پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷

در دور دوم انتخابات، با رای " نه" به جلیلی شرکت می‌کنیم!
اگر در دور اول "نه" به شرکت در انتخابات، شاکله نظام ونظارت استصوابی را هدف قرار داد و در همه ارکان نظام و در دل و جان مردم تاثیر خود...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده:  گروه خرداد هوادار سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) - داخل کشور
نویسنده:  گروه خرداد هوادار سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) - داخل کشور
حزب دمکراتیک مردم ایران: نه به جلیلی!
در دور دوم انتخابات، دو نامزدی که در برابر هم قرار می‌گیرند، هر چند در وفاداری به نظام جمهوری اسلامی و ولی فقیه مشترک‌اند، اما به لحاظ اهداف، گرایشات، تعلق...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: حزب دمکراتیک مردم ایران
نویسنده: حزب دمکراتیک مردم ایران
چرا به پزشکیان رأی می دهم!
در ارتباط با چرایی عدم استقبال توده‌ها در مشارکت انتخاباتی دلایل متعددی را می‌توان شمرد ولی بدون شک تمامیت‌طلبی، اقتدارگرایی و قشریت دخیل در هستۀ مرکزی قدرت سیاسی نقش مهمی...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: محمود کرد
نویسنده: محمود کرد
باز هم انتخابات، باز هم دفاع از منافع ملی، هم استراتژی هم تاکتیک!
عدم شرکت در این دوره می‌تواند تاکید مجددی باشد بر یک اقدام ثابت شده. اما اگر بپذیریم که چینش و مهندسی این‌چنینی انتخابات با همهٔ اهدافی که به دنبال داشته...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سهراب ایران
نویسنده: سهراب ایران
ترک تحریم می‌کنم، خطر جلیلی جدّی است!
تا نظام جمهوری اسلامی پابرجا است وضع را نمی‌شود از این بهتر کرد اما می‌شود بسا بدتر کرد. براندازی نه فعلا ممکن است نه فعلا مطلوب. آیا انتخاب میان بد...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ياسر ميردامادی
نویسنده: ياسر ميردامادی
اصلاح‌طلب اصول‌گرا، ادامه داره ماجرا
هستهٔ سخت قدرت، بر اساس منافع خود و بر پایهٔ یک خطای محاسباتی رضایت داده است که انتخابات را حداقل نیمه‌رقابتی کند. جامعه زخم‌های عمیقی از سیاست‌های حاکمیت بر روح...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سياوش - ايران
نویسنده: سياوش - ايران
دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»
«ث ژ ت» هرگز خود را در پناهگاه مخفی نکرده است و همواره حتی به قیمت تحمل ضربات شدید مواضع شجاعانه‌ای که لازم بوده را اتخاذ کرده است؛ به عنوان...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
نویسنده: برگردان ف. دوردانی

زنگ ها به صدا در می آیند!

اکنون قریب به سی و پنج سال از تسلط قشریون بر آموزش و پرورش می گذرد .کارنامه این سی و پنج سال سرشارازنشاندن خرافه به جای علم، ارائه تصویری مخدوش از تاریخ ایران به دانش آموزان، سرکوب خلاقیت های هنری کودکان و نوجوانان، جدایی دختران و پسران در مدارس و دانشگاهها و بسیاری فجایع دیگراست که نظام آموزش کشور را در بحرانی عمیق فرو برده است.ما ریشه اصلی این خرابی ها را درسیاست های غلط آموزشی، دخالت حوزه ها و ارگانهای غیر مسئول در امر آموزش دانسته و استقلال مدارس, دانشگاه ها و سیستم آموزشی کشور را خواهانیم

اول مهراز راه میرسد وباردگر زنگ‌های مدارس کشور به صدا درمی آیند ,  طنین  صدای شادمان میلیون ها  کودک مشتاق میهنمان برای آموختن علم و دانش, ترنم زیبای بهاری را بر پیاده روهای پاییزی میهن می پراکند و دگربار اشتیاق به تحصیل و  فراگیری علم و دانش فضای خیابانها , مدارس و خانه ها  را به خود اختصاص میدهد .

