چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی
جرون
جرون، ای سیلی خورده ی زمان، ای معامله های پشت پرده ی آن زمان، ای تاریخ دیروز و امروز من، از رنگ و شرنگ، تا کیسه های زر ...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد
تحلیل مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران...
در این مقاله، میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال‌های 1400 و 1403 را مقایسه کرده و همچنین به تحلیل اختلاف بین نتایج نظرسنجی‌ها و نتایج واقعی انتخابات...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: م. آذری
نویسنده: م. آذری

الن وایسل برگ، از مدیران ارشد ترامپ، در رابطه با طرح مالیاتی آن سازمان اعتراف به گناه کرد

یکی از مورد اعتماد ترین مدیران دونالد ترامپ روز پنجشنبه در مقابل قاضی ایستاد و به شرکت در ۱۵ عمل جنائی اعتراف کرد.او اعتراف کرد که برای اجرای طرح اجتناب از پرداخت مالیات بر مزایای هنگفت مدیران شرکت با سازمان ترامپ توطئه کرده است. ولی او حاضر نشد که بر علیه رئیس جمهور سابق صحبتی بکند.

یکی از مورد اعتماد ترین مدیران دونالد ترامپ روز پنجشنبه در مقابل قاضی ایستاد و به شرکت در ۱۵ عمل جنائی اعتراف کرد.او اعتراف کرد که برای اجرای طرح اجتناب از پرداخت مالیات بر مزایای هنگفت مدیران شرکت با سازمان ترامپ توطئه کرده است. ولی او حاضر نشد که بر علیه رئیس جمهور سابق صحبتی بکند.

بخشی از توافق او با دفتر دادستان منطقه منهتن، آلن وایسلبرگ، شامل به این است که در صورت درخواست دادستان ها در محاکمه شرکت ترامپ حاضر شده و شهادت دهد و نقش خود را در توطئه مالیاتی آن شرکت بپذیرد. این شهادت می‌تواند ترازو راعلیه سازمان ترامپ که هم اکنون مشغول آماده شدن برای محاکمه در ماه اکتبر است، کج کند.

آقای وایسلبرگ در پاسخ به سؤالات مفصل قاضی، خوان مرچان، که پرسید آیا او و سازمان ترامپ رفتار جنایتکارانه ای انجام داده اند ، در هر یک از ۱۵ مورد ذکر شده است، گفت: «بله، جناب قاضی.» بر اساس مفاد توافقنامه، اگر آقای وایسلبرگ در دادگاه آتی شهادت صادقانه بدهد، به پنج ماه حبس محکوم خواهد شد. آقای وایسلبرگ که با ۱۵ سال زندان روبرو بود، باید نزدیک به ۲ میلیون دلار مالیات، به همراه جریمه و بهره آن را بپردازد.

این توافق نامه با آقای وایسلبرگ نیازی به همکاری وی درباره شخص آقای ترامپ در رابطه با بازرسی های جنایی گسترده تر دادستان، ندارد و اعترافات وایسلبرگ در رابطه با دخالت مستقیم رئیس جمهور سابق در توطئه مالیاتی سابق نیست. تمایل وایسلبرگ به پذیرش حبس به جای مخالفت با آقای ترامپ، نمایانگر میزان وفا داری او به خانواده‌ای است که نزدیک به نیم قرن در خدمت به آن بوده است و مانع تلاش‌های بزرگتر این دسته از دادستانان برای متهم کردن آقای ترامپ خواهد شد.

آقای وایسلبرگ سال گذشته در رابطه با فعالیت های تجاری خانواده آقای ترامپ متهم شد. او متهم به مشارکت در توطئه پنهان کردن مزایای ویژه برخی از مدیران سازمان با وارد نکردن این مزایا در دفتر مالی بود. دادستان منطقه منهتن گفت که آقای وایسلبرگ از پرداخت ۱،۷۶ میلیون دلار مالیات به درآمد ۱۵ سال گذشته خود اجتناب کرده است.

وایسلبرگ با امتناع از همکاری با دادستان بر علیه آقای ترامپ، مانعی بر فشار شدید دادستان ها بر ترامپ بود. آنها در تحقیقات گسترده‌ تر خود که متمرکز بر رئیس جمهور سابق و رفتار تجاری او بود، آقای وایسلبرگ را به عنوان همکار ایدهآل بازرسی خود میدیدند: اوکه در اوایل دهه ۱۹۷۰ به ‌عنوان حسابدار رتبه پایین پدر آقای ترامپ وارد مدار ترامپ شده بود، به تدریج در سازمان ترامپ به رتبه‌های بالاتر رسید و در دهه های بعد دانش دایره المعارفی خود را در ضمینه امور مالی توسعه داد.علیرغم عدم تضمین همکاری آقای وایسلبرگ، دادستان منطقه منهتن، آلوین براگ، همچنان ممکن است از این معامله پیروز بیرون می آید چرا که دادستانها اکنون می‌توانند در دادگاه به اعترافات آقای وایسلبرگ که با سازمان ترامپ توطئه کرده است اشاره کنند – مدارکی مخرب علیه شرکت ترامپ. آقای وایسلبرگ، حسابداری که نقش حیاتی به عنوان دروازه بان مالی شرکت داشته، نیز به عنوان یک گناهکار در جامعه شناخته می شود.

