چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹

دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»
«ث ژ ت» هرکز خود را در پناهگاه مخفی نکرده است و همواره حتی به قیمت تحمل ضربات شدید مواضع شجاعانه‌ای که لازم بوده را اتخاذ کرده است؛ به عنوان...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!
برای رهایی ایران از اقتدارگرایی و تمامیت‌خواهی، با رنج و اندوه خون ریخته‌شدهٔ جوانان در این چند دهه در جان، بر خلاف دور اول، در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنم...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زهره تنکابنی
نویسنده: زهره تنکابنی
جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران

زنانی که هنوز در چهاردیواری تنگ زندان اوین بسر می برند

13 تن از زنانی که خبر زندانی شدن شان به نحوی به رسانه ها و سایت های خبری رسیده، امروز در زندان اوین به سر می برند

۱۳ تن از زنانی که خبر زندانی شدن شان به نحوی به رسانه ها و سایت های خبری رسیده، امروز در زندان اوین به سر می برند: عاطفه نبوی، شبنم مددزاده، فریبا پژوه، مهرنوش اعتمادی، آذر منصوری، کبرا زاغه دوست و زهرا جباری، مهدیه گلرو، نفیسه زارع کهن، عذراسادات قاضی میرسعید، منیره ربیعی و همچنین ندا اسکندری و خدیجه قهرمانی (دو دانشجوی دانشگاه شیراز). محبوبه حقیقی و نگار سایه، دو زن دیگری هستند که پس از ماه ها از زندان آزاد شدند.

همچنین در طی روزهای اخیر، هنگامه شهیدی روزنامه نگار که طی حوادث پس از انتخابات ماه ها بازداشت بود اما اکنون در بیرون از زندان بسر می برد، به شش سال و سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده است. و وکیل روشنک سیاسی، مسئول کانون زنان حزب کارگزاران سازندگی از صدور رای برائت برای موکلش از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب خبر داد. همچنین سیما دیدار و همسرش علیرضا فرشی از فعالان مدنی آذربایجان در تبریز از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند

عاطفه نبوی پس از نزدیک به ۵ ماه بازداشت به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد

عاطفه نبوی، فعال دانشجویی که در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری در شامگاه ۲۵ خردادماه بازداشت شده بود، از سوی شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی قمی به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، عاطفه نبوی هفته گذشته در شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب به اتهامات “ارتباط با سازمان مجاهدین” و “شرکت در تظاهرات غیرقانونی ۲۵ خردادماه” مورد محاکمه قرار گرفت. در حکم صادره از سوی دادگاه، وی از اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین، تبرئه شده است. اما به اتهام ” اخلال در نظام عمومی” و ” اجتماع و تبانی علیه نظام از طریق شرکت در تظاهرات غیرقانونی” مورد محکومیت قرار گرفته است.

نسرین ستوده وکیل این فعال دانشجویی در خصوص حکم سنگین صادره علیه موکلش میگوید:” این حکم نمونه یک حکم غیرعادلانه است. اینکه خانم نبوی به دلیل سوابق سیاسی خانوادگی و فامیلی به چنین مجازات سنگینی محکوم بشوند، با هیچ منطق حقوقی سازگار نیست.”

ستوده میگوید:”محور بازجوییها و سوالهای مطرح شده در جلسه دادگاه نیز، بر خلاف همه قواعد حقوقی، سوابق خانوادگی و فامیلی عاطفه نبوی بوده و اصل شخصی بودن جرم و مجازات به هیچ وجه مورد توجه قاضی قرار نگرفته است.”

ستوده اضافه میکند:” من امیدوارم با توجه به ناعادلانه بودن این حکم، در دادگاه تجدیدنظر به استدلالهای حقوقی این پرونده توجه شود و حکم بر برائت خانم نبوی صادر شود. زیرا که هیچ منطقی نمیپذیرد که جامعهای، روشنفکران خودش را به دلیل شرکت در یک راهپیمایی سکوت با شعار” رای من کجاست” به ۴ سال حبس تعزیری محکوم کند.

