چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹

بایدن در حال کمک به نتانیاهو برای حمله به ایران و به خطر انداختن جان سربازان آمریکایی در این فرآیند است.
آمریکا با اعزام نیرو و سامانه قدرتمند ضد موشکی تاد به اسرائیل، تنها به تشدید تنش در خاورمیانه دامن می زند. پس از یک سال از نقض مکرر خطوط قرمز...
۲۵ مهر, ۱۴۰۳
نویسنده: تریتا پارسی برگردان گودرز اقتداری
نویسنده: تریتا پارسی برگردان گودرز اقتداری
آیا سلطنت‌طلبان نیروی نیابتی اسراییل هستند؟
مردم با تجربه‌ای که از ماجرای دست‌بوسی مسعود رجوی با صدام حسین دارند، به خوبی می‌دانند که همکاری و دریافت هر نوع کمک مالی، نظامی، امنیتی و غیره از هر...
۲۴ مهر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهروز ورزنده
نویسنده: بهروز ورزنده
۱۵ اکتبر روز جهانی زنان روستایی: تلاش‌گران توان‌مند و شاهدان نابرابری‌های جنسیتی!
نابرابری جنسیتی در جوامع روستایی بسیار چشم‌گیر است؛ این زنان از محرومترین گروه‌های اجتماعی بوده و در تبعیض چند لایه زندگی کرده‌اند و با مشکلات زیادی مانند فقر، تبعیض و...
۲۳ مهر, ۱۴۰۳
نویسنده: گروه کار زنان سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: گروه کار زنان سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نقد رادیکال چپ به نیچه و آثارش
گروهی از مورخین سوسیالیست فلسفۀ نیچه را پدر فلسفۀ امپریالیستی و سوسیال داروینیسم و جریان خرد گریز و محافظه‌کار پیشافاشیستی در "فلسفۀ زندگی" متفکرانی مانند: زیمل، شلر، اشپنگلر، یونگر، و...
۲۳ مهر, ۱۴۰۳
نویسنده: آرام بختیاری
نویسنده: آرام بختیاری
انتهایِ شب را می‌شمارم!
هنوز دوست داشتن را فراموش نکردم و بوته‌های گل سرخ را؛ شگفتا در این درازنایِ  تاریکی ما ماندیم و هنوز سایه سنگینِ شب بر سرِ ما برفِ پیری می‌نشاند!
۲۳ مهر, ۱۴۰۳
نویسنده: رحمان -ا
نویسنده: رحمان -ا
حزب ‌الله برای وادار کردن ارتش اسرائیل به عقب ‌نشینی از مرزهای لبنان ایجاد شد.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تهدید کرد که اگر لبنان خود را از دست حزب الله "رها" نکند، این کشور را به غزه دوم تبدیل خواهد کرد. درگیری میان جنبش...
۲۳ مهر, ۱۴۰۳
نویسنده: ف. دوردانی
نویسنده: ف. دوردانی
ترامپ یا هاریس: قرعۀ اوکرایین و فال انتخابات امریکا
امیدوارم چنین برداشت نشود که گویا، ترامپ و کاملا هریس را دولت پنهان برای چنین روزی آماده ساخته است؛ این دو شخصیت زادۀ شرایط امروزی قدرت یکه‌تاز امریکایی‌اند که درهمین...
۲۳ مهر, ۱۴۰۳
نویسنده: اسد کشتمند
نویسنده: اسد کشتمند

سی‌وهفتمین «سه‌شنبه‌های نه به اعدام»

گزارش نهادهای حقوق بشری در هفته‌ گذشته نشان از آن دارد دستگاه قضایی جمهوری اسلامی از روز دوشنبه ۹ مهر تا یکشنبه ۱۵ مهر، دست‌کم ۲۱ زندانی را در زندان‌های ایران اعدام کرده است. برخی منابع شمار زندانیان اعدام‌شده را تا ۴۳ نفر برآورد کرده‌اند.

در آستانۀ دهم اکتبر، روز جهانی مبارزه با مجازات مرگ، کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر تداوم این کارزار، به تداوم و «سرعت» بخشیدن به اجرای احکام اعدام اعتراض کرده است. سایت «رادیو زمانه» همراه با انتشار متن کامل این بیانیه، نگاهی دارد به روند اعدام‌ها در ایران در چند هفتۀ گذشته. هم‌چنین در گزارش کوتاهی به اعتراض فعالین مدنی افغانستانی نسبت به گسترش اعدام افغانستانی‌های ساکن ایران پرداخته شده است.

