چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰

بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!
برای رهایی ایران از اقتدارگرایی و تمامیت‌خواهی، با رنج و اندوه خون ریخته‌شدهٔ جوانان در این چند دهه در جان، بر خلاف دور اول، در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنم...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زهره تنکابنی
نویسنده: زهره تنکابنی
جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی

پیام سازمان فدائیان خلق ایران اکثریت ـ تورنتو

ما از رهبری حزب دمکرات کردستان ايران، با توجه به مسئولیت خطیری که به اعتبار جايگاهش در مبارزات مردم کردستان دارد، انتطار و توقع داريم تا نسبت به پيامدهای منفی و زيانبار درگيری نظامی در کردستان ايران، مکثی دوباره کند، و تداوم مبارزات برحق مردم کرد را در گفتگو، همفکری و اشتراک مساعی با ديگر نيروهای سياسی در کردستان و سراسر ايران پيگيری کند. مشکل و چالش مناطق ملی ـ قومی با مبارزه مسلحانه حل نخواهد شد.

به گردهمائی گرامی داشت زنده یاد دکتر قاسملو، و سایر همرزمان


۲۲ تیرماه هرسال، یادآور ترور زنده یاد دکتر عبدالرحمن قاسملو دبیرکل حزب دموکرات کردستان ایران است. بیست و هفت سال پیش در چنین روزی به فرمان رهبری جمهوری اسلامی دکتر قاسملو، عبداله قادری آذر و فاضل رسول را عوامل رژیم در شهر وین پایتخت اتریش به قتل رساندند. دکتر قاسملو و همراهانش در حالی قربانی تروریسم دولتی شدند که با حسن نیت و با هدف یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای تامین مطالبه برحق مردم کردستان ایران به مذاکره با نمایندگان جمهوری اسلامی رفته بودند. رهبری جمهوری اسلامی به جای استقبال از اقدام شجاعانه و مسالمت جویانه دبیرکل حزب دموکرات کردستان ایران، طبق برنامه ازپیش طراحی شده با گلوله به مطالبه حقوقی ملی هم میهنان کرد ما پاسخ گفت. تلاش زنده یاد قاسملو به پرهیز از خشونت در مبارزه سیاسی به بهای جان او تمام شد. آمران ترور دکتر قاسملو همچنان بر تخت قدرت نشسته اند، به دستور آنان تظاهرات مسالمت آمیز مردم ایران در مناطق کردنشین و سایر شهرهای کشور با خشونت و نقض عریان حقوق بشر سرکوب می شود، و عاملان آنان همچنان در خدمت دستگاه مرگ در میان فعالان حقوق ملی، دگراندیشان و مخالفان حکومت به دنبال طعمه انسانی هستند.
دکتر قاسملو مبارز سیاسی و روشنفکر مبارزی بود که می دانست تحولات دمکراتیک در کردستان ایران و سایر مناطق کشور با پیروزی جنبش دمکراسی خواهی مردم سراسر ایران پیوند دارد، و این شناخت هوشمندانه دبیرکل حزب دموکرات کردستان ایران در شعار دمکراسی برای ایران و خودمختاری برای کردستان که راهنمای عمل حزب بود، بازتاب داشت. قاسملو می دانست که درایران هرگامی به سمت استقرار دمکراسی برداشته شود، مردم کردستان ایران به همان اندازه به تحقق مطالبات خود نزدیکترخواهند شد.
دکتر قاسملو را رهبران جمهوری اسلامی با این هدف ترورکردند که صدای اعتراض آزادیخواهانه مردم کردستان علیه استبداد و تبعیض در داخل و خارج از ایران به گوش کسی نرسد. قاسملو را عوامل رژیم به قتل رساندند چون بازماندگان خمینی نگران نفوذ رهبر حزب دموکرات کردستان ایران در میان نیروهای اپوزسیون و نقش سازنده وی در نزدیکی مبارزه مردم کردستان ایران با مبارزه آزادیخواهانه سراسری در کشور بودند. رهبران جمهوری اسلامی قاسملو را کشتند تا واقعیت وجود مردمی را که مطالباتشان از زبان وی و حزب دمکرات کردستان ایران بیان می شد، انکار کنند. اما خواسته های برحق مردم کردستان ایران برای برخورداری از حق آموزش و مکاتبه به زبان مادری، اشاعه فرهنگ کردی، اداره امور محلی به دست نمایندگان مردم ساکن محل که در یک انتخابات آزاد برگزیده شده باشند، و تحقق اصل عدم تمرکز قدرت و توزیع قدرت سیاسی در کشور چنان در میان مردم کردستان ایران ریشه دار و گسترده است که سرکوبگران هر چهره ای را ترور، دستگیر و اعدام کنند، باز هم نمی توانند واقعیت حضور آنان را نفی کنند، و به زور سرکوب انگیزه مقاومت و مبارزه را از این مردم بگیرند.
جنایتکاران حکومت جمهوری اسلامی ایزان دکتر قاسملو را از حزب دموکرات کردستان ایران، هموطنان کرد و مردم ایران گرفتند، اما اندیشه انسانی، عدالتخواهانه و مسالمت جویانه وی همچنان زنده است، و الهام بخش فعالان حقوق ملی و جنبش دمکراسی خواهی در کشور ما می باشد. دکتر قاسملو دیگر در میان ما نیست، اما مبارزه ی آزادیخواهانه ای که او از جمله مشعل دارانش بود اکنون از شهرهای کردستان فراتر رفته و در سرتاسر کشور زنده و پویا در جریان است. جنبشی که چشم انداز آن استقرار دمکراسی در ایران و پایان دادن به هرگونه تبعیض و نابرابری در کشور است.

