سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲

سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲

آن‌ها نمی‌توانند همهٔ ما را بکشند و ما نمی‌توانیم همهٔ آن‌ها را بکشیم...
نتانیاهو کاخ سفید را نادیده می‌گیرد، زیرا انجام این کار هیچ هزینه‌ای ندارد. در سال ۱۹۸۲ رونالد ریگان، مناخیم بگین، نخست‌وزیر اسرائیل را پس و کشتار فسطینیان در پی تهاجم...
۱ مرداد, ۱۴۰۳
نویسنده: نیکلاس کریستوف - برگردان: گودرز اقتداری
نویسنده: نیکلاس کریستوف - برگردان: گودرز اقتداری
غم دیگر
شنیدستم غمم را میخوری، این هم غم دیگر، دلت بر ماتمم می‌سوزد، این هم ماتم دیگر
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
پایان تلخ یک ریاست جمهوری
بایدن می‌داند که باید برود، اما این بدان معنا نیست که از این موضوع خوشحال است. ننسی پلوسی کسی بود که با هوش و ذکاوت سیاسی به رئیس‌جمهور گفت که...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
کاش میشد
کاش میشد چهره ها رنگ پریشانی نداشت، برق تیز خنجر و کینه نداشت. مثل دریا بود شفاف و زلال، مثل ابریشم نرم لطیف
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد
نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور
ایجاد، تقویت و توسعه و حفظ نهادهای مدنی و تشکل‌های صنفی و سیاسی باید در کانون برنامه های افراد، شخصیت ها و احزاب و سازمان ها قرار داشته باشد، چه...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴
بر اساس بیانیۀ دادگاه بین‌المللی دادگستری، سیاست‌های شهرک‌سازی و بهره‌برداری اسرائیل از منابع طبیعی در سرزمین‌های فلسطینی نقض قوانین بین‌المللی است. دادگاه، گسترش قوانین اسرائیل به کرانۀ باختری و بیت‌المقدس...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: محسن نجات حسینی
نویسنده: محسن نجات حسینی
سیاست‌گریزی زنان یا سیاستِ گریزِ دولت از زنان
قوانین نابرابر، عدم حمایت‌های لازم و محیط‌های مردسالارانه، زنان را از مشارکت فعال در سیاست بازمی‌دارد. حضور کم‌رنگ زنان در سیاست به معنای نبود صدای نیمی از جمعیت در تصمیم‌گیری‌های...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زری
نویسنده: زری

افتتاح رصد خانه بدون تلسکوپ، بیمارستان بدون تخت

اما واقعیتی است که چنین گزارش هایی از اقدام های نیمه کاره دولت های جمهوری اسلامی چندان هم عجیب نیست و دائما دارد اتفاق می افتد، منتهای مراتب دیگر گوش مردم از دروغ پردازی های آن ها پر شده است، از طرفی هم تا امروز هیچ مسؤلی به عملکرد خود پاسخگو نبوده است. یادآوری می کنم که چگونه علی اکبر هاشمی رفسنجانی با تمام وقاحت در صفحه تلویزیون ظاهر شد و در گزارشی از عملکرد دولت خود گفت: "در جمهوری اسلامی، هر روز یک مدرسه ساخته می شود!" دروغی شاخدار، اما به قول ایرانی ها: دروغ که خناق نیست که گلوی آدم را بگیرد و خفه کند! همچنین، قول و قرارهای آیت الله خمینی تا پیش از به قدرت رسیدن را یاد آوری می کنم که به هیچ یک از آن ها عمل نکرد، اما تا توانست فرمان قلع وقمع روزنامه ها و دست و زبان اهل قلم را صادر کرد و فتوای قتل عام مخالفین سیاسی جمهوری اسلامی را اعلام نمود. وقتی هم که در باره علت خلف وعده هایش از او پرسیدند گفت: "من خدعه کردم!"

افتتاح رصد خانه بدون تلسکوپ!

 رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس، دستور افتتاح رسمی رصدخانه ملی ایران در کاشان را با حضور معاون علمی و فناوری صادر کرد. این طرح در حالی افتتاح شد که آینه تلسکوپ رصدخانه ملی ایران در محل رصدخانه مستقر نشده بود. در حال حاضر فعالیت‌های مرتبط با ساختمان و تجهیزات تکنیکی پایان یافته است، و قرار شده بود اوایل سال جاری به‌ طور رسمی افتتاح شود. اما با وجود گذشت ۴ ماه از سال ۱۴۰۰ وعده مجری طرح عملی نشد و آینه تلسکوپ آماده و نصبنگردید، اما دولتی‌ها ترجیح دادند با توجه به فرا رسیدن پایان دولت دوازدهم، ولو به‌صورت ناقص این افتتاح را انجام بدهند! این طرح که از زمان رئیس‌جمهوری سید محمد خاتمی در وزارت علوم به‌تصویب رسید و در دوره رئیس‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد مراحل مربوط به سازماندهی و طراحی علمی رصدخانه ملی ایران انجام شد و در دوره کنونی رئیس‌جمهوری حسن روحانی هم شتاب بیشتری برای ساخت رصدخانه صورت گرفت؛ از حواشی زیادی همراه بود. به نحوی که در این مراسم تنها مسئولان مربوطه، اجازه ورود به داخل رصدخانه را داشتند و از حضور خبرنگاران به داخل رصد خانه، جلو گیری کردند. و خبرنگاران مجبور شدند مراسم “افتتاح” را از بیرون رصدخانه پیگیری کنند! نکته‌ای که برخی از روزنامه‌نگاران حوزه نجوم از آن به عنوان اتفاقی مضحک نام‌ برده‌اند. به نظر می‌رسد عجله روحانی برای افتتاح این رصدخانه پیش از پایان دولتش، دلیل این اتفاق عجیب بوده است. اما واقعیتی است که چنین گزارش هایی از اقدام های نیمه کاره دولت های جمهوری اسلامی چندان هم عجیب نیست و دائما دارد اتفاق می افتد، منتهای مراتب دیگر گوش مردم از دروغ پردازی های آن ها پر شده است، از طرفی هم تا امروز هیچ مسؤلی به عملکرد خود پاسخگو نبوده است. یاد آوری می کنم که چگونه علی اکبر هاشمی رفسنجانی با تمام وقاحت در صفحه تلویزیون ظاهر شد و در گزارشی از عملکرد دولت خود گفت: “در جمهوری اسلامی،هر روز یک مدرسه ساخته می شود!” دروغی شاخدار، اما به قول ایرانی ها: دروغ که خناق نیست که گلوی آدم را بگیرد و خفه کند! همچنین، قول و قرارهای آیت الله خمینی تا پیش از به قدرت رسیدن را یاد آوری می کنم که به هیچ یک از آن ها عمل نکرد، اما تا توانست فرمان قلع وقمع روزنامه ها و دست و زبان اهل قلم را صادر کرد وفتوای قتل عام مخالفین سیاسی جمهوری اسلامی را اعلام نمود. وقتی هم که در باره علت خلف وعده هایش از او پرسیدند گفت:” من خدعه کردم!”

افتتاح بیمارستان بدون تخت!

