چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی
جرون
جرون، ای سیلی خورده ی زمان، ای معامله های پشت پرده ی آن زمان، ای تاریخ دیروز و امروز من، از رنگ و شرنگ، تا کیسه های زر ...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد
تحلیل مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران...
در این مقاله، میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال‌های 1400 و 1403 را مقایسه کرده و همچنین به تحلیل اختلاف بین نتایج نظرسنجی‌ها و نتایج واقعی انتخابات...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: م. آذری
نویسنده: م. آذری

سخنرانی دمیتری نویکوف در کنفرانسی در ووهان: “چین توسعه جهانی را به نفع سوسیالیسم تغییر می دهد”

جهان به طور پویا در حال تغییر است. زمین آشکارا از زیر پای هژمون سالخورده می‌لغزد. مراکز جدید قدرت با اطمینان بیشتر و بیشتر منافع مشروع خود را اعلام می‌کنند. مدل چینی مدرن‌سازی - با در نظر گرفتن منافع مشترک- تأثیر فزاینده‌ای بر روند تاریخ جهان خواهد داشت. همانطور که اتحاد جماهیر شوروی در زمان خود منشاء تحولات بود، امروز نیز جمهوری خلق چین مسیر توسعۀ جهانی را به نفع سوسیالیسم تغییر می‌دهد.

اولین قسمت از سفر هیئت حزب کمونیست روسیه به چین، سفر به استان هوبی بود. در اینجا، در پایتخت منطقه، کنفرانس بین‌المللی در مورد تاریخ معاصر حزب کمونیست چین برگزار شد.

یکی از وظایف مهم نشست ووهان، آشنایی احزاب سیاسی خارجی با نحوۀ سازماندهی کار کمیته‌های حزب کمونیست چین در سطوح استانی و محلی بود. هنگام بحث در بارۀ تجربۀ تحولات در جمهوری خلق چین، فعالیت‌های عملی در راستای اجرای ایده‌های شی جین‌پینگ دایر بر ساخت سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی در دورۀ جدید مورد بررسی قرار گرفت.

در این مجمع که به ابتکار شعبۀ بین‌المللی کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست چین سازماندهی شده بود، بیش از ۲۰۰ مهمان از ۲۸ کشور جهان حضور داشتند. در روند این کنفرانس، رهبران همۀ هیئت‌های خارجی فرصت سخنرانی و ارائه موضع احزاب خود را داشتند.

دمیتری نوویکوف، نایب رئیس کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه در این کنفرانس سخنرانی کرد. متن سخنان او:

ــ رفقای محترم!

سفر هیئتی از مسئولان شعبۀ تبلیغ و ترویج حزب کمونیست فدراسیون روسیه به چین آغاز می‌شود. من مطمئنم که این امر به تقویت و تعمیق هر چه بیشتر روابط ما و همچنین، به اعضای فعال حزب کمونیست فدراسیون روسیه در ترویج تجربۀ ساخت سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی در دورۀ جدید کمک خواهد کرد. من فرصت را مغتنم شمرده، مراتب قدردانی و سپاسگزاری حزب کمونیست فدراسیون روسیه را از کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست چین و دفتر روابط بین‌الملل آن به‌خاطر کار بزرگ و چندوجهی در اجرای یادداشت همکاری بین دو طرف اعلام می‌کنم.

به باور کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه، اهمیت مثبت تجربۀ ساخت سوسیالیسم در چین در شرایط تشدید بحران عمومی سرمایه‌داری و رشد تنش در جهان تقویت می‌شود. ما همچنین معتقدیم که دستاوردهای جمهوری خلق چین برای توسعۀ یک راهبرد موفق برای توسعۀ روسیه در قرن ۲۱ اهمیت زیادی دارد.

برای ترویج تجربۀ موفق چین، حزب کمونیست فدراسیون روسیه از رسانه‌های مختلف، روزنامه‌های پراودا و ساوتسکایا روسیا، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. در سال ۲۰۲۲، کانال تلویزیونی حزب ما- «خط سرخ»، همراه با گروه انتشارات بین‌المللی چینی «شانس»، پروژۀ تلویزیونی «چین امروز» را» راه‌اندازی کرد. بینندگان این کانال از تماشای فیلم‌های چینی به زبان روسی بهره می‌برند.

