چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۹

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۹

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی
جرون
جرون، ای سیلی خورده ی زمان، ای معامله های پشت پرده ی آن زمان، ای تاریخ دیروز و امروز من، از رنگ و شرنگ، تا کیسه های زر ...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد
تحلیل مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران...
در این مقاله، میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال‌های 1400 و 1403 را مقایسه کرده و همچنین به تحلیل اختلاف بین نتایج نظرسنجی‌ها و نتایج واقعی انتخابات...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: م. آذری
نویسنده: م. آذری

مبارزهٔ مشترک برای جهان مشترک!

این دقیقا وظیفه و تعهد ذاتی ما به عنوان زنان و مردان باورمند به سوسیالیسم دموکراتیک است که به تکوین راه‌های عملی و شیوه‌ها و ابزار جدیدی بپردازیم که گذار مسالمت‌آمیز از سرمایه‌داری را امکان‌پذیر می‌سازد. با این روی‌کرد و با عزم جاودان برای مبارزهٔ مشترک جهانی در خدمت بشریت و با حس پیوند عمیق، درودهای سرشار از حس همبستگی خود را به سوی شما روانه می‌داریم!

 

 

سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

 

مبارزهٔ مشترک برای جهان مشترک!

پیام شادباش به مناسبت سال‌گرد بنیان‌گذاری حزب چپ آلمان

 

ژانین عزیز، مارتین عزیز، رفقای عزیز،

به نمایندگی از سوی فداییان خلق ایران سال‌گرد بنیان‌گذاری حزب شما، حزب چپ (آلمان) را به شما شادباش می‌گوییم.

پیوند دیرینه‌سال میان سازمان ما و حزب شما، بر پایهٔ تعهد ما به عنوان چپ سوسیالیستی، بر پایهٔ تعهد ما به نبرد مشترک‌مان در خدمت به محرومان جامعه، در خدمت به محرومان جهان و با نظرداشت هدف تاریخی ما، سوسیالیسم دموکراتیک، استوار است.

جهان به ما چپ‌ها به عنوان نیروی محرکه برای تقبیح جنایات و فلاکت‌های ناشی از نظام استثمارگر سرمایه‌داری نیاز دارد، اما نه تنها به این منظور، بلکه عمیق‌تر از این و پیش از هر چیز برای جست‌وجوی راهی برای برون‌رفت از این نظام استثمارگر به سوی نظمی جهانی که می‌بایستی بر پایهٔ حقوق جهان‌شمول و خدشه‌ناپذیر بشر و ارزش‌های جهان‌گستر صلح، آزادی، برابری، مردم‌سالاری و عدالت اجتماعی بنا شود؛ به سوی سوسیالیسم.

استثمار توده‌ها در ابعاد جهانی و جنگ‌ها و مناقشات جنگی عدیده که با هدف کسب سود برانگیخته می‌شود، کماکان کشورها و مناطق جهان را ویران می‌کند و میلیون‌ها انسان را به فقر و فلاکت فرومی‌کشاند. سرمایه‌داری در سراسر جهان بیداد می‌کند علیرغم اکتشافات علمی تحول‌آفرین و دست‌آوردها و پیش‌رفت‌های فنی که در دهه‌های گذشته تقریباً در تمامی عرصه‌ها حاصل آمده است و به خودی خود می‌تواند مبنایی استوار و قابل اتکاء برای تحقق رؤیای جاودانهٔ بشر مبنی بر زندگی در عزت و رفاه فراهم آورد، شکاف میان فقیر و غنی، شکاف میان ثروت و فقر که از سرمایه‌داری نشأت می‌گیرد، بیش از هر وهلهٔ دیگری در تاریخ بشر است.

غارت منابع پایان‌پذیر سیارهٔ موطن ما شرایط اقلیمی را آن‌چنان از تعادل خارج کرده است که بیش از هر زمان دیگری خطر واقعی سقوط در وضعیتی برگشت‌ناپذیر وجود دارد. انقراض تکان‌دهندهٔ بسیاری از گونه‌های جانوران و گیاهان نتیجهٔ این تغییر ناشی از حرص و طمع سرمایه‌داری است.