سی‌وهفتمین «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در آستانۀ روز جهانی مبارزه با مجازات مرگ

کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» اعلام کرد زندانیان این کارزار برای سی‌وهفتمین سه‌شنبۀ پیاپی، در ۲۲ زندان ایران علیه مجازات مرگ در اعتصاب غذا خواهند بود. این کارزار در آستانۀ دهم اکتبر، روز جهانی مبارزه با مجازات مرگ، خواستار حمایت‌های داخلی و بین‌المللی برای نجات جان محکومان به اعدام در ایران شد

بر اساس گزارش منابع موثق «زمانه» زندانیان اعتصابی کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» سه‌شنبه ۱۷ مهر/ هشت اکتبر در آستانه ۱۰ اکتبر، روز جهانی علیه مجازات مرگ، در ۲۲ زندان ایران دست به اعتصاب غذا زدند. زندانیان زندان‌های اوین (بند زنان، بند ۴ و ۸)، زندان قزلحصار (واحد ۳ و ۴)، زندان مرکزی کرج، زندان تهران بزرگ، زندان خرم‌آباد، زندان نظام شیراز، زندان اسدآباد اصفهان، زندان بم، زندان مشهد، زندان لاکان رشت، زندان قائمشهر، زندان اردبیل، زندان تبریز، زندان ارومیه، زندان سلماس، زندان خوی، زندان نقده، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان، زندان کامیاران و زندان اراک برای سی‌وهفتمین هفته متوالی اعلام کردند علیه اعمال مجازات مرگ از سوی دستگاه قضایی حکومت جمهوری اسلامی اعتصاب غذا می‌کنند.

در بیانیه کارزار آمده است: در آستانه «روز جهانی علیه اعدام» که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل اعلام شده است، شاهد شدیدترین خشونت‌ها از سوی حکومت قرون وسطایی هستیم که زندانیان را در ملاء عام اعدام می‌کند و در رتبه نخست اعدام در جهان است. به طوری که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون قریب به ۴۵۰ تن را اعدام کرده است.

این بیانیه به تداوم اعدام‌ها در هفته‌ گذشته اشاره کرده و می‌نویسد:

«حکومت اعدام در ایران برای جلوگیری از اعتراضات مردمی به ماشین اعدام و کشتار خود سرعت بخشیده است.تنها در روزهای ۱۰ و ۱۱ مهر ۳۰ تن از جمله سه زن زندانی در زندان‌های مختلف کشور اعدام شده‌اند.»

بیانیه کارزار همچنین به مرگ یک زندانی محکوم به اعدام به نام محمود دهمرده اشاره کرده است که در زندان زابل بر اثر سکته قلبی و عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داده است. زندانیان اعتصابی همچنین به صدور حکم اعدام از سوی دادگاه انقلاب ارومیه برای حمید حسین‌نژاد حیدرانلو، زندانی سیاسی که از فروردین ۱۴۰۲ تحت بازداشت بوده، «تحت شکنجه وادار به اعتراف اجباری شده» و بدون رعایت حداقل دادرسی منصفانه، به اتهام بغی محکوم به اعدام شده اشاره کرده و هشدار دادند جان او – همانند دیگر زندانیان محکوم به اعدام – در خطر است.

کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» بار دیگر در بیانیه خود از نهادها و ارگان‌های سیاسی، مدنی و حقوق بشری مستقل داخلی و بین‌المللی درخواست کرد «برای نجات جان محکومان به اعدام در ایران از این کارزار حمایت کرده و جامعه جهانی را برای محاکمه و بازخواست سران این رژیم به خاطر بیش از چهار دهه جنایت علیه بشریت و کشتار و اعدام زندانیان، مجاب نمایند».

تداوم اعدام‌ها

گزارش نهادهای حقوق بشری در هفته‌ گذشته نشان از آن دارد دستگاه قضایی جمهوری اسلامی از روز دوشنبه ۹ مهر تا یکشنبه ۱۵ مهر، دست‌کم ۲۱ زندانی را در زندان‌های ایران اعدام کرده است. برخی منابع شمار زندانیان اعدام‌شده را تا ۴۳ نفر برآورد کرده‌اند.