این روز ها به دلیل چهل سال حکمرانی غیر عرفی و غیر قانونی جمهوری اسلامی، خوزستان ما تبدیل به جهنم شده است. مردم این منطقه پر آب، از داشتن آب شرب محروم شده اند. سد سازی های کارشناسی نشده سپاه پاسداران (قرار گاه خاتم الانبیا) ،انحراف در مسیر رودخانه ها، بدون هم آهنگی با مسولان و متخصصان محیط زیست و کارشناسان مسائل جوی و آب و هوای کشور،از طرفی قطع مکرر برق منطقه که در مناطق جنوبی کشور، مصادف با فاجعه است، منجر به در گذشت کودکان، بیماران و دیگر شهروندان این منطقه شده است. مردم کشور ما امروز باید تاوان سنگینی از سیاست گذاری های ضد ملی دولتمردان را بپردازند. همه می دانیم و دیگر خود مسولان طراز اول حکومت نیز ،علل بخشی از قطعی برق کشور را، تولید بتکوین می دانند که به طور وسیعی در کشور دارد انجام می گیرد و تولید کنندگان و دست اندر کاران این عملیات متجاوزانه به حقوق اولیه مردم کشور، تشکلات امنیتی وابسته به عناصر قدرت و سپاه پاسدارن میباشند. در میان فریاد و اعتراض های مردم به جان آمده، فیلم های زیادی هم درسایت های مجازی دیده می شود که نشانگر عمق فاجعه می باشد، اما استاندار دولت “فخیمه” اسلامی در خوزستان می گوید این فیلم ها جعلی هستند ، در اینجا از آنچه پخش شده، خبری نیست!. بیش از چهل سال است که مسولان جمهوری اسلامی در هر پست و مقامی با دروغ پردازی و انکار مسائل و مشکلات مردم ، سعی به انحراف افکار عمومی کرده اند. آن ها با استفاده از رسانه های عمومی خود و با تکیه بر باور های مذهبی بخش هایی از جامعه، به اقدامات فاجعه بار خود ادامه داده اند. از طرفی باید تاکید کرد که مسولان کشور، عملا نسبت به گفته ها و عملکرد خود پاسخگو نیستند، شاید در صورت شکایت های مکرر از مسؤلی، تنها به تغییر پست و شغل آن ها منجر شود.در این ارتباط ها، من در مورد اخبار تاسیس پی در پی بیمارستان ها در جای جای کشور، نگاهی به چگونگی ساخت و ساز ها و پیشرفت این پروژه ها انداختم. حد اقل بیش از ۵۰ مورد از خبر های افتتاح و تاسیس بیمارستان ها، اغلب نادرست و ناموفق بوده اند. به طور مثال، برای یک بیمارستان در آغاز خبر رسانی پر سر و صدایی صورت گرفته و به اصطلاح، کلنگ آن هم توسط مسؤلی به زمین زده شده، اما کار بیمارستان رها شده و بعد از چند سال دو باره برای همان بیمارستان کلنگ می زنند! لطفا به چند نمونه نمونه توجه نمایید:


 پروژه‌ای
۳۲ ساله عملیات اجرایی بیمارستان پلان چابهار بالاخره شروع می‌شود؟

 پس از عدم توفیق دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی چابهار باوجود تعیین پیمانکار پروژه، آیا ساخت بیمارستان بخش “پلان” بعد از ۳۲ سال از کلنگ‌زنی‌های مکررش به گفته این دانشگاه هفته آینده شروع می‌شود؟ دانشگاه علوم  پزشکی ایرانشهر اعلام کرده پروژه ساخت بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی بخش “پلان” از توابع شهرستان چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان  بعد از ۳۲ سال از کلنگ‌زنی‌های مکرر آن، ردیف بودجه گرفته و با مشخص شدن پیمانکار هفته آینده آغاز می‌شود. سواحل راهبردی مکران در دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان از نظر شاخص‌های توسعه‌ای و زندگی فاصله‌ای فاحش با میانگین کشوری دارد.

کارگاه ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی چابهار تعطیل شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی چابهار در مرحله نهایی انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم است و به زودی عملیات پروژه با جدیدت شروع می‌شود. به گزارش همشهری آنلاین  بیمارستانی که قرار بود دوساله تکمیل شود تا با توسعه شاخص‌های بهداشتی و درمانی منطقه، فشار جمعیتی فاجعه‌باری که درحال حاضر بر بیمارستان فعلی کوچک شهر چابهار است را جبران کند. جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر از چابهار تا جاسک بالغ‌ بر ۷ شهرستان که در پهنه جنوبی بلوچستان است برای درمان به چابهار مراجعه می‌کنند. تعطیلی کارگاه ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی چابهار. چرا دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای اجرای پروژه جدی نیست؟ دوسال پیش عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی چابهار آغاز شد، حالا در آستانه دوسالی، پروژه نه‌ تنها پیشرفتی نداشته بلکه تعطیل شده است. 

