چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی
جرون
جرون، ای سیلی خورده ی زمان، ای معامله های پشت پرده ی آن زمان، ای تاریخ دیروز و امروز من، از رنگ و شرنگ، تا کیسه های زر ...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد

برگزاری موفقیت‌آمیز کنگرهٔ سوم حزب چپ ایران (فداییان خلق) را آرزومندیم!

تاریخ جنبش مشترک ما و تجارب برگرفته از آن، ما را به این باور و عزم راسخ رسانده است که علیرغم تفاوت‌های نظری، رزم مشترک ما و نیروهای ترقی‌خواه میهن‌مان درمان درد مشترک دیرینۀ مردم را تسهیل و تسریع خواهد کرد.

 

پیام هیئت سیاسی – اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

برگزاری موفقیت‌آمیز کنگرهٔ سوم حزب چپ ایران (فداییان خلق) را آرزومندیم!

رفقای عزیز!

برگزاری کنگرهٔ سوم حزب چپ ایران (فداییان خلق) را به شما شادباش می‌گوییم و با امیدواری به جریان کنگرهٔ شما و نتایج آن می‌نگریم.

میهن ما دورانی حساس، حیاتی و مهم را از سر می‌گذراند. آتش دیرین اعتراضات، برآمدها و جنبش‌های اعتراضی، مطالباتی و انقلابی مردم ایران که این بار در شکل جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» متبلور شده است، در جان جامعه جاری‌ست. در مجموعهٔ مطالبات و مبارزات مردم خواست‌های بنیادین آزادی‌خواهانه و عدالت‌خواهانهٔ چپ جایگاه برجسته‌ای دارند. تحقق این خواست‌ها تنها با ایجاد انسجام و اتحاد میان تمامی طیف‌های رنگارنگ و نیرومند چپ میسر است.

هم‌چنین تاریخ بیش از یک سدهٔ گذشتهٔ میهن ما و تجارب گران‌سنگ آن اکثریت بسیار بزرگی از ما ایرانیان را به این باور رسانده است که برآورده شدن آرزوها و آرمان‌های مبارزان راه آزادی، برابری، مردم‌سالاری (دموکراسی) و عدالت اجتماعی تنها با برقراری جمهوری دست‌یافتنی‌ست. بزرگ‌ترین و نیرومندترین بخش‌های جامعهٔ ما و جنبش‌های نیرومند و درهم‌تنیدهٔ اجتماعی بر این باورند که راه پیش‌رفت ایران در گذار از حکومت جمهوری اسلامی به جمهوری مبتنی بر دموکراسی و جدایی دین از حکومت می‌گذرد. قاطبهٔ نیروهای مترقی این خواست را تحت عنوان گذار به جمهوری «سکولار دموکرات» گزاره‌بندی می‌کنند.

سازمان ما بر این باور است که تحقق مجموعهٔ این خواست‌ها در گرو تأمین وسیع‌ترین هم‌گرایی و همکاری میان جمهوری‌خواهان باورمند به آزادی، مردم‌سالاری و عدالت اجتماعی است.

همان‌گونه که در پیام ما به کنگرۀ دوم حزب شما و نیز در اسناد کنگرۀ نوزدهم سازمان ما مذکور است، ما در راه نبرد قاطع، پیگیر و خستگی‌ناپذیر برای دست‌یابی به آماج‌ها و اهداف پیش‌گفته، همواره حزب چپ ایران (فداییان خلق) را نزدیک‌ترین نیروی متشکل سیاسی به خود دانسته‌ایم.

آرمان جنبش فداییان خلق که بخش بزرگی از نیروهای آن در سازمان ما و حزب شما حضور دارند، سوسیالیسم است. ۶ دهه عزم و ارادۀ مشترک در مبارزه در این راه همهٔ ما فداییان خلق را به هم پیوند می‌دهد. این مبارزه تنها با رزم مشترک برای رفع همهٔ تبعیض‌ها و تأمین آزادی، برابری، مردم‌سالاری و عدالت اجتماعی‌ می‌تواند به مقصود برسد.

تاریخ جنبش مشترک ما و تجارب برگرفته از آن، ما را به این باور و عزم راسخ رسانده است که علیرغم تفاوت‌های نظری، رزم مشترک ما و نیروهای ترقی‌خواه میهن‌مان درمان درد مشترک دیرینۀ مردم را تسهیل و تسریع خواهد کرد.

ما گرم‌ترین درودها و بهترین آرزوهای خود برای موفقیت شما رفقای عزیز و کنگرهٔ سوم حزب چپ ایران (فداییان خلق) را به شما ابراز می‌کنیم.

چهارشنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ (۳۱ مه ۲۰۲۳ میلادی)

هیئت سیاسی – اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد, ۱۴۰۲ ۵:۵۵ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

4 Comments

  1. مهرداد دارستانی گفت:

    دوستان فدایی
    خواهشمندم در پشتیبانی همه جانبه از مردم فلسطین در برابر جنایات اسراییل سکوت نکنید و سخنگوی انان در هر جا که هستید باشید و میدان را بدست اخوندهای پرورش یافته صهیونیسم المانی نسپارید .
    جنایات اسراییل از حد و مرز گذشته است .
    همین دیروز کودک دوساله ای را به ضرب گلوله کشتند و وجدان دروغگو و نژاد پرست چپ نازی پرست اروپا مانند همیشه آن را دید و سخن نگفت .

    اجازه مرده خواری از خونهای ایرانیان را نباید که به صهیونیستهای مردارخوار المانی داد 😡

    هر ماهه و یا هر هفته یک مهسای خردسال به ضرب گلوله مستقیم صهیونیستها در فلسطین کشته می‌شود و هیچکس درین دنیای دروغ چپ صهیونیست المانی حتی به آن لحظه ای توجه نمیکند .
    انان با به سکوت کشانیدن وجدانهای بیدار درباره جنایات اسراییل همه انان را در جنایات خود شریک مینمایند .
    احزاب چپ و راست المان و اروپا از هر سو که بروند نهایتا باید که در خدمت صهیونیسم و نژادپرستی باشند و هستند .
    انان با دروغنمایی و برجسته نمودن دروغها حقیقت جنایات اسراییل در فلسطین را پوشش می‌دهند .
    پشتیبانی همه نهادهای اروپایی و المانی را باید که به خودشان برگردانید و آشکارا از ان هرچه که باشد باید که ابراز بی نیازی نمود .
    گذشته امروز و آینده و حیات شما و همه علایقتان به فلسطین و پشتیبانی از مردم فلسطین بستگی کامل و مستقیم دارد .
    طبقه کارگر ایران و جهان شاید که سخنگوی حقیقی نداشته باشد اما چشمان و وجدانی بسیار حقیقی و قضاوتگر دارد .

    بنی آدم اعضای یکدیگرند

    زمانیکه باد خزان میوزد ازینکه توده ها تنهایمان گذاشته اند نباید بنالیم چرا که ما توده ها را در فلسطین و در بدترین شرایط تنها گذاشتیم و همه وجدان و انرژی خود را مصروف کسب قدرت سیاسی در ایران کردیم و از پشتیبانی دشمنان فلسطین تا آنجا که توانستیم بهره بردیم و این درحالیست که همه انگیزه بنیانگذاری و آموزش و نطفه جنبش ما فلسطین و مردم فلسطین بودند !!!!!!!💁

    این تناقض وجدان و رفتار خدا را نیز از پای درخواهد آورد ما و دیگران جای خود را داریم .

    درود بر شما

  2. رضا گفت:

    رفقای خوب ضمن احترام و ارزش نهادن به فعالیت تان بعرض می رسانم در جملات اول شادباش به حزب چپ ( فداییان خلق) برای رسیدن به هدف مشترک اتحاد همه نیروهای چپ و نیروهای با طیف های رنگارنگ نیازمند اتحاد است این سوال مطرح است که چرا سازمان اکثریت با حزب چپ اتحاد نکرد این نشان می دهد که اکثریت در شعار یک شکل است و در عمل شکل دیگر

    • گودرز اقتداری گفت:

      رفیق گرامی، سازمان ما در تاسیس حزب چپ تمام و کمال مشارکت نمود، ولیکن متعهد نیز بود و است که سازمان را در خاک ایران در فردای بازگشت به میهن بدست وارثان جنبش و بازماندگان نسل فدایی تحویل دهد. کنگره سوم حزب چپ نیز در عمل نشان داد که با حذف نام فدایی تصمیم ما درست بوده است. بگذاریم هر کس در هر کجا که خانه خود میشناسد راه فداییان را ادامه دهد. همه ما دلمان در گروی مام میهن و در ارزوی پیروزی مردم مان است. به امید آن روز اجازه بدهیم همه به کوششمان ادامه دهیم. پیروزی از ان ماست!

  3. مهرداد دارستانی گفت:

    امروز رهبر چین از ابومازن رهبر فلسطین دعوت نمود تا هفته آینده دیداری رسمی از کشور چین داشته باشد .
    ایمان دارم چپ نمایان اروپایی (نازیهای داس چکشی )از غصه به خود میپیچند .

    دوری از فلسطین و مهارنکردن اسراییل در طی دو دهه گذشته بزرگ‌ترین نقطه ضعف پوتین و دار و دسته او بود که اکنون خود مردم روسیه میبینند که اسراییل چه تلاش همه جانبه ای برای تجزیه اوکراین و روسیه بکار نمیگیرد .
    هر چقدر که به آرمان فلسطین نزدیکتر بمانیم از خطر نفوذ صهیونیسم چپ نمای اروپایی دورتر و مصون تر خواهیم ماند
    فلسطین مرزبندی سوسیالیسم حقیقی و چپ های دروغین است و تنها راه راندن نازیها و صهیونیستها از بدنه و رهبری چپ جهانی .

    آفرین به کشور چین .

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!

انتخابات مهندسی شده، راه یا بی‌راهه؟