انتقال حداقل هشت زندانی به سلول انفرادی برای اجرای حکم

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و خبرگزاری «حال‌و‌ش» که اخبار بلوچ‌ها را پوشش می‌دهد، دوشنبه ۱۶ مهر از انتقال سه زندانی زندان قزلحصار کرج به سلول انفرادی برای اجرای حکم اعدام خبر دادند. برمبنای گزارش هرانا هر سه زندانی پیشتر بابت اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌اند. «حال‌وش» هویت دو تن از آن‌ها را احمد نارویی، ۳۳ ساله فرزند عنور و محمد اسحاقزهی، ۳۱ ساله فرزند یوسف اهل و ساکن زاهدان احراز کرده است.

به گفته منابع «حال‌وش» این دو زندانی سال ۱۳۹۹ در یک پرونده مشترک به همراه سه تن دیگر با اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر در تهران بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده‌اند. آن‌ها بعدازظهر دوشنبه از سالن ۴ واحد ۲ زندان قزلحصار جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی انتقال داده شده‌ و خانواده‌ آنها نیز جهت انجام آخرین ملاقات برای ظهر سه‌شنبه به این زندان فرا خوانده شده‌اند.

سازمان حقوق بشر ایران هم روز یکشنبه ۱۵ مهر اعلام کرد حداقل پنج زندانی با اتهام‌های مربوط به مواد مخدر در زندان مرکزی شیراز برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده‌اند. به گفته این سازمان ناظر مستقر در نروژ این زندانیان از زندان پیربنوی شیراز برای اجرای مجازات مرگ به زندان عادل‌آباد منتقل شده‌اند.

چوبۀ دار در زندان‌های سراسر ایران

طبق گزارش سازمان حقوق بشر ایران، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در هفته گذشته جان حداقل هفت زندانی دیگر را از طریق مجازات اعدام گرفت. این زندانیان در زندان‌های عادل‌آباد شیراز، سپیدار اهواز، دستگرد اصفهان و گرگان اعدام شدند.

بر مبنای این گزارش، سه نفر از این زندانیان از بابت اتهامات مرتبط با جرائم «مواد مخدر»، دو تن از آنها بابت «اتهام تجاوز به عنف» و دو زندانی دیگر از بابت اتهام «قتل» به اعدام محکوم شده بودند. هویت زندانیان اعدام‌شده «عباس خدایاری، سید ناصر حسینی پدر چهار فرزند، محمد چمن‌ پیرا، حامد حریری حدودا ۳۵ ساله، رضا سلیمان‌‌زاده ۲۹ ساله، طیب منصوری و آیت عبدالفتحی ۵۲ ساله اهل کارون اهواز و پدر چهار فرزند» گزارش شده است. طبق گزارش سازمان حقوق بشر ایران حکم اعدام عباس خدایاری، سید ناصر حسینی و محمد چمن پیرا سحرگاه چهارشنبه ۱۱ مهر، در زندان عادل‌آباد شیراز به اجرا درآمد و در همان روز، آیت عبدالفتحی در زندان سپیدار اهواز اعدام شد. روز پنجشنبه ۱۲ مهر نیز حامد حریری و رضا سلیمان‌زاده در زندان گرگان و طیب منصوری در زندان دستگرد اصفهان اعدام شدند.

هرانا نیز روز شنبه و یکشنبه از اعدام هفت زندانی در زندان قزلحصار کرج و یک زندانی در زندان همدان خبر داد.

نام زندانی اعدام‌شده در همدان اشکان یاری اعلام شده است. مأموران زندان سحرگاه روز شنبه ۱۴ مهرماه حکم اعدام او از بابت اتهام‌های مربوط به مواد مخدر در زندان همدان اجرا شده است.

در قزلحصار دو زندانی به نام‌های حمزه شهبازی و فضل الله پورنصیری، از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر و دو زندانی تبعه افغانستان به اتهام تجاوز اعدام شده‌اند. سه زندانی اعدام‌شده دیگر، شامل دو مرد و یک زن که هویت یکی از آن‌ها بهنام حسین دستجردی اعلام شده، بابت اتهام قتل اعدام شده‌اند.

روزنامه همشهری نیز گزارشی را منتشر و اعدام دو شهروند افغانستانی را تأیید کرد. در این گزارش گفته شده که دو مرد افغانستانی به تجاوز متهم شده و در پرونده‌ای مشترک به اتفاق چهار مرد دیگر به اعدام محکوم شده‌اند. در این پرونده حکم مهاجران افغانستانی زودتر از چهار محکوم به اعدام ایرانی اجرا شده است. همشهری در رابطه با پرونده زنی که اعدام شده نیز نوشت که او نیز به‌خاطر متهم‌ بودن به قتل شوهرش و با پافشاری اولیای دم مقتول، اعدام شده است.

