دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶

دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶

آن‌ها نمی‌توانند همهٔ ما را بکشند و ما نمی‌توانیم همهٔ آن‌ها را بکشیم...
نتانیاهو کاخ سفید را نادیده می‌گیرد، زیرا انجام این کار هیچ هزینه‌ای ندارد. در سال ۱۹۸۲ رونالد ریگان، مناخیم بگین، نخست‌وزیر اسرائیل را پس و کشتار فسطینیان در پی تهاجم...
۱ مرداد, ۱۴۰۳
نویسنده: نیکلاس کریستوف - برگردان: گودرز اقتداری
نویسنده: نیکلاس کریستوف - برگردان: گودرز اقتداری
غم دیگر
شنیدستم غمم را میخوری، این هم غم دیگر، دلت بر ماتمم می‌سوزد، این هم ماتم دیگر
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
پایان تلخ یک ریاست جمهوری
بایدن می‌داند که باید برود، اما این بدان معنا نیست که از این موضوع خوشحال است. ننسی پلوسی کسی بود که با هوش و ذکاوت سیاسی به رئیس‌جمهور گفت که...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
کاش میشد
کاش میشد چهره ها رنگ پریشانی نداشت، برق تیز خنجر و کینه نداشت. مثل دریا بود شفاف و زلال، مثل ابریشم نرم لطیف
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد
نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور
ایجاد، تقویت و توسعه و حفظ نهادهای مدنی و تشکل‌های صنفی و سیاسی باید در کانون برنامه های افراد، شخصیت ها و احزاب و سازمان ها قرار داشته باشد، چه...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴
بر اساس بیانیۀ دادگاه بین‌المللی دادگستری، سیاست‌های شهرک‌سازی و بهره‌برداری اسرائیل از منابع طبیعی در سرزمین‌های فلسطینی نقض قوانین بین‌المللی است. دادگاه، گسترش قوانین اسرائیل به کرانۀ باختری و بیت‌المقدس...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: محسن نجات حسینی
نویسنده: محسن نجات حسینی
سیاست‌گریزی زنان یا سیاستِ گریزِ دولت از زنان
قوانین نابرابر، عدم حمایت‌های لازم و محیط‌های مردسالارانه، زنان را از مشارکت فعال در سیاست بازمی‌دارد. حضور کم‌رنگ زنان در سیاست به معنای نبود صدای نیمی از جمعیت در تصمیم‌گیری‌های...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زری
نویسنده: زری

بولتن کارگری بعد از ۲۰۰ شماره انتشار

بولتن کارگری رسانه ای متعلق به همه کارگران و زحمتکشان ایران است، رسانه ای که نه صرفا با پشتوانه نگاه کلاسیک به جنبش کارگری بلکه با نگاهی نو که برگرفته از تجربه 200 سال مبارزه کارگران در سراسر جهان است، سیاست خود را انتخاب و عملی می سازد.

۲۰۰ شماره از بولتن کارگری تا این زمان منتشر شده است، نشریه ای که هر هفته با مطالب خود توانست به مرور زمان جای خود را در بین فعالان کارگری در داخل و خارج کشور بگشاید و مخاطبان خود را بیش از پیش با هدف آگاهی بخشی در راستای تحولات مهم جنبش کارگری ایران، در حد خود یاری دهد.

 حتما به خاطر دارید که شماره یکم بولتن کارگری صرفا با چند مطلب و همراه با صفحه آرایی بسیار ابتدایی منتشر شد، حقیقتا آن حد از کیفیت چه در رابطه با مطالب و چه در حد صفحه آرایی به هیچ عنوان در سطح انتظار تحریریه و مخاطبان ما نبود، بعد از مدتی به همت یکی از رفقای پر تلاش ما، صفحه آرایی ساده بولتن شکل دو ستونی به خود گرفت، مطالب نشریه همراه با تصویر و ادیت مطالب، رفته رفته با تلاش رفقا روز به روز بهتر شد، با توجه به تغییرات عنوان شده، در نهایت باز هم انتظار مجریان بولتن برآورده نگردید، از شماره ۱۲۵، بولتن کارگری برای تغییرات مهم تر خیز برداشت، ستون بندی ها و استفاده از تکنیک های مختلف در زیبا سازی صفحه آرایی تا آن جا پیش رفت که بولتن بعد از آن مدت توانست به یونیفرمی ثابت دست پیدا کند. اکنون می توانیم با قاطعیت بگوییم که در صورت استفاده از نرم افزار های به روز و حرفه ای باز هم می توانیم کیفیت صفحه آرایی را بالاتر ببریم، ولی در همین اندازه هم سعی می کنیم با ثابت نگه داشتن فرم کلی، تغییراتی هرچند موثر اما کوچک را به مرور زمان اجرا کنیم.

 در رابطه با کیفیت مطالب، تحریریه نشریه تصمیم گرفت با کار تحلیلی بیشتر وظایف خود را نسبت به جنبش کارگری ایران تحقق بخشد، از این رو رفته رفته یادداشت ها، ترجمه ها و گزارش های منتخب و … با توجه به گزینش مطالب ، بولتن کارگری را به نشریه ای تحلیلی تبدیل کرد، به عبارتی زبان و پیام بولتن بیشتر تحلیلی شد تا صرفا خبری، هر چند که در انتهای بولتن با اختصاص بخشی به نام “تیتر اخبار” سعی می کنیم، فعالان کارگری و سیاسی را در کوتاه ترین زمان ممکن از فضای جنبش کارگری در ایران مطلع و در ضمن با انتشار تیتر اخبار کارگری، حمایت گسترده تری از مبارزه و مطالبات کارگران به عمل آوریم.