امسال نیز در نخستین روز ماه مهر و آغاز سال تحصیلی  جدید دانش‌آموزان و نوباوگان میهن با شور و اشتیاق ،  کیف بدست، دست در دست پدرومادرانشان یا همراه دوستان به مدرسه خواهند رفت تا با شادمانی آغاز سال تحصیلی را جشن بگیرند.

  این روزخجسته را به همه دانش آموزان ، خانواده ها و معلمین متعهد و زحمتکش آموزش و پرورش تبریک میگوییم و سال تحصیلی  موفق و پرازدستآوردهای علمی و آموزشی را برای این عزیزان آرزومندیم.

اول مهر،بازگشایی مدارس وآغازبکارسیسیتم آموزشی کشور از سویی نوید بخش سواد آموزی و شکوفایی کودکان کشور واز سوی دیگر یادآور محرومیت بخش بزرگی از هموطنان از حق تحصیل  و آموزش است.

 امسال همچون سالهای گذشته همزمان با این شورواشتیاق، در آنسوی دیوار مدارس هزاران کودک آرزومند تحصیل با حسرت و با چشمانی گریان، هم چنان در چهارراه ها وکارگاه ها، برای لقمه نانی به اجباراز دنیای کودکی جدا شده و بسیار زود و نابهنگام وارد بازار کار شده و مورد استثمار قرار می گیرند .کودکان کار و کودکان خیابانی بی پناه ترین و آسیب پذیرترین گروه اجتمائی را تشکیل می دهند. 

دریغا که  امسال نیز هزاران کودک و نوجوان میهن ما ازرفتن به مدرسه و استفاده از حق مسلم و اولیه تحصیل  باز می مانند وهمچنان جای هزاران کودک و نوجوان مشتاق تحصیل در مدارس خالی خواهد بود . در ایران ما حق  مدرسه رفتن و تحصیل برای کودکان هم یکسان نبوده وعادلانه نیست .

جدا ازعامل فقرومشکلات اقتصادی ، سیستم آموزشی نادرست وناعادلانه ، مسولین ناکارآمد آموزش وسیاستهای حا کم برسیستم آموزشی از جمله عومل اصلی در ایجاد و تداوم این وضعیت اسفناک هستنند . 

ما با تاکید بر حق استفاده از تحصیل رایگان برای همه کودکان و نوجوانان میهن ، تداوم این سیاستهای تبعیض آمیز را نادرست، ناعادلانه ، غلط و خطرناک دانسته و معتقدیم که علیرغم وعده های انتخاباتی و سخنان آقای روحانی در آغاز سال تحصیلی گذشته همچنان ظلم و بیعدالتی بر سیستم آموزشی کشور سایه انداخته است .

 

اکنون و درشرایطی که بخش عمده مدارس درایران وبه ویژه مدارس مناطق محروم، با مجموعه‌ای از مشکلات و کاستی‌ها نظیر: کمبودمکان مناسب برای آموزش، افزایش بیش از حد شمار دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، دوشیفته ‌بودن اکثرمدارس، کمبود معلم، کمبود سرانه‌ی آموزش و پرورش و… مواجه هستند مسئولین جمهوری اسلامی در سال جدید تحصیلی بدنبال برگزاری طرح زنگ نمازهستند تا بدین منظور ٣٠ دقیقه از زمان آموزش دانش‌آموزان را به نماز اجباری اختصاص  دهند.

هم میهنان گرامی

شورای عالی آموزش و پرورش با تصویب طرحی بغایت ارتجایی و خطرناک که بر مبنای آن مدیریت مدارس به حوزه های علمیه سپرده  خواهد شد، ضربه سنگین دیگری بر پیکربیمار آموزش و پرورش ایران  وارد کرد . این اقدام در راستای تلاش های مکرر سران تاریک اندیش حکومت برای بستن راه اندیشه مستقل و پویا بر نوجوانان و جوانان است. به یاد داریم که آقای خامنه ای چند سال پیش چگونه بر آموزش عالی علوم انسانی تاخت و تقریبا به صراحت خواهان نابودی آن شد. همه این تلاش ها برای آن است که از نظام آموزش عمومی و نیز آموزش عالی ایران، جوانه ای از پرسش گری و کنجکاوی ندمد. پرسش گری و کنجکاوی نسل جوان در باره چرائی پدیده ها و ریشه های مصائب، تیشه بر ریشه بنیان های ستم وتاریک اندیشی مذهبی است.

