چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی
جرون
جرون، ای سیلی خورده ی زمان، ای معامله های پشت پرده ی آن زمان، ای تاریخ دیروز و امروز من، از رنگ و شرنگ، تا کیسه های زر ...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد

سرنوشت باز هم تاریک تر برجام…

پولیتیکو ادعا کرده است که مالی در میان دستیاران پرزیدنت جو بایدن جزء کسانی ست که کسی جرات نزدیک شدن به او را ندارد، زیرا که او بواسطه سابقه کارش بعنوان رییس موسسه بین المللی مقابله با بحران همیشه مایل بوده یا أبا نداشته که با برخی از چهره های بحث برانگیز تعامل داشته باشد و از همین رو بسیاری از تندروهای ضد ایران بویژه جناح تندرو کنگره و هوادار اسراییل به شدت از او بیزارند.

رابرت مالی، نماینده ارشد ایالات متحده در امور ایران، به دلیل بازبینی مجوز امنیتی اش در مرخصی بسر میبرد. راب مالی از شروع کار دولت در سال ۲۰۲۱ مامور مستقیم در میان دستیاران بایدن است که تلاش کرده به احیای توافق هسته ای ایران کمک کند.

سایت پولیتیکو در گزارشی که از سایر خبرگزاری ها و شبکه های تلویزیون آمریکایی سی ان ان و رویترز نیز تایید شده خبر داده است که رابرت مالی فرستاده ویژه ایالات متحده در امور ایران به دلیل بازبینی مجوز امنیتی اش به مرخصی فرستاده شده است.[i] در این گزارش روایت شده که روز پنجشنبه آقای مالی شخصا به پولیتیکو گفته است که به دلیل اینکه مجوز امنیتی وی تحت بررسی است، در مرخصی است.

غیبت مالی می‌تواند مانع تلاش‌های دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌ای ایران و کنار آمدن با تهران در زمینه‌های دیگر شود. مالی در پیامی نوشت: «به من اطلاع داده شده که مجوز امنیتی من در دست بررسی است. وی افزود: “اطلاعات بیشتری به من ارائه نشده است، اما من انتظار دارم که تحقیقات به نحو مطلوب و به زودی حل شود. وی تاکید کرده که “در ضمن من در مرخصی هستم”. این شاید به این معنی است که او در مرخصی شخصی بوده و سپس موضوع بررسی امنیتی به او اطلاع داده شده است.  او حداقل تا اواخر ماه مه مصاحبه هایی درباره ایران انجام داده بود.

پولیتیکو ادعا کرده است که “مالی در میان دستیاران پرزیدنت جو بایدن جزء کسانی ست که کسی جرات نزدیک شدن به او را ندارد، زیرا که او بواسطه سابقه کارش بعنوان رییس موسسه بین المللی مقابله با بحران همیشه مایل بوده یا أبا نداشته که با برخی از چهره های بحث برانگیز تعامل داشته باشد و از همین رو بسیاری از تندروهای ضد ایران بویژه جناح تندرو کنگره و هوادار اسراییل به شدت از او بیزارند.”

مالی در سال ۲۰۰۸ از پست مشاور غیررسمی کمپین ریاست جمهوری باراک اوباما استعفا داد، زیرا مشخص شد که وی با اعضای گروه مبارز فلسطینی حماس در حین کار برای گروه بین المللی بحران، یک سازمان بین المللی تحقیقاتی رفع درگیری و اختلاف، ملاقات کرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای به خبرنگاران گفت که مالی در مرخصی به سر می‌برد، اما جزئیاتی در مورد علت آن ارائه نکرد. میلر افزود: «آبرام پیلی به عنوان مسئول موقت نماینده ویژه برای ایران و رهبری میز کار در این وزارتخانه از دفتر نایب رییس جمهوری کاملا هریس در این زمینه مشغول بکار است.»

تعیین جانشین موقت برای میز ایران و دادن مسئولیت تعامل به ایران به کسی که از دفتر خانم هریس آمده است، با توجه به نزدیکی همسر خانم هریس که به اعتراف خود از هواداران نزدیک به دولت اسراییل است شاهد این مدعاست که به احتمال قریب به یقین دولت جدید اسراییل با ادامه کار مالی توافقی ندارد. و نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ هم مزید بر علت این تصمیم میتواند باشد.