رسانه‌های حقوق بشری در هفته گذشته اجرای سه‌حکم اعدام دیگر را هم در زندان‌های بم، اهر و بیرجند گزارش کردند.

«حال‌وش» اعلام کرد حبیب‌الله محمدزهی سحرگاه یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳، در زندان بم اعدام شده است. طبق این گزارش حکم او بدون انجام آخرین ملاقات و دیدار با خانواده به اجرا در آمده است. این زندانی در سال ۱۴۰۰، از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر در شهرستان بم بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب این شهرستان به اعدام محکوم شده بود.

سازمان حقوق بشر ایران هم تأیید کرد ماموران قضایی یک مرد و یک زن زندانی محکوم به اعدام به نام‌های مجتبی زعفرانی و اختر قربانلو را به ترتیب در روزهای یکشنبه ۸ مهر و سه‌شنبه ۱۰ مهر در زندان های بیرجند و اهر اعدام کرده اند.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو به نقل از منابع آگاه درباره اعدام اختر قربانلو، زندانی متهم به قتل نوشت که این زندانی در سن ۱۷ سالگی و به اجبار خانواده‌اش به عقد مقتول که ۱۸ سال از او بزرگتر بوده، درآمده و بابت اتهام قتل عمد شوهرش از طریق خوراندن قرص به او بازداشت و از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به اعدام محکوم شده است.

طبق گزارش سازمان حقوق بشر ایران، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی سه زندانی دیگر را هم شامل دو مرد و یک زن به نام‌های مصطفی کاوندی ۳۹ ساله، علی بهرامی ۳۶ ساله و زهرا فیضی ۴۱ ساله بابت اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر و قتل در زندان‌های تبریز و زنجان اعدام کرده است.

وبسایت حقوق بشری «هه‌نگاو» هفته گذشته در گزارشی که سه‌شنبه ۱۰ مهر منتشر شد از اجرای حکم اعدام «حداقل ۱۳ زندانی بلوچ، ۱۰ زندانی کُرد، ۷ زندانی گیلک، ۶ زندانی تُرک، ۶ زندانی لُر و ۷ تبعه افغانستان» در زندان‌های ایران خبر داد. «هه‌نگاو» همچنین می‌گوید حکومت ایران در ماه میلادی گذشته جان ۷۸ نفر را از طریق حکم اعدام و به اتهام‌های قتل، محاربه یا جرائم مربوط به مواد مخدر گرفته است و از این تعداد که ۲۴ مورد آن در زندان‌های استان فارس اجرا شده، تنها دو اعدام را اعلام رسمی کرده است. از این زندانیان ۴ نفر بدون حق برخورداری از ملاقات آخر با خانواده و مخفیانه اعدام شده‌اند.

اعتراض فعالان افغانستانی به شدت‌گرفتن اعدام افغانستانی‌ها در ایران

نظر به افزایش اعدام شهروندان افغانستانی در ایران شماری از فعالان حقوق مهاجران در افغانستان از حکومت طالبان خواستند درباره این اعدام‌ها و حق مهاجران و پناهجویان افغانستانی در ایران با مقام‌های جمهوری اسلامی گفت‌وگو کند. «طلوع‌نیوز» که به گزارش هه‌نگاو مبنی بر ثبت اعدام هفت افغانستانی اشاره کرده، گفته است، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی دولت طالبان گفته که با مقام‌های ایران در تماس است و تأکید کرده که برخوردشان با مهاجران باید در چهارچوب قوانین باشد. او گفته که ایران آمار زندانی‌ها و محکومان به اعدام را به دولت طالبان اطلاع داده اما طالبان می‌خواهد زندانی‌های محکوم به افغانستان منتقل شوند.

علی‌رضا کریمی، فعال عرصه حقوق مهاجران در این زمینه به «طلوع‌نیوز» گفت: «امارت اسلامی باید با مقام‌های ایرانی درباره زمینه حمایت حقوقی از اتباع خود، ارایه خدمات و آگاه‌سازی و هم‌چنان با مهاجران هم‌کاری کنند تا از حقوق آن‌ها دفاع کنند و شرایط زندگی برایشان بهبود یابد تا که مهاجران افغان بتوانند یک زندگی عادی را در ایران داشته باشند.»

