پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹

در دور دوم انتخابات، با رای " نه" به جلیلی شرکت می‌کنیم!
اگر در دور اول "نه" به شرکت در انتخابات، شاکله نظام ونظارت استصوابی را هدف قرار داد و در همه ارکان نظام و در دل و جان مردم تاثیر خود...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده:  گروه خرداد هوادار سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) - داخل کشور
نویسنده:  گروه خرداد هوادار سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) - داخل کشور
حزب دمکراتیک مردم ایران: نه به جلیلی!
در دور دوم انتخابات، دو نامزدی که در برابر هم قرار می‌گیرند، هر چند در وفاداری به نظام جمهوری اسلامی و ولی فقیه مشترک‌اند، اما به لحاظ اهداف، گرایشات، تعلق...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: حزب دمکراتیک مردم ایران
نویسنده: حزب دمکراتیک مردم ایران
چرا به پزشکیان رأی می دهم!
در ارتباط با چرایی عدم استقبال توده‌ها در مشارکت انتخاباتی دلایل متعددی را می‌توان شمرد ولی بدون شک تمامیت‌طلبی، اقتدارگرایی و قشریت دخیل در هستۀ مرکزی قدرت سیاسی نقش مهمی...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: محمود کرد
نویسنده: محمود کرد
باز هم انتخابات، باز هم دفاع از منافع ملی، هم استراتژی هم تاکتیک!
عدم شرکت در این دوره می‌تواند تاکید مجددی باشد بر یک اقدام ثابت شده. اما اگر بپذیریم که چینش و مهندسی این‌چنینی انتخابات با همهٔ اهدافی که به دنبال داشته...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سهراب ایران
نویسنده: سهراب ایران
ترک تحریم می‌کنم، خطر جلیلی جدّی است!
تا نظام جمهوری اسلامی پابرجا است وضع را نمی‌شود از این بهتر کرد اما می‌شود بسا بدتر کرد. براندازی نه فعلا ممکن است نه فعلا مطلوب. آیا انتخاب میان بد...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ياسر ميردامادی
نویسنده: ياسر ميردامادی
اصلاح‌طلب اصول‌گرا، ادامه داره ماجرا
هستهٔ سخت قدرت، بر اساس منافع خود و بر پایهٔ یک خطای محاسباتی رضایت داده است که انتخابات را حداقل نیمه‌رقابتی کند. جامعه زخم‌های عمیقی از سیاست‌های حاکمیت بر روح...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سياوش - ايران
نویسنده: سياوش - ايران
دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»
«ث ژ ت» هرگز خود را در پناهگاه مخفی نکرده است و همواره حتی به قیمت تحمل ضربات شدید مواضع شجاعانه‌ای که لازم بوده را اتخاذ کرده است؛ به عنوان...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
نویسنده: برگردان ف. دوردانی

کنفرانس مطبوعاتى اعضاى شوراى مرکزى انجمن اسلامى دانشجویان پلى تکنیک

در ابتدا وضعيت عابد توانچه و ياشار قاجار را از طريق نهادهاى داخل حكومت پيگيرى خواهيم كرد كه در صورت به نتيجه نرسيدن، از سازمان‌‏هاى جهانى حقوق بشرى كمك خواهيم خواست.

خبرنامه دانشجویان امیرکبیر: میز گرد خبرى اعضاى شوراى مرکزى انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک تهران صبح امروز به دنبال مخالفت حراست این دانشگاه با حضور خبرنگاران و عکاسان براى انعکاس اخبار این میزگرد در مقابل درب ورودى این دانشگاه برگزار شد.

در این میزگرد متین مشکین دبیر هیات نظارت بر انتخابات انجمن اسلامى دانشجویان با اشاره به این مطلب که کاندیداهاى انتخابات انجمن اسلامى باید عضو انجمن اسلامى و ملتزم به اساسنامه این تشکل باشند گفت: امسال در آستانه برگزارى انتخابات انجمن اسلامى سنگ اندازی‌هایى با هدایت خارج از دانشگاه آغاز شد و در داخل دانشگاه نماینده مقام رهبرى در دانشگاه و نماینده وزیر علوم اجراى این پروژه را دنبال کردند و درخواست تعویق انتخابات را مطرح کردند که انجمن اسلامى نیز این درخواست را با هدف همکارى و تعامل با دانشگاه پذیرفت اما این سنگ‌اندازیها منجر به اعتراض و تحصن دانشجویان شد که نهایتا” دانشگاه بر اثر فشار دانشجویان ناظرى را معرفى کرد.