سرمایه‌داری جهانی‌شده، با بخش مالی و بانکی در مرکز ساختار خود، برای تحمیل اقتدار و دیکتاتوری سرمایه به قیمت فقر و تباهی اکثریت فزاینده‌ای از جمعیت جهان طراحی شده است. سرمایه و نظام سرمایه‌داری عمیقاً ناعادلانهٔ مبتنی بر آن به ما انسان‌ها به عنوان مبنای وجودی خود نیاز دارد. اما جهان و بشریت، نیازی به سرمایه‌داری ندارند. بلکه برعکس، بشریت برای تضمین توسعهٔ خود در صلح، آزادی، برابری، مردم‌سالاری و عدالت اجتماعی، نیاز به آزادی از قیود سرمایه‌داری دارد.

و این دقیقا وظیفه و تعهد ذاتی ما به عنوان زنان و مردان باورمند به سوسیالیسم دموکراتیک است که به تکوین راه‌های عملی و شیوه‌ها و ابزار جدیدی بپردازیم که گذار مسالمت‌آمیز از سرمایه‌داری را امکان‌پذیر می‌سازد.

با این روی‌کرد و با عزم جاودان برای مبارزهٔ مشترک جهانی در خدمت بشریت و با حس پیوند عمیق، درودهای سرشار از حس همبستگی خود را به سوی شما روانه می‌داریم!

 

پاینده باد همبستگی جهانی!

با عزم جهانی دیگر، جهانی در صلح، آزادی، برابری، مردم‌سالاری و عدالت اجتماعی!

 

 

تیرماه ۱۴۰۲ (ژوئیهٔ ۲۰۲۳ میلادی)

گروه کار امور بین‌الملل سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

 

Organisation der Volksfadaian Irans (Mehrheit)

Grußwort zum Jahrestag der Gründung der Partei Die Linke

Gemeinsamer Kampf um die gemeinsame Welt

Liebe Janine, lieber Martin, liebe Genossinnen und Genossen!

Im Namen der Volksfadaian Irans gratulieren wir Euch zum Jahrestag der Gründung Eurer Partei Die Linke.

Die langjährige Verbundenheit unserer Organisation mit Eurer Partei gründet sich auf unsere Verpflichtung als sozialistische Linke, auf unsere Verpflichtung zum gemeinsamen Kampf im Dienste der Benachteiligten in der Gesellschaft, der Benachteiligten in der Welt, mit unserem historischen Ziel des demokratischen Sozialismus vor Augen.

Die Welt braucht uns Linke als treibende Kraft, um die Untaten und Missstände, die durch das ausbeuterische System des Kapitalismus verursacht werden, anzuprangern, aber nicht nur dafür, sondern tiefergehend und vor allem, um den Ausweg aus diesem ausbeuterischen System in eine Weltordnung zu suchen, die auf den universellen und unantastbaren Menschenrechten und den global gültigen Werten des Friedens, der Freiheit, der Gleichheit, der Demokratie und der sozialen Gerechtigkeit beruhen muss; in den Sozialismus.

Die Ausbeutung der Massen im Weltmaßstab, die zahlreichen Kriege und kriegsähnlichen Auseinandersetzungen, die um des Profits willen angezettelt werden, verwüsten nach wie vor Länder und Regionen und stürzen Millionen von Menschen in Armut und Elend. Der Kapitalismus wütet rund um den Globus. Trotz der bahnbrechenden wissenschaftlichen Entdeckungen und der technischen Entwicklungen und Fortschritte, die in den letzten Jahrzehnten auf fast allen Gebieten erzielt wurden und die an sich eine solide und sichere Grundlage für die Verwirklichung des ewigen Wunsches der Menschen nach einem Leben in Würde und Wohlstand bieten würden, ist die Schere zwischen Arm und Reich, die Kluft zwischen Reichtum und Armut, die der Kapitalismus hervorgebracht hat, größer als je zuvor in der Geschichte der Menschheit.

Die Plünderung der endlichen Ressourcen unseres Heimatplaneten hat das Klima derart aus dem Gleichgewicht gebracht, dass mehr denn je die reale Gefahr besteht, in eine unumkehrbare Situation zu geraten. Das erschreckende Aussterben vieler Tier- und Pflanzenarten ist die Folge dieser durch die Gier des Kapitalismus verschuldeten Veränderung.

