با ۳۱۰۰ میلیارد تومان در این فهرست بدهکاران بانکی وجود دارد.
صادق محصولی٬ سعید مرتضوی و دانشگاه «ایرانیان» هم به ترتیب با دو هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان٬ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهکاران بانکی هستند.
قوه قضائیه و مقام‌های دولتی به علت این که خود نیز به نوعی دارای سوابق و موارد مشابه هستند تاکنون درباره این فهرست اظهار‌نظر روشنی نکرده‌اند.
اردیبهشت ماه امسال اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی حجم مطالبات معوق بانک‌های ایران را ۸۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود.

بازداشت فعالان محیط زیست در تبریز و ارومیه
پدیده سرکوب در ج.ا.ا. لحظه ای تمامی ندارد. در هفته گذشته شماری از فعالان محیط زیست که در اعتراض به خشک‌ شدن دریاچه ارومیه، در شهر تبریز تجمع کرده بودند، بازداشت شدند. به گزارش اویان‌نیوز، تاکنون نام اکبر ابول‌زاده و نیما عباس‌پور از بین بازداشت‌شدگان مشخص شده است. اویان‌نیوز همچنین نوشت بامداد چهارشنبه ۲۱ خردادماه، از میان هفت تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات تبریز ، نام سجاد خلیل‌نژاد از بین آزادشدگان مشخص شده است.
عصر روز سه‌شنبه ۲۰ خردادماه شماری از شهروندان و فعالان آذربایجانی در اعتراض به «بی‌توجهی مسئولان به خشک‌شدن دریاچه اورمیه» در میدان آبرسان تبریز تجمع اعتراضی برگزار کردند. همچنین گزارش شده است در شهر ارومیه نیز فضای امنیتی حاکم بوده است. در این شهر نیز «توحید مقنی، نیما حسنی، محمد محمدی، عطا کریمی، میلاد مختاری، روح‌الله مظاهری‌پور، امیر ابراهیم‌لو، یاسین حاجی‌زاده، احسان بدرمیلان، یاسر اکبری و مصطفی هاشمی» بازداشت شدند.
در حال حاضر روند خشک شدن دریاچه ارومیه شتاب بیشتری گرفته است، به‌طوری که بیش از ۹۳ درصد آب آن خشک شده و تنها هفت درصد از این تالاب بین‌المللی باقی مانده است.

۱۵۷ تن از فعالان سیاسی در دفاع از رضا شهابی 
در هفته گذشته ۱۵۷ فعال سیاسی در دفاع از رضا شهابی با جمع آوری طوماری ضمن حمایت از نامبرده خواستار آزادی وی و همه فعالان کارگری از زندان های جمهوری اسلامی ایران شدند، در بخشی از این بیانیه از قول رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد آمده است:” بیش از دو سال از بازداشتم در اعتراض به پایمال شدن حقوق هم طبقه های کارگرم می‌گذرد. در این مدت بر اثر شکنجه ها و انواع و اقسام فشار و تهدید علیه خودم و خانواده ام بخش عمده ای از سلامت جسمی و روحی ام را از دست داده ام، و ممانعت از ادامه درمان ستون فقرات و مهره های گردنم، باعث کشیده شدن کارم به جراحی شده و باز گردانده شدنم از بیمارستان به زندان آن هم درست در شب عید، تنها ذره ای از رنج هایی است که در این مدت متحمل شده ام. اینک در اقدامی دیگر بدون هیچ دلیلی و بطور غیر قانونی حکم به تبعید به زندان رجایی شهر داده اند. علی رغم وضعیت وخیم جسمی ام در اعتراض به این تبعید غیر قانونی از امروز ۱۱\۳\۹۳ تا رسیدن به خواسته های خود یعنی بازگشت به بند ۳۵۰ اعلام اعتصاب غذا می کنم و نیز اعلام می دارم  که مسئولیت سلامتی اینجانب متوجه دادستانی تهران است”
در ادامه بیانیه امضا کنندگان طومار چنین آمده است:”
 بعد از دو هفته اعتصاب غذا اکنون فشار خون رضا شهابی افت محسوسی کرده و حال جسمی او رضایت بخش نیست، وی هنوز بعد از انجام جراحی گردن نیاز به استراحت دارد و این فشارها باعث تشدید ناراحتی جسمی او می‌شود. نباید فراموش کرد که او تاکنون دو مرتبه از زندان به صورت تحت‌الحفظ به بیمارستان منتقل شده است تا مورد درمان قرار بگیرد، بنابراین پزشکان سازمان زندان های کشور نیز بیماری جدی این فعال کارگری را تایید کرده‌اند. 
در دنیای کنونی مشاهده آنکه یک انسان به حدی از تنگنا رسیده است که برای زنده نگاه داشتن یک اندیشه یا برای حفظ جزئی‌ترین معیارهای زندگی، جسم زندانی خود را به عنوان آخرین حربه مبارزه مورد استفاده قرار می‌دهد بسیار تلخ است. این امر برای هر انسان پایبند به انسانیت، غیرقابل پذیرش و تحمل است. ما‌ ضمن درخواست از رضا شهابی برای پایان دادن به اعتصاب غذای خود اعلام می‌کنیم خواسته ما نه تنها بازگشت رضا شهابی به زندان و بند پیشین خود نیست؛ بلکه خواسته ما آزادی او و تمامی فعالان کارگری از زندان است. ما معتقد هستیم تمامی زندانیان سیاسی باید از زندان آزاد شوند…

