دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶

دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶

آن‌ها نمی‌توانند همهٔ ما را بکشند و ما نمی‌توانیم همهٔ آن‌ها را بکشیم...
نتانیاهو کاخ سفید را نادیده می‌گیرد، زیرا انجام این کار هیچ هزینه‌ای ندارد. در سال ۱۹۸۲ رونالد ریگان، مناخیم بگین، نخست‌وزیر اسرائیل را پس و کشتار فسطینیان در پی تهاجم...
۱ مرداد, ۱۴۰۳
نویسنده: نیکلاس کریستوف - برگردان: گودرز اقتداری
نویسنده: نیکلاس کریستوف - برگردان: گودرز اقتداری
غم دیگر
شنیدستم غمم را میخوری، این هم غم دیگر، دلت بر ماتمم می‌سوزد، این هم ماتم دیگر
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
نویسنده: ابوالقاسم لاهوتی
پایان تلخ یک ریاست جمهوری
بایدن می‌داند که باید برود، اما این بدان معنا نیست که از این موضوع خوشحال است. ننسی پلوسی کسی بود که با هوش و ذکاوت سیاسی به رئیس‌جمهور گفت که...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
نویسنده: سیمور هرش - برگردان : گودرز اقتداری
کاش میشد
کاش میشد چهره ها رنگ پریشانی نداشت، برق تیز خنجر و کینه نداشت. مثل دریا بود شفاف و زلال، مثل ابریشم نرم لطیف
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد
نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور
ایجاد، تقویت و توسعه و حفظ نهادهای مدنی و تشکل‌های صنفی و سیاسی باید در کانون برنامه های افراد، شخصیت ها و احزاب و سازمان ها قرار داشته باشد، چه...
۳۱ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
نویسنده: گروە خرداد، هواداران سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ـ داخل کشور
بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴
بر اساس بیانیۀ دادگاه بین‌المللی دادگستری، سیاست‌های شهرک‌سازی و بهره‌برداری اسرائیل از منابع طبیعی در سرزمین‌های فلسطینی نقض قوانین بین‌المللی است. دادگاه، گسترش قوانین اسرائیل به کرانۀ باختری و بیت‌المقدس...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: محسن نجات حسینی
نویسنده: محسن نجات حسینی
سیاست‌گریزی زنان یا سیاستِ گریزِ دولت از زنان
قوانین نابرابر، عدم حمایت‌های لازم و محیط‌های مردسالارانه، زنان را از مشارکت فعال در سیاست بازمی‌دارد. حضور کم‌رنگ زنان در سیاست به معنای نبود صدای نیمی از جمعیت در تصمیم‌گیری‌های...
۳۰ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زری
نویسنده: زری

نوجوانان بی پناه دراسارت سعید طوسی ها و احمد تن تن ها

جمهوری اسلامی با شعار عدالت گستری، مبارزه با فساد و احترام به ارزشهای اخلاقی به حاکمیت رسید، اما کارنامه 39 ساله جمهوری اسلامی نشانگر این واقعیت دردناک است، که افزون بر آفریدن بحران اقتصادی و سرکوب شدید توأم بازندان و شکنجه و اعدام، ارزشهای اخلاقی مورد احترام مردم نیز در حال فروریزی است، درحالی که ارزشهای انسان ستیز، مانند تجاوز و خشونت در حال افزایش است.