Der globalisierte Kapitalismus mit dem Finanz- und Bankensektor im Zentrum seines Konstrukts ist darauf ausgerichtet, das Diktat und die Diktatur des Kapitals um den Preis der Armut und des Ruins einer immer größer werdenden Mehrheit der Weltbevölkerung durchzusetzen. Das Kapital und das auf ihm beruhende zutiefst ungerechte System des Kapitalismus brauchen uns Menschen als Existenzgrundlage. Aber die Welt, die Menschheit, braucht den Kapitalismus nicht. Vielmehr braucht die Menschheit, um ihre Entwicklung in Frieden, Freiheit, Gleichheit, Demokratie und sozialer Gerechtigkeit zu sichern, die Befreiung von den Zwängen des Kapitalismus.

Und es ist gerade unsere ureigene Aufgabe und Verpflichtung als demokratische Sozialistinnen und Sozialisten, uns um die Entwicklung neuer gangbarer Wege, Mittel und Instrumente zu kümmern, die eine friedliche Überwindung des Kapitalismus ermöglichen.

In diesem Sinne und mit der ewigen Entschlossenheit zum gemeinsamen globalen Kampf in Dienste der Menschheit verbleiben wir in tiefer Verbundenheit

mit solidarischem Gruß

Hoch die internationale Solidarität!

Für eine andere Welt; eine Welt in Frieden, Freiheit, Gleichheit, Demokratie und sozialer Gerechtigkeit!

Juli 2023

Organisation der Volksfadaian Irans (Mehrheit)

Arbeitsgruppe für Internationale Angelegenheiten

تاریخ انتشار : ۱۴ تیر, ۱۴۰۲ ۳:۰۹ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

7 Comments

  1. مهرداد دارستانی گفت:

    همه سالگردهایتان مبارک بادا .

    آیا در جهان مشترک شما هیچ جایی برای فلسطین وجود دارد ؟

    آیا هیچیک از شما احزاب چپ کوچکترین اعتراض و یا حتی اشاره ای به جنایات ضدبشری اسراییل در فلسطین کرده و یا میکنید ؟
    همه شبکه های خبری و سیاسی امپریالیسم نیز ، حتی صدایشان درآمده است اما جنبش چپ جهانی به شکل کاملا مشکوک (من هیچ شکی به ماهیت صهیونیستی چپ اروپا و المان ندارم اما وارد این بحث نمی‌شوم)سکوت حمایتبار خود را نصیب صهیونیستها و فاشیستهای المانی حاکم بر اسراییل می‌کند.

    روزی باید که پاسخگوی این سکوت ناجوانمردانه و بیشرمانه بود و دیگر ادعای مبارزه با اخوندها، ماسک مناسبی برای فرار از این بحران بنیادین، تشکیلاتی، ایدیولوژیک و هویتی نمیتواند باشد .
    در کجای جهان ایستاده اید ؟💁

    همه سالگردهایتان مبارک بادا .

  2. مهرداد دارستانی گفت:

    فریب تربیت باغبان مخور ای گل
    که آب می‌دهد اما گلاب می‌گیرد

    امیدوارم که در همه کامنت های خودم توانسته باشم که دلیل و حجم عظیم سرمایه گذاری های تاریخی آلمانی‌ها در همه جنبش ها و دستجات سیاسی مذهبی و قومی ایران را تا حدی بیان نموده باشم .
    امیدوارم که همه کسانی که به معنای آزادگی ، استقلال و زندگی میاندیشند و به آن اهمیت می‌دهند ، عواقب مرگبار همدلی و هم اندیشی تفکر و مکتب المانی را ، مورد دوباره نگری و چندباره اندیشی ژرف قرار دهند .
    راز پیروزی و بقای حزب کمونیست چین، در دور ایستادن تمام عیار از مکتب المانی سوسیالیسم و تکیه بر فرهنگ و سنن ملی چین بود .
    ایران بسیار باستانی تر از چین و مصر و هر کجای دیگر است اما شوربختانه چون سوسیالیسم را از مجرای مکتب المانی و وارداتی پنجاه و سه نفر آموخته است در دام و ورطه بسیار هولناکی همیشه قرار داشته و دارد .
    اکثر انان حتی توان درک معنای عددشناسی عدد پنجاه و سه (۵۳)را ندارند (غم انگیز🥵)
    انان تابع متغیرات اروپایی خود میباشند و راه دیگری نمیدانند و نمی شناسند و نمی فهمند.

