چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴

چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴

سهیلا درویش کهن همه ما را سوزاند و رفت⁩!
بغضی غریب گلویم را می‌فشارد. آنقدر صمیمی و نازنین بود. حکم من و او با هم تمام می‌شد. یادم نمیره شبی که بهم گفت: من خیلی از شما خجالت می‌کشم....
۷ شهریور, ۱۴۰۳
نویسنده: هم‌بند زنده‌یاد سهیلا درویش‌کهن
نویسنده: هم‌بند زنده‌یاد سهیلا درویش‌کهن
طلسم سکوت
امروز، / سرایش شعر / پس از آشویتس و غزه، / ناممکن ترین امکان، درجهان واژه هاست. / چکاد سرخ فام تمدن غرب، / و چنگال خون چکان آن، /...
۷ شهریور, ۱۴۰۳
نویسنده: م ـ نوید
نویسنده: م ـ نوید
The situation of women in Iran and their struggle against different kinds of discriminations
The situation of women in Iran and their struggle against different kinds of discriminations The situation of women in Iran and their struggle against different kinds of discriminations The Women’s...
۷ شهریور, ۱۴۰۳
نویسنده: گروه کار زنان سازمان فداییان خلق ایران( اکثریت)
نویسنده: گروه کار زنان سازمان فداییان خلق ایران( اکثریت)
IPFOM in the course of history! تاریخچه سازمان به انگلیسی
Iranian People's Fadaian Organization (Majority), is a democratic-socialist political organization defending peace, freedom, democracy, human rights, social justice, and equality. The organization struggles for equal rights for men and women,...
۷ شهریور, ۱۴۰۳
نویسنده: «گروه کار امور بین‌الملل سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)»
نویسنده: «گروه کار امور بین‌الملل سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)»
مطالبه دانشجویان از وزیر علوم؛ بازگشت اساتید اخراج‌شده به دانشگاه‌ها!
حاصل این روند تهی شدن کشور از متخصصان است. از جنابعالی به عنوان فردی برآمده از دانشگاه که خود را فرزند نهاد علم می‌دانید و بازگشت کرامت به دانشگاه را...
۶ شهریور, ۱۴۰۳
نویسنده: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف
نویسنده: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف
‍ مطالبات پرستاران معترض چیست؟
مطالبات ما عبارتند از: ۱-افزایش حقوقها متناسب با میزان واقعی نرخ تورم و رشد روز افزون آن . با توجه به خط فقر سی میلیونی، دریافتی هیچ پرستاری نباید از...
۶ شهریور, ۱۴۰۳
نویسنده: مطالبات پرستاران
نویسنده: مطالبات پرستاران
سخنرانی تابستانی رهبر حزب چپ سوئد، نوشی دادگستر، در آلمدالن سوئد
حزب چپ در انتخابات بر اساس موضوعات مشخص و پیشنهادی که بهبود زندگی را هدف قرار می‌دادند، به میدان آمد. پیشنهاداتی مانند قیمت‌های ملی برای برق، قراردادهای جمعی برای همه...
۶ شهریور, ۱۴۰۳
نویسنده: نوشی دادگستر، رهبر حزب چپ سوئد
نویسنده: نوشی دادگستر، رهبر حزب چپ سوئد

اعتراض دانشجویان به اظهارات جدید دبیرکل حزب مشارکت

دکتر نجفى در رابطه با اتفاق ديروز و موضع گيرى ميردامادى، دبير کل مشارکت که اعتراض دانشجويان را به رئيس جمهور تقبيح نموده بود افزود: سخنان ميردامادى، موضع شخصى وى و جبهه مشارکت است و ما اين را رد مى کنيم. اعتراض دانشجويان، نتيجه عملکرد نادرست وزارت علوم است، اما توهين به هر کسى نيز پسنديده نيست.