عاطفه نبوی پس از بازداشت به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و به مدت ۹۵ روز در این بند به سر برد، وی سپس به قرنطینه متادون و بند عمومی انتقال یافت.

صدور حکم سنگین ۴ سال حبس تعزیری برای این زندانی سیاسی در شرایطی صورت میگیرد که دادگاههای ایران در سالهای گذشته تا حد امکان از صدور احکام سنگین حبس تعزیری علیه فعالان زن خودداری کرده بودند.

حکم زندان برای عاطفه نبوی واکنش های بسیاری را برانگیخت. از جمله کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران به قوه قضائیه اعتراض کرد و گفت که مقامات قضایی باید نحوه بازداشت، دادرسی و حکم عاطفه نبوی، زن ۲۸ ساله ای را که بخاطر شرکت در تجمع مسالمت آمیز در اعتراض به نتیجه انتخابات در خرداد ماه به ۴ سال زندان محکوم شده، مجددا بررسی کنند.

همچنین تعدادی از فعالان مدنی کمپینی با نام «من عاطفه ام»، برای آزادی عاطفه نبوی به راه انداخته اند که آدرس سایت این کمپین را در لینک زیر می توانید مشاهده کنید:

http://manatefeham.blogspot.com/

شبنم مددزاده: زندانی که نزدیک به ۱۰ ماه است در زندان بسر می برد

 

شبنم مددزاده، نایب دبیر دفتر تحکیم وحدت در روز اول اسفند ماه سال گذشته، بازداشت شد. او بیش از ۹ ماه است در بازداشت موقت بسر می برد.

شبنم مددزاده، نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت در روز یکم اسفند ماه ۱۳۸۷، توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. وی پس از گذراندن بیش از ۷۰ روز در سلول انفرادی، به بند عمومی ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

با گذشت نزدیک به هشت ماه که از بازداشت موقت شبنم مددزاده سپری شده و به رغم صدور قرار وثیقه، اما دستگاه امنیتی با آزادی وی همچنان مخالفت کرده است. شبنم طی روزهای اخیر همراه با تعداد دیگری از زندانیان دیگر به قرنطینه نسوان زندان اوین موسوم به بند متادون انتقال یافته است.

گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، دانشجوی زندانی شبنم مددزاده از ناراحتی حاد تپش قلب رنج میبرد. علیرغم گذشت بیست روز از ناراحتی قلبی او و شدت یافتن آن از درمان وی به دلایل واهی خودداری میکنند. عدم درمان باعث شده که جان او در معرض خطر جدی قرار دهد.

دانشجوی زندانی شبنم مددزاده از بیست روز پیش دچار تپش قلبی شده است و حال جسمی او بسیار نگرانکننده است.او بسیار جوان است و همچنین خود و خانوادهاش سابقۀ قبلی این نوع بیماری را نداشتهاند. زندانی سیاسی شبنم مددزاده تا به حال چندین بار به خاطر شدت یافتن ناراحتی قلبیش به بهداری زندان اوین مراجعه کرده است ولی به او گفته شده است دستگاه نوار قلب آنها خراب است و نمیتوانند برایش کاری انجام دهند. یکی از پاسداران زن شاغل در بهداری زندان بنام غفاری خطاب به خانم مددزاده می گوید: ما شما را اینجا نیاوردیم که نجات بدهیم ،شماها را اینجا آوردیم که زجر کشتان کنیم.

شبنم مددزاده در نامه خود که از زندان نوشته، گفته است: «آری بارانهای پاییزی شروع به باریدن کرده اند و زمین با گام های بلند به استقبال پاییز و روز اول ماه مهر می رود. مهرماه آغاز می شود و من اکنون بی انتخاب واحد ،بدون حذف و اضافه و حتی بدون ثبت نام وارد دانشگاه دیگر شدم:” بند متادون” که هیچ نسبتی با من و رشته ام ندارد و یا کوچکترین شباهتی به دانشگاه زیبایم. اما دل، ناشکیب قدم زدن بر سنگ فرش کهن دانشگاه و آرام گرفتن در سایه بید کهنسال دانشکده ریاضی است.»

