
این حملهٔ سایبری و مخابراتی در ابعادی وسیع، بدعتگذاری شومی در تاریخ جنگ در جهان است. استفاده از امکانات فنآوری متداول و روزمره در میان همهٔ مردم در سراسر جهان، برای حمله به هستی و تندرستی آنان، بدعتی جنایتکارانه است. هر انسان، هر کودک در هر جای جهان و در هر محیطی، چه در محل کار، چه در محل تحصیل و چه در خانهٔ خود که باید مکان امن زندگی روزمرهٔ او باشد، میتواند آماج این حملات وحشیانهٔ غیرانسانی قرار گیرد. این بدعتگذاری غیرانسانی را باید قاطعانه محکوم و برای توقف تعمیم آن مبارزه کرد.

صاحبان نامهای بیرونآمده از دودکش شورای نگهبان هر کدام بیانیهای خواندند و از چنین میکنیم و چنان، گفتند. و از اصلاح امور و پیشرفت. تو گویی تا بهامروز جنها بر ایران حاکم بودهاند. و از برابری زن و مرد هم گفتند. و هیچ یک اما از شورای نگهبان در همین ادعای برابری زن و مرد، نپرسید، چرا برای خالی نبودن عریضه هم که شده، نام زنی را بیرون نداده است!

شورای سردبیری کار: تجربه تمامی طول دوران حیات حکومت اسلامی نشان میدهد که هر موج سرکوب، بهجای تثبیت پایدار نظام، پایگاه اجتماعی نظام را کوچکتر میکند، شمار بیشتری از شهروندان را به صف مخالفان میراند و پس از مدتی، اعتراضات گستردهتری دوباره سر برمیآورد. این بار اما فشار از پایین با خطر تشدید تنش در سطح منطقهای و بینالمللی نیز همزمان شده است. در چنین فضایی، اسرائیل ـ با سابقه حملات تحریک آمیز و تلاش مستمر برای تضعیف جمهوری اسلامی ـ ممکن است اعتراضات داخلی را فرصتی برای ازسرگیری حملات علیه ایران تلقی کند. این همزمانی نارضایتی داخلی و تهدید خارجی، معادلهای بسیار خطرناک برای کشور ما ایجاد کرده است.