چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی
جرون
جرون، ای سیلی خورده ی زمان، ای معامله های پشت پرده ی آن زمان، ای تاریخ دیروز و امروز من، از رنگ و شرنگ، تا کیسه های زر ...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد

حجم سرسام آور تخلفات مدیران حکومتی فولاد مبارکه اصفهان

مردم جامعه ما با کنجکاوی منتظر هستند که سرانجام، در ارتباط با حجم سرسام آور تخلفات مدیران حکومتی فولاد مبارکه اصفهان، چه بر سر این سهامداران مافیای حکومتی خواهد آمد! همانطور که هزاران نفر از شهروندان کشور را در زندان های کشور به قتل رساندند، ولی مسئولان مربوطه هم چنان در هرم قدرت هستند و تا کنون هیچ یک از مرتکبین و آمران این کشتار ها، در مقابل یک دادگاه مستقل در مقام پاسخ گویی ننشسته اند. و هم اکنون بیش از ۱۲۰ هزار زن در زندان قرچک تهران که یکی از بزرگترین زندان های زنان جهان است، در اسفناک ترین شرایط غیر انسانی، به جرم دزدیدن نان و ... برای سیر کردن شکم فرزندان خود، اسیر مانده اند.

 

با انتشار گزارش تحقیق و تفحص مجلس مشخص شد فولاد مبارکه ۹۱ هزار میلیارد تومان تخلف داشته، گزارشی۳۰۰ صفحه ای که در آن گفته شده با جمع آوری ۳۰۰ هزار صفحه سند و تشکیل ۱۲۰۰ پرونده از ۹۰ عنوان تخلف فولاد مبارکه اصفهان پرده برداشته است. گزارش مجلس بر این نکته تاکید دارد که نه فقط شرکت فولاد مبارکه اصفهان بلکه زیرمجموعه های بزرگ آن نیز هر کدام به مراکزی برای تولید رانت و فساد تبدیل شده اند. این گزارش شبکه بسیار پیچیده این شرکت، سهامداران و همینطور شرکت های تابعه آن را بستری برای رانت، پولشویی و انتقال پول به زیرمجموعه های معاف از مالیات اشاره کرده است. آنچه مسلم است، این اولین بار و آخرین باری نخواهد بود که از اختلاس و رانت خواری و دزدی های کلان مسئولان منتسب به دولتمردان حکومتی در جامعه  انعکاس پیدا می کند. 

اما مردم جامعه ما با کنجکاوی منتظر هستند که سرانجام، در ارتباط با حجم سرسام آور تخلفات مدیران حکومتی فولاد مبارکه اصفهان، چه بر سر این سهامداران مافیای حکومتی خواهد آمد! همانطور که هزاران نفر از شهروندان کشور را در زندان های کشور به قتل رساندند، ولی مسئولان مربوطه هم چنان در هرم قدرت هستند و تا کنون هیچ یک از مرتکبین و آمران این کشتار ها، در مقابل یک دادگاه مستقل در مقام پاسخ گویی ننشسته اند. و هم اکنون بیش از ۱۲۰ هزار زن در زندان قرچک تهران که یکی از بزرگترین زندان های زنان جهان است، در اسفناک ترین شرایط غیر انسانی، به جرم دزدیدن نان و … برای سیر کردن شکم فرزندان خود، اسیر مانده اند.

روز جمعه، بخش هایی از این گزارش نظیر پرداخت ۴۱۷ میلیون تومان پول به پروژه بگیرهای توییت، پرداخت ۲۲ میلیارد تومان به صدا و سیما، پرداخت یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان به دفاتر ائمه جمعه و همچنین ستاد اقامه نماز جمعه، پرداخت۹۵۰ میلیون تومان برای حوزه علمیه و بنیاد غدیر یا اخذ ۱۴۷ میلیارد از پول فولاد مبارکه برای برای تاسیس یک شرکت هواپیمایی شخصی و زیان ده شدن باشگاه سپاهان اصفهان به دلیل پرداخت پاداش های کلان بیش از سقف قانونی مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

واقعیت اما این است که موارد مورد اشاره تخلف در این گزارش، بسیار بیشتر و مفصل تر از این ها بودند. به طور مثال گفته شده که ۷۳ درصد قراردادهای این شرکت با ترک تشریفات و عدم رعایت قوانین و مقررات منعقد شده است. تنها در یک رقم قرارداد پرابهام، احداث خط نورد گرم ۲ مورد اشاره قرار گرفته که با یک شرکت چینی غیرمتخصص و شریک داخلی ناتوان منعقد شده که رقم این قرارداد ۲۰۰ میلیون یورو بالاتر از قیمت واقعی منظور شده است. یعنی همین یک مبلغ تخلف، معادل ۶ هزار میلیارد تومان می باشد. جالب تر اینکه در ادامه، باز هم به شکل غیرقانونی، بخشی از کار همین قرارداد، به فردی مرتبط با مدیر سابق ایمیدرو واگذار شده است.

 اضافه می نمایم: مساله وقتی مهم می شود که بدانیم: یکی از نکات گزارش مجلس این است که تاکید می کند معضلات و مفاسد این شرکت در دیگر صنایع کشور مانند پتروشیمی، نفت، گاز و حتی بانک ها هم وجود دارد. در این گزارش مواردی از فساد رانتی و از جمله تزریق پول به رقابت های انتخاباتی مورد اشاره قرار گرفته است. شرکت فولاد مبارکه اصفهان،  فقط ۵ درصد تولید ناخالص صنعتی کشور را در اختیار خود دارد و حال اگر با همین پیش فرض نسبت به بقیه، یعنی آن ۹۵ درصد توجه داشته باشیم, آن وقت، حجم تخلفات مشابه تا چه اندازه خواهد بود؟. در واقع فولاد مبارکه، همان سر کوه یخ معروف است که بیرون زده است. البته باید تاکید نمود که به  چند و چون این مساله، دست اندرکاران و سکان داران تبهکار مافیای حکومتی جمهوری اسلامی به خوبی واقف هستند!