طلافروشان بازار تبریز و ارومیه در اعتصاب هستند
دولت جمهوری اسلامی برای پر کردن کسری هزینه های خود با اخذ مالیات های کلان سعی دارد ماشین به گل نشسته خود را از درآمد کسبه و فعالان اقتصادی به صورت غیر معمول پر کند، اخباری که از ایران می رسد حکایت از این دارد که سقف دریافت مالیات تا ۸ برابر افزایش یافته، آن هم در شرایطی که رکود اقتصادی عملا مانع رونق اقتصادی در بخش های تولید، خدمات و توزیعی بوده است، به همین دلیل اتخاذ چنین سیاستی از طرف دولت بخشی از صنوف را به اعتراض وا داشته است.طبق اخبار رسیده در هفته گذشته اعتصاب طلا فروشان بازار تبریز و ارومیه وارد چهارمین هفته شده است. بنا به گزارشهای دریافتی مغازه های طلافروشی تبریز و ارومیه هم چنان بسته و کرکره های آنها پایین است.

اغتشاش درمراسم سالگرد ریاست جمهوری حسن روحانی 
فعالان در تبعید گزارش کردند:” روز جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳، در مراسم نخستین سالگرد ریاست جمهوری حسن روحانی در سالن کوثر آمل که با حضور استاندار مازندران “دکتر ربیع فلاح” و برخی مسئولان محلی، برگزار شده بود، با هجوم افراد ناشناس، نیمه کاره ماند. بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید”، دقایقی پس از آغاز مراسم، افرادی ناشناس، با قطع برق سالن، بستن دربهای خروجی و انتشار گاز اشک آور(فلفل)، موجب ازدحام جمعیت در مقابل دربهای بسته و جراحت برخی از حاضران در زیر دست و پا شدند.

نهادهای حقوق بشری: اعدام ۳۳ سنی‌ مذهب را متوقف کنید
۱۸ نهاد مدافع حقوق بشر از حکومت ایران خواستند اجرای حکم اعدام ۳۳ شهروند سنی‌مذهب ایران را که متهم به مواردی مانند «محاربه» و «عضویت در گروه‌های سلفی» شده‌اند، بلافاصله متوقف کند. 
به گزارش رادیو فردا، سازمان‌های عفو بین‌الملل، دیدبان حقوق بشر، عدالت در ایران و مرکز مبارزه با نژادپرستی و تبعیض علیه اعراب در ایران از جمله این نهادها هستند. 
به گفته این نهادهای حقوق بشری، همه این ۳۳ فرد محکوم به اعدام، اتهام دست داشتن در فعالیت‌های خشونت‌طلبانه و مسلحانه را رد کرده و تاکید داشته‌اند که آنها فقط به خاطر ترویج مذهب خود، مذهب سنی، محکوم شده‌اند. 
این بیانیه می‌افزاید، اتهامی که به یکی از این محکومان با نام برزان نصرالله‌زاده نسبت داده شده است برای دوره‌ای است که هنوز کمتر از ۱۸ سال داشته و از این رو حکم اعدام او مغایر با قوانین بین‌المللی و کنسوانسیون حقوق کودک است که ایران نیز در آن عضویت دارد.