در حالى که روز گذشته دانشجویان با حضور در جلسه ى سخنرانى محمود احمدى نژاد، با فریادهاى مرگ بر استبداد به دولت او و فضاى استبداد و اختناق در دانشگاه و سراسر ایران اعتراض کردند، دبیرکل جبهه ى مشارکت، در اظهاراتى غیرمنتظره احمدى نژاد را «رئیس جمهورى منتخب مردم» خواند و اقدامات دانشجویان را محکوم کرد. روز یکشنبه نمایندگان دانشجویان با حضور در جلسات انتخاباتى اصلاح طلبان به موضع گیرى دبیرکل مشارکت اعتراض کرده و خواهان عذرخواهى وى از دانشجویان شدند. 

به گزارش خبرگزارى ها محسن میردامادى روز شنبه در جلسه ى انتخاباتى خود در پاسخ به سوالى با تقبیح حرکت دانشجویان در اعتراض به حضور احمدى نژاد در دانشگاه پلى تکنیک گفت: «حرمت رئیس جمهورى منتخب مردم باید حفظ شود و آنچه امروز رخ داده را محکوم مى کنیم.» میردامادى افزود: «البته در یک سال اخیر فضا براى بیان دیدگاه هاى دانشجویان و دانشگاهیان محدود شده که این مسئله حتى در زمان رژیم گذشته نیز سابقه نداشته است.» دبیرکل حزب مشارکت تصریح کرد: «باید فضا براى بیان انواع دیدگاه ها و نظرات دانشجویان و دانشگاهیان در فضاى دانشگاه ها فراهم شود.» 

اعتراض دانشجویان در جلسه اصلاح طلبان 
سخنرانى اصلاح طلبان در دانشکده علوم اجتماعى دانشگاه تهران در حالى برگزار شد که روز گذشته میردامادى با تقبیح اعتراضات دانشجویان امیرکبیر موجبات خشم دانشجویان پلى تکنیکى را فراهم آورده بود. بر این اساس تعدادى از اعضاى انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه صنعتى امیرکبیر با حضور در آمفى تاتر مرکزى دانشکده علوم اجتماعى مراتب اعتراض خود را با پلاکاردهایى از قبیل میردامادى، پیوند مشارکت و کیهان مبارک باد، شکورى راد (عضو شوراى مرکزى مشارکت): عمل دانشجویان مجرمانه است، آقاى رمضانزاده نظر شما چیست؟ دبیر کل امنیتى مشارکت، اعتراض دانشجویان را محکوم کرد. 
على عزیزى، نائب دبیر انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه صنعتى امیرکبیر در اعتراض به سخنان میردامادى، دبیر کل جبهه مشارکت خطاب به رمضانزاده گفت: من در این جلسه قصد ندارم در مورد انتخابات موضعى بگیرم، ما نه آنرا تحریم کرده ایم و نه اعلام شرکت نموده ایم. سخن ما چیز دیگرى است. روز یکشنبه انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه صنعتى امیرکبیر قصد برگزارى برنامه اى انتقادى را نسبت به دولت احمدى نژاد داشت که مورد شدیدترین برخوردهاى امنیتى و اطلاعاتى قرار گرفت و این در حالى بود که دانشجویان تنها قصد انتقاد از عملکرد یکساله این دولت در زمینه هاى اقتصادى، سیاسى، حقوق بشر و دانشگاه را داشتند. 