نزدیک به ۴ ماه از زندانی شدن فریبا پژوه می گذرد

 

فریبا پژوه روز اول ماه رمضان یعنی ٣۱ مرداد نزدیک افطار در منزل پدریاش توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد و مدت یک ماه را در سلول انفرادی گذراند.

براساس آخرین گزارش از رادیو بین المللی فرانسه، گروهی از روزنامه نگاران در اروپا وبلاگی را برای درخواست آزادی فریبا پژوه، روز نامه نگار ایرانی، که بیش از صد روز است که در زندان اوین بسر میبرد، بوجود آورده اند. در این وبلاگ طوماری برای امضاء گذاشته شده و از همگان خواسته شده است که با امضاء آن آزادی او را سرعت بخشند.

در زیر برگردان فارسی متن این طور را می خوانید:

“فریبا پژوه روزنامه نگار ایرانی در بیست و دوم اوت ٢٠٠٩ در منزلش در تهران دستگیر شد. او تقریباًٌ از چهار ماه پیش در زندان اوین به سر می برد، بی آنکه اتهامات وی به او تفهیم شده باشند.

خانوادۀ فریبا پژوه که موفق به ملاقات وی در زندان شده اند، می گویند که ضعف جسمانی او شدید شده است.

فریبا پژوه کاری جز انجام وظیفۀ حرفه اش که همان اطلاع رسانی است، نکرده است.

ما، روزنامه نگاران رسانه ها در اروپا گردهم آمده ایم تا آزادی فوری و بدون قید و شرط فریبا پژوه را خواستار شویم.”

مهرنوش اعتمادی در ۲ آذرماه در منزل شخصی خود بازداشت شد


مهرنوش اعتمادی، دوم آذرماه در منزل شخصی خود بازداشت شد. ماموران امنیتی با تفتیش منزل این فعال کمپین یک میلیون امضا، شماری از کتابها، جزوههای آموزشی و کیس کامپیوتر وی را توقیف کردند.

شعبه ۱۱ دادگاه انقلاب اصفهان، پس از تفهیم اتهام مهرنوش اعتمادی در روز سوم آذرماه، قرار بازداشت او را تمدید کرد. به گفته خانواده این فعال حقوق زنان، باوجود ارائه سند جهت وثیقه تعیین شده از سوی دادگاه اصفهان هنوز وی در بند است و مقامات قضایی از پذیرفتن وثیقه خودداری می کنند.

مهرنوش اعتمادی از نخستین اعضای کمپین یک میلیون امضا است. وی همچنین در رابطه با مبارزه با خشونت علیه زنان فعالیت میکند. وی پیش از بازداشت بارها به صورت تلفنی احضار و تهدید شده بود.

آذر منصوری نزدیک به سه ماه است که در زندان بسر می برد

 

آذر منصوری قائممقام دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی در روز ۳۱ شهریور ماه بازداشت شد.

مهندس آذرمنصوری که در شهرستان ورامین زندگی می کند، درحالی که از منزل خواهر خود باز می گشت در خیابان از سوی ماموران متوقف و بازداشت شد. ماموران پس از تفتیش خانه معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت، هارد کامپیوتر و برخی دیگر از وسایل او را ضبط و با خود بردند.

آدر منصوری بعد از گذراندن ۵۰ روز در سلول انفرادی به بند عمومی منتقل شد.

معاون سیاسی جبهه مشارکت اندکی پیش از بازداشت با انتشار نامه ای اعتراف گونه، در اعتراض به فشارهایی که به زندانیان و بازداشت شدگان وارد می شود، مکنونات قلبی خود را برای ثبت در اذهان عمومی منتشر کرده بود تا در صورت بازداشت و مجبور شدن به بیان سخنانی دیگر، از قبل اعتقادات خود را بیان کرده باشد.