جمهوری اسلامی با شعار عدالت گستری، مبارزه با فساد و احترام به ارزشهای اخلاقی به حاکمیت رسید، اما کارنامه ۳۹ ساله جمهوری اسلامی نشانگر این واقعیت دردناک است، که افزون بر آفریدن بحران اقتصادی و سرکوب شدید توأم بازندان و شکنجه و اعدام، ارزشهای اخلاقی مورد احترام مردم نیز در حال فروریزی است، درحالی که ارزشهای انسان ستیز، مانند تجاوز و خشونت در حال افزایش است.
عوامل رژیم که در منابر، مساجد، تکایا و حسینیه ها، از ستمی که بر “طفلان مسلم” روا شده و از مظلومیت علی اصفر وعلی اکبر مویه می کنند وعوامفریبانه توده های ناآگاه مردم را به گریه وامی دارند، در برابر تجاوز و تعرضی که به کودکان و نوجوانان روا می شود، سکوت می کنند. در سال ۹۶ معاون اجتماعی شهرداری تهران، اعلام کرد که ۹۰ درصد کودکان خیابانی، مورد تجاوز قرار می گیرند، اما در برابر این اعتراف فاجعه آمیز، مقامات شهرداری، و دیگر مقامات واکنشی دراین مورد نشان ندادند، و تاکنون نیز هیچ گونه تلاشی برای پایان بخشیدن به معضل کودکان خیابانی انجام نداده اند، و برای هیات حاکمه، اهمیتی ندارد که این کودکان بی سروسامان که باید در مدارس مشفول تحصیل باشند، چرا در خیابانها سرگردان و گرسته مورد تجاوز قرار می گیرند. اما از سوی دیگر، سعید طوسی، معلم قرآن و یکی از محارم بیت رهبری که دررسانه ها، به جرم خود که تجاوز به پسران بوده اعتراف کرده، اما همچنان عزیز رهبر است، و به تدریس قرآن ادامه می دهد، همچنین درسال گذشته نیز بر مبنای شکایت والدین یکی از دانش آموزان که مورد تجاوز یک معلم حزب الهی قرار گرفته بود، معاون امور تربیتی منطقه در یک استدلال وقیحانه، اظهار داشته بود که این عمل بر اساس رضایت طرفین بوده است، درحالی که تاکنون صدها نفر بهمین علت اعدام شده اند. بعنوان نمونه، دو نوجوان ۱۵ساله در مشهد بهمین علت بجوخه عدام سپرده شندند که عکسهای آنان بعنوان نمادی از اعدام نوجوانان در رسانه های مجازی موجود است.
در روز ۲۴ آبان خبر تکاندهنده ای همراه با چندین عکس از یک لات شرور بنام احمد تن تن درشهر شوشتر در دنیای مجازی پخش شد. احمد تن تن از لمپنهای باسابقه شهر شوشتر است، و تاکنون چندین بار زندانی شده، اما به علت نفوذی که درسپاه داشته، از زندان آزادشده، وی و همپالکیهای تبهکارش نوجوانان را مورد تجاوز قرار می داده و در حین ارتکاب عمل شنیع از قربانیان عکس و فیلم می گرفته اند.

نکاتی چند پیرامون تجاور به کودکان و پسران نوجوان
بر اساس گفته یکی از فرماندهان نیروی انتطامی، در سال ۹۶ آمار تجاوز در تهران، دختران ۴۰ درصد و پسران ۶۰ درصد بوده است. درسال ۹۶، دو مرد، درتهران بجرم تجاوز به ده ها پسر بازداشت شده اند، که مصاحبه آنان در دنیای مجازی پخش شد، یکی از این تبهکاران بهنگام تعطیلی مدارس دانش اموزان را در مکانی خلوت با چاقو تهدید و بزور سوار موتورسیکلت می کرده، و دیگری نیز به بهانه های گوناکون دانش آموزان را بخلوت می کشانده و با تهدید مورد تجاور قرار می داده. آموزش و پرورش بجای آموزش و شناساندن آسیبهای اجتماعی و نحوه مقابله با آنان و حفظ و مصون داشتن خود از این آسیبها، به دانش آموزان خرافات، .موهومات و اطاعت از ولایت فقیه را می آموزد.
زندانهای جمهوری اسلامی که قرار بود، جایگاه انسان سازی باشد، تجاوز به نسبت جمعیت، بمراتب از جامعه بیشتر است و جوانان زندانی مورد تجاوز لاتها و لمپنها قرار می گیرند، اغلب وکیل بندها درازای دریافت پول جوانان را به سردسته لاتها می فروشند، در اصطلاح زندان به این جوانان قربانی و بیگناه عروس می گویند. انسان فروشی و واسطه گری نیروی انتطامی، نشانگر سقوط اخلاقی این به اصطلاح حافظان ناموس مردم است. 
افزون بر باندهای فحشای دختران، باندهای فحشای پسران نیز وجود دارد، که طعمه های خود را از میان کودکان و نوجوانان خیابانی یا بی سرپرست یا معتاد انتخاب، و از آنها بهره کشی می کنند.
یکی از دردناکترین سرنوشتهای این قربانیان، کودکی بوده، که از راه وزن کشی ارتزاق می کرده این کودک، آنقدر مورد تجاوز قرار گرفته بود که دربیمارستان بستری شده بود، دراینحا نباید سهم برخی از مردم بیرحم را در ایجاد این همه بیداد نادیده گرفت، که چراباید یک کودک بیدفاع وفقیر رابیرحمانه مورد تجاوز قرارگیرد، بقول یکی از نویسندکان، بدترین درد، بیرحمی انسانها نسبت بیکدیگر است.
در ادامه ۳ تیپ، از این تبهکاران را از نطر خاستگاه و پایگاه احتماعی و نقش آنان بطور مختصر مورد بررسی قرار می دهیم.
سعید طوسی، ازمحارم ولایت فقیه وارایشگر ویژه ایشان ومدرس قران است، ایشان که دارای همسر وفرزند است به شاگردان خود که قرآن می اموخته تعرض کرده، جرم ایشان از نظرقوانین اسلام مرگ است، اما بعلت ریاکاری رهبران وتبعیض دراجرای قوانین، ایشان، هیچکونه کیفری را متحمل نشده است، وهمچنان محبوب رهبر است.
احمد تن تن، یکی ازدهها هزار لاتی است، که در جمهوری اسلامی پرورش یافته اند، این لمپنها بانواع بزهکاریها وتبه کاریها دست می زنند و اغلب با ملایان پیوند دارند، که این پیوند دیرینه است، این لاتها اغلب ازطریق قاچاق وفروش وتولید موادمخدر وباجگیری ارتزاق می کنند در، مقابل مردم عادی زور گو وجسورند ودربرابر صاحبان قدرت وثروت مطیع اند، یکی از انواع اعمال پلید برخی از اینان، تجاور به پسر ان نوجوان است، هزاران مانند، احمد تن تن درایران همچنان به تجاور وزور گویی مشغول اند.
محمد بیچه که ۱۹ نوجوان را پس از تجاوز بقتل رسانده بود، خود قربانی تجاوز بود، محمد بیجه دریک خانواده ۱۲ نفری فقیر پرورش یافته بود ودرکودکی مادرش رااز دست داده واز ۱۱سالگی مورد تجاوز قرارگرفته بود، فقر وکتکهای هرروزه پدر وکار توانفرسا درکوره های آجرپزی، از او یک فرد مفلوک وسرخورده ساخته بود، محمد بیجه انتقام این همه فلاکت وحقارت را از نوجوانان فقیر ومحروم اسلامشهر گرفت و۱۹ نوجوان را بکام مرک کشاند . اغلب این قربانیان یا دچار افسردگی می شوند یا به اعتیاد روی می آورند ویا مانند محمد بیجه می خواهند انتفام حقارتها، محرومیتها وفقر خودرا ازجامعه بازستانند، وانتقام را ازکسانی می گیرند که خودقربانی بیعدالتی اند، متاسفانه ا ین چرخه بیداد، همچنان ادامه دارد و سعید طوسی ها و احمد تن تن ها ومحمد بیجه ها، دردامان بیعدالتیها وتبعیضها، پرورش می یابند و قربانی می آفرینند.