یک ماه پیش گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه آقای مالی با نماینده دائمی ایران در سازمان ملل دیدار داشته است[ii]. دیداری که قاعدتا با عنایت به مسئولیت راب مالی نباید سوال برانگیز باشد. روزنامه فایننشال‌تایمز به نقل از دیپلمات‌ها و تحلیلگران روز جمعه ۱۲ خرداد نوشت٬ که رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران، چندین بار با امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده داٰئم ایران در سازمان ملل متحد، دیدار کرده است. یک فرد نزدیک به دولت جو بایدن که نامش فاش نشده به روزنامه فایننشال تایمز گفت٬ این گفت‌وگوها عمدتا بر امکان تبادل زندانیان با ایران متمرکز بود.

اما از همان زمان انتخاب رابرت مالی و خیلی پیشتر بخشی از اپوزیسیون ایرانی که هرگونه تمایلی به گره گشایی از مساله برجام را خطری برای فلسفه وجودی خود می‌بینند برعلیه انتخاب راب مالی موضع میگرفتند. حضور آقای مالی در این پست با توجه به همکاری که او در گذشته با یک ایرانی تبار یعنی آقای علی واعظ داشت، این امکان را برای بسیاری از کانال های خبری فارسی زبان ایجاد کرده بود که به اخبار موثق دسترسی داشته باشند. گرچه روابط حرفه ای واعظ و مالی بدون کوچکترین امکان درز اطلاعات طبقه بندی شده می‌باشد اما بهانه ای به دست کسانی میداد که عمیقا خواهان حل این مساله نبودند و نیستند.

در آغاز دولت جو بایدن بعنوان رییس جمهور هم کسانیکه با مساله ایران آشنا بودند تاکیدشان بر آن بود که اگر بایدن در دو سه سال اول مسئولیت خود برجام را احیا نکند دیگر بطور کل باید از آن قطع امید کرد. و شرایط بعدی در ایران و در آمریکا از جمله بدست آوردن اکثریت وسیله جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان و وضعیت سنا که مدتهاست به دلیل بیماری و عدم استعفای دایان فاینشتین سناتور کالیفرنیا که او هم از نزدیکان صنایع نظامی و امنیتی آمریکاست، کاملا نامشخص است، باعث شده که با عدم اطمینان به بایدن برای جلوبردن مساله برجام حقیقتا امیدی به بازیافت برجام نمیتوان داشت.

[i] https://www.politico.com/news/2023/06/29/malley-top-us-envoy-for-iran-on-leave-over-security-clearance-issue-00104318

[ii] https://www.radiofarda.com/a/west-considers-renewed-engagement-on-iran-nuclear-crisis/32442770.html

بخش : سياست
تاریخ انتشار : ۹ تیر, ۱۴۰۲ ۸:۲۳ ق٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

5 Comments

  1. مهرداد دارستانی گفت:

    گمان می‌کنم برکناری رابرت مالی و علی واعظ با برکناری شمخانی در ارتباط باشند .
    برجام برضد منافع ملی و استراتژیک ایران است و هر کس که با آن مخالفت کند حتی اگر سلطنت طلب باشد در راستای منافع ملی ایرانیان سخن می‌گوید .
    نویسندگان (تیم امریکایی وزارت خارجه به سرپرستی ظریف) برجام تنها هدفشان عدم دسترسی ایران به انرژی هسته ای بود اما غربیها با تمدید تحریم ها ثابت نمودند انان نه تنها مخالف ایران هسته ای میباشند بلکه قصد نابودی ایران را دارند و همین اشتباه و نکته کافی بود که ایران را از هر نظر به سمت دستیابی به انرژی هسته ای از هر شکل ان سوق دهد .
    ایران همه بهای لازم (تحریم‌ها و همه داستانها )را برای هسته شدن پرداخته است یعنی دیگر تحریمی باقی نمانده که بخواهد اعمال شود ،
    اکنون چه نیازی دارد که درباره برجام اساسا سخنی بگوید و یا حتی به آن فکر کند آنهم درست در زمانیکه غرب توان نگه داشتن تنبان خود را ندارد و از درون در حال فروپاشی است ؟
    برجام مرده است و به هیچ شکلی قابل بازگشت نیست چون ایران به همه توانایی های خود درین زمینه پی برده و دیگر قابل بازداشت و بازگشت نیست تحریم‌های غیر قانونی غرب همه توانمندی‌های حقیقی ایران را برجسته نمود و ثابت نمود که ایران غیر قابل مهارست و تنها قابل پذیرش و حتی تحمیل است .(حکومت ایران تنها ماسک نیروی حقیقی ایران است اینکه نیروی حقیقی و محرکه جریان ایران و شرق کیست و یا چیست بحثی کاملا جداگانه است )
    تلاش چین و روسیه برای ابقا و القای برجام به ایران کاملا مشکوک است .