وى با اشاره به درخواست هیات نظارت بر انتخابات انجمن اسلامى مبنى بر مورد تایید بودن کاندیداهاى این انتخابات از سوى این هیات اظهار داشت: این درخواست بر خلاف آیین نامه هیات نظارت بر تشکل‌هاى دانشجویى است. در نهایت هیات نظارت بر خلاف هماهنگی‌هاى انجام شده با انجمن اسلامى دانشجویان انتخابات این تشکل دانشجویى را پس از برگزارى آن را غیرقانونى اعلام کرد.

وى تصریح کرد: دانشگاه، نماینده وزیر علوم و نماینده مقام رهبرى با هدف برخورد با فعالیت‌هاى انجمن اسلامى و تلاش براى صدور مجوز براى فعالیت تحت عنوان انجمن اسلامى توسط اعضاى بسیج دانشجویى در این روز وارد فعالیت شد.

مشکین تایید کرد: انجمن اسلامى دانشگاه امیرکبیر ستون دفتر تحکیم وحدت است و برخورد با فعالیت‌هاى دفتر تحکیم وحدت ابتدا از انجمن اسلامى این دانشگاه آغاز می‌شود. نباید فراموش کرد که انجمن اسلامى برآمده از آراى دانشجویان است که سه هزار دانشجوى پلى تکنیکى در انتخابات آن شرکت کرده اند براین اساس یک اقلیت کوچک هرگز نمی‌تواند در داخل دانشگاه هدایت برنامه‌هاى این تشکل را به دست گیرد.

مشکین تصریح کرد: سکوت دانشگاه به معناى رکود و انفعال آن نیست و تلاش نهادهاى خارج دانشگاه براى به انحراف کشیدن فعالیت‌هاى دانشجویى به سکوت دانشجویان و دانشگاه پایان خواهد داد.

وى حضور نهاد رهبرى دانشگاه را مغایر با اصل استقلال دانشگاه دانست و افزود: از دولت محترم می‌خواهیم که از مهرورزى در دانشگاه صرف نظر کند.

علیرضا قراگوزلو عضو شوراى مرکزى انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نیز در این میزگرد در تشریح وقایع اخیر دانشگاه امیرکبیر گفت: علت اصلى این اعتراض‌ها عملکرد هیات نظارت بر تشکل ها و برخورد آن با برگزارى انتخابات انجمن اسلامى بود. اعتراض دانشجویان به این روند در سطحى بود که حضور و سخنرانى رئیس دانشگاه نیز آنها را متقاعد نکرد و پس از آن شاهد تهمت‌هاى نارواى نماینده مقام رهبرى دانشگاه به این تشکل و فعالان آن بودیم. از سوى دیگر پاسخ‌هاى متین و مستدل نماینده انجمن اسلامى دانشجویان به ادعاهاى اعضاى بسیج دانشجویى حجت را بر همگان تمام کرد و آنچه در طول این روزها رخ داد نشانگر درخواست‌ها و مطالبات واقعى دانشجویان دانشگاه امیرکبیر بود. وى افزود: هیچ کس نخواهد توانست این تشکل برخواسته از مطالبات دانشجویان را تعطیل کند.

على صابرى دیگر عضو شوراى مرکزى این تشکل نیز در این میزگرد در واکنش به ادعاى برخى خبرگزاری‌ها و رسانه‌هاى داخلى مبنى بر محوریت اختلافات طیف علامه و طیف شیراز در وقایع اخیر این دانشگاه گفت: اساسا” طیف شیراز دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه پلى تکنیک و انجمن اسلامى دانشجویان این دانشگاه وجود خارجى ندارد. با این وجود گروهى تحت عنوان طیف شیراز لیستى ۹ نفره براى شرکت در انتخابات انجمن اسلامى ارائه کردند که عمده اعضاى آن عضو تشکل‌ بسیج دانشجویى بودند. این اقدام حتى مورد تایید احمد علمشاهى دبیر تشکیلات طیف شیراز دفتر تحکیم وحدت نیز نبوده است.