عزیزى افزود: پس از آن در فرداى آنروز دانشجویان در حالیکه در روز گذشته مورد برخورد شدید قرار گرفته بودند، شاهد حضور احمدى نژاد در دانشگاه بودند و در حالیکه دانشجویان درخواست صحبت و بیان سخنان خود را در تریبون داشتند، بار دیگر مورد حمله بسیجیانى قرار گرفتند که از بیرون دانشگاه آمده بودند. 
عزیزى با ادامه سخنان خود با بیان تلویحى حدیثى از پیامبر اسلام که گفته است: ننگ خداوند بر کسى است که خود را بر دیگرى تحمیل نماید، گفت: بیش از یکسال از تحمیل رئیس دانشگاه بر دانشجویان گذشته است و در این مدت شاهد شدیدترین برخوردها بوده ایم و دیروز که دانشجویان شاهد تحمیل حضور فردى در خانه خود بودند که او را به عنوان عامل این برخوردها مى شناسند. با اینها باز هم در حالیکه خواستار بیان مسالمت آمیز حرفها و سخنان خود بودند، بسیجى ها با مشت بر دهان آنها کوبیدند. 
نائب دبیر انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه صنعتى امیرکبیر با اشاره مجدد به روایتى از پیامبر که قصاص یک ضربه را، یک ضربه مى داند گفت: کدام بسیجى بدون حمایت احمدى نژاد که طلب فریاد از آنها کرده است به خود جرات مى دهد به درون دانشگاه ما بیاید و با مشت بر دهان دانشجویان ما بکوبد. این حق ماست که مقابله به مثل کنیم و اما ما طرفدار خشونت نیستیم و دانشجویان تنها به آتش زدن عکس او اکتفا کرده اند. 
وى افزود: اما میردامادى، دبیر کل حزب شما همنوا با تحلیلهاى امنیتى عمل دانشجویان را تقبیح نمود و شکورى راد با غرض ورزى نسبت به جنبش دانشجویى و کینه ورزى نسبت به انجمن اسلامى پلى تکنیک گفته است که این عمل از نظر قانونى و اخلاقى توهین به رئیس جمهور منتخب مردم است. این در حالى است که کارى که ما کردیم رساندن صداى اعتراضمان به گوش عموم مردم و شکستن تابوى هورا کشیدن براى احمدى نژاد بود. 
وى در پایان افزود: گرده دانشجویان به اندازه کافى هزینه هاى امنیتى را تحمل مى کند، انجمن اسلامى دانشجویان با بولدوزر شبانه تخریب شده است، تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان تعلیق خورده اند، ۱۷ دانشجو سه ستاره شده اند و شدیدترین برخوردهاى امنیتى با فعالان دانشجویى شده است. اگر عمل ما را در اعتراض هایمان پسندیده اید، حمایت کنید و اگر نمى پسندید خوب حمایت نکنید. اما با روشهاى غیر اخلاقى هزینه اضافى بار حرکتهاى اعتراضى دانشجویان نکنید. 