بی خبری از وضعیت نفیسه زارع کهن در زندان پس از گذشت نزدیک به یک ماه


نوروز: با گذشت ۲۷ روز از بازداشت نفیسه زارع کهن، روزنامه نگار و عضو سابق شورای سیاستگذاری سازمان ادوار تحکیم وحدت، خانواده وی در بی خبری مطلق از وضعیت او قرار دارند.

به نقل از سایت های خبری، نفیسه زارع کهن که همراه همسرش حجت شریفی در روز ۱۳ آبان دستگیر شده است، تاکنون با خانواده خود تماس تلفنی یا ملاقات نداشته است.

اخبار غیررسمی مبنی بر آنست که این فرزند شهید در زندان تحت فشار قرار دارد.

گفتنی است، همسر دربند وی نیز در تماس های تلفنی، از وضعیت نفیسه زارع کهن ابراز بی اطلاعی کرده است.

پدر نفیسه زارع کهن در جریان جنگ و براثر مجروحیت شیمیایی به شهادت رسیده است.

کبری زاغه دوست و همسرش بیش از ۴ ماه است در زندان بسر می برند

کبری زاغه دوست و همسرش اشکان اسکندری دو تن از بازداشتشدگان مراسم شهدای حوادث پس از انتخابات هستند که در تاریخ ۹ مردادماه در بهشت زهرا بازداشت شده اند.

کبری زاغهدوست و همسرش مصطفی اسکندری، روز ۹ مردادماه در بهشت زهرا و در شرایطی که قصد بازگشت به منزل را داشتند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. این زوج، در طول مدت بازداشت خود تنها چند جلسه کوتاه مورد بازجویی قرار گرفتند و با گذشت حدود ۴ ماه، در شرایط بلاتکلیفی نگهداری میشوند.

زهرا جباری از ۲۷ شهریور ماه در زندان اوین بسر می برد.

زهرا جباری یکی دیگر از زنان بازداشتی است که در زندان اوین بسر می برد. زهرا جباری در راهپیمایی روز قدس بازداشت شد. زمانی که نیروهای امنیتی او را بازداشت می کردند، ناخن یکی از انگشتان پایش شکست. او را از همان روزهای اول به سلول انفرادی بند ۲۰۹ منتقل کردند.

براساس گزارش ها زهرا جباری از ۲۷ شهریورماه تاکنون در زندان بسر می برد.

منیره ربیعی از ۱۵ مهرماه در زندان بسر می برد

کمیته گزارشگران حقوق بشر- منیره ربیعی، مهندس شیمی که در تاریخ ۱۵ مهرماه حسب احضاریهای که از سوی دادگاه انقلاب برای وی احضار شده بود، به دادگاه مراجعه کرده و به دلایلی نامعلوم بازداشت شده بود، با گذشت حدود دوماه از زمان بازداشتش همچنان در زندان به سر میبرد.

وی حدود دو هفته پیش از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی نسوان منتقل شده و هماکنون در این بند به سر میبرد.

خانواده وی در تشریح وضعیت او میگویند: ” منیره در ششمین روز بازداشتش با خانه تماس گرفت و از نگهداریش در بند ۲۰۹ خبر داد. و بعد از ۲۰ روز ما توانستیم با او ملاقات داشته باشیم.”

به گفته مادر این زن ۳۲ ساله، پیگیریهای مکرر او در دادگاه انقلاب و دادستانی تاکنون بینتیجه بوده است و دادستان به آنها اعلام کرده که اصلا به آزادی دخترشان فکر نکنند.

مادر منیره میگوید:” در ملاقاتی که خانوادههای زندانیان سیاسی با دادستان داشتند، من هم برای صحبت در مورد وضعیت فرزندم مراجعه کردم اما همین که نام او را آوردم و از اتهامش گفتم، آقای دولتآبادی اشاره کرد که ساکت باشم و ادامه ندهم. ایشان حتی اجازه نداد، من وضعیت دخترم را توضیح دهم.”

