سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۶

سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۶

آن‌ها نمی‌توانند همهٔ ما را بکشند و ما نمی‌توانیم همهٔ آن‌ها را بکشیم...
نتانیاهو کاخ سفید را نادیده می‌گیرد، زیرا انجام این کار هیچ هزینه‌ای ندارد. در سال ۱۹۸۲ رونالد ریگان، مناخیم بگین، نخست‌وزیر اسرائیل را پس و کشتار فسطینیان در پی تهاجم...
۱ مرداد, ۱۴۰۳
نویسنده: نیکلاس کریستوف - برگردان: گودرز اقتداری
نویسنده: نیکلاس کریستوف - برگردان: گودرز اقتداری
غم دیگر
شنیدستم غمم را میخوری، این هم غم دیگر، دلت بر ماتمم می‌سوزد، این هم ماتم دیگر
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
پایان تلخ یک ریاست جمهوری
بایدن می‌داند که باید برود، اما این بدان معنا نیست که از این موضوع خوشحال است. ننسی پلوسی کسی بود که با هوش و ذکاوت سیاسی به رئیس‌جمهور گفت که...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
کاش میشد
کاش میشد چهره ها رنگ پریشانی نداشت، برق تیز خنجر و کینه نداشت. مثل دریا بود شفاف و زلال، مثل ابریشم نرم لطیف
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد
نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور
ایجاد، تقویت و توسعه و حفظ نهادهای مدنی و تشکل‌های صنفی و سیاسی باید در کانون برنامه های افراد، شخصیت ها و احزاب و سازمان ها قرار داشته باشد، چه...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴
بر اساس بیانیۀ دادگاه بین‌المللی دادگستری، سیاست‌های شهرک‌سازی و بهره‌برداری اسرائیل از منابع طبیعی در سرزمین‌های فلسطینی نقض قوانین بین‌المللی است. دادگاه، گسترش قوانین اسرائیل به کرانۀ باختری و بیت‌المقدس...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: محسن نجات حسینی
نویسنده: محسن نجات حسینی
سیاست‌گریزی زنان یا سیاستِ گریزِ دولت از زنان
قوانین نابرابر، عدم حمایت‌های لازم و محیط‌های مردسالارانه، زنان را از مشارکت فعال در سیاست بازمی‌دارد. حضور کم‌رنگ زنان در سیاست به معنای نبود صدای نیمی از جمعیت در تصمیم‌گیری‌های...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زری
نویسنده: زری

سه ماه گذشت؛ هیچ اطلاعی از وضعیت محمد داوری در دست نیست

در حالی که مادر محمد داوری تلاش می کند از طریق مجاری قانونی پاسخی درخصوص اتهامات فرزند خود بگیرد اما هیچ کس پاسخ او را نمی دهد.

گزارش ویژه جرس از وضعیت سردبیر زندانی سحام نیوز

محمد داوری فعال صنفی – مدنی، عضو شورای مرکزی و مسئول آموزش و اطلاع رسانی سازمان معلمان ایران و سردبیر سایت سحامنیوز، ارگان حزب اعتماد ملی است. وی یکی از شناخته شده ترین چهره های صنفی در نزد معلمان و فرهنگیان ایران می باشد که در پی حمله نیروهای امنیتی به دفتر شخصی مهدی کروبی و دفتر حزب اعتماد ملی درروز هفدهم شهریورماه با حکم جلب صادره از سوی دادستانی تهران بازداشت شده است.

اما درحالی که نود روز از بازداشت وی می گذرد؛ هیچ اطلاع دقیقی از پرونده او و نیز وضعیت جسمی و روحی اش در دست نیست. داوری پیش از این و در جریان اعتراضات صنفی معلمان در سال ۸۵ نیز دستگیر شده بود.

مادر محمد داوری در این زمینه می گوید: ” پسرم اولین بار نیست بازداشت شده است ولی اینبارخیلی نگران هستم و فقط می خواهم پسرم را آزاد کنند.”

همچنین در پیگیری از وضعیت نامعلوم محمد داوری به ژینوس شریف رازی و مینا جعفری، وکلای وی هیچ اطلاعات دقیقی از جمله شعبه ،شماره پرونده و اتهام این عضو سازمان معلمان داده نشده و عملا امکان وکالت برای وکلای وی وجود ندارد.

در حالی که مادر محمد داوری تلاش می کند از طریق مجاری قانونی پاسخی درخصوص اتهامات فرزند خود بگیرد اما هیچ کس پاسخ او را نمی دهد.