حزب کمونیست فدراسیون روسیه از ابتکارات حزب کمونیست جمهوری خلق چین در تبادل تجربه بین حزبی استقبال می‌کند. در ۱۵ مارس، جلسۀ گفتگو در سطح بالا بین جمهوری خلق چین و احزاب سیاسی جهانی برگزار شد. موضوع اصلی آن، «مسیر نوسازی: مسئولیت احزاب سیاسی» بود. سیریل رامافوزا (آفریقای جنوبی)، نیکلاس مادورو (ونزوئلا)، الکساندر ووچیچ (صربستان)، دانیل اورتگا (نیکاراگوئه)، کیت میچل (گرانادا) و بسیاری دیگر در آن جلسه سخنرانی کردند.

گزارشی اساسی را شی جین‌پینگ، رئیس جمهور و دبیر کل کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست چین ارائه کرد. او تأکید کرد که حزب کمونیست چین کارزار جدیدی را برای ساختن سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی به راه انداخته است. از آنجائیکه وظیفۀ بهبود رفاه مردم نمی‌تواند در «انحصار دایرۀ کوچکی از کشورها» باشد، باید در فرآیند مدرن‌سازی حل شود. در عین حال، نوسازی در چین باعث تحرک و تسریع «کار بزرگ مدرن‌سازی کل بشریت» می‌شود.

رفیق شی جین‌پینگ در سخنرانی خود ابتکار تمدن جهانی را مطرح کرد. او خواستار «احترام به تنوع تمدن‌ها، حفظ ارزش‌های جهانی، … تلاش‌های مشترک برای فعال کردن تبادلات بین‌المللی پایدار و همکاری» شد. من مطمئنم که این ابتکار مهم مستحق حمایت کامل است.

بشریت امروز با چالش‌های خارق العاده‌ای مواجه است. خطر اصلی رویکرد امپریالیسم آمریکاست. این کشور با تداوم آسیب‌شناختی، به دنبال تثبیت سلطۀ خود و ایجاد یک الگوی استعماری جدید برای استثمار جهان است. برای این منظور، ایالات متحده در حال تشکیل اتحادهای نظامی است و از سیاست تحریم، سازماندهی جنگ در اوکراین و دست زدن به اقدامات تحریک‌آمیز در اطراف تایوان پیروی می‌کند.

در این شرایط، ابتکار بزرگ شی جین‌پینگ در مورد تمدن جهانی، در اصل بمعنی فراخوان برای جلوگیری از جنگ جهانی و توسعۀ پایدار و هماهنگ است. این، مفهوم جامعه با سرنوشت مشترک برای نوع بشر را به طور منطقی توسعه می‌دهد و حزب کمونیست ‌چین از این طریق کمک بزرگی به توسعۀ تمدن بشری می‌کند. این سیاست با اهداف بلند مدت و عملکرد سیاسی حزب کمونیست فدراسیون روسیه کاملاً منطبق است.

ایدۀ نوسازی به سبک چینی، به نوآوری نظری مهم بیستمین کنگرۀ حزب کمونیست چین تبدیل گردید. و این، دستاوردهای جمهوری خلق چین که مزایای سوسیالیسم را به وضوح نشان می‌دهد و به تغییر توازن قدرت در مقیاس جهانی کمک می‌کند، تعمیم داد.

جهان به طور پویا در حال تغییر است. زمین آشکارا از زیر پای هژمون سالخورده می‌لغزد. مراکز جدید قدرت با اطمینان بیشتر و بیشتر منافع مشروع خود را اعلام می‌کنند. مدل چینی مدرن‌سازی – با در نظر گرفتن منافع مشترک- تأثیر فزاینده‌ای بر روند تاریخ جهان خواهد داشت. همانطور که اتحاد جماهیر شوروی در زمان خود منشاء تحولات بود، امروز نیز جمهوری خلق چین مسیر توسعۀ جهانی را به نفع سوسیالیسم تغییر می‌دهد.

موفقیت چین برای همۀ کشورها و ملت‌ها مهم است. حزب کمونیست فدراسیون روسیه اطمینان دارد که تجربۀ چین روز به روز جهانی‌تر می‌شود. گنادی زیوگانوف، صدر کمیتۀ مرکزی حزب ما، بارها به این موضوع اشاره کرده است. او در سخنرانی خود در مجمع احزاب مارکسیست جهان که به ابتکار حزب کمونیست چین در اواسط سال گذشته برگزار شد، بار دیگر بر این موضوع تأکید کرد.

ما بر این باوریم که اجرای ابتکارات نوآورانۀ شی جین‌پینگ، دبیر کل کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست چین، بشریت را به دستیابی به اهداف توسعۀ پایدار، عدالت و رفاه مشترک نزدیک‌تر می‌کند.

نقل از: وب‌سایت حزب کمونیست فدراسیون روسیه

https://eb1384.wordpress.com/2023/06/04/

تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد, ۱۴۰۲ ۰:۵۸ ق٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!

انتخابات مهندسی شده، راه یا بی‌راهه؟