چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳

دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»
«ث ژ ت» هرکز خود را در پناهگاه مخفی نکرده است و همواره حتی به قیمت تحمل ضربات شدید مواضع شجاعانه‌ای که لازم بوده را اتخاذ کرده است؛ به عنوان...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!
برای رهایی ایران از اقتدارگرایی و تمامیت‌خواهی، با رنج و اندوه خون ریخته‌شدهٔ جوانان در این چند دهه در جان، بر خلاف دور اول، در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنم...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زهره تنکابنی
نویسنده: زهره تنکابنی
جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران

کنفرانس جهانی برای صلح و پیشرفت

این آرمان ها با موانع بسیاری از جانب قدرتهای ارتجاعی مواجه هستند که خلقها را به جان هم و در رقابت هم انداختند تا منابع و ثروتهای آنها را به تاراج بکشند، و این قدرتها از نظامهای اقتدارگرا و نیروهای تاریک اندیش حمایت می کنند، و روابط بین المللی را تحت شعاع نظامیگرائی قرار داده اند که همراه با دور جدیدی از مسابقه تسلیحاتی و "سیاست فرافکنی و ترس" است تا افراد و خلقها را علیه هم بکشاند.

گزارشگر: حسن نادری


پاریس اول ماه ژوئن ٢٠١۶

سخنرانی پییر لوران، “سناتور پاریس، دبیرکل حزب کمونیست فرانسه و پرزیدنت حزب چپ اروپا”

خانمها، آقایان، دوستان گرامی!

درجهان قرن بیست و یکمی که در آن به سر می بریم، با چالش های بسیاری مواجه است، نگرانیهای بیشمار اما همراه با آرمانهای قوی برای عدالت، برابری، دموکراسی، همبستگی و صلح است که منجر به مقاومت مردمی و نیز امیدواری برای مبارزات رهایی بخش می باشد.

 این آرمان ها با موانع بسیاری از جانب قدرتهای ارتجاعی مواجه هستند که خلقها را به جان هم و در رقابت هم انداختند تا منابع و ثروتهای آنها را به تاراج بکشند، و این قدرتها از نظامهای اقتدارگرا و نیروهای تاریک اندیش حمایت می کنند، و روابط بین المللی را تحت شعاع نظامیگرائی قرار داده اند که همراه با دور جدیدی از مسابقه تسلیحاتی و “سیاست فرافکنی و ترس” است تا افراد و خلقها را علیه هم بکشاند.

اما این آرمانها و حرکت رهایی بخش به عینه وجود دارند و حامل جوانه ای از دنیای عادلانه تر، امن تر، انسانی تر و همبستگی است. ما برای ساختمان چنین راهی بیشمار و گوناگون هستیم.

اینها صداهای، مقاومت، امید و انسانیت هستند، که می خواهیم از پاریس دراول ژوئن ٢٠١۶ به مناسبت نشست بین المللی کنفرانس جهانی برای صلح و پیشرفت را بگوش جهانیان برسانیم.

ما مایلیم  در این روز از پاریس سیگنال امید و حرکت برای صلح را به جهان ارسال کنیم.

برنامه مد نظر ما دراین روز کنفرانس اینستکه بتوانیم با برجسته کردن خواسته های خود،از سازمان ملل متحد بخواهیم که در نشست شورای امنیت و فعالیتهایش برگزاری کنفرانس جهانی برای صلح و پیشرفت توسعه انسانی را در دستور روز کاری خود قرار دهد تا همه دولتها را برای همکاری و امنیت اجتماعی  در چارچوب روابط بین المللی چند جانبه گرائی با توجه به مقدمه منشور سازمان ملل متحده و با الویت قرار دادن “ارتقای پیشرفت اجتماعی و استقرار بهترین شرایط زندگی با وسیعترین آزادی” به حرکت درآورد.

