چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸

بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!
برای رهایی ایران از اقتدارگرایی و تمامیت‌خواهی، با رنج و اندوه خون ریخته‌شدهٔ جوانان در این چند دهه در جان، بر خلاف دور اول، در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنم...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زهره تنکابنی
نویسنده: زهره تنکابنی
جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی

گزارش کیهان از اعتراضات گسترده به اعدام های سیاسی در ایران

روزنامه ی کیهان به اعتراض های گسترده ای که در مورد اعدام های سیاسی اخیر در ایران در جریان است، در شماره ی روز چهارشنبه ی خود چنین واکنش نشان داده است

گزارش مستند کیهان از همکاری سران فتنه با تروریست ها

سرویس سیاسی: به دنبال اعدام پنج تروریست، سران فتنه همراه با گروهک تروریستی منافقین و چند گروهک معاند دیگر به حمایت از تروریست ها پرداخته و برخورد با چنین عناصری را محکوم کردند.

روز یکشنبه پنج تروریست به جرم دست داشتن در چند فقره بمب گذاری و اقدامات ضدامنیتی در زندان اوین به دار مجازات آویخته شدند. در پی اعدام این تروریست ها، گروهک منافقین با انتشار اخبار، اطلاعیه و گزارش های مختلف، ضمن تجلیل از آنان، اجرای حکم اعدام را جنایتکارانه خواند.

سایت این گروهک تروریست های معدوم را فعالان سیاسی! خواند و در این باره نوشت: «این اعدام ها در راستای اقداماتی است که رژیم ایران برای مقابله با قیام های مردمی که ایران شاهد آن است، انجام می دهد. این اعدام ها تحولات جنبش مردمی را به سمت سقوط رژیم تسریع می کند. سازمان مجاهدین ]منافقین[ نیرویی است که رهبری قیام را در دست می گیرد و خواسته اش چیزی جز سرنگونی رژیم نیست.»

در همین حال سران داخلی فتنه نیز با جنجال سازی های منافقین همراهی کردند. موسوی با انتشار اطلاعیه ای، اعدام این تروریست ها را محکوم کرد، آنها را مظلوم خواند و به طور تلویحی بر ارتباط معنوی و حتی مکانیکی جنبش مورد ادعایش با عناصر تابلودار معاند نظام مهر تایید زد. موسوی که اغتشاشگران روز عاشورا را هم «مردم خداجو» خوانده بود، در اطلاعیه اخیر خود نوشت: «اعلام اعدام ناگهانی پنج نفر از شهروندان کشور بدون آنکه توضیحات روشن کننده ای از اتهامات و روند دادرسی و محاکمات به مردم داده شود شبیه روند ناعادلانه ای است که در طول ماه های اخیر منجر به صدور احکام شگفت آور برای عده زیادی از زنان و مردان خدمتگزار و شهروندان عزیز کشور ما شده است.»

وی ادامه داد: «وقتی قوه قضائیه از طرفداری مظلومان به سمت طرفداری از صاحبان قدرت و مکنت بلغزد مشکل است که بتوان جلوی داوری مردم را در مورد ظالمانه بودن احکام قضایی گرفت. چگونه است که امروز محاکم قضایی از آمران و عاملان جنایت های کهریزک و کوی دانشگاه و کوی سبحان و روزهای ۲۵ و ٣۰ خرداد و عاشورای حسینی می گذرند و پرونده های فسادهای بزرگ را باز نشده می بندند و به صورت ناگهانی در آستانه ماه خرداد، ماه آگاهی و حق جویی پنج نفر را با حواشی تردید برانگیز به چوبه های دار می سپارند؟ آیا این است آن عدل علوی که به دنبالش بودیم؟»

اطلاعیه موسوی با استقبال گسترده رسانه ها و محافل ضدانقلاب مواجه شد. در برخی از مطالب منتشر شده در این مورد ضمن تجلیل از واکنش موسوی، از منتقدین وی خواسته شده از وی عذرخواهی کنند چراکه او با این بیانیه میزان عناد خود را با جمهوری اسلامی کاملاً آشکار ساخت. سایت بالاترین – به مدیریت منوشه امیر، صهیونیست ایرانی تبار-دراین باره نوشت: «امروز که آقای موسوی-مرد سبزی که با وجود فشارها صحنه را ترک نکرده و پای حرفش ایستاده و با برچسب محارب تاوان می دهد- بیانیه اش را داد هرچند که اگر نمی داد هم بیانیه های قبلی اش گویا بود جا دارد از آقای نیک آهنگ که در کانادا نشسته و در هر فرصتی تیغ حملاتش را متوجه جنبش سبز و راهبرانش میکند و در بی بی سی مصاحبه می کند و روزنامه نگاران سیاسی را «بولتن نویس سیاسی» می نامد، باید پرسید وقت آن نرسیده یک عذرخواهی خشک و خالی بکنند از آقای موسوی و تاوان دهنده های این جنبش مظلوم و سبز؟»

البته بیانیه اخیر موسوی، نخستین نشانه از پیوند جریان فتنه و گروهک نفاق نیست. اطلاعات افشا شده در مورد اغتشاشات پس از انتخابات نشان داد منافقین با برخی از ستادهای تبلیغاتی ارتباط ارگانیک داشته اند و اساساً محورهایی مانند تقلب، جنایت و تجاوز از سوی منافقین به سران داخلی فتنه القا شده بود. اطلاعات موثق روزنامه کیهان حاکی است در برخی موارد خاص مانند ماجرای سعیده پورآقایی، موضوع مستقیماً از سوی قرارگاه اشرف- پایگاه منافقین در عراق- به جریان فتنه انتقال داده شده است.