 مسئولین و مقامات جمهوری اسلامی حساسیتی درقبال معضلات اجتماعی که گریبانگر دانش آموزان  شده است نشان نمیدهند. وزارت آموزش وپرورش به جای اولویت دادن به مشکلات اساسی این وزارتخانه اولویت خود را در برگزاری سوری نمازو تهی کردن محتویات کتابهای درسی از مباحث علوم اجتماعی و جایگزینی آن با علوم حوزوی قرار داده است . این بدعتی شوم است ونامیمون  و ضربه ایست هولناک بر استقلال سیستم آموزشی کشور .

 

مبارزه با چنین اقداماتی ممکن است. ما نوجوانان و والدین آنها را فرا می خوانیم تا به هر طریق به اینگونه تصامیم واقدامات اعتراض کنند. ما از معلمان می خواهیم به چیرگی روحانیون برمدارس تن ندهند و ازهر راه که صلاح می دانند، به آن اعتراض نمایند .

 در حالی سال جدید تحصیلی ۹۳ را آغاز می‌کنیم که بخشی از دانش‌آموزان و کودکان  ایران به دلایل مختلف نظیر عدم فرصت‌های برابرآموزشی، محروم‌بودن ازتحصیل به زبان مادری، تبعیض جنسیتی، مشکلات اقتصادی خانواده‌ها، دریافت اجباری وجه نقد از دانش‌آموزان، بی بها شدن موقعیت های علمی توسط مسئولین جمهوری اسلامی ترک‌ تحصیل کرده و این روند همچنان روبه افزایش است. بر اساس آمارهای موجود در سال گذشته، بیش از یک چهارم کودکان ایرانی ترک تحصیل کرده‌اند و احتمال می‌رود امسال نیز همین تعداد از ثبت‌نام در مدارس خودداری کرده باشند.

اکنون با این همه نابسامانی که گریبان سیستم آموزشی کشور را فرا گرفته مردم واولیا دانش آموزان حق دارند از آقای روحانی بپرسند که آقای رییس جمهور شما پارسال بهمین مناسبت ( بازگشایی مدارس) گفتید: ” دانش آموزان باید بدانند که به طور مساوی از حق آموختن ،‌ احترام و کرامت برخوردار بوده و همه باید به نسبت برابر از امکانات مدرسه و امکانات اجتماعی برخوردار باشند”.

آقای روحانی شما گفتید :  دانش آموزان باید بدانند که حق برخورداری یکسان از عواطف معلم و مدیر را دارند و همه معلمین و مسوولین آموزش و پرورش نیز باید بدانند که نگاه آنان به دانش آموزان باید یکسان باشد و تفاوتی تحت عناوین نژاد، چهره ، قیافه و یا تعلق به گروه سیاسی خاص در محیط آموزش و پرورش نباید وجود داشته باشد.

آقای رییس جمهور شما گفتید : همه دانش آموزان از کلاس اول دبستان تا پایان دوره متوسطه باید اطمینان داشته باشند که از امنیت جسمی و روحی در مدرسه برخوردار خواهند بود، شما تصریح کردید : هیچ معلم و مدیری نباید به خود اجازه دهد به دانش آموزی توهین کرده یا با لحن و کلام درشت با او سخن بگوید؛ اهانت به دانش آموزان،‌ اهانت به کل ملت ایران است، چرا که دانش آموزان، فرزندان این مرز و بوم هستند.

آقای روحانی شما خاطر نشان کردید : دانش آموزان باید به حقوقشان کاملا آگاه باشند و دانش آموزان باید بدانند که اگر حقشان تضییع شد ،‌ حق اعتراض دارند.