  2. مهرداد دارستانی گفت:

    ساختارهای استراتژیک و توان دفاعی کشور باید که دغدغه بسیار مهم نیروهای ملی میهنی و سیاسی کشور باشد چرا که این الفبای زندگی و حیات جامعه انان و نیروهای سیاسی و رهبری کننده جامعه انان است .
    انان سیاستمدارند و از هر نظر وظیفه دارند که دولت‌های حاکم را برای تقویت درست و نهادینه توان استراتژیک و دفاعی کشور تحت فشار قرار دهند .
    شدت تبلیغات گمراه کننده جهانی و جو حاکم بر جنبش غلام عمه های خارج نشین مجاهد و سلطنت طلب باعث گردید که بخش اعظم چپ ایران یا اساسا توجهی به موضوع برجام نکنند و یا مرغ مقلد رسانه ها باشند .
    برجام به منظور عدم دستیابی کشور بزرگ و استراتژیک ایران از ضروریترین انرژی و تکنولوژی دفاعی است .
    یعنی ایران را برای همیشه بی دفاع در زندان اتمی بی ارزش ترین و گاه خطرناک‌ترین همسایگان اتمی نظیر اسراییل و پاکستان و …..قرار دهد .
    این وظیفه نیروهای میهن پرست و آینده نگر ایران بوده و میباشد که مزدوران و جاسوسان امپریالیسم در حکومت ایران که قصد تحمیل برجام بر ایران را داشتند افشا نمایند و شدت خطرات آینده چنین ننگین نامه استعماری را برای ایرانیان توضیح دهند و خواستار ایران اتمی باشند
    ایران سرزمین ماست و نه لانه جاسوسان و مزدورانی نظیر ظریف و سعید امامی و یک مشت جاسوس بیشرف چند تابعیتی .
    برجام در ننگ و رسوایی دست کمی از کاپیتولاسیون ندارد و حتی به مراتب خطرناک‌تر و ضدمیهنی تر است .
    شکست برجام یک پیروزی تاکتیکی و استراتژیک کوتاه و بلند مدت برای مردم و تاریخ ایران میباشد و نیروهای سیاسی حقیقی باید که موضوع و خواست هسته ای شدن ایران را به نحوی پیش ببرند که جامعه تنها به انتخاب علاقه مندان ایران اتمی روی بیاورد .
    ایرانیان با وجود بودن در برجام بدرون همه تحریم‌های ممکن رفتند و بهای غیرقانونی ترین تحریم‌ها را پرداختند ، چرا اکنون باید در آن بمانند و خود را از آینده امن و امنیت استراتژیک بی بهره کنند .
    برجام غیرقانونی و استعماری است .
    ایران باید که به سلاح اتمی مجهز شود .

  3. مهرداد دارستانی گفت:

    اینکه میبینیم جاسوسان مستقیم و دوتابعیتی امریکا و انگلیس در ابران با هلهله پایکوبی و رقص از امضای برجام نام میبردند خود به تنهایی حاکی از استعماری بودن این ننگین نامه شرم اور تاریخی بود .
    تنها برگ بزرگ برنده ایران درینست که سرنوشت ایران در دست این کاسه لیسان استعمار نیست و همه تصمیمات اساسی کشور بر مبنای وجود کردار و گفتار فرد دیگر و با نیروی دیگری هدایت می‌شود که بسیار خوب ، ارزش و جایگاه خود را میداند و گوشش به حرف و امضای هیچکس درین دنیا بدهکار نیست ❤️👍

