پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۷

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۷

دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»
«ث ژ ت» هرگز خود را در پناهگاه مخفی نکرده است و همواره حتی به قیمت تحمل ضربات شدید مواضع شجاعانه‌ای که لازم بوده را اتخاذ کرده است؛ به عنوان...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!
برای رهایی ایران از اقتدارگرایی و تمامیت‌خواهی، با رنج و اندوه خون ریخته‌شدهٔ جوانان در این چند دهه در جان، بر خلاف دور اول، در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنم...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زهره تنکابنی
نویسنده: زهره تنکابنی
جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران

بنیادگرایان کشور ما را بسوی فاجعه سوق میدهند!

آنچه مسلم است غرب به جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد به تکنولوژی هسته ای که امکان تهيه سلاح اتمی را فراهم ميآورد، دست يابد. جمهوری اسلامی هم مصر است که به تکنولوژی هسته ای مجهز شود. تداوم اين روند، خطر رودرروئی بين ايران و غرب را افزايش ميدهد

جمهوری اسلامی از روز دوشنبه فعالیتهای تحقیقات هسته ای را از سر گرفت. بنا به اظهار معاون بین الملل سازمان انرژی اتمی، همه مراکز تحقیقاتی که مدنظر ایران بود، کار خود را آغاز کرده اند. بگفته وی این اقدام صرفا در زمینه تحقیقات بوده و تولید سوخت هسته ای همچنان در تعلیق است.
از سرگیری تحقیقات هسته ای توسط جمهوری اسلامی به معنای آن است که همه فعالیتهای هسته ای ایران، به جز غنی سازی اورانیوم از تعلیق درآمده و احیا شده اند. 
اقدام جدید ایران نگرانی جامعه بین المللی را برانگیخته و با واکنش دولت بوش و اتحادیه اروپا مواجه شده است. پنج کشور عضو دایم شورای امنیـت با ارسال پیامی از جمهوری اسلامی خواسته اند تصمیم به از سرگیری تحقیقات در زمینه سوخت هسته ای را مورد بازنگری قرار دهد. آغاز فعالیت تحقیقات هسته ای، البرادعی را هم به صف مخالفان علنی سیاست های هسته ای جمهوری اسلامی کشانده است. او از تمام شدن کاسه صبرش خبر می دهد و میگوید:” من صبرم رو به پایان است، صبر جامعه بین المللی هم رو به پایان است”.
راه اندازی فعالیت پردازش اورانیوم در اصفهان در چند ماه قبل، موجب شد که مذاکرات ایران با سه کشور اروپا متوقف گردد. طبعا اقدام جدید جمهوری اسلامی با واکنش تندتر جامعه جهانی روبرو خواهد شد. دولت بوش در تدارک ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل است تا در آنجا تصمیات جدی علیه ایران اتخاذ گردد. دولت بوش امیدوار است با اجماعی که در سطح جهان علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته است، بتواند نظر مساعد روسیه و چین را برای تحریم اقتصادی ایران جلب نماید.
جمهوری اسلامی با آگاهی از اقدامات دولت بوش و اتحادیه اروپا، در صدد برآمده است با روسیه پیرامون طرح پیشنهادی این کشور بمذاکره به نشیند و مقامات کشور چین را قانع سازد که به تحریم ایران در شورای امنیت رای منفی دهد. معاون وزیر امور خارجه ایران به همین منظور به چین سفر کرده است. چین طی ماههای گذشته در مورد پروژه هسته ای ایران سکوت اختیار نموده است. 
تجربه نشان داده است که دو کشور روسیه و چین با وجود روابط نزدیک با جمهوری اسلامی، آنجا که پای منافعشان در میان باشد و دولت بوش به آنها امتیازهای کلانی را واگذار نماید، بنفع امریکا و علیه جمهوری اسلامی اتخاذ سیاست خواهند کرد. همچنانکه چین در سال ١٣٧۶ پروژه UCF یعنی کارخانه فرآوری اورانیوم اصفهان را رها کرد و عملا از ادامه قرارداد سرباز زد و علیرغم تلاشهای جمهوری اسلامی، به همکاری مجدد با ایران تن نداد و حاضر شد غرامت ایران را پرداخت نماید. این اقدام موجب شد که دولت کلینتون با استناد به کناره گیری چین از همکاری هسته ای با ایران، تحریمهای اقتصادی چین را لغو و با موافقت کنگره بازار چند صد میلیارد دلاری امریکا را به روی چین باز کند. بازاری که در سال ٢٠٠۴ بیش از ١۴٠ میلیارد مازاد تجاری چین را به ارمغان آورد. 

