چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی
جرون
جرون، ای سیلی خورده ی زمان، ای معامله های پشت پرده ی آن زمان، ای تاریخ دیروز و امروز من، از رنگ و شرنگ، تا کیسه های زر ...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد

گرامی باد یاد و خاطره مهسا (ژینا) امینی و سرآغاز جنبش زن, زندگی, آزادی

اکنون که در آستانه دومین سالروز قتل مهسا امینی قررار داریم، مردم برای گرامی داشت این روز و سالروز قتل همه آنان که در یک سال اخیر جان خود را از دست دادند، آماده می شوند. فضای عمومی در کشور حاکی از آن است که مردم می خواهند به شکل مسالمت آمیز یاد وخاطره جانباختگان راه آزادی، دمکراسی و عدالت را گرامی بدارند و اعتراض خود را به سیاست های ترور و سرکوب حکومت ابراز نمایند.

یک سال از قتل مهسا (ژینا) امینی در تهران به دست ماموران گشت ارشاد یا پلیس به اصطلاح امنیت اخلاقی گذشت. مهسا به بهانه عدم رعایت پوشش اسلامی با ضرب و جرح ماموران حکومتی مواجه و سرانجام در بیمارستان جان خود را از دست داد. درخواست خانواده او برای اجرای عدالت و مجازات آمران و عاملان قتل بی پاسخ ماند. مراسم خاکسپاری مهسا در سقز، یکی از شهرهای استان کردستان، با اعتراضات عمومی مردم همراه شد، و در ادامه با موجی از ابراز همدردی و همراهی دیگر اقشار و طبقات با خانواده مهسا مواجه شد و اعتراصات گسترده مردمی را، با شعار فراگیر «زن, زندگی, آزادی» برانگیخت، که چندین ماه در سراسر کشور با شدت و حدت ادامه داشت، بطوری که طی مدت کوتاهی مطابق آمارها بیش از ۵۰۰ نفر با گلوله های جنگی به قتل رسیدند، هزاران نفر با شلیک گلوله های ساچمه ای آسیب های جدی دیدند، عده زیادی بینایی خود را از دست دادند، تعدادی اعدام  شدند و چندین هزار نفر نیز دستگیر و روانه زندان ها گردیدند. نظام جمهوری اسلامی به خانواده های جانباختگان، مصدومان و دستگیرشدگان هم رحم نکرد؛ آنان نیز به خشن ترین شکل دستگیر و مورد ضرب و جرح قرار گرفتند و به زندان ها کشانده شدند.

همین امروز هم باگذشت یک سال از قتل مهسا (ژینا) سیاست جمهوری اسلامی با همان شدت بر علیه مردم، بویژه در بلوچستان و مناطق کردنشین ادامه دارد.

اکنون که در آستانه دومین سالروز قتل مهسا امینی قررار داریم، مردم برای گرامی داشت این روز و سالروز قتل همه آنان که در یک سال اخیر جان خود را از دست دادند، آماده می شوند. فضای عمومی در کشور حاکی از آن است که مردم می خواهند به شکل مسالمت آمیز یاد وخاطره جانباختگان راه آزادی، دمکراسی و عدالت را گرامی بدارند و اعتراض خود را به سیاست های ترور و سرکوب حکومت ابراز نمایند.

ما در این تجمعات و اعتراضات مسالمت آمیز و مدنی همراه با خانواده جانباختگان و همه آنانی هستیم که برای آزادی، دمکراسی و عدالت می رزمند. ما در  کنار آن اکثریتی هستیم که از ظلم و سرکوب، بیکاری، فقر و فلاکت، فساد و ناکارآمدی حاکمیت به ستوه آمده اند. ما درکنار آنانیم چون اکنون شاخص و میزان درستی موضع گیری سیاسی ایستادن در کنار آنان است. در کنار آنانی که زیر شدید ترین فشارهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قراردارند. ما می کوشیم تا اکثریت مردم اراده خود را بر سرنوشتشان حاکم کنند. آنچه شاکله راهبرد ما را می سازد نحوه مناسبات میان مردم و حکومت است.ا گر این مناسبات متضمن حقوق و منافع ملت نباشد مردود است و باید زمینه و شرایط لازم برای اعمال اراده مردم را فراهم آورد. با این رویکرد ما از اعتراضات و مطالبات مسالمت آمیز و مدنی مردم و خانواده های جانباختگان در سالگرد قتل مهسا امینی حمایت می کنیم و درکنار آنان خواهیم بود و یاد همه آنان را گرامی می داریم.