رمضانزاده در پاسخ به سخنان نائب دبیر انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه صنعتى امیرکبیر گفت: ما با شما مواضع مشترکى داریم و در اصول به هم نزدیکیم، در جزئیات نیز مى توانیم با یکدیگر کنار بیاییم. من به نمایندگى از حزب مشارکت ار دانشجویان دانشگاه صنعتى امیرکبیر عذرخواهى مى کنم. 

در ادامه ابطحى عضو شوراى مرکزى مجمع روحانیون مبارز نیز افزود: من بطور مرتب و پیوسته اخبار و اتفاقات دیروز را از اینترنت پیگیرى مى کردم. به نظرم مى اید میردامادى قدرى در اظهار نظر خود نسبت به اعتراضات دانشجویان به رئیس جمهور شتابزده عمل کرد. ولى من هم موافقم که باید قضیه انتخابات را از اتفاق دیروز دانشگاه صنعتى امیرکبیر جدا کرد. 

در پایان عطریانفر، عضو شوراى مرکزى حزب کارگزاران سازندگى در اعتراض شدید به احمدى نژاد گفت: دانشگاه خانه دانشجو است و لانه قدرت نیست. دانشگاه ابزارى براى تحکم بخشى صاحبان قدرت نیست. 
وى با اشاره به حادثه اى تاریخى در زمان حیات پیامبر اسلام که فردى در خانه همسایه خود درختى کاشته بود و هر روز به بهانه سرکشى به درخت اسباب مزاحمت همسایه خود را فراهم مى کرد افزود: پیامبر دستور داد درخت را بکنید و بیرون بیاندازید.این به صراحت این نکته را مى رساند که سیره پیامبر هیچ ضررى را به رسمیت نمى شناسد. 
وى با مخاطب قرار دادن احمدى نژاد در سخنان خود گفت: احمدى نژاد با اجازه چه کسى وارد دانشگاه که خانه دانشجوست شده است؟ با کدام مجوز شرعى و قانونى در خانه همسایه و با مقدمات امنیتى و وارد کردن افراد همفکر قلب دانشجویان امیرکبیرى را جریحه دار کند؟ حضور این آقا این علامت سئوال جدى را دارد که گویا وى به دنبال دامن زدن به توهمات خود است و مى خواهد غرور خود را اثبات نموده و میخ خود را در دانشگاه بکوبد. 
عطریانفر افزود: هیچ اشکالى ندارد و خدا هم مى پسندد به کسى که ظلم شده است صداى خود را براى دادخواهى بلند کند. 
وى در پایان افزود:حضور دیروز احمدى نژاد در پلى تکنیک نه مشروع است، نه مطلوب است و نه قابل دفاع. احمدى نژاد باید از دانشگاه و دانشجویان عذر خواهى کند. 

سخنان محمدعلى نجفى 
روز، سه شنبه محمد على نجفى، عضو ارشد ائتلاف اصلاح طلبان در مصاحبه ى مطبوعاتى خود در ستاد مرکزى اصلاح طلبان در برابر سوال دانشجویان پیرامون اظهارات روز گذشته دبیرکل جبهه ى مشارکت قرار گرفت. جبهه مشارکت پیش از این، در تمامى نظرات رسمى خود دولت احمدى نژاد را دولت پادگانى نامیده و نتیجه انتخابات ریاست جمهورى اخیر را محصول دولت پنهان و تقلب در آرا دانسته بود. 
محمد على نجفى در جواب خبرنگار خبرنامه امیرکبیر که موضع وى را در خصوص سخنان میردامادى پرسیده بود گفت: “در چند وقت اخیر دو اتفاق در دانشگاه امیرکبیر روى داده است: یکى ممانعت از حضور وزیر علوم بر سر کلاس درس و دیگرى اعتراض دانشجویان به احمدى نژاد بود. این دو اتفاق هر دو نتیجه سیاست غلط وزارت علوم در دانشگاههاست. ” 
وى افزود: “کسى حق ندارد یک دانشجو را به حکم کمیته انضابطى به دانشگاه ممنوع الورود کند. وقتى مدیریت منتصب به وزیر، دانشجویى را به دانشگاه ممنوع الورود مى کند دانشجویان نیز وزیر را سر کلاس راه نمى دهند. این حرف دانشجویان کاملا منطقى بوده و عملى برابر است. ” 
دکتر نجفى در رابطه با اتفاق دیروز و موضع گیرى میردامادى، دبیر کل مشارکت که اعتراض دانشجویان را به رئیس جمهور تقبیح نموده بود افزود: سخنان میردامادى، موضع شخصى وى و جبهه مشارکت است و ما این را رد مى کنیم. اعتراض دانشجویان، نتیجه عملکرد نادرست وزارت علوم است، اما توهین به هر کسى نیز پسندیده نیست. 
خبرنگار خبرنامه امیرکبیر در این حین افزود: “در حالیکه دیروز احمدى نژاد دانشجویان را عامل استکبار، وابسته به آمریکا و عده اى دانشجونما خوانده بود، موضع گیرى میردامادى به نوعى چراغ سبز دادن به نیروهاى امنیتى براى برخورد با دانشجویان تلقى مى شود. ” 
استاد دانشگاه صنعتى شریف، با تائید این مطلب افزود: پیش از این نیز گفته ام که ادبیات احمدى نژاد را نمى پسندم و تاکنون موارد بسیارى از اینگونه برخوردها داشته است که من رد مى کنم. در رابطه با برخورد با دانشجویان نیز دیروز احمدى نژاد به وزیر علوم گفته است که با هیچ یک از این دانشجویان معترض نباید برخورد شود. به نظر من این حرف رئیس جمهور حرفى است که مى تواند مصداق صداقت وى در این مساله باشد. 
وى در پایان افزود: اگر با دانشجویى برخورد شود، این نشانه دو چیز است. یکى اینکه وزارت علوم خودسر عمل مى کند و دیگرى اینکه حرف احمدى نژاد، حرفى صورى است و جنبه تبلیغاتى دارد.