حال این پرسش در جامعه مطرح شده است، اگر قرار است سازمان هایی برای جلوگیری از فساد بودجه بگیرند، نیرو استخدام کنند، قدرت قانونی داشته باشند اما در نهایت، همچنان، وقوع فساد در ابعاد چند ده هزار میلیاردی ادامه داشته باشد، آن وقت, بودن و نبودن آنها چه فرقی می کند؟ واقعیتی است که  روزنامه نگاراران و قضات محترم کشور, تا کنون در راستای افشای رسوایی های حکومتی ها, هزینه های زیادی داده, مورد اتهام دستگاه های امنیتی قرار گرفته و حتی جانشان را از دست داده اند, نمی توانند حتی با تکیه  بر اصول قضایی مصرح در قانون اساسی, از خط قرمز های حکومت و دستگاه های امنیتی عبور نمایند و بر آن ها نور بیفکنند. از طرفی جامعه ایرانی, هیچ گونه امیدی به بهبود وضعیت موجود ندارند و تغییرات ساختاری را در چارچوب همین افرادی که بیش از چهل سال است که سکان هدایت کشور را به سوی چاه ویل سیاهی و تباهی در دست گرفته اند, باور ندارند.

 هدف از این نوشته اما تکرار جزئیات این تخلفات بی شمار نیست، بلکه پاسخ گویی به طرح این سوال مهم است که آیا در ساختار موجود اداری کشور, “سازمان بازرسی کل کشور” و نهاد های زیرمجموعه آن, چطور در طول بیش از۳ سال, چنین تخلفات عظیم و تکان دهنده ای در تنها یک شرکت صنعتی کشور صورت گرفته و این “سازمان بازرسی کل کشور” مانع آن نشده است؟ چرا این سازمان عریض و طویل، حسب وظیفه قانونی خود نتوانسته از وقوع چنین موارد بزرگ تخلفی آن هم در طول چند سال پی در پی جلوگیری کند؟  یاد آوری می کنم: در جریان تحقیق و تفحص شورای شهر پنجم پایتخت از تخلفات شهرداری تهران در سال های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۶ نیز یکی از سوالات اساسی این بود که چرا حتی یک گزارش مربوط به سازمان بازرسی، در قبال حجم بالایی از تخلف که در طول ۷ سال واقع شده بود، وجود نداشت ؟ در آخر به دو نکته ای که به عملکرد و تهاجم مافیای حکومتی در مورد” حجم سرسام آور تخلفات فولاد مبارکه” بی ارتباط  نیستند, اشاره می نمایم: 

الف– یک کاربر توییتر نسبت به میزان حجم سرسام آور تخلفات فولاد مبارکه، با طنز تلخی اشاره  کرده است: “برای اینکه حجم فساد  ۹۱ هزار میلیاردی فولاد مبارکه را درک کنید! بودجه ۴۵ سال استان کهگیلویه و بویراحمد و برابر با کل ثروت دونالد ترامپ”، را در نظر بگیرید.! 

ب – همزمان با رسانه ای شدن اخبار” مبارکه اصفهان”، گزارش غم انگیزی هم که دیگر متاسفانه متداول شده است شنیده شد که توجه شما را به آن جلب می نمایم: گزارش‌ها حاکی از آن است که رحیم محمدی، کولبر ٣٧ ساله اهل بانه، شامگاه جمعه با شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی هەنگەژال کشته شده است. به  گزارش هەنگاو، رحیم متاهل و دارای دو فرزند است و از ناحیه سینه و قلب هدف گلوله قرار گرفته است.این در حالی است که روز پنجشنبه نیز یک کولبر دیگر با نام محمود عثمانی اهل سلماس در اثر انفجار مین در مرز بانه، یکی از پاهای خود و همچنین دو چشمش را از دست داده است. آی مردم ایران، آی مردم جهان، این افراد کارخانه ای را کولبری نکرده اند، این افراد دکل نفتی را کولبری نکرده اند. این افراد با چفیه ای در گردن، دلار های سبز میلیاردی را کولبری نکرده اند. این افراد در مسیر سنگلاخ و گلوله, با سفره نانی در بغل, فقط کولبر هستند!

دولت موظف است برای رفاه و آسایش همه شهروندان کشور، محیط کسب و‌کار را فراهم نماید، مردم ایران، انقلاب بزرگ بهمن را به وجود آوردند تا در سایه آن، کرامت انسانی حفظ شود، بهداشت و تحصیل رایگان فرزندانشان تامین گردد و برابری شغلی و جنسی زن و مرد خارج از تعلقات قومی و دینی به منصه ظهور برسد. اما بر خلاف، گویا همه این آرزوهای انسانی و دست یافتنی دیرینه مردمان کشور ما، به دست دیوان وارونه کار داده شده است. دقیقا از فردای انقلاب بهمن، از همان پشت بام مدرسه رفاه، برگی از تاریخ قرون وسطی در کشور ما ورق خورد و هر آنچه شنیدیم, هر آنچه فرمان داده شد، بارش سیل آسا و بنیان کنی بود که تا امروز، به کشور ما  خسارت های جبران ناپذیری وارد کرده است و همچنان ادامه دارد.

دوشنبه ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۱- ۲۲ آگوست ۲۰۲۲

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد, ۱۴۰۱ ۰:۱۰ ق٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!

انتخابات مهندسی شده، راه یا بی‌راهه؟