مادر منیره ادامه میدهد:” به دخترم، اتهام ” ارتباط با سازمان مجاهدین خلق”، تفهیم شده است. در حالی که او اصلا فعالیت سیاسی نداشته است. با این وجود، دادگاه انقلاب و دادستان میگویند او با دایی خود که در شهر اشرف است ارتباط تلفنی داشته است.”

مادر منیره ربیعی اضافه میکند:” من به دادستان گفتم. اگر ارتباط داشتن با آنها جرم است. من که خواهر ایشان هستم باید بازداشت شوم. چرا دخترم را دستگیر کردهاید؟ .او فقط به خاطر نسبت فامیلیاش با داییاش حرف زده و هیچ ارتباط ، دیگری ندارد، اما آقای دادستان گفت که ما حق نداریم حتی با آنها ارتباط تلفنی داشته باشیم چون جرم است.”

پرونده منیره ربیعی که پیشتر در شعبه ۲ بازپرسی ویژه امنیت تحت رسیدگی قرار داشته است. هماکنون در شعبه ۳ به ریاست بازپرس بیگی در جریان است.

منیژه محمدی وکیل وی میگوید:” منیره با اخطاری که از شعبه سوم امنیت برایش ارسال شد، به آنجا مراجعه کرد و بازداشت شد. تفهیم اتهام ایشان در رابطه با سازمان مجاهدین بوده است. در حال حاضر هم برای او کیفرخواست صادر شده و در حال حاضر، پرونده زیر نظر دادیار اظهارنظر هست و احتمالا به شعبه دادگاه ارسال خواهد شد.

منیژه محمدی در مورد تبدیل قرار موکلش میگوید:” آقای بیگی بازپرس پرونده گفتهاند، به محض اینکه پرونده به شعبه ارسال شود، به احتمال زیاد تبدیل قرار برای او صورت میگیرد.”

اتهام ” ارتباط با سازمان مجاهدین” هماکنون رایجترین عنوان اتهامی است که در مورد بازداشتشدگان سیاسی به کار برده میشود.

ندا اسکندری و خدیجه قهرمانی، دو دانشجوی دختر دانشگاه شیراز در روز ۲۶ آبان ماه بازداشت شدند

ندا اسکندری و خدیجه قهرمانی دانشجویان دانشگاه شیراز بعد از ظهر سهشنبه ۲۶ آبان بازداشت شدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، ندا اسکندری، دانشجوی رشته علوم سیاسی و خدیجه قهرمانی، دانشجوی رشته کشاورزی دانشگاه شیراز که به کمیته انضباطی برای پیگیری احکام صادره خود مراجعه کرده بودند، توسط ماموران وزات اطلاعات بازداشت شدند.

ندا اسکندری و خدیجه قهرمانی به ترتیب دو ترم محرومیت از تحصیل و محرومیت از امکانات رفاهی توسط کمیته انضباطی دانشگاه شیراز محکوم شده بودند.

همکاری مسئولین دانشگاه شیراز و ماموران وزارت اطلاعات از نکات قابل توجه بازداشت این دانشجویان است. از وضعیت و محل نگهداری این ۲ دانشجوی بازداشت شده اطلاعی در دست نیست.

لازم به یادآوری است در روز ۱۳ آبان و پس از اعتراضهای دانشجویان دانشگاه شیراز موج جدیدی از بازداشت و احضار دانشجویان شیراز آغاز شده است.

مهدیه گلرو و همسرش بازداشت شدند

 

خبرگزاری هرانا ـ واحد دانشجویی- مهدیه گلرو از فعالین دانشجویی و همکاران مجموعه که در روزهای اخیر به یک سال حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شده بود، صبح امروز با هجوم تعداد زیادی از ماموران امنیتی به منزل، به همراه همسرش وحید لعلیپور بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

به گزارش واحد دانشجویی مجموعه فعالان حقوقبشر در ایران، ماموران امنیتی که در حدود ۱۰ نفر بودند ساعت ۷ صبح به منزل مهدیه گلرو و همسرش یورش بده و تا ساعت ۹ صبح آنجا را تفتیش کرده و کامپیوتر شخصی، لپتاپ، عکسهای دیواری غیر سیاسی، کتابها، سیدیها و حتا عکسهای خانوادگی این دو را به همراه دیگر وسائل شخصی با خود بردهاند.