پییر لوران.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

“کنفرانس جهانی برای صلح و پیشرفت”

پاریس اول ژوئن ٢٠١۶

دیدار و تبادل نظر بین المللی

ارائه برنامه در کنفرانس

در حالیکه جهان در حال دگرگونی عمیق است، عده ای اما این تغییرات را تهدید و “هرج و مرج” تلقی می کنند. ما بر عکس معتقدیم که جهانی دیگر، عادلانەتر، مطمئن تر، انسانی تر و با همبستگی بیشتر ممکن است. این جهان دیگر، حتی برای حل پایدار مسائل اضطراری، مشکلات و چالش های که بشریت در قرن بیست و یکم با آن مواجه است ضروری است.

علیرغم و بر خلاف همه پسروی اجتماعی تحمیل کننده از منطق مالی و سوداگرایانه مشخصه جهانی سازی سرمایه داری نئو لیبرال، این جهان دیگر از هم اکنون در حال ساختن است. 

ـ این جهان دیگر از صلح و پیشرفت، در حرکتهای مطالب محور درهمه کشورها ودر قاره ها برای جلوگیری از جنگ و خشونت، برای عقب زدن ناسیونالیسم، بنیادگرایی مذهبی و راست افراطی، در حال جوانه زدن است.

ـ این جهان دیگر از صلح و پیشرفت، درهمه جنبش های مردمی مبارزه برای عدالت اجتماعی، آزادی ها وحقوق ـ فردی و احتماعی ـ حقوق بشر و حقوق اجتماعی، برای دموکراسی، در جهت منافع مشترک جهانی، به اشتراک گذاری دانش و آزادی تردد مردم و ایده ها، برابری بین افراد، مردان و زنان، برابری خلقها و برابری ملتها در حال جوانه زدن است.

ـ این جهان دیگر از صلح و پیشرفت، در تمام نیروهایی که علیه نهادهای مالی، علیه تخطی و ولع شرکت های بزرگ چند ملیتی دربهره برداری از ثروت تمام مناطق بدون هیچ گونه نگرانی از عواقب اکوسیستمی و جمعیت در حال جوانه زدن است.

 ـ این جهان دیگر از صلح و پیشرفت، در همه مراحل ساخت و ساز شهروندان برای جایگزینی (آلترناتیو) در روش توسعه و تولید  جدید بر پایه مطالبات اجتماعی، همراه با پیشرفت مشترک و الزام آور در حمایت از زیست محیطی، در حال جوانه زدن است.

صلح و عدالت اجتماعی، صلح و دموکراسی، حقوق مردم، برابری مرد و زن، صلح و توسعه انسانی، اجتماعی، زیست محیطی، صلح و روش های تولید جدید از هم جدایی ناپذیر هستند.

 ما هر روز با هم  در جستجوی پاسخ ترقی خواهانه و پایدار به علت ها و منشاء بی ثباتی و درگیری های نظامی برخاسته از نابرابری، بی عدالتی، تحقیر، منطق سلطه گرائی، نظامیگرائی در روابط بین المللی هستیم. ما می خواهیم برای گشایش چشم انداز جهانی شدن دیگر در راستای پیشرفت بشری، همبستگی و صلح کمک و سهیم باشیم.

 این بلند پروازی در عصر جدید بشریت، جهانی از عدالت، برابری، برادری، آزادی و صلح است که ما را برآن می دارد تا همه، مصمم و با  مسئولیت و برخورداری از وسایل و امکانات برای ساختمان این جهان دیگر بکوشیم.

این صدای شخصیتها و نمایندگان نیروهای سیاسی، انجمنها، روشنفکران، اتحادیه ها که از پنج قاره جهان بە اینجا آمدند را به گوش جهانیان می رسانیم. ما پیشنهاد می کنیم این پیشنهادات در تاریخ یک ژوئن از پاریس، بمثابه پیام امید به همه کسانی که، بازیگران همبستگی بین المللی هستند وبرای جهانی بهتر مبارزه می کنند، ارسال کنیم.

***

کنفرانس جهانی برای صلح و پیشرفت به ابتکار حزب کمونیست فرانسه در اول ژوئن ۲۰۱۶ در دفتر مرکزی حزب کمونیست فرانسه،با حضور بیش از ۱۵۰ حزب،سازمانهای سیاسی خارجی و شخصیتهای سیاسی و زیست محیطی فرانسه، از جمله سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)برگزار شد.

 

 

تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»

بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!