    رشته ای بر گردنم افکنده دوست
    میکشد آنجا که خاطرخواه اوست

    امیدوارم سکوت مستمر فداییان خلق در برابر جنایات اسراییل ، حق میزبانی و خارج نشینی نباشد و ریشه های عمیق ایدیولوژیک و تشکیلاتی نداشته باشد .

    شخصا هیچ جای دیگری و در نشریات هیچ سازمان و حزب دیگری هیچ چیزی نمینویسم و نمیگویم و حقیقتا حوصله خواندن و حتی شنیدن انان را ندارم .

    کور مگس به دیوار
    چه خفته و چه بیدار

    امیدوارم از محبتهای دیگران برداشت نامناسب نگردد و هشیار ها و هشدارها جدی گرفته شوند.

    من همیشه امیدوارم ❤️

    تا مرد سخن نگفته باشد
    عیب و هنرش نهفته باشد
    هر بیشه که بینی گمان مبر که خالیست
    شاید که پلنگ ، خفته باشد

  3. مهرداد دارستانی گفت:

    حقیقت بسیار مهم دیگری را نیز باید که بگویم و آن اینکه من حتی نود درصد مقالات خود شما را نیز نمیخوانم و تنها با دیدن عنوان آن به آن مهر :
    برو جلو بوق بزن 😂
    میزنم و آن را از بایگانی نیز حذف می‌کنم .
    اینکه به چه فکر می‌کنیم موضوعی جداگانه است اما اینکه چند بار بدنیا میاییم یک پرسش تک پاسخی است و پاسخ داده شده است .
    اگر شخصی هفتاد و دو سال زندگی کند یعنی بیست و چهار سال آن را در خواب و استراحت و بیخبری گذرانیده است و از چهل و هشت سال زندگی فعال و رسمی باقیمانده عمر خود ، اگر هر روز تنها دوساعت را بدبدن و تماشاکردن مدرسه موشهای بالای هشتاد سال سایت تلویزیونی راه کارگر و حزب کمونیست و نوددرصد مقاله های تخیلی فکاهی سوسیالیستی شما اختصاص دهد عملا و رسما ،
    شش سال از عمر مفید خود را ضربدر دو کرده و به زباله دانی ریخته است .
    فکر میکنید چند بار بدنیا میاییم و چند سال زنده ایم که شش سال آن را بنشینم و به فرمایشات پس از افطار آقای راشدهای کراوات زده و چپ گرا گوش و چشم و هوش دهیم که پس از شام در خانه های خود به فکر تحلیل سوسیالیسم و دمکراسی میافتند و فردا شب دمکراسی و سوسیالیسم را تحلیل می‌کنند و سالهاست کارشان همین است و اساسا برایشان مهم نیست که درین دنیا چه میگذرد ، تنها منتظرند و نفس میکشند تا مردم به خیابان‌ها بریزند و انان بدنبال مردم بدوند تا مردم را رهبری کنند 😂
    حتی توان نوشتن منسجم و منظم را نیز ندارند و یا شاید میدانند که هیچکس انان را نمیخواند و با مهر برو جلو بوق بزن ، انان را طبقه بندی غیربایگانی می‌کند .

    اگر کسی با شما سخن می‌گوید یعنی کردار ،گفتار ، اندیشه و سرنوشت شما و نسلی که شما آفریده اید برای او مهم است .

    بگذار یک گل بشکفد و صد مکتب به مخالفت برخیزد ❤️

    یعنی شما خوانندگانی دارید که شجاعت گفتن و شنیدن حقیقت را دارند و این موهبت و اصالتی است که بسیاری از ان بی بهره اند و هرگز توان دستیابی به آن را ندارند .