 سیاست اصلی بولتن کارگری در طول ۲۰۰ شماره قبل، دفاع از جنبش کارگری ایران، ارایه آموزش و انتقال و انعکاس تجربه مبارزه سندیکا ها یا تشکل های کارگری کشور های دیگر به فعالان کارگری در ایران بوده و همواره تلاش ما بر این اساس استوار است که بتوانیم پلی با هدف انتقال تجربه مبارزه برای فعالان کارگری داخل کشور بوجود آوریم و از سویی دیگر فعالان سیاسی خارج از کشور را با مسایل کارگران داخل کشور بیش از گذشته پیوند دهیم.

امروز بولتن کارگری چه در سایت ها، اتاق های تلگرام، فیس بوک ها و … در دسترس عموم مردم کشورمان قرار دارد و با افزایش پی در پی شمارگان خود به یکی از نشریه های موفق کارگری در خارج از کشور تبدیل شده است.

تجربه ۲۰۰ شماره بولتن کارگری این واقعیت را برای ما مشخص کرده که هر وقت ما به مسایل مهم روز پرداخته ایم، هر زمان از موضع خنثی و ضعیف در دفاع از منافع کارگران دور شده ایم و هر وقت بر اساس اصول و منافع طبقاتی کارگران و زحمتکشان قلم زده ایم، تیراژ بولتن کارگری تا چندین برابر رشد داشته است.

از این رو با تکیه بر تجربه خود بیان می داریم تا روزی که این نشریه منتشر می شود و هدایت مطالب در اختیار این تحریریه قرار دارد، هیچ گاه از خط مشی یاد شده خود و آن چه عنوان شد، دور نخواهیم گشت و بر سر قول و پیمان خود در دفاع از منافع کارگران و زحمتکشان باقی خواهیم ماند.

این نشریه به خوبی توانسته است که با به چالش کشیدن سیاست های ضد کارگری و ضد ملی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حق و حقوق زحمتکشان وظیفه خود را به انجام رساند و با ارایه رهنمود های عملی در تحلیل ها و مطالب انتشار یافته، فضایی نو از مبارزه رسانه ای را در حوزه کارگری رقم زند.

بولتن کارگری انعکاس صدای جنبش کارگران ایران است، دست اندرکاران بولتن وظیفه خود می دانند که با توجه به مبارزه کارگران ایران، از کارگرانی که از حق هستی و زندگی خود و خانواده شان گذشته اند تا در دفاع از عدالت و حقوق انسانی طبقه کارگر ایران، علیه سیستم سرمایه سالار و فاسد حاکم مبارزه کنند، با تمام ظرفیت های خود، در همه مجامع بین المللی و در ارتباط با احزاب مختلف و تشکل های بین المللی سیاسی و کارگری، از مبارزه به حق آنان دفاع کرده و تا به آخر پشتیبان کارگران بمانند.

 بولتن کارگری رسانه ای متعلق به همه کارگران و زحمتکشان ایران است، رسانه ای که نه صرفا با پشتوانه نگاه کلاسیک به جنبش کارگری بلکه با نگاهی نو که برگرفته از تجربه ۲۰۰ سال مبارزه کارگران در سراسر جهان است، سیاست خود را انتخاب و عملی می سازد.

پرواضح است که وظیفه ما حمایت همه جانبه از جنبش کارگری ایران، فعالان کارگری، تشکل های مستقل و … است.

از این رو سعی می کنیم، در گام بعدی بولتن کارگری را با ابزاری “نو” به مراتب گسترده تر و عمومی تر در فضای مجازی انتشار دهیم تا با سهولت بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد.

بولتن کارگری رسانه همه کارگرانی است که برای تحقق مطالبات به حق خود علیه سیستم سرمایه سالار حاکم مبارزه می کنند، بی تردید افق روشن فردا ی کشورمان از سنگ لاخ های امروز می گذرد و مبارزه شما کارگران، معلمان، پرستاران و زحمتکشان، خشت های محکم بنای فردای ایرانی هستند که عدالت  و آزادی را محقق خواهند ساخت.

تاریخ انتشار : ۷ شهریور, ۱۳۹۶ ۹:۲۴ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

مروری بر آن‌چه تا بیست و سوم تیرماه گذشت

نفس چاق نکرده بود آقای پزشکیان که در دفتر شرکت هواپیمایی توسط نیروهای انتظامی بسته شد. گویا عدم رعایت حجاب کارکنان زن این دفتر دلیل این کنش نیروهای انتظامی بود. مساله مهمی نبود! آقای وزیر کشور دولت گفت. فردا باز خواهد شد دفتر.

مطالعه »
یادداشت

حکم اعدام فعال کارگری، شریفه محمدی نمادی است از سرکوب جنبش صنفی نیرو های کار ایران!

میزان توانایی کارگران برای برگزاری اقدامات مشترک، از جمله اعتصابات و عدم شرکت در امر تولید، مرتبط است با میزان دسترسی آنها به تشکل های صنفی مستقل و امکان ایجاد تشکل های جدید در مراکز کار. ولی در جمهوری اسلامی نه تنها حقوق پایه ای کارگران برای سازمان دهی و داشتن تشکل های مستقل رعایت نمیشود، بلکه فعالان کارگری، از جمله شریفه محمدی، مرتبا سرکوب و محکوم به حبس های طولانی مدت، ضربات شلاق و حتی اعدام میشوند.

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
مطالب ویژه
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

آن‌ها نمی‌توانند همهٔ ما را بکشند و ما نمی‌توانیم همهٔ آن‌ها را بکشیم…

غم دیگر

پایان تلخ یک ریاست جمهوری

کاش میشد

نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور

بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