او در این زمینه می گوید: “تا کنون چندین بار برای پیگیری پرونده فرزندم به دادستانی تهران مراجعه کرده ام اما مسئولین دادستانی با اظهار بی اطلاعی از بازداشت محمد داوری گفته اند که شخصی با چنین مشخصاتی را بازداشت نکرده ایم.”

گفتنی است پس از بازداشت محمد داوری، محسنی اژه ای از در صدا و سیمای اتهاماتی را به وی نسبت داد.

دستگاه قضایی در ترازوی “نقد” مردم

از سوی دیگر دادستان تهران، جعفری دولت آبادی با بیان اینکه دستگاه قضایی باید در نزد افکار عمومی از وجههبالایی برخوردار باشد و هر زمان که از وجهه مناسبی برخوردار نبود باید ترسید. تصریح کرد: “عملکرد صحیح ، به موقع ، بدون تبعیض و براساس قانون از راههای ایجاد امنیت قضایی است. ما نمی توانیم بگوییم افکار عمومی برای ما مهم نیست. خواه ناخواه در ترازوی نقد مردم قرار خواهیم گرفت. مطمئن باشید اگر عملکرد ها صحیح باشد ، مردم به ما ایمان خواهند آورد.”

واین در حالی است که مسئولین جدیدقوه قضاییه که با شعار اجرای عدالت فبول مسئولیت کرده اند از بازداشت این فعال مدنی و مطبوعاتی اظهار بی اطلاعی می کنند.

همچنین جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی در نامه ای خطاب به دادستان تهران نسبت به وضعیت همسران و فرزندان دربندشان اعتراض و ابراز نگرانی کرده وبیان داشته اند: “شما در این مدت تلاش کرده اید تصویری مناسب تر نسبت به قبل از قوه قضاییه ارائه دهید. شما بسیاری از عزیزان ما را از سلول های انفرادی نجات داده اید. پس اکنون نیز آنها را از این شرایط غیرانسانی و خطرناک نجات دهید.شما فرزندان و همسران ما را سالم تحویل گرفته اید ما آنها را سالم از شما می خواهیم. شما مسئول سلامت و زندگی آنها هستید. مسئولیت خود را فراموش نکنید.”

عدم پاسخگویی مسئولین قضایی، به دادخواهی یک مادر درد کشیده

مادر محمد داوری که اهل بجنورد است برای پیگیری امور فرزندش به تهران آمده است و در این باره می گوید: ” من تنها آمده ام و در تهران کسی را ندارم که مرا به دادگاه ببرد. نمی دانم با چه کسی و به کجا بروم تا پسرم را آزاد کنم. من از مسئولان می خواهم که اگر آزادش نمی کنند مرا هم پیش او ببرند تا پیش پسرم بمانم …”

این مادر درد کشیده می گوید: “پدر فرزندانم در سالهای بچگی آنها به رحمت خدا رفت و من فرزندان خود را با سختی های بسیار بزرگ کردم. در دین اسلام درباره کرامت مادر و منزلت او بسیار سخن گفته اند اما در این ایام که فرزند من بازداشت شده است من نگران جان فرزندم هستم اما هیچ کس در دستگاه قضایی که باید مرجع تظلم خواهی باشد جواب من را نمی دهد. دادستان محترم تهران نشان داده است که برخلاف دادستان قبلی رویه سالمی را برگزیده است و تلاش خود را برای حل مشکلات زندانیان بکار بسته است. عاجزانه از او می خواهم نسبت به پرونده فرزند من نیز نگاه مثبت خود را بر نگیرد و تلاش کند او نیز مانند دیگر زندانیانی که اخیرا آزاد شده اند، آزاد شود.”

مادر محمد داوری در مورد خصوصیات وفضایل اخلاقی فرزندش می گوید: “اخلاق محمد خیلی عالی است. محمد به اندازه پدرش برای برادرانش زحمت می کشید. شاید هیچ پدری برای بچه هایش از این کارها نکند اما محمد خیلی به خانواده کمک می کرد.

محمد مسجد می رفت. همیشه با وضو بود. قرآن می خواند و نمازش هیچ موقع ترک نمی شد. در بسیج هم فعال بود. همه اهل محل به من می گفتند که آفرین با این که پدر ندارد اما بچههایت را خوب تربیت کرده ای. من بچه سالمی را به جامعه تحویل داده ام اما الان نمی دانم در زندان چه بلایی به سرش آورده اند …

محمد یک خبرنگار است و وظیفه خبرنگار تهیه خبر است. کار بدی که نکرده است. من فقط از خدا می خواهم که همه را نجات دهد.

