چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی
جرون
جرون، ای سیلی خورده ی زمان، ای معامله های پشت پرده ی آن زمان، ای تاریخ دیروز و امروز من، از رنگ و شرنگ، تا کیسه های زر ...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد
تحلیل مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران...
در این مقاله، میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال‌های 1400 و 1403 را مقایسه کرده و همچنین به تحلیل اختلاف بین نتایج نظرسنجی‌ها و نتایج واقعی انتخابات...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: م. آذری
نویسنده: م. آذری

کشتار وحشیانه در جنین را متوقف کنید!

ما امضا‌ءکنندگان این بیانیه یورش‌های وحشیانه صهیونیست‌ها به شهر جنین و اردوگاه پناهندگان فلسطینی را شدیداً محکوم می‌کنیم و خواستار متوقف شدن فوری آن هستیم. همبستگی خدشه‌ناپذیر وجدان‌های بیدار با مقاومت فلسطین در مقابل رژیم آپارتاید و اشغالگر رو به گسترش است.

بامداد روز دوشنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰۰ نفر از نیروهای نظامی رژیم اشغالگر اسرائیل همراه با ده‌ها تانک زرهی به شهر جنین در کرانهٔ باختری فلسطین یورش بردند و به طرزی وحشیانه در اردوگاه بزرگ پناهجویان این شهر دست به کشتار زدند.

در این یورش ۱۱ فلسطینی جان باخته‌اند، ۶۰ شهروند دیگر به شدت مجروح و ۲۰ فلسطینی بازداشت شده‌اند. در این تجاوز گسترده، آب و برق مردم قطع، خانه‌های آن‌ها ویران و متجاوزین مانع رسیدن آمبولانس‌ها برای کمک به زخمی‌ها شدند. آن‌ها حتی به خبرنگاران یورش بردند.

اگرچه الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در توجیه جنایت‌های اخیر این رژیم اظهار داشته که: «ما عملاً با نیروهای نیابتی ایران در جنگیم»، لکن واقعیت این است که نیروهای مقاومت فلسطینی نه به نیابت از ایران بلکه در دفاع از حق تعیین سرنوشت خویش به پا خاسته‌اند و در شرایطی نوین این مبارزهٔ قهرمانانه را به پیش می‌برند. امروزه، ۳ بخش از ملت فلسطین در غزه، کرانه باختری و داخل اسرائیل در هماهنگی و همبستگی با هم، جبههٔ مقاومت را گسترده‌تر ساخته‌اند.

اما چه اتفاقی افتاده است که اسرائیل اکنون این چنین بی‌محابا به عملیات جنایت‌بار خود شدت می‌بخشد؟ شواهد نشان می‌دهند که اسرائیل با واقعیت‌های جدیدی در جهان و مناسبات ژئوپلیتیک منطقه روبه‌رو است. دورانی که آمریکا و غرب، پشتیبانان اصلی رژیم اشغالگر و آپارتاید، در آن یکه‌تازی می‌کردند، گذشته است. هژمونی آمریکا رو به افول و دنیا وارد مرحلهٔ نوینی در روابط میان کشورها، از جمله در غرب آسیا، شده است. آثار چنین تغییراتی را می‌توان در عادی‌سازی روابط میان عربستان و ایران، بازگشت سوریه به لیگ عرب و حتی امتناع امارات از ماندن در پیمان ابراهیم دید.

اسرائیل روند جهانی به سوی نظام چندقطبی، به‌ویژه صلح و همبستگی منطقه‌ای را تهدیدی علیه موجودیت خود می‌بیند و تجاوز خشن اخیر صهیونیست‌ها در عین حال که جهت حفظ موجودیت خود و کمک به آمریکا در تلاش برای درهم کوبیدن جبههٔ مقاومت منطقه با مشارکت چین و روسیه صورت می‌گیرد، اما نشانهٔ استیصال این رژیم جنایتکار نیز هست. بر عکس، نیروهای مقاومت فلسطین بیش از همیشه از پشتیبانی ملت فلسطین و هم‌چنین جبههٔ مقاومت منطقه و جامعهٔ بین‌المللی برخوردار است.

در این شرایط، همبستگی خدشه‌ناپذیر وجدان‌های بیدار با مقاومت فلسطین در مقابل رژیم آپارتاید و اشغالگر رو به گسترش است.

با توجه به مراتب مذکور، ما امضا‌ءکنندگان این بیانیه یورش‌های وحشیانه صهیونیست‌ها به شهر جنین و اردوگاه پناهندگان فلسطینی را شدیداً محکوم می‌کنیم و خواستار متوقف شدن فوری آن هستیم.