وى با رد ادعاى فعالیت طیفهاى مارکسیست در انجمن اسلامى دانشجویان گفت: کسانى که این ادعا را دارند می‌توانند با تشکیل دادگاهى ادعاى خود را اثبات کنند و ما به عنوان اعضاى انجمن اسلامى دانشجویان سوگند یاد می‌کنیم که همچنین مساله‌اى در درون انجمن اسلامى وجود ندارد. صابرى با یادآورى حوادث اخیر و برخوردهاى صورت گرفته با دانشجویان شعار مهرورزى دولت را ادعایى بى اساس خواند.

على عزیزى دیگر عضو شوراى مرکزى این تشکل نیز با اشاره به بازداشت یاشار قاجار و عابد توانچه دبیر انجمن اسلامى دانشجویان و عضو شوراى مرکزى گفت: دستگیرى دانشجویان در مقابل درب دانشگاه بدون ثبت، نام آنان در لیست زندانیان کشور ربودن تلقى می‌شود و تا ۲۴ ساعت این افراد باید به دادگاه صالحه تحویل می‌شوند. این دو دانشجو هنوز تفهیم اتهام نشده‌اند ضمن اینکه از ملاقات آنان با وکیلشان جلوگیرى شده است که این اقدام نقض آشکار قوانین کیفرى است.

وى با اشاره به تکذیب وجود دانشجویان بازداشتى از سوى وزیر علوم تحقیقات و فناورى آن را خلاف واقع خواند و افزود: اگر در داخل کشور از پیگیرى این مساله نتیجه نگیریم آن را از طریق نهاد هاى بین‌المللى دنبال خواهیم کرد و تهیه هرگونه برنامه‌هاى تبلیغاتى از این بازداشت کنندگان را به مثابه گذشته، دادن آدرس غلط به دانشجویان و افکار عمومى در مورد فعالیت‌هاى بحق دانشجویان می‌دانیم.

عزیزى با اشاره به تغییر ریاست دانشگاه پلى تکنیک اظهار داشت: از زمان تغییر رئیس دانشگاه خواسته‌ها و مطالبات دانشجویان بى پاسخ مانده است.

مهدى سعیدی‌پور عضو دیگر شوراى مرکزى انجمن اسلامى دانشجویان نیز در این میزگرد با اشاره به اظهارات آقاى میراحمدى – نماینده مقام رهبرى در دانشگاه – گفت: بر اساس اظهارات ایشان حوادث اخیر و اعتراضات صورت گرفته از خارج از دانشگاه و در ارتباط با حوادث بم و کرمان بوده است.

وى همچنین آمادگى تشکل متبوع خود را براى مناظره و پاسخ به ادعاهاى مطرح شده در مورد این تشکل اعلام و عنوان کرد: اتهام خط دهى فعالیت‌هاى انجمن اسلامى دانشجویان از بیرون دانشگاه و حتى خارج از کشور ادعاى کذبى بیش نمى باشد. تمامى اعضاى انجمن اسلامى دانشجویان چه آن هنگام که به نهادهاى امنیتى احضار شده اند و چه آن هنگام که در گفتگو با مخالفان انجمن اسلامى دانشجویان ادله اى براى این مورد خواستند

احسان منصورى دیگر عضو شوراى مرکزى این تشکل نیز با حضور در این میزگرد رویکرد اصلى این تشکل را پیگیرى خط مشى اصلى دفتر تحکیم وحدت یعنى دورى از قدرت و استقلال دانشگاه عنوان کرد و افزود نهادینه کردنتساهل و تسامح، نقد و گفتگو، قانون گرایى، دفاع از حق برگزارى تجمع هاى آزاد، حق دگراندیشى به عنوان اصول و مبانى فکرى این تشکل همچنان با جدیت و دنبال خواهد شد. در عین حال این تشکل خط انتقادى خود را در عرصه سیاسى کشور بدون انگیزه مشارکت دنبال خواهد کرد و در جریان این روند ارتباط با جنبش هاى کارگرى، زنان و ….. را دنبال خواهد کرد.

سمیه میرآشه عضو شوراى مرکزى انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نیز در این میزگرد با بازخوانى آرمانهاى اولیه انقلاب مبتنى بر آزادى و استقلال و جمهوریت پیگیرى این اهداف را جزو برنامه‌هاى انجمن اسلامى دانشجویان عنوان کرد.