حکومت ایران همچنان به‌رغم اعتراض‌ها صدور و اجرای حکم اعدام‌ را افزایش می‌دهد. به تأیید نهادهای حقوق بشری جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته از این مجازات برای سرکوب و انتقام‌جویی از معترضان و مخالفان خود استفاده کرده است. در آستانه «روز جهانی علیه اعدام» نیز صدور و اجرای احکام اعدام از سوی قوه قضائیه ایران به شدت قبل ادامه دارد.

اکثر دولت‌های جهان مجازات اعدام را به‌عنوان یک مجازات غیرانسانی و ابزاری برای گرفتن جان انسان‌ها، به‌طور کامل کنار گذاشته‌اند. تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی دست‌کم ۱۱۲ کشور به‌طور کامل در قانون و عمل و ۱۴۴ کشور در عمل مجازات اعدام را لغو کرده‌اند. پاکستان هم سال گذشته مجازات اعدام را برای جرایم مرتبط با مواد مخدر لغو کرد.

 

متن کامل بیانیه سی و هفتمین هفته «سه‌شنبه‌های نه به اعدام»

«کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در ۲۲ زندان مختلف کشور در آستانه «روز جهانی علیه اعدام» وارد ۳۷مین هفته اعتصاب غذا شد

حکومت اعدام در ایران برای جلوگیری از اعتراضات مردمی به ماشین اعدام و کشتار خود سرعت بخشیده است.

تنها در روزهای ۱۰ و ۱۱ مهر ۳۰ تن در زندانهای مختلف کشور اعدام شده‌اند که ۳ تن از آنها زن بوده‌اند. و یک زندانی به نام «محمود دهمرده» که محکوم به اعدام بوده در زندان زابل بر اثر سکته قلبی و عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.

در هفته گذشته یک زندانی سیاسی به نام «حمید حسین‌نژاد حیدرانلو» توسط دادگاه انقلاب ارومیه محکوم به اعدام شد.این زندانی از فروردین ۱۴۰۲ بازداشت شده است و تحت شکنجه وادار به اعتراف اجباری شده است و بدون رعایت حداقل حق دادرسی منصفانه به اتهام «بغی» محکوم به اعدام شده و جانش در خطر است.

اکنون در آستانه «روز جهانی علیه اعدام» که توسط مجمع عمومی سازمان ملل اعلام شده است، شاهد شدیدترین خشونت‌ها توسط حکومت قرون وسطایی هستیم که زندانیان را در ملاء عام اعدام می‌کند و در رتبه نخست اعدام در جهان است. به طوری که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون قریب به ۴۵۰ تن را اعدام کرده است.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان مجازات اعدام را در کشور خود لغو و یا در صدد بر چیدن آن هستند. لذا «کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام» از نهادها و ارگانهای سیاسی ، مدنی و حقوق بشری مستقل داخلی و بین‌المللی همچنان می‌خواهد که برای نجات جان محکومان به اعدام در ایران از این کارزار حمایت کرده و جامعه جهانی را برای محاکمه و بازخواست سران این رژیم بخاطر بیش از چهار دهه جنایت علیه بشریت و کشتار و اعدام زندانیان، مجاب نمایند.

اعضای «کارزار سه‌شنبه‌‌های نه به اعدام» در ۲۲ زندان مختلف در سی‌وهفتمین هفته خود، روز سه‌شنبه، ۱۷ مهر ۱۴۰۳، در زندان‌های زیر دست به اعتصاب غذا زده‌اند:

زندان اوین(بند زنان، ۴ و ۸)، قزلحصار(واحد ۳ و ۴)، مرکزی کرج، تهران بزرگ، خرم‌آباد، اراک، اسد آباد اصفهان، نظام شیراز، بم، مشهد، لاکان رشت(بند زنان و مردان)، قائمشهر، اردبیل، تبریز، ارومیه، سلماس، خوی، نقده، سقز ، بانه، مریوان و زندان کامیاران.

 

#کارزار_سه‌شنبه‌های_نه_به_اعدام

۱۷ مهر ۱۴۰۳

منبع: سایت رادیو زمانه

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر, ۱۴۰۳ ۱:۲۶ ق٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

اسراییل با حمایت آمریکا عفریت جنگ را به لبنان کشانده است!