 سلماس: این طرح از سال ۱۳۹۱، یعنی از ۹ سال پیش در حال اجرا است و ظاهرا ۲۵ درصد آن ساخته شده است:

یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح بیمارستانی با نظارت اداره‌کل راه‌ و شهرسازی آذربایجان‌غربی از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است و تاکنون حدود ۲۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد. رضازاده با اشاره به لزوم تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل بیمارستان جدید سلماس، بیان کرد: ساخت بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی این شهرستان نیازمند اعتبارات و توجه ویژه است. سیدمحسن حمزه‌لو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح بیمارستانی با نظارت اداره‌کل راه‌ و شهرسازی آذربایجان‌غربی از سال ۱۳۹۱یعنی از ۹ سال پیش آغاز شده و تاکنون ۲۲ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

ایرانشهر زاهدان:عملیات ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی ایرانشهر زاهدان از سال ۱۳۷۹- یعنی از ۲۱ سال پیش آغاز شده است.در گزارش آمده است که عملیات ساختمانی این بیمارستان با سرعت ادامه دارد!

عملیات ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی ایرانشهر با سرعت ادامه دارد. دکتر کامران کردی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،اظهار داشت: عملیات اجرایی بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی سیستان و بلوچستان از سال ١٣٩٧ در هفت طبقه آغاز شده است. او  با بیان اینکه برای ساخت این مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ٨٠٠ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است افزود: با ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر شاخص‌های بهداشتی و درمانی جنوب سیستان و بلوچستان ارتقا می‌یابد.

ساخت بیمارستان ۶۱۰ تخت‌خوابی مطالبه ۲۰ ساله مردم شهرک شهید رجایی

ایسنا،خراسان رضوی: شهردار مشهد با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مردم شهرک شهید رجایی و دانشگاه علوم پزشکی ساخت بیمارستان۶۱۰ تخت خوابی در آن منطقه است، گفت: این مطالبه مردم شهرک شهید ۲۰ سالی است که عملی نشده است.

وظیفه ای برای ساخت بیمارستان ۵۴۰تخت خوابی حاشیه شهر مشهد نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه وظیفه ای در باره ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی حاشیه شهر مشهد ندارد بلکه متولی تامین اعتبار این بیمارستان وزارت بهداشت و درمان و همچنین مسکن و شهرسازی هستند که پس از گذشت سه سال از کلنگ زنی آن ،همچنان تعلل می کنند. محمد رضا دارابی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: وظیفه ای در باره ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد نداریم.

سنگ بزرگ، علامت نزدن است:

ساخت ۲۷ بیمارستان جدید پایتخت در دستور کار وزارت بهداشت، تا پایان دولت دوازدهم. سید کامل تقوی نژاد معاونت توسعه مدیریت، از ساخت ۲۷ بیمارستان با سه اولویت در پایتخت خبر داد.

 

 

دو شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰- ۱۹ یولی ۲۰۲۱

 

تاریخ انتشار : ۲۹ تیر, ۱۴۰۰ ۰:۳۷ ق٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

مروری بر آن‌چه تا بیست و سوم تیرماه گذشت

نفس چاق نکرده بود آقای پزشکیان که در دفتر شرکت هواپیمایی توسط نیروهای انتظامی بسته شد. گویا عدم رعایت حجاب کارکنان زن این دفتر دلیل این کنش نیروهای انتظامی بود. مساله مهمی نبود! آقای وزیر کشور دولت گفت. فردا باز خواهد شد دفتر.

مطالعه »
یادداشت

حکم اعدام فعال کارگری، شریفه محمدی نمادی است از سرکوب جنبش صنفی نیرو های کار ایران!

میزان توانایی کارگران برای برگزاری اقدامات مشترک، از جمله اعتصابات و عدم شرکت در امر تولید، مرتبط است با میزان دسترسی آنها به تشکل های صنفی مستقل و امکان ایجاد تشکل های جدید در مراکز کار. ولی در جمهوری اسلامی نه تنها حقوق پایه ای کارگران برای سازمان دهی و داشتن تشکل های مستقل رعایت نمیشود، بلکه فعالان کارگری، از جمله شریفه محمدی، مرتبا سرکوب و محکوم به حبس های طولانی مدت، ضربات شلاق و حتی اعدام میشوند.

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
مطالب ویژه
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

آن‌ها نمی‌توانند همهٔ ما را بکشند و ما نمی‌توانیم همهٔ آن‌ها را بکشیم…

غم دیگر

پایان تلخ یک ریاست جمهوری

کاش میشد

نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور

بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