دوستان عزیز!
طی هفته های اخیر خبر چند درگیری نظامی میان نیروهای سپاه پاسداران و پیشمرگه های حزب دمکرات کردستان ایران در نقاط مختلف کردستان در رسانه ها منتشر شده است. با آمار مختلفی که ارگانهای رسمی از هر دو طرف اعلام کرده اند، می توان یقین داشت که ده ها نفر در این درگیری ها کشته شده اند.
بی شک سیاست های تبعیض آمیز و سرکوب گرانه حکومت های ایران چه در دوران قبل از انقلاب و چه پس از آن، برآورده نشدن مطالبات برحق کردها، عدم امکان حضور آزادانه و دمکراتیک اقوام و ملیت های مختلف ایران از جمله مردم کردستان در حیات سیاسی و مشارکت در برنامه ریزی های اقتصادی و فرهنگی، برخورد نظامی ـ امنیتی از جانب حکومتیان، عدم تحقق وعده های حسن روحانی، عامل اصلی در ایجاد نابسامانی های اجتماعی و سیاسی بطور عام و درگیری های نظامی اخیر بطور خاص باید دانست.
محتمل ترین پیامدهای درگیری نظامی برای فعالیت سیاسی و مدنی در کردستان، همانا تشدید فشار جمهوری اسلامی بر فعالان این عرصه ها، تنگتر کردن میدان برای جامعۀ مدنی، مثل همیشه انتساب هر فعالیت مخالفان سیاسی به قدرت های خارجی و از این دست خواهد بود. 
ما از رهبری حزب دمکرات کردستان ایران، با توجه به مسئولیت خطیری که به اعتبار جایگاهش در مبارزات مردم کردستان دارد، انتطار و توقع داریم تا نسبت به پیامدهای منفی و زیانبار درگیری نظامی در کردستان ایران، مکثی دوباره کند، و تداوم مبارزات برحق مردم کرد را در گفتگو، همفکری و اشتراک مساعی با دیگر نیروهای سیاسی در کردستان و سراسر ایران پیگیری کند. مشکل و چالش مناطق ملی ـ قومی با مبارزه مسلحانه حل نخواهد شد. 
سازمان ما راه حل مورد نظر خود برای پاسخگویی به چالش ملی ـ قومی و رفع تبعیضات موجود را لغو قوانین تبعیض آمیز، استقرار ساختاری غیرمتمرکز و واگذاری حق تصمیم گیری به ایالت ها و مناطق ملی ـ قومی می داند. شیوه رسیدن به این اهداف با اتکا به جنبش دمکراسی خواهی در سراسر کشور، پیگیری مطالبات سیاسی ـ مدنی از طرق مختلف و با دوری از خشونت، ثمربخش خواهد بود. 

دوستان!
ترور دکتر قاسملو، صرفا قتل و حذف فیزیکی رهبرحزب دموکرات کردستان ایران در مقطع معینی از دوران حکومت جمهوری اسلامی نیست. ترور دکتر قاسملو، توسل به حذف فیزیکی در مبارزه سیاسی، ترور آزادی، جنایت علیه حق زندگی و جنایت علیه بشریت است. چنین جنایتی را نمی توان فراموش کرد و از پیگیری آمران و عاملان آن دست برداشت. هیچ انسان آزاده و هیچ دادگاه عادلانه ای نمی پذیرد که پرونده این ترور دولتی پیش از محاکمه متهمان شناخته شده آن بایگانی شود.
پیگیری محاکمه آمران و عاملان قتل دکتر قاسملو یک وظیفه انسانی، اجتماعی و عدالتخواهانه است. سازمان ما از هرگونه اقدامی که در این راستا انجام شود پشتیبانی کرده و به سهم خود در این راستا تلاش می کند.

 

 

تاریخ انتشار : ۵ مرداد, ۱۳۹۵ ۷:۴۷ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!