آقای ریس جمهور شما  آشنایی با حق اعتراض را بسیار مهم توصیف و تصریح کردید و گفتید: آشنایی با حق اعتراض و برخورداری از آن، آغاز شکوفایی کرامت و عظمت انسان است و آشنایی و برخوداری از آن باید از مدارس آغاز شود که این می‌تواند مدارس را به سمت قانونمداری سوق دهدو ………………

اما دریغا در سالی که گذشت نه تبها چنین نشد بلکه

کودکان شین آباد به خاطر نداشتن حداقل  امکانات امنیتی و آموزشی غریبانه سوختند

هر صدای اعتراضی در مدرسه و دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بشدت سرکوب شد

 درسال گذشته همچنان کودکان مشتاقان زیادی با حسرت وچشمانی گریان از دورستها مدارس را نگریستند و از حق مسلم تحصیل  باز ماندند

اما, اما, اما……………………………………………………………………………………………………

آقای روحانی مردم به شما با امید و اعتماد رای دادند , اکنون هنگام آزمون و پاسخگویی ست

 

 ما همچنان  بر این باوریم که:

– بهرهمند شدن همگانی از حق تحصیل رایگان

– توجه به امور مرتبط با امنیت تحصیل وآموزش و تربیت کودکان و نوجوانان

– توجه اکید به کودکان کار و کودکان خیابان

– استقلال مدارس و نظام آموزشی از حوزه ها و مراکز دینی

– ایجاد فضای سالم و امن برای تحصیل و اندیشیدن در مدارس و محیط های آموزشی از جمله نیازها و خواسته هایی است که همین امروز باید به آن پرداخت .

 ما تنوع و تکثر زبانی و فرهنگی موجود در کشور را فرصتی برای پیشرفت و همگرایی ملی می دانیم و حق آموزش به زبان مادری را برای همه مردم ایران می خواهیم.

 – اکنون قریب به سی و پنج سال از تسلط قشریون بر آموزش و پرورش می گذرد .کارنامه  این سی و پنج سال سرشارازنشاندن خرافه به جای علم، ارائه تصویری مخدوش از تاریخ ایران به دانش آموزان، سرکوب خلاقیت های هنری کودکان و نوجوانان، جدایی دختران و پسران در مدارس و دانشگاهها و بسیاری فجایع دیگراست که نظام آموزش کشور را در بحرانی عمیق فرو برده است.ما ریشه اصلی این خرابی ها را درسیاست های غلط آموزشی، دخالت حوزه ها و ارگانهای غیر مسئول در امر آموزش دانسته و استقلال مدارس, دانشگاه ها و سیستم آموزشی کشور را خواهانیم

– ما خواهان ارتقای کیفی کتابهای درسی, بکار گیری معلمین و استادان مجرب, کارآزموده و امکانات آموشی مناسب برای همه میباشیم 

با آرزوی موفقیت برای دانش آموزان میهن درسال تحصیلی جدید ، امیدواریم که سال آینده شاهد حضور همه کودکان و مشتاقان به تحصیل در مدارس بوده و امیدواریم  که بزودی بیعدالتی و ستم از سیستم آموزشی میهن ما رخت بربندد. 

اعلامیه گروه کار جوانان سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

بیست ونهم شهریور ماه ١٣٩٣ برابر با بیست و یکم سپتامبر ٢٠١۴

تاریخ انتشار : ۳۰ شهریور, ۱۳۹۳ ۹:۵۷ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

در دور دوم انتخابات، با رای ” نه” به جلیلی شرکت می‌کنیم!

حزب دمکراتیک مردم ایران: نه به جلیلی!

چرا به پزشکیان رأی می دهم!

باز هم انتخابات، باز هم دفاع از منافع ملی، هم استراتژی هم تاکتیک!

ترک تحریم می‌کنم، خطر جلیلی جدّی است!

اصلاح‌طلب اصول‌گرا، ادامه داره ماجرا