وضعیت جدید
راه اندازی کارخانه فرآوری اورانیوم اصفهان و آغاز فعالیتهای تحقیقات هسته ای از یکسو و از سوی دیگر موضع گیریهای احمدی نژاد علیه اسرائیل وضعیت جدیدی را در مناسبات جمهوری اسلامی با جهانیان بوجود آورده و موضوع تحریم اقتصادی و اقدامات نظامی را بمیان آورده است.
دولت اسرائیل میکوشد که به جهانیان بقبولاند که با تداوم حیات جمهوری اسلامی، موجودیت اسرائیل در خطر است. وزرای این کشور بطور روزمره از خطر تجهیز جمهوری اسلامی به بمب اتمی سخن میگویند و اروپائیان را بمسامحه در قبال ایران متهم میسازند.
دولت بوش تا کنون خواهان ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت برای اعمال تحریم اقتصادی بود. اما در وضعیت جدید تز حمله پیشگیرانه جای بیشتری را در دولت امریکا باز کرده است و برخی نمایندگان کنگره و سنا بر فشار خود به دولت بوش برای تصمیم گیری قاطع علیه ایران افزوده اند. تندروهای امریکائی مدعی اند که مذاکرات ایران و تروییکای اروپا در پرونده هسته ای، فرصت ساخت سلاح هسته ای را در اختیار ایران قرار میدهد و کار بجائی میرسد که دیگر حمله پیشگیرانه نیز علیه ایران جواب نخواهد داد.
با این وجود جمهوری اسلامی بدون توجه به خطری که کشور ما با آن روبرو است، بر دستیابی به تکنولوژی غنی سازی اورانیوم پای میفشارد، علیه غرب و اسرائیل موضع میگیرد و به خواست جهانیان مبنی بر اعتماد سازی پیرامون پروژه هسته ای وقعی نمیگذارد. گردانندگان حکومت بر این تصورند که مقاومت و ایستادگی در مقابل غرب موجب خواهد شد که غرب سرانجام کوتاه بیآید و به خواست جمهوری اسلامی برای دسترسی به تکنولوژی هسته ای تن دهد. 

سیاست تقابل
دولت احمدی نژاد سیاست تعامل با غرب را کنار گذاشته و به سیاست تقابل و مقاومت روی آورده است. بنظر طراحان سیاست خارجی، دولت خاتمی پس از ١١ سپتامبر و طرح دکترین خاورمیانه بزرگ، مرعوب شد و به خواسته های غرب تن داد. سردار حاجی نجار، جانشین اداره سیاسی ستاد مشترک سپاه پاسداران درهمایش ” فناوری هسته ای؛ چالشها و فرصتها” در نقد دولت خاتمی میگوید: “پس از ١١ سپتامبر، آمریکا دکترین خاورمیانه بزرگ را مطرح کرد. آن روزها تحلیل این بود که ایران به عنوان محور شرارت، پس از افغانستان مورد حمله نظامی قرار خواهد گرفت.
همین باعث شد خیلی ها در ایران از ترس، دستشان را بالا ببرند و مرعوب شوند. ما در این سال ها از دست کسانی که عرضه و شهامت حضور در حاکمیت نظام جمهوری اسلامی را نداشتند بسیار مرارت ها کشیدیم.” و اضافه میکند: “اما رهبری نظام مقتدرانه جلوی اینها ایستاد و یکی از فرماندهان نظامی طی مصاحبه ای اعلام کرد که بلافاصله پس از حمله به ایران تنگه هرمز مسدود خواهد شد. این اقدام به سرعت قیمت نفت را افزایش داد”. او در این سمینار “از آمادگی نظامی و ذخیره سازی در کشور برای مقابله با خطرات احتمالی” خبر داد.
سخنان سردار حاجی نجار و اقدامات دولت بوش و اسرائیل نشان میدهد که هر دو طرف پروسه تدارک را طی و خود را برای رویدادهای آتی آماده میکنند.

افزایش خطر 
آنچه مسلم است غرب به جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد به تکنولوژی هسته ای که امکان تهیه سلاح اتمی را فراهم میآورد، دست یابد. جمهوری اسلامی هم مصر است که به تکنولوژی هسته ای مجهز شود. تداوم این روند، خطر رودرروئی بین ایران و غرب را افزایش میدهد. تصمیم غرب برای تحریم اقتصادی ایران و یا حمله نظامی محدود، برای کشور ما فاجعه عظیمی خواهد آفرید. خطر آنچنان جدی است که حتی برخی مقامات جمهوری اسلامی آن را دریافته اند. هاشمی رفسنجانی دردیداربا فرماندهان سپاه گفت: “ایران در وضعیت بسیار خطرناکی به سر می برد. دشمن دندان تیز کرده تا با سوءاستفاده از شرایط داخلی کشور شرارت دیگری را علیه ایران آغاز کند و ما نمی دانیم که این شرارت از کجا آغاز خواهد شد. فقط می دانیم که آن ها بر این تصمیم شان بسیار جدی هستند که نگذارند جمهوری اسلامی با دانش خود به فن آوری روز دست یابد.”
سخنان هاشمی نشان می دهد که حتی برخی از گردانندگان جمهوری اسلامی دریافته اند که اصرار غرب بر جلوگیری از دستیابی تهران به تکنولوژی غنی سازی اورانیوم بسیار جدی است. اما خامنه ای و جریان راست افراطی همچنان بر پیشبرد پروژه هسته ای اصرار دارد. آنها کشور ما را بسوی فاجعه سوق میدهند.

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر, ۱۳۸۴ ۲:۳۰ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»

بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!