خبرنامه امیرکبیر

سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱٣٨۵ –

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر, ۱۳۸۵ ۱:۴۰ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

نظام فرسوده، تحول‌خواهی مردم و چالش پزشکیان با هستۀ سخت قدرت!

سازمان ما وظیفۀ خود می‌داند در کنار دیگر نیروهای مترقی میهن‌مان، اعمال آقای پزشکیان و دولتی را که برمی‌گزیند با حد برآوردن خواست‌های مردم زیر نظر داشته باشد، در برابر انحراف از منافع ملی و نقض حقوق اساسی مردم بایستد و علیه آن مبارزه کند. موضع ما در قبال دولت پزشکیان قبل از همه با سیاست‌ها و عملکرد ایشان در قبال مطالبات جامعۀ مدنی و تشکل‌های مردمی گره خورده است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفتاد و یک سال پس از روز تاریخی ٢٨ مرداد!

روزی که از آن تاریخ تا پایان حکومت پهلوی اگر بخواهیم در مورد حکومت محمد رضا شاه پهلوی فقط یک عبارت بکار ببریم که دوست و دشمنِ منصف بر آن بیشترین اتفاق نظر را داشته باشند، آن عبارت چنین است:

محمد رضا شاه پهلوی از عصر روز ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا روزی که بختیار را به نخست‌وزیری گمارد، بطور پی در پی قانون اساسی مشروطیت را زیر پا می‌گذاشت و آن را رعایت نمی کرد.

شاید هیچ واقعه ای در تاریخ معاصر ایران به اندازه واقعه بیست وهشتم مردادماه ۱۳۳۲ مورد …

مطالعه »
یادداشت

حکم اعدام فعال کارگری، شریفه محمدی نمادی است از سرکوب جنبش صنفی نیرو های کار ایران!

میزان توانایی کارگران برای برگزاری اقدامات مشترک، از جمله اعتصابات و عدم شرکت در امر تولید، مرتبط است با میزان دسترسی آنها به تشکل های صنفی مستقل و امکان ایجاد تشکل های جدید در مراکز کار. ولی در جمهوری اسلامی نه تنها حقوق پایه ای کارگران برای سازمان دهی و داشتن تشکل های مستقل رعایت نمیشود، بلکه فعالان کارگری، از جمله شریفه محمدی، مرتبا سرکوب و محکوم به حبس های طولانی مدت، ضربات شلاق و حتی اعدام میشوند.

مطالعه »
بیانیه ها

نظام فرسوده، تحول‌خواهی مردم و چالش پزشکیان با هستۀ سخت قدرت!

سازمان ما وظیفۀ خود می‌داند در کنار دیگر نیروهای مترقی میهن‌مان، اعمال آقای پزشکیان و دولتی را که برمی‌گزیند با حد برآوردن خواست‌های مردم زیر نظر داشته باشد، در برابر انحراف از منافع ملی و نقض حقوق اساسی مردم بایستد و علیه آن مبارزه کند. موضع ما در قبال دولت پزشکیان قبل از همه با سیاست‌ها و عملکرد ایشان در قبال مطالبات جامعۀ مدنی و تشکل‌های مردمی گره خورده است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
مطالب ویژه
برنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

سهیلا درویش کهن همه ما را سوزاند و رفت⁩!

طلسم سکوت

The situation of women in Iran and their struggle against different kinds of discriminations

IPFOM in the course of history! تاریخچه سازمان به انگلیسی

مطالبه دانشجویان از وزیر علوم؛ بازگشت اساتید اخراج‌شده به دانشگاه‌ها!

‍ مطالبات پرستاران معترض چیست؟