ما بار دیگر حملۀ اسراییل به لبنان، همچنین اِعمال ترور و زیر پا گذاشتن همۀ اصول پذیرفته شدۀ جهانی در زمینۀ جنگ از سوی اسراییل را شدیدا محکوم می‌کنیم. سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) امیدوار است سازمان ملل و شورای امنیت آن گام‌های عملی و موثر برای آتش‌بس و پایان جنگ در غزه و لبنان بردارند. ما امیدواریم حکومت‌های منطقه مخالفت خود با جنگ و نسل‌کشی و ترور را با اقدامات قاطع همراه کنند.

ادامه »
سرمقاله

عفریت شوم جنگ را متوقف کنیم! دست در دست هم ندای صلح سردهیم!

مردم ایران تنها به دنبال صلح و تعامل و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با تمام کشورهای جهان‌اند. انتظار مردم ما در وهلۀ اول از جمهوری اسلامی است که پای ایران را به جنگی نابرابر و شوم نکشاند مردم ما و مردم جنگ‌زده و بحران زدۀ منطقه، به ویژه غزه و لبنان، از سازمان ملل متحد نیز انتظار دارند که همۀ توان و امکاناتش را برای متوقف کردن اسراییل در تداوم و تعمق جنگ و در اولین مرحله برقراری فوری آتش‌بس به کار گیرد.

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت

سفر آقای پزشکیان، نفر دوم حکومت اسلامی در ایران؛ به عراق، از مهمترین رویدادهای چند روز گذشته است. عراق با ایران و امریکا روابط گرم و دوستانه‌ای دارد. ایران و امریکا هردو؛ در صحنه سیاسی عراق صاحب نفوذ هستند. عراق میدان مبارزه‌ی نیروهای شبه‌نظامی عراقی مورد حمایت ایران و نیروهای ارتش امریکا مستقر در عراق هم هست.

مطالعه »
یادداشت

این‌جا، کس به‌کینه آلوده نیست

من جنگ را دیده‌ام. من دیده‌ام مردمانی را که هفتاد کیلومتر به‌دور از شهر به جست‌وجوی آب، به‌ما رسیده بودند. و دیدم یزید را که آب بر آن‌ها بست. من جنگ را دیده‌ام. من دیده‌ام زنی را در بیابان‌های خشک، بی ریالی در مشت؛ راه می‌جست. به‌جایی که نمی‌دانست کجاست.

مطالعه »
بیانیه ها

اسراییل با حمایت آمریکا عفریت جنگ را به لبنان کشانده است!

ما بار دیگر حملۀ اسراییل به لبنان، همچنین اِعمال ترور و زیر پا گذاشتن همۀ اصول پذیرفته شدۀ جهانی در زمینۀ جنگ از سوی اسراییل را شدیدا محکوم می‌کنیم. سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) امیدوار است سازمان ملل و شورای امنیت آن گام‌های عملی و موثر برای آتش‌بس و پایان جنگ در غزه و لبنان بردارند. ما امیدواریم حکومت‌های منطقه مخالفت خود با جنگ و نسل‌کشی و ترور را با اقدامات قاطع همراه کنند.

مطالعه »
پيام ها

یاد فریبرز بهادری را گرامی می‌داریم!

روحیه پرشور در دفاع از زحمت‌کشان و آرمان های مردمی موجب محبوبیت شاخص فریبرز بهادری در روحیهٔ پرشور در دفاع از زحمت‌کشان و آرمان‌های مردمی موجب محبوبیّت شاخص فریبرز بهادری در میان اهالی مسجدسلیمان و یاران او بود. وی که دوران سخت زندان در جمهوری اسلامی را هم با ایستادگی پشت سر گذاشت، در تمام سال‌های مهاجرت و دوری از وطن نیز هم‌چنان بر آرمان‌های مردمی و عدالت‌خواهانه پایدار ماند …

مطالعه »
برنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

بایدن در حال کمک به نتانیاهو برای حمله به ایران و به خطر انداختن جان سربازان آمریکایی در این فرآیند است.

آیا سلطنت‌طلبان نیروی نیابتی اسراییل هستند؟

۱۵ اکتبر روز جهانی زنان روستایی: تلاش‌گران توان‌مند و شاهدان نابرابری‌های جنسیتی!

نقد رادیکال چپ به نیچه و آثارش

انتهایِ شب را می‌شمارم!

حزب ‌الله برای وادار کردن ارتش اسرائیل به عقب ‌نشینی از مرزهای لبنان ایجاد شد.