گرامی باد یاد خاطره همه جانباختگان جنبش زن, زندگی, آزادی

مستحکم باد پیوند همه زحمتکشان و مبارزان راه آزادی، دمکراسی و عدالت

تاریخ انتشار : ۲۳ شهریور, ۱۴۰۲ ۰:۳۵ ق٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

1 Comment

  1. مهرداد دارستانی گفت:

    به هر جای جهان درد دلی بود
    به هم کردند و عشقش نام کردند

    کنگره امریکا نیز با تصویب اعلامیه مهسا به جنبش مبارزات دمکراتیک و ضد امپریالیستی و استقلال طلبانه زنان و مردان ایران پیوست 💁
    .
    زمانیکه حقیقت خدشه دار عرضه گردد نتایج فاجعه بار است .
    نخست اینکه حقوق زنان ایران یک موضوع ملی و میهنی است و هیچ ارتباطی به یک مشت دزد ادمکش و تجزیه طلب ورشکسته و مزدور بیگانگان نداشته، ندارد و نخواهد داشت .
    این گروه‌های به اصطلاح حامی حقوق اکراد رسما مزدور صدام حسین جلاد حلبچه بودند. دمکرات‌ها حتی اسرای ایرانی را به عراقیها میفروختند ، انان در همه عمر خود به جز مزدوری و آدمکشی و شرارت هیچ کار دیگری نکرده اند و از بودن در کنار مجاهدین تا رضا پهلوی و اسراییل و امریکا و هر کس دیگری به شرط پول و شهرت آبا ندارند .
    پیوند زدن حقیقت ستم مضاعف همه زنان ایران به بی حقیقتی یک مشت دزد راهزن ادمکش خود برای درهم شکستن کمر هر جنبش حقیقی مدنی کافیست .
    در مجرم و جنایتکار بودن سیستم حجاب دولت ایران در درگذشت شادروان مهسا امینی هیچگونه شک و تردیدی نیست یعنی این که هیچکس نباید که در وهله نخست حتی مزاحم ایشان می‌شد چه رسد به دستگیری و انتقال به زندان که حتی افراد قوی و بسیار تندرست را نیز شوکه و وحشت زده مینماید .
    هیچ گزارش پزشکی مبنی بر ضرب و شتم ایشان وجود ندارد و ارایه هرگونه ادعای نااگاهانه و یا غیرمستند اینگونه ،خود یک بی حقیقتی است که در نهایت ، حقیقت اصل جرم را که همان قانون استعماری و صهیونیستی حجاب اجباری است را نیز مخدوش مینماید .
    مرده خواران خارج نشین ، شهرت طلبان هر معرکه و هر نمایش رسانه ای ،کاسه بدست در زیباترین هتل ها گرد یکدیگر گرد آمدند پول و شهرتی به هم زدند و سپس نه تنها از یکدیگر با فحش و ناسزا جدا شدند بلکه درست در همان زمانی که جامعه ایران تلاش می‌کند که حجاب اجباری و حکم اعدام را برای همیشه لغو نماید، این جانوران دزد ضمن همصدایی با مردم ، یکدیگر را اعدام مینمایند و همچنان نیز دوست دارند که نماینده مردم کرد ،مخالفان ،جنبش مهسا ،کارگران و دهقانان و همه چیز دیگر زندگی ما باشند .

    زنان و مردم ایران برای اثبات حقیقت وجود و فرهنگ و تاریخ خود هیچ نیازی به اینهمه بی حقیقتی و دروغ ندارند و خود توان دستیابی به اهداف مشخص و مرحله ای و گام به گام خود را دارند .

    سیاهی لشگر نیاید به کار
    یکی مرد جنگی به از صدهزار

    اجازه نباید داد که یک مشت دزد و راهزن برای همیشه تاریخ بر شانه های ما بنشینند خود را اپوزیسیون بنامند و تا روز آخر دنیا سنگ بنای حاکمیت دروغ و دیکتاتوری بر کشور ما باشند.
    مردم و تاریخ ایران شایسته مبارزین بسیار با اصالت تر و میهن پرست تر ازین موجودات است.

    من گمان می‌کنم بسیاری از چهره ها و سازمانهای اصیل چپ و میهن پرست به مرور زمان به داخل ایران بازگردند تا همه تجارب خود را در درون کشور و به درست ترین و قانونی ترین شکل ممکن بکار گیرند .
    و حقیقتا بسیاری از انان هیچ گونه جرمی نکرده اند تا نگران باشند به علاوه چقدر میخواهیم که زنده بمانیم ؟😊💁🫵
    دوستان عزیز و گرامی داخل کشور که حقیقتا ارجمند و بزرگوار میباشند خواهشمندم هدف خود را از اعتراض به بازداشت ظالمانه و ستمگرانه و مرگ جانگداز مهسا را به درخواست لغو قانونی حجاب اجباری تمرکز دهند تا اینهمه انرژی و غم و اندوه به هدر نرود و در غبار سم دلقکان دسیسه طلب بی مکتب گم نگردد .
    حجاب اجباری رهاورد استعمار و صهیونیسم است و باید که لغو گردد 🙏❤️

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!

انتخابات مهندسی شده، راه یا بی‌راهه؟