بنزین سرطان زا درایران
طبق آمار اعلام شده از سوی دولت که در رسانه های عمومی منتشر شده است، روزانه صد ها تن از شهروندان کلان شهرهای ایران به علت آلودگی هوا راهی بیمارستان ها می شوند و بخش قابل توجه ای از آنها جان خود را از دست می دهند. 
معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری ایران و رئیس سازمان محیط زیست گفته است:” بنزین های تولید شده در مجتمع های پتروشیمی سرطان زا بوده و «تمام اسناد لازم مبنی بر سرطان زا بودن» این تولیدات موجود است”.

سفر استراتژیک حسن روحانی به ترکیه
دولت ترکیه که در طول جنگ ایران و عراق توانست با دلالی برای ایران، اقتصاد بیمار خود را رونق دهد و در پناه بازار سیاه پول های کلانی را نصیب خود کند، امروز نیز در پناه تحریم های اقتصادی ازهمین روش توانسته است در آمد هنگفتی را در شرایطی که رکود اقتصادی معضل بسیاری از کشورهاست برای خود رونقی دوباره را رقم زند.
در ادامه چنین سیاستی و نیاز حکومت به دلالی به عنوان پل رابط با جهان غرب حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری ایران برای نخستین بار پس از در دست گرفتن دولت، صبح دوشنبه، ۱۹ خردادماه، به ترکیه سفر کرد. ایرنا از آغاز مذاکرات دوجانبه حسن روحانی و عبدالله گل روسای جمهوری ایران و ترکیه در کاخ ریاست جمهوری این کشور در آنکارا خبر داد. 
به گزارش خبرگزاری فارس در جریان این سفر، نخستین نشست مشترک هیات وزیران ایران و ترکیه تشکیل شد. به گفته حسن  روحانی اسنادی در زمینه همکاری‌های سیاسی و امنیتی بین دو کشور ایران و ترکیه امضا شده است. به همین دلیل هیاتی بزرگ از وزیران دولت جمهوری اسلامی در این سفر حسن روحانی را همراهی می‌کردند.
به گزارش ایرنا، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راس هیاتی ۹۰ نفره از فعالان اقتصادی بخش خصوصی در همراهی با رییس جمهوری ایران وارد ترکیه شد.

موسیقی فاخر و هوای زیارت
شهاب مرادی در نخستین نشست رسانه‌ای خود با بیان این‌که «آموزش و ترویج موسیقی جزو اهداف ما نیست»، از اهمیت “موسیقی فاخر” سخن گفته و تاکید کرده بود که از نظر او «موسیقی فاخر چیزی است که وقتی آن را بشنوید دل‌تان هوای دیدن مادرتان یا هوای زیارت کند.
با دستور شهاب مرادی، “رییس سازمان فرهنگی–هنری شهرداری ‫تهران”، کلاس‌های آموزش موسیقی در فرهنگ‌سراها و سایر زیرمجموعه‌های این سازمان فرهنگ‌سراها به جز فرهنگ‌سرای ارسباران در تابستان امسال تعطیل شده‌اند. این منبع از محرومیت نزدیک به ۱۰ هزار هنرجوی موسیقی از این کلاس‌ها به دنبال این تصمیم خبر داد و خاطرنشان کرد که درخواستی مبنی بر پیگیری این موضوع به شورای شهر تهران ارایه شده است…
هادی ساعی، “عضو هیات رییسه” شورای شهر نیز ضمن تایید این سخنان از مراجعه‌ی شمار زیادی از مردم به شورا در این خصوص خبر داده و گفته بود که «با این اقدام حدود ۵۰۰ مربی موسیقی از کار بیکار و ۱۰ هزار هنرجوی آموزشگاه‌های موسیقی سرگردان شده‌اند.