    بدون در نظر گرفتن این گفته ،
    من گمان می‌کنم این وظیفه نیروهای پیشرو و آگاه ایرانیست که ضرورت داشتن یک ایران اتمی را بدرون جامعه ایران ببرند و به افشای نقش جاسوسان استعمار در پیشگیری از دستیابی ایران به این توانمندی استراتژیک بپردازند .
    مبارزه با جمهوری اسلامی یعنی مبارزه با قراردادهای ننگین و میهن فروشانه ایست که انان به نمایندگی دروغین از طرف ایرانیان و نسلهای آینده ایران امضا می‌کنند .
    امضای برجام حقیقتا باید تبدیل به یک شورش ملی برعلیه استعمار و مزدوران آن در هیات حاکمه ایران می‌شد .
    جاسوسانی که با دهها شناسنامه و تابعیت قلم بدست هرچه را که به انان بدهند امضا می‌کنند و در غیاب نیروهای حقیقی پیشرو ، آگاه و میهن پرست ان را دلقک وار پیروزی مینامند و تاریخ شفاهی ایران را با وجود آن ملوث می‌کنند .
    همانگونه که عرض کردم سرنوشت ایران دست این میمونها نیست برای همین امضاهایشان حتی امضای خامنه ای نیز درینباره کاری نمیتواند بکند اما خالی بودن صحنه از حضور نیروهایی سیاسی و میهنی با دید ژرف استراتژیک و ژیوپولتیک از بین اپوزیسیون حقیقی ایران بسیار دلشکننده است و راه را برای جولان و دم جنبانی ها و سیاه بازیهای دستگاه حاضر دیپلماتیک مسخره کنونی ایران باز میگذارد .

    ایران و همه توان و ظرفیتهای آن به شما میهن پرستان تعلق دارد و نه اخوندها .
    اجازه ندهید هر ننگی را به نام شما امضا کنند.

  4. مهرداد دارستانی گفت:

    این ما هستیم که باید خواستار یک ایران اتمی قدرتمند باشیم وگرنه ، اگر سرنوشت دفاع استراتژیک کشور بزرگ و تاریخی ایران را بدست جاسوسانی چون ظریف بدهیم ننگین نامه های تخیلی همچون برجام خواهند آفرید و از امضای آن یک بالماسکه همگانی و ضدملی خواهند ساخت و همه پتانسیل میهن پرستانه ایرانیان را به بیراهه و گمراهه همیشگی خواهند برد .
    مخالفت با برجام و تاکید بر ایجاد یک ایران اتمی و قدرتمند پاشنه اشیل حقیقی امپریالیسم و مزدوران آن در حکومت ایران و ایادی خارج نشین سلطنت طلب و مجاهد و رنگارنگ انان میباشد و به معنی ایجاد یک اپوزیسیون حقیقی است .

    یعنی هم امپریالیسم و هم جمهوری اسلامی خواهند فهمید که اپوزیسیون و دولت قلابی که
    آفریده اند اکنون با ملت و نیروهای حقیقی ملی میهنی و سوسیالیست مواجه اند و کار کنترل استراتژیک ایران تحت هر نامی از گوادلوپ تاکنون به زباله دانی تاریخ پیوسته است و نسلی بسیار متکامل تر ، ورزیده تر و حرفه ای تر از بین مبارزین و مبارزات مردم و تاریخ ایران شکل گرفته است که تا پیروزی از پای نخواهد نشست .

    پاینده باد ایران ❤️

  5. علی آمریکا گفت:

    آفرین بر آقای مهرداد دارستانی. تحلیل و تفسیر شما کاملا درست و در تمام خطوط آن عرق وطن پرستی شما مشهود است. وطن فروشان و بیگانه پرستان چه آنان که در خارج هستند وچه آنان که بر مبنای حاکمیت انحصار طلبانه نظام درون آن خیمه زده‌اند و فقط بفکر خودشان هستند همگی از دشمنان ملت ایران هستند . این جماعت تنها سیاست درستی را هم که همان سیاست هسته‌ای است که خامنه‌ای رهبری می‌کند را هم می‌خواهند متوقّف کنند.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!

انتخابات مهندسی شده، راه یا بی‌راهه؟