وى در ادامه به برگزارى فستیوال فرهنگى _ سیاسى انجمن اسلامى دانشجویان با توجه به روال گذشته اشاره کرد و افزود: جزئیات برنامه‌هاى این فستیوال متعاقبا” اعلام خواهدشد.

عباس حیکم زاده عضو شوراى مرکزى انجمن اسلامى دانشچویان پلى تکنیک هم با اشاره به خط آشکار برخورد با دانشجویان و فعالان سیاسى گفت: آغاز این حرکت با دستگیرى رامین جهانبگلو رخ داد که پس از آن با بازداشت دانشجویان و دیگر فعالان فکرى – سیاسى دنبال شد.

وى همچنین برخورد با تجمع زنان را که در روز گذشته انجام شد محکوم کرد و آنرا مخالف قوانین موضوعه کشور دانست.

وى در انتها بازداشت یاشار قاجار و عابد توانچه را برخورد به فعالیت‌هاى مدنى این دانشجویان خواند و افزود: اتهام ارتباط با بیگانه و خط دهى از خارج از دانشگاه به فعالین دانشجویى محکوم است و سوابق انجمن اسلامى و فعالیت‌هاى مستقل دانشجویى مردود بودن اینچنین اتهامى را اثبات می‌کند. انجمن اسلامى این برخوردها و بازداشتها را در داخل کشور از طریق قوه قضائیه و سایر نهاد هاى مربوطه دنبال و در صورت عدم توفیق از طریق نهادهاى بین المللى دنبال خواهد کرد.

گزارش ایلنا از مصاحبه مطبوعاتى انجمن اسلامى دانشجویان پلى تکنیک:

نشست مطبوعاتى انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که قرار بود ساعت ٣٠/١٠ در خصوص مسائل مربوط به انتخابات انجمن اسلامی, معرفى اعضاى شوراى مرکزى منتخب و اعتراض به بازداشت حامد توانچه و یاشار قاجار دراین دانشگاه برگزار شود، به دلیل ممانعت انتظامات دانشگاه از ورود خبرنگاران به داخل دانشگاه،‌‏پشت میله‌‏هاى دانشگاه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار “ایلنا”، دبیر هیات نظارت انجمن اسلامى دانشگاه امیرکبیر در این نشست مطبوعاتى گفت: سکوت در دانشگاه به معناى عدم وجود صداى اعتراض در آن نیست و اگر کسانى از بیرون دانشگاه بخواهند فعالیت انجمن اسلامى را که برآمده از آراء دانشجویان است، در اختیار خود قرار دهند، دانشگاه ساکت نخواهد نشست.