تاریخ انتشار : ۲۹ آبان, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

مروری بر آن‌چه تا بیست و سوم تیرماه گذشت

نفس چاق نکرده بود آقای پزشکیان که در دفتر شرکت هواپیمایی توسط نیروهای انتظامی بسته شد. گویا عدم رعایت حجاب کارکنان زن این دفتر دلیل این کنش نیروهای انتظامی بود. مساله مهمی نبود! آقای وزیر کشور دولت گفت. فردا باز خواهد شد دفتر.

مطالعه »
یادداشت

حکم اعدام فعال کارگری، شریفه محمدی نمادی است از سرکوب جنبش صنفی نیرو های کار ایران!

میزان توانایی کارگران برای برگزاری اقدامات مشترک، از جمله اعتصابات و عدم شرکت در امر تولید، مرتبط است با میزان دسترسی آنها به تشکل های صنفی مستقل و امکان ایجاد تشکل های جدید در مراکز کار. ولی در جمهوری اسلامی نه تنها حقوق پایه ای کارگران برای سازمان دهی و داشتن تشکل های مستقل رعایت نمیشود، بلکه فعالان کارگری، از جمله شریفه محمدی، مرتبا سرکوب و محکوم به حبس های طولانی مدت، ضربات شلاق و حتی اعدام میشوند.

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

حکم اعدام شریفهٔ محمدی را لغو کنید! شریفهٔ محمدی را آزاد کنید!

ما بر این باوریم که با مبارزهٔ هم‌سوی همهٔ نیروهای مترقّی باورمند به آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی در زمینهٔ حکم منفور اعدام نیز می‌توان ارادهٔ حقوق بشری قاطبهٔ مردم را به این نظام جنایت‌کار تحمیل کرد. ما هم‌صدا با همهٔ این مبارزان لغو حکم اعدام شریفهٔ محمدی را خواهانیم و هم‌نوا با همهٔ نیروهای مترقّی ایران اعلام می‌کنیم جای مبارزان راه بهروزی مردم زندان نیست.

مطالعه »
مطالب ویژه
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

آن‌ها نمی‌توانند همهٔ ما را بکشند و ما نمی‌توانیم همهٔ آن‌ها را بکشیم…

غم دیگر

پایان تلخ یک ریاست جمهوری

کاش میشد

نهادهای مدنی و نقش آنها در تحولات آینده کشور

بیانیه دادگاه بین المللی دادگستری- ۱۹ جولای ۲۰۲۴