ماموران بعد از دو ساعت تفتیش منزل، گلرو و لعلیپور را دستبند زده و به زندان اوین منتقل کردهاند. وحید لعلیپور هماکنون در قرنطینهی زندان اوین است اما از محل نگهداری مهدیه گلرو خبری در دست نیست.

مهدیه گلرو به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مقالات که باعث سیاهنمایی شده، مصاحبه با رسانههای بیگانه و نشر اکاذیب به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

این بازداشت در حالی صورت میگیرد که قاضی پروندهی وی گفته بود «امیدوارم در جریان روزهای آینده و خیلی سریع حکمات اجرا نشود.»

مهدیه گلرو، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، همچنین در سال گذشته پس از تحصن ۴ روزه در اعتراض به محرومیت از تحصیل، در دانشگاه علامه بازداشت شد به زندان اوین منتقل شده بود.

عذراسادات قاضی میرسعید، از ۳۰ خرداد در بازداشت بسر می برد

کمیته گزارشگران حقوق بشر- عذراسادات قاضی میرسعید که در تاریخ ۳۰ خردادماه در حوالی میدان انقلاب بازداشت شد. و پس از انتقال به بند ۲- الف زندان اوین جهت اعترافات دروغین به شدت تحت فشارهای جسمی و روحی قرار گرفت، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، از اتهامات وارده تبرئه شده و ظرف روزهای آینده از زندانآزاد خواهد شد.

در کیفرخواست اولیه دادگاههای علنی در مورد این زندانی سیاسی آمده بود:” متهمه در سال ۸۳ در بمبگذاری تهران مشارکت داشته و در انتخابات اخیر اقدام به توزیع اعلامیه به نفع گروهک تروریستی منافقین و جمع آوری و ارائه اخبار و اطلاعات به این گروهک کرده است. سوابق سیاسی و حزبی متهمه از جمله اقرار وی به عضویت در سازمان منافقین در سال ۱۳۷۹ و فعالیتهای وسیع متهمه در جهت اهداف سازمان مورد اشاره محرز است. “

با این وجود، خانواده وی، تمامی این موارد را تکذیب کردهاند و گفتهاند که دخترشان برخلاف ادعای مطرح شده هیچگونه سابقه کیفری و یا بازداشت نداشته است.

اتهام او در کیفرخواست، “محاربه و افساد فی الارض از طریق تلاش و فعالیت موثر در راستای پیشبرد اهداف گروهک تروریستی منافقین و همکاری با این سازمان”، عنوان شده بود.

در قسمتی از این کیفرخواست از قول او آمده است:” “در سال ۱۳۷۹ جذب سازمان منافقین شدم و در اولین اقدام جدی در سال ۱۳۸۳ وارد فاز نظامی شدم. در این سال برای بمبگذاری در یک مکان حساس در شهر تهران مشارکت پیدا کردم و سپس فعالیتهای خود را در توزیع اعلامیه و جمعآوری و ارائه اخبار واطلاعات به سازمان منافقین گسترش دادم تا اینکه در صحنه تجمعات و اغتشاشات پس از انتخابات به صورت فعالانهای شرکت کردم. مأموران انتظامی زمانی اقدام به دستگیریام کردند که در حال پرتاب کوکتل مولوتف به یکی از مراکز دولتی در تهران بودم. “

عذرا قاضی میرسعید، این گفتهها را به شدت رد کرده و درگفتگویی با کمیته گزارشگران حقوق بشر، آنها را به دلیل شکنجههای شدید در بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه دانسته بود. وی میگوید:” تنها جرم من این است که در روز ۳۰ خردادماه در محل درگیری و تجمع بودم و به این خاطر بیش از ۶ ماه است که در زندان به سر میبرم.”

بخش : زنان
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر, ۱۳۸۸ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»

بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!