متین مشکین افزود: هیات نظارت بر انتخابات انجمن طبق اساسنامه این تشکل براى نظارت بر برگزارى انتخابات تشکیل شد و ما از اعضایى که شش ماه سابقه عضویت در انجمن را داشتند، براى ثبت نام دعوت کردیم و پس از ثبت نام، به بررسى صلاحیت‌‏ها پرداختیم.
وى افزود: اعضایى می‌‏توانستند در این انتخابات کاندیدا شوند که علاوه بر شش ماه سابقه فعالیت، به اساسنامه انجمن اسلامى نیز ملتزم باشند.
مشکین مدعى شد: از ابتداى برگزارى انتخابات از جانب نهادهاى خارج از دانشگاه و برخى نهادهاى داخل دانشگاه سنگ‌‏اندازی‌‏هایى صورت گرفت و نماینده وزیر علوم و مسوول نهاد رهبرى در هیات نظارت پروژه‌‏اى را اجرا کردند که طى آن قرار بود فعالیت‌‏هاى انجمن اسلامى محدود و در نهایت این تشکل منحل شود که موفق نشدند.
دبیر هیات نظارت انجمن اسلامى دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه انجمن اسلامى دانشگاه در جهت تعامل با هیات نظارت درخواست آنها را مبنى بر تعویق زمان برگزارى انتخابات اجرا و یک هفته آن را به تعویق انداخت، گفت: به دلیل دخالت‌‏هاى نماینده وزیر علوم و نماینده نهاد رهبرى در هیات نظارت و مخالفت آنها با برگزارى انتخابات آزاد، تجمعات اعتراض‌‏آمیزى توسط دانشجویان برگزار شد که زیر فشار دانشجویان دانشگاه ناظرى براى برگزارى انتخابات معرفى کرد.
مشکین ادامه داد: پس از معرفى ناظر، هیات نظارت اعلام کرد بررسى صلاحیت کاندیداى انتخابات با ماست در حالى که این کار خلاف آیین‌‏نامه هیات نظارت است. طبق این آیین‌‏نامه آنها می‌‏توانند بر انتخابات نظارت داشته باشند اما حق دخالت در امور اجرایى را ندارند.
وى اظهار داشت: هیات نظارت براى بررسى تخلفات باید از اعضاى هیات منصفه دعوت کند و هیات نظارت حق اظهار نظر در مورد درستى یا نادرستى انتخابات را ندارد و این مساله به عهده هیات منصفه است.
مشکین با بیان اینکه نهاد نمایندگى رهبرى در دانشگاه امیرکبیر با حمایت تعدادى از اعضاى بسیج درخواست تاسیس انجمن موازى را داده‌‏اند، خاطرنشان کرد: طبق آیین‌‏نامه تشکل‌‏ها کسى حق ندارد در صورت حضور یک تشکل درخواست تاسیس یک تشکل موازى را با همان نام بدهد که رییس دانشگاه و نماینده نهاد رهبرى بر این اساس اعلام کردند که ما چنین مجوزى را نداده‌‏ایم.
وى با تصریح بر اینکه انجمن اسلامى امیرکبیر ستون دفتر تحکیم وحدت است، گفت: آنها می‌‏دانند که تمام فعالیت‌‏هاى تحکیم وحدت از امیرکبیر شروع و به جاهاى دیگر تسرى می‌‏یابد لذا اولین جایى که باید تضعیف یا منحل شود، همین دانشگاه است و به همین دلیل این فشارها را به انجمن وارد می‌‏کنند.
دبیر هیات نظارت انجمن اسلامى دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: انجمن اسلامى امیرکبیر برآمده از آراء دانشجویان است و حدود سه هزار نفر در آن شرکت و به کاندیداهاى مورد نظر خود راى داده‌‏اند، ما وظیفه خود می‌‏دانیم که از حق آنها دفاع کنیم و اجازه نخواهیم داد یک گروه کوچک مطابق با افکار و ایده‌‏هاى محدود خود بخواهد انجمن را رهبرى کند.