 

پیروزباد مبارزات مردم فلسطین

پاینده باد همبستگی مردم ایران با مردم فلسطین

 

امضاءکنندگان:

محمدکاظم آذین

نگین آذین

علی آیراملو

امید ابراهیمی

داوود ابراهیمی

حسن ابریشمی

آرام احمدزاده

علیرضا احمدزاده

زاهد احمدی

فرنوش اعتمادی

رضا امیری

آکو امین

دنا بابااحمدی

جمشید بامیری

ناهید برنا

دوستعلی بهزادی

حمید بهشتی

داریوش پارسا

همایون پارسی‌پور

الهه پیرنظری

محمدتقی تقی‌زاده

زهره تنکابنی

سپیده جدیری

سینا جهانی

اسد حسین‌زاده بحرینی

مرجانه حق‌پسند

محمد حقیقت

مازیار خسروی

رقیه دانشگری (فران)

فرخ درخشان

کارون رشیدی

پیمان روحی

حسین سازور

سیامک ساعد

رامان ساعد

نادر ساعدی

سیامک سلطانی

سعید شاهسوندی

آزیتا شفازند

مهرداد شهابی

مهرناز شهابی

حمید شهرابی

مهدی شهرتی

ابراهیم شیری

اسفندیار صادق‌زاده

عبدل صوفی

راحله طارانی

ایرج عصری

پروین فهیمی

ناصر فهیمی

احمدرضا قربانی

محمد قربانی

عزت الله قلی‌زاده

جمیله کاتورانی

محمود کرد

یدالله کنعانی

مریم گل‌افشان

خسرو گلستانی

امیر لایق

حمید لطیف

نریمان لطیفی

سیروان مجیدی

ملیحه محمدی

مهوش محمدی

محمود محمودی

علی مظفری

فرح مظفری

رضا نیابت

امید نیکو

زهره نیلی

مهرزاد وطن‌آبادی

احمد هاشم‌پور

سمیرا هجرت

تاریخ انتشار : ۱۵ تیر, ۱۴۰۲ ۲:۱۲ ق٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

2 Comments

  1. مهرداد دارستانی گفت:

    زنده باد ❤️
    درود به وجدان شما .
    انسانیت در خطر است و باید کاری کرد .
    چپ اروپایی آشکارا در جبهه صهیونیسم آدمخوار قرار گرفته و به کشتار کودکان و بی پناهان فلسطینی شکلی قانونی و سیستماتیک بخشیده است .
    جامعه جهانی باید که به جنگ سرکوب صهیونیسم افسار گسیخته و وحشی برود وگرنه برای همیشه در اسارت و بردگی و ستم به سر خواهد برد .

    زنده باد فلسطین ❤️

  2. مهرداد دارستانی گفت:

    آن زمان که اخوندهای ساواکی و جهود برای محمدرضا پهلوی کتاب درسی آموزش پرورش مینوشتند ، صفایی فراهانی ، نیری و دهها شیر رزمنده ایرانی مستقیما در برابر صهیونیستها در فلسطین اشغالی میجنگیدند .
    جنگجویانی که با جیب خالی و یک جفت کتانی با اتوبوس و هزار رنج ، خود را به فلسطین اشغالی میرسانیدند تا از حقوق بزرگ‌ترین قربانی دو جنگ جهانی ساخته و پرداخته صهیونیسم نژادپرست المانی دفاع کنند ❤️❤️❤️❤️🙏

    رزمجویانی که گشاینده راه نوین و مکتب نوینی در تاریخ مبارزات ازادیخواهانه و استقلال طلبانه مردم ایران بودند و دارنده شایسته ترین جایگاه در جنبش فلسطین بوده و میباشند و حتی بسیار بالاتر از خود فلسطینی ها ، بنا به گفته بسیاری از انان از ملیتهای مختلف از جمله خود فلسطینیها.
    ❤️🙏❤️🙏❤️🙏❤️🙏❤️🙏❤️🙏❤️

    واگذاری پرچم مبارزه با صهیونیسم و نژادپرستی به اخوندهای جهود را چگونه میتوان توضیح داد و آن را توجیه نمود ؟
    آیا جدا شدن ازین ریشه های اصیل و پرنمودن خلا آن با یک مشت یاوه های فرانکفورتی راه رشدی و غیره…..آغاز نفوذ مکتب المانی به بدنه فداییان خلق و بنیانگذاری همه انشعابات و دیگر داستانها نبود ؟
    ایا مهاجرت به خارج باعث تسلط صهیونیسم پیشرفته و تشکیلاتی فرانکفورتی ها بر چپ ایرانی نشده است ؟
    آیا سکوت چپهای ایرانی در برابر جنایات اسراییل باج دهی ایدیولوژیک و اخلاقی به میزبانان سوسیال صهیونیست چپ اروپایی نیست ؟؟؟
    آیا حزب چپ المان حقیقتا چپ است و با صهیونیسم و فاشیسم المانی و اتحادیه اروپا هیچ هم خانوادگی و هم انبانی ندارد ؟
    آیا فلسطین مرزبندی بین چپ ها و سلطنت طلبان و بقیه خالی بند طلبان و غیره نیست ؟
    💁💁💁💁💁💁💁💁💁💁💁💁💁

    ان چیزی که فداییان خلق را از روز نخست پیدایش انان با همه گروه‌های شناخته شده ایرانی متمایز می‌کند پیوندهای عمیق و ریشه ای
    و اصیل انان با جنبش فلسطین است و از دست دادن آن به معنای گم شدن در وادی گم شدگان است .
    یا به قول معروف :
    من گم شده ام مرا مجویید
    با گم شدگان سخن مگویید

    من دیگر هرگز با گمشدگان این وادی سخن نخواهم گفت ، انان آگاهانه دوست دارند که به وجدان خود دروغ بگویند و دوست دارند که در شعارهای دروغین خود قهرمانانه گم گردند .

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!

انتخابات مهندسی شده، راه یا بی‌راهه؟