اوعاشق معلمی است. عاشق فعالیت برای بچه ها. دانش آموزانش خیلی او را دوست داشتند. این قدر معلم خوبی بود که در شهرستان ما عضو شورای شهر شد. هر موقع مشکلی پیش می آمد به او مراجعه می کردند. از دانش آموزانش همیشه دفاع می کرد.

در حالی که کلاس اول راهنمایی بود فرار کرد و به جبهه رفت و یک سال در خط مقدم از کشور دفاع کرد

محمد من جانباز هم هست. هنوز هم ترکش ها در پایش هست.

من از این که بچه ام در زندان هست خیلی ناراحتم، ولی افتخار می کنم که او به وظیفه اش عمل کرده است. من به او افتخار می کنم. بچه سالمی به جامعه تحویل دادم ولی از فعالیت او به خاطر وظیفه اش ناراحت نیستم، بالا خدا … پایین هم خدا”

دعوت دولت مداران به دوراندیشی و پرهیز از خود محوری

مادر محمد داوری با اشاره به دیدارش با آقای کروبی به نقل از وی گفت:”خودم آوردم، خودم هم تا آخرش هستم و از حق او دفاع خواهم کرد. کسی او را مجبور نکرد و من او را آوردم و وظیفه دارم تا آخر از او دفاع کنم. او به دستور من کارها را انجام داده است و مسئولیتی متوجه اش نیست. من پیگیر کار ایشان هستم.”

خانواده های زندانیان سیاسی با صدور بیانیه ای بازداشت فرزندان انقلاب و یاران امام و رزمندگان و جانبازان و ایثارگران و خدمتگزاران نظام اسلامی و کشوراعتراض کرده و اعلام کرده اند: “ما همسران و فرزندان دلاورمان را آزاد می خواهیم. این خواسته بزرگی نیست. ما حداقل ها را می خواهیم و برای داشتن حقوق اولیه خود، هیچ منتی را نمی پذیریم. . در و دیوار سلول های انفرادی اوین چه در بند سپاه، چه اطلاعات یا هر نهاد دیگری که طی این مدت اقامتگاه عزیزان ما بوده ، شاهد شکنجه هایی است که روح و روان آنان را آزرده است و در عین حال شاهد عالی ترین صحنه های عشق بازی آنان با معبود بی شریک و ناظرعلو روح ایشان در مجال تنهایی مطلق و درک حضور خالق بی مثال و پروردگار احد و واحد و صمد و هم سخنی بی مانند با اوست و این شهادت دوگانه در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه می شود.”

همچنین کانون صنفی معلمان با انتشار بیانیه ای نقض گسترده حقوق بشر، بازداشت ها و حبس های غیر قانونی تعداد زیادی از فعالان سیاسی و اجتماعی را محکوم نموده وخواستار آزادی هرچه سریع تر این بازداشت شدگان می باشد.

در بخشی از این بیانیه ضمن دعوت دولت مداران به دور اندیشی و پرهیز از خود محوری آمده است: ” به راه حق و عدالت بازگردید و شکاف عمیق ایجاد شده میان دولت و ملت را پیش از آن که بیش از این دیر شود تا حد ممکن از میان بردارید.”

تاریخ انتشار : ۲۱ آبان, ۱۳۸۸ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

مروری بر آن‌چه تا بیست و سوم تیرماه گذشت

نفس چاق نکرده بود آقای پزشکیان که در دفتر شرکت هواپیمایی توسط نیروهای انتظامی بسته شد. گویا عدم رعایت حجاب کارکنان زن این دفتر دلیل این کنش نیروهای انتظامی بود. مساله مهمی نبود! آقای وزیر کشور دولت گفت. فردا باز خواهد شد دفتر.

مطالعه »
یادداشت

حکم اعدام فعال کارگری، شریفه محمدی نمادی است از سرکوب جنبش صنفی نیرو های کار ایران!

میزان توانایی کارگران برای برگزاری اقدامات مشترک، از جمله اعتصابات و عدم شرکت در امر تولید، مرتبط است با میزان دسترسی آنها به تشکل های صنفی مستقل و امکان ایجاد تشکل های جدید در مراکز کار. ولی در جمهوری اسلامی نه تنها حقوق پایه ای کارگران برای سازمان دهی و داشتن تشکل های مستقل رعایت نمیشود، بلکه فعالان کارگری، از جمله شریفه محمدی، مرتبا سرکوب و محکوم به حبس های طولانی مدت، ضربات شلاق و حتی اعدام میشوند.

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
مطالب ویژه
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

آن‌ها نمی‌توانند همهٔ ما را بکشند و ما نمی‌توانیم همهٔ آن‌ها را بکشیم…

غم دیگر

پایان تلخ یک ریاست جمهوری

کاش میشد

نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور

بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