مشکین با بیان اینکه برخى سعى می‌‏کنند دعواى بین انجمن اسلامى با بسیج دانشجویى و نهاد رهبرى را به دعواى بین دو طیف علامه و شیراز بکشانند، در حالى که چیزى به اسم طیف شیراز در این دانشگاه وجود ندارد.
وى با بیان اینکه با دخالت نهادهاى خارج از دانشگاه در امور تشکل‌‏هاى مستقل دانشجویى مخالفیم، گفت: حضور این نهادها مغایر اصل استقلال دانشگاه است و ما از احمدی‌‏نژاد می‌‏خواهیم که مهروزی‌‏اش را از دانشگاه ما بردارد؛ مهرورزى که سرانجام آن بازداشت دانشجویان و تحت فشار قرار دادن آنهاست.
همچنین عضو منتخب انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: برخى سعى دارند با موازی‌‏سازى، انجمن‌‏هاى اسلامى مستقل و منتقد را تعطیل کنند در حالى که باید بدانند دانشگاه و دانشجو بیدار است و اجازه این کار را نخواهد داد.
به گزارش خبرنگار “ایلنا”، علیرضا قره‌‏گزلو در نشست مطبوعاتى اعضاى منتخب انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که در پشت میله‌‏هاى این دانشگاه انجام شد، گفت: زمانى که هیات نظارت طى نامه‌‏اى انتخابات انجمن را غیرقانونى اعلام کرد، دانشجویان به صورت خودجوش با تجمعات خود خواستار برگزارى انتخابات آزاد شدند.
وى خاطرنشان کرد: انتخابات انجمن اسلامى با حضور دو هزار و ٨٠٠ نفر از دانشجویان برگزار شد تا دانشجویان نشان دهند انجمن مشروعیت خود را از آراء دانشجویان می‌‏گیرد نه نهادهاى خارج از دانشگاه یا هیات نظارت. با این کار دانشجویان حجت را بر مسوولان شوراى عالى انقلاب فرهنگى و نهادهاى غیردانشگاهى تمام کردند.
قره گزلو گفت: ما درخواست مناظره با اعضاى هیات نظارت در خصوص مسائل مربوط به این تشکل را داده‌‏ایم اما آنها هنوز به ما پاسخ نداده‌‏اند.
به گزارش خبرنگار “ایلنا”، على صابرى، دیگر عضو منتخب انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نیز در این نشست خبرى گفت: عده‌‏اى فرم‌‏هایى را تحت عنوان انجمن اسلامى طیف شیراز پخش کرده و نه نفر را به عنوان اعضاى انجمن اسلامى موقت معرفى کردند که از این نه نفر، چهار نفر عضو بسیج بوده و یک نفر نیز به عنوان نماینده بسیج با ما مناظره کرده و سه نفر دیگر نیز دانشجو نیستند.
وى اظهار داشت: آقایانى که مدعى هستند اعضاى انجمن اسلامى از طیف مارکسیست هستند، بیایند و ادعاهایشان را اثبات کنند و ما سوگند می‌‏خوریم که چنین چیزى وجود ندارد.
على عزیزى، دیگر عضو شوراى مرکزى این تشکل نیز مدعى شد: وقتى پروژه لغو انجمن اسلامى با موفقیت مواجه نشد، دبیر انجمن اسلامى را دستگیر و عابد توانچه را در مقابل درب دانشگاه بازداشت کردند.