داعش و متحدانش به سوی فتح بغداد پیش می روند
چند روزی است که جنگ داخلی در عراق با حمله ددمنشانه داعش شعله ور شده است، سیاست های نادرست نوری مالکی به پشتوانه نسخه های ناکار آمد قاسم سلیمانی و حاکمان ج.ا.ا. شرایطی را بوجود آورده است که با توجه به حجم درگیری ها و شکاف ایجاد شده در جامعه عراق از هم اکنون می توان چشم انداز تغییرات کلان را در عراق مشاهده کرد.
آخرین خبر ها حکایت از آن دارد که بسیاری از شهرهای کشور عراق در جنگ داخلی شعله ور است، کشورهای امارات، قطر و عربستان حامیان اصلی جنگ بر علیه دولت شیعه مالکی هستند، کادرهای حزب بعث عراق بار دیگر با همکاری داعش شهر به شهر به سمت بغداد پیش می روند، بعضی از شهرها که در اختیار حزب بعث قرار گرفته وضعیت یکسانی با شهر های تحت سلطه داعش ندارد.
قبایل سنی نیز وارد جنگ با دولت مالکی شدند و دربهترین حالت از دولت می خواهند تا از شهرهای سنی مذهب عقب نشینی کند. در خبر ها آمده است که طی دو روز اول تعدادی از گردان های سپاه پاسداران در حمایت از دولت مالکی وارد جنگ شده و از دیروز خبر انتقال اجساد نیروهای سپاه به ایران منتشر شده است.
هر چند قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در بغداد مستقر گشته ولی گستردگی عملیات داعش و سنی مذهب ها برآورد مناسبی از تعادل قوای به نفع مالکی ومتحدانش تاکنون نداشته است.
بی تردید تغییرات آتی در عراق تاثیرمستقیم بر معادلات فردای منطقه خواهد داشت، در این ارتباط جنوب و غرب ایران که طی سالیان گذشته جولان گاه جریان های افراطی مذهبی بوده است، بی نصیب ازاین تحولات نخواهند ماند.

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

مروری بر آن‌چه تا بیست و سوم تیرماه گذشت

نفس چاق نکرده بود آقای پزشکیان که در دفتر شرکت هواپیمایی توسط نیروهای انتظامی بسته شد. گویا عدم رعایت حجاب کارکنان زن این دفتر دلیل این کنش نیروهای انتظامی بود. مساله مهمی نبود! آقای وزیر کشور دولت گفت. فردا باز خواهد شد دفتر.

مطالعه »
یادداشت

حکم اعدام فعال کارگری، شریفه محمدی نمادی است از سرکوب جنبش صنفی نیرو های کار ایران!

میزان توانایی کارگران برای برگزاری اقدامات مشترک، از جمله اعتصابات و عدم شرکت در امر تولید، مرتبط است با میزان دسترسی آنها به تشکل های صنفی مستقل و امکان ایجاد تشکل های جدید در مراکز کار. ولی در جمهوری اسلامی نه تنها حقوق پایه ای کارگران برای سازمان دهی و داشتن تشکل های مستقل رعایت نمیشود، بلکه فعالان کارگری، از جمله شریفه محمدی، مرتبا سرکوب و محکوم به حبس های طولانی مدت، ضربات شلاق و حتی اعدام میشوند.

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
مطالب ویژه
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

آن‌ها نمی‌توانند همهٔ ما را بکشند و ما نمی‌توانیم همهٔ آن‌ها را بکشیم…

غم دیگر

پایان تلخ یک ریاست جمهوری

کاش میشد

نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور

بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