همچنین اطلاعیه موسوی در حالی منتشر شد که یک روز پیش از آن گروهک موسوم به فدائیان خلق با انتشار نامه ای سرگشاده از موسوی و کروبی خواسته بود نسبت به این اعدام ها واکنش نشان دهند. در بخشی از این نامه آمده است: «اکنون نیز از شما به عنوان چهره های برجسته جنبش سبز انتظار می رود اعدام پنج زندانی سیاسی را محکوم کنید. صرف نظر از اتهاماتی که به این زندانیان وارد کرده اند، این افراد در همان دادگاه هایی به اعدام محکوم شده اند که علیه برخی یاران شما احکام سنگین حبس صادر کرده اند. اینها دادگاه نیستند، بیدادگاهند.»

در همین راستا پنج گروهک معاند نظام با انتشار بیانیه ای مشترک به اعدام این تروریست ها اعتراض کرده و آنها را آزادیخواه خواندند. در بخشی از اطلاعیه مشترک گروهک های دمکرات کردستان ایران، کومله، اتحاد فدائیان خلق، فدائیان خلق ایران و شورای موقت سوسیالیستهای چپ ایران سعی آمده است: «حکومتگران از برآمد جنبش اعتراضی در روز ۲۲خرداد و فریاد مردم در خیابان ها علیه دیکتاتوری به شدت در هراس هستند. آن ها می خواهند با اعدام زندانیان سیاسی، جو ترس و رعب در بین مردم به وجود آورند تا مردم در روز ۲۲ خرداد دست به اعتراض نزنند. اما صدای اعتراض مردم علیه دیکتاتوری با این اقدامات، خاموش نخواهد شد.» این ادعا در حالی است که جرم های این محکومین هیچ ربطی به اغتشاشات پس از انتخابات نداشته و جرم آنها بمب گذاری و اقدامات تروریستی بوده است.

در بخش دیگری از این بیانیه که از سران فتنه خواسته شده است نسبت به این قضیه سکوت نکنند، آمده است؛ «ما از همه هموطنان، فعالین سیاسی اجتماعی و نهادهای مترقی، احزاب و سازمان های چپ و دموکرات و ترقیخواه دعوت می کنیم، تا در همکاری با یکدیگر، با تمام توان به اعدام های حکومت اسلامی اعتراض کرده و توجه رسانه ها، افکارعمومی سازمان های غیردولتی بین المللی و دولت ها در سراسر دنیا را برعلیه اعدام ها جلب کرده و بکوشیم تا از تکرار این فجایع جلوگیری کنیم.»

در همین حال منافقین در برخی شهرهای اروپایی دست به تجمعاتی نیز زدند. جمعیت این تجمعات که با آب و تاب فراوان در برخی سایت های فتنه از جمله جرس و گویانیوز بازتاب داشت، از انگشتان دو دوست هم فراتر نرفت. برای نمونه پرجمعیت ترین عکس از تظاهرات در تورنتو هشت نفر را نشان می دهد که احتمالا برخی از آنها رهگذر هستند.

نکته قابل توجه دیگر در مورد جنجال سازی منافقین خارج نشین و جریان داخلی فتنه، سکوت آنها در مورد پرونده و سوابق تروریست های اعدامی است. فتنه گران منافقانه این تروریست ها را فعالان سیاسی می نامند و به راحتی از کنار جنایت های آنها که منجر به شهادت و مجروح شدن ده ها شهروند بی گناه شده، گذشته اند. این ۵ نفر با نام های فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان به جرم بمب گذاری و ارتباط با گروههای تروریستی اعدام شدند.

مهدی اسلامیان عضو گروهک تروریستی تندر هیچ ارتباطی به ماجرای انتخابات نداشته و بنابر گزارش دادستانی انقلاب، «یکی از عوامل انفجار بمب در حسینیه شهدای شیراز» بوده است. پیش از این دو نفر به نام های روزبه یحیی زاده و علی اصغر پشته به اتهام انفجار در حسینیه شهدای شیراز اعدام شده بودند.

فرزاد کمانگر فردی است که در سال ٨۵ از منزل وی تعداد قابل توجهی بمب ساعتی و اسلحه پیدا می کنند. بعد از دستگیری فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی در شهر سنندج دستگیر می شود و «در منزل وی ماهواره و یک برگه که محتویات آن به صورت رمز بوده کشف می شود.»

بعدها مشخص می شود که این دو در انفجار دو بمب در ساختمان های فرمانداری و اداره بازرگانی کرمانشاه در اردیبهشت سال ۱٣٨۵ نقش داشته اند.

علی حیدریان نیز به اتهام همکاری با فرزاد کمانگر و ارتباط با پژاک در تهران دستگیر شده بود.

بنابر اطلاعیه دادسرای انقلاب، شیرین علم هولی آتشگاه نیز در خرداد سال ۱٣٨۷ پس از کار گذاشتن یک بمب زیرخودرویی در پارکینگ قرارگاه سپاه در غرب تهران و انفجار آن دستگیر شده است. وی نیز اعتراف می کند که عضو گروهک پژاک بوده است.

گفتنی است نهادهای مسئول اسناد اقدامات تروریستی این افراد را در اختیار صدا و سیما گذاشته اند و به زودی مستندی دراین باره پخش خواهد شد.

تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت, ۱۳۸۹ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!