وى افزود: این افراد با توجه به اینکه هیچ‌‏کس بازداشت آنها را به عهده نگرفته بود و اسامى آنها تا مدت‌‏ها در لیست زندانیان اوین نبود، به اعتقاد ما ربوده شده بودند، حالا هم که در این لیست هستند، هنوز تفهیم اتهام نشده و اجازه ملاقات به وکیل آنها داده نشده است.
عزیزى افزود: آنها گفته‌‏اند که پس از تشکیل پرونده، اجازه ملاقات به وکیل این دو داده خواهد شد اما زمانى که وکیل آنها (دادخواه) مراجعه کرد، وکالت نامه را به او ندادند و همه اینها نقض صریح قوانین است.
وى خاطرنشان کرد: مطابق مصوبه شوراى امنیت ملى در اسفند ٨٣ قرار بود دانشجویان از سوى نهادهاى امنیتى بازداشت نشود و مسائل آنان در کمیته‌‏هاى انظباطى پیگیرى شود که این مساله رعایت نشده و خلاف این مصوبه عمل شده است.
عزیزى با تصریح بر اینکه شوراى مرکزى انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه امیرکبیر وضعیت دانشجویان بازداشتى را شدیدا پیگیرى خواهد کرد، گفت: در ابتدا وضعیت عابد توانچه و یاشار قاجار را از طریق نهادهاى داخل حکومت پیگیرى خواهیم کرد که در صورت به نتیجه نرسیدن، از سازمان‌‏هاى جهانى و حقوق بشر کمک خواهیم خواست.
وى خاطرنشان کرد: بسیارى از خواسته‌‏هاى دانشجویان، صنفى و در جهت زندگى بهتر در دانشگاه‌‏هاست اما متاسفانه دولت با مدیرى که در وزارت علوم گذاشته، نتوانسته است به مطالبات دانشجویان پاسخ دهد و ما امروز با انباشت مطالبات دانشجویان و اعتراضات صنفى آنها مواجهیم. 
عضو منتخب شوراى مرکزى انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: خبرهایى مبنى بر آماده بودن احکام اخراج و تعلیق براى برخى از دانشجویان عضو انجمن اسلامى شنیده‌‏ایم و مطمئن هستیم که با تعطیلى دانشگاه، این اتفاق می‌‏افتد اما باید بگویم که دانشگاه و دانشجو زنده است و اجازه اجراى آن را نمی‌‏دهد.
به گزارش خبرنگار “ایلنا”، مهدى سعیدی‌‏پور، عضو منتخب شوراى مرکزى انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در نشست مطبوعاتى انجمن اسلامى، گفت: ما آمادگى برگزارى مناظره با کسانى که حاضر به مناظره هستند، داریم.
احسان منصورى، دیگر عضو این تشکل با اشاره به اینکه مواضع کامل انجمن در خصوص مسائل مربوط به انتخابات انجمن طى بیانیه‌‏اى اعلام خواهد شد، تصریح کرد: شوراى مرکزى فعلى رویکرد دورى از قدرت و بازگشت به دانشگاه را که از شعارهاى دفتر تحکیم وحدت است، دنبال می‌‏کند و در حال حاضر پیگیرى استقلال دانشگاه را در دستور کار خود دارد.
منصورى اظهار داشت: ما کارویژه دانشجویان را آگاهی‌‏بخشى به عنوان واسطه بین نخبگان و توده مردم می‌‏دانیم و در جهت تقویت عرصه عمومی, نهادینه کردن نقد و گفت‌‏وگو, جلوگیرى از تفتیش عقاید و دفاع از قانون‌‏گرایى عمل خواهیم کرد.
وى ادامه داد: نگاه ما به عرصه سیاسى، یک نگاه انتقادى است نه مشارکتى و دخالت در عرصه‌‏هایى که جز وظایف احزاب به شمار می‌‏آید.
منصورى اظهار داشت: کار دانشجو و دانشگاه نقد است و ما ارتباط با جنبش‌‏هاى کارگرى و زنان را پیگیرى خواهیم کرد.
سمیه میرآشه، عضو دیگر شوراى مرکزى انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: انقلاب اسلامى در ٢٢ بهمن ۵۷ با شعار استقلال, آزادى و جمهورى اسلامى پیروز شد و ما امروز در راستاى آن شعار خواستار آزادى و استقلال دانشگاه هستیم.
وى افزود: ما معتقدیم رشد و پویاى علمى و فرهنگى دانشگاه و ایجاد فضاى سالم فکرى مستلزم استقلال دانشگاه و عدم وابستگى آن به نهادهاى سیاسى و نهادهاى قدرت و احزاب حکومتى و غیرحکومتى است.
میرآشه، رویکرد آتى انجمن را توجه بیشتر به دغدغه‌‏هاى صنفى و فرهنگى دانشجویان عنوان کرد و گفت: در راستاى افزایش آگاهی‌‏هاى علمی, فرهنگى و اجتماعى دانشجویان چهارمین فستیوال تابستانى را برگزار خواهیم کرد.
عباس حکیم‌‏زاده، دیگر عضو این تشکل خاطرنشان کرد: خط برخورد با دانشجویان و جنبش زنان آغاز شده است و ما برخورد با اساتید دانشگاه، صدور حکم اجبار بازنشستگى اساتید و برخورد با زنان و دانشجویان توسط کمیته‌‏هاى انضباطى و نهادهاى مدنى را محکوم می‌‏کنیم. امروز دانشجویان به دلیل درخواست‌‏هاى صنفى چون داشتن تشکل آزاد و مستقل, داشتن خوابگاه بهتر و نشریه دستگیر می‌‏شوند.
وى خاطرنشان کرد: شوراى مرکزى انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه امیرکبیر هشتمین روز تحصن خود را در اعتراض به بازداشت یاشار قاجار و عابد توانجه در صحن علنى دانشگاه برگزار می‌‏کند.
حکیم‌‏زاده همچنین از تشکیل کمیته پیگیرى وضعیت این دانشجویان توسط شوراى مرکزى انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه امیرکبیر خبر داد و گفت: وضعیت این دانشجویان را از مراجع داخلى و از طریق دفتر قوه قضاییه پیگیرى خواهیم کرد که اگر به نتیجه نرسیم، از طریق مراجع بین‌‏المللى اقدام خواهیم کرد.

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد, ۱۳۸۵ ۲:۴۰ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

در دور دوم انتخابات، با رای ” نه” به جلیلی شرکت می‌کنیم!

حزب دمکراتیک مردم ایران: نه به جلیلی!

چرا به پزشکیان رأی می دهم!

باز هم انتخابات، باز هم دفاع از منافع ملی، هم استراتژی هم تاکتیک!

ترک تحریم می‌کنم، خطر جلیلی جدّی است!

اصلاح‌طلب اصول‌گرا، ادامه داره ماجرا