    گر بر سر خاشاک یکی پشه بجنبد
    جنبیدن آن پشه عیان از نظر ماست

  4. مهرداد دارستانی گفت:

    پیروزی تیم ملی نوجوانان ایران و کسب مقام قهرمانی جهان بر همه ایرانیان خجسته باد❤️

    هیچکس درین دنیا مدالهای طلای تختی و دیگر قهرمانان ملی سنگر ورزش ایران را به پای پهلوی و این و آن ننوشته است .
    اینکه شما در هیچ شادی و پیروزی هرگز در کنار مردم و سرزمین و قهرمانان ورزشی خود نبوده اید خود گویای این است که چرا اخوندها انقلاب را از شما دزدیدند ؟💁
    شما شعور نگهداری انقلاب را نداشته و ندارید .
    شما شعور یک تبریک خشک و خالی فرستادن برای جوانانی که با هزار زحمت و بدبختی خود و میهن خود را به مقام قهرمانی جهان رسانیدند را ندارید شما چطور می‌توانید همراه ، همدل،همگام و یا پیشرو مردم خود باشید ؟

    شماها غم انگیز هستید 🥵

    آغاز جداسری شاید از دیگران نبود .

  5. مهرداد دارستانی گفت:

    چند بار میتوان که قهرمان جهان شد ؟

    فرزندان زحمتکشان ایران و ورزشکارانی که پس از هزاران مانع و اشکال تراشی و پارتی بازی های بچه اخوندها ، مفتخواران و رشوه بگیران جاسوس و چندتابعیتی فدراسیونهای ورزشی ایران ، با جیب خالی و بدون هیچ گونه پاداش ارزشمند، خود و ملت خود را به مقام قهرمانی جهان میرسانند ، آیا شایسته پیام شادباش شما به عنوان یک نیروی سیاسی و مترقی چپ ایرانی نیستند؟😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡
    شماها دیگه کی هستید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    آیا اساسا به شادی اعتقاد دارید ؟
    گمان می‌کنم که شما هر ساله پیام های شادباش نوروزی خودتان را از عریضه نویس های جلوی دادگستری میخرید و حقیقتا به یک کلمه آن اعتقاد ندارید ؟😂😂😂😂😂😂😂
    یا شاید فقط رفقای المانی از شادباش های شما شاد می‌شوند .
    اگراینگونه است باور کنید ما هم دلمان خانه خداست و یک پیام شادباش برای ما بفرستید.
    پرسش بالاتر اینکه :
    آیا حقیقتا هیچ شادی در دل شما هست تا به دیگران شادزی و یا شادباش بگویید ؟

    این سرزمین من چه غم انگیز بود 😂

    امیدوارم که در تنهایی بیاندیشید ❤️

  6. مهرداد دارستانی گفت:

    تنها نه نفر از بین همه زندانیان باقی مانده بودیم و بیش از دو سال بود که ملاقات نداشتیم .
    همه بازیهای تیم ملی فوتبال را با دقت و تعصب و غیرت زیر نظر داشتیم و برد و باخت انان برایمان بسیار مهم بود به همینگونه تیم‌های ملوان و سپیدرود رشت .
    و با خنده به یکدیگر میگفتیم که این بچه ها با نان و چایی شیرین برای ایران قهرمانی و افتخار میاورند و همه قلب ما در کنار غیرت و جنگندگی انان بود ❤️
    این معنای اصالت و عرق و تعصب ملی و میهنی است و هیچ ربطی به شاه و شیخ ندارد، موضوع بر سر اصالت است .
    آیا به عنوان یک گروه سیاسی اصیل ایرانی ورزش این مملکت اساسا برای شما ارزشی دارد ؟
    یا مشغول ساختن سوسیالیسم هستید و سرتان شلوغ است ؟
    سایتهای خبری اپوزیسیون از کیهان لندن گرفته تا سلطنت طلبها و مجاهدین و بی بی سی و … آنقدر غم و افسردگی به فرهنگ رسانه ای و اجتماعی ایران تزریق کرده اند که حقیقتا بذر هرگونه شادی همگانی و ملی را از بین برده اند
    موجوداتی که منتظرند تا یک واقعه نحس،شوم و بد (سیل ، زلزله ، رانش زمین