آقای وایسلبرگ، برای پایان دادن به این پرونده و کابوس های حقوقی و شخصی چندین ساله که این بازرسی برای او و خانواده‌اش ایجاد کرده یکی از سختترین تصمیمهای زندگیش را امروز گرفت و اعتراف کرد. وکیل او نیکلاس گراونته در بیانیه ای گفت او به جای قبول احتمال محکومیت به ۱۵ سال زندان موافقت کرده است که ۱۰۰ روز زندان بگذراند. ما خوشحالیم که این راه دشوار را پشت سر گذاشتیم. مری مولیگان، یکی از وکلای دیگر او، از اظهار نظر خودداری کرد.

در بیانیه خود، دادستان منطقه منهتن، الوین براگ، تأکید کرد که اقراربه گناهکاری مدیر مالی سازمان ترامپ "مستقیماً سازمان ترامپ را در طیف گسترده ای از فعالیت های جنایی دخیل می کند" و افزود: "ما مشتاقانه منتظر اثبات پرونده خود در دادگاه علیه سازمان ترامپ هستیم."

آقای براگ در مورد مزایای دریافتی آقای وایسلبرگ گفت: "وایسلبرگ، به جای اینک مانند همه شهروندان سهم منصفانه خود را پرداخت کند، از سازمان ترامپ درخواست آپارتمان بدون اجاره، ماشین های گران قیمت، شهریه مدرسه خصوصی برای نوه هایش ومبلمان جدید کرده بود.

این مسائل در حالی مطرح می‌شود که بازرسی عملکرد رئیس ‌جمهور سابق در رابطه با تلاش‌های او برای براندازی انتخابات ۲۰۲۰ و رسیدگی به نگه داشتن اسناد حساس پس از ترک کاخ سفید توسط ترامپ در جریان است. هفته گذشته ماموران اف بی آی خانه او در فلوریدا را تفتیش کردند. این اقدام حیرت آور نمایانگر درجه بالای مشکلات قانونی آقای ترامپ. است

آقای ترامپ همچنان در معرض تحقیقات دادگاه مدنی است که توسط دادستان کل ایالت نیویورک، لتیشیا جیمز انجام می شود. این بازرسی بر این موضوع متمرکز است که آیا آقای ترامپ برای دریافت وام های بزرگ، به دروغ ارزش هتل‌ها، باشگاه های گلف و سایر دارایی های خود را افزایش داده بوده است یا خیر.

هفته گذشته، خانم جیمز پس از ادای سوگند آقای ترامپ با وی در مورد این مسائل مصاحبه کرد. رئیس ‌جمهور سابق در این مصاحبه بیش از ۴۴۰ بار از متمم پنجم قانون اساسی علیه متهم کردن خود استفاده کرد و جواب نداد. خانم جیمز که دفترش روی پرونده جنایی آقای وایسلبرگ نیز کار می کرد، اکنون باید تصمیم بگیرد که آیا علیه رئیس جمهور سابق شکایت بکند یا خیر.

اتهاماتی که آقای وایسلبرگ روز پنجشنبه به آنها اعتراف میکند، ناشی از بازرسی جنایی چندین ساله ای است که توسط دفتر دادستان منطقه منهتن انجام شده. این بازرسی جنایی مانند بازرسی مدنی خانم جیمز، متمرکز بر مدارک ‌ مالی آقای ترامپ و نحوه ارزش گذاری دارایی‌ های او است.

این بازرسی ها که در سال ۲۰۱۸ آغاز شد، با انقطاع و شروع چند باره ادامه پیدا کرد و با مقاومت و مبارزه آقای ترامپ علیه انتشار مدارک مالیاتی و سایر سوابق خود در زمان رئیس جمهوریش متوقف شد و تا کنون دو بار به دادگاه عالی ایالات متحده رسیده است. همزمان با انتظار برای حکم نهایی دادگاه، دادستان ها شروع به بررسی دقیق آقای وایسلبرگ و امتیازاتی که از سازمان ترامپ دریافت کرده بود، از جمله مرسدس بنز های اجاره ای، آپارتمان در منطقه شمال غربی منهتن، و شهریه مدرسه خصوصی برای نوه های وی کردند.

پس از دریافت مدارک مالیاتی ترامپ، آنها به بررسی دقیق آقای وایسلبرگ ادامه دادند و او را به قصد همکاری با دادستانی تحت فشار قرار دادند. وقتی به همکاری مرد نظرشان نرسیدند، آقای وایسلبرگ و سازمان ترامپ را به توطئه مالیاتی متهم کردند و در ژوئیه ۲۰۲۱ اتهاماتشان را اعلام کردند.

پس از این واقعه تحقیقات گسترده تر درباره آقای ترامپ و کارهای تجاری او ادامه یافت و در ماه دسامبر، سایرس ونس، سلف آقای براگ، از دادستان ها خواست تا شروع به ارائه قانونی مدارک درباره آقای ترامپ به هیئت منصفه بزرگ کنند. اما آقای براگ که در اول ژانویه شروع به کار کرد، نسبت به توانایی دادستان ها برای نشان دادن همکاری آقای ترامپ در ارتکاب جنایت های ذکر شده اطمینان نداشت و این تحقیقات را متوقف کرد. در ماه فوریه، دو دادستان که تحقیقات را رهبری کرده بودند، از سمت خود استعفا دادند و آینده آن را نامشخص گذاشتند. آقای براگ گفته است که این بازرسی ادامه دارد، اما در ماه‌های اخیر هیچ نشانه عمومی از جهت‌ گیری آن وجود نداشته است.

منبع:

Allen Weisselberg, a Top Trump Executive, Pleads Guilty in Tax Scheme

https://www.nytimes.com/2022/08/18/nyregion/weisselberg-trump-guilty-ple…

تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد, ۱۴۰۱ ۸:۴۴ ق٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!

انتخابات مهندسی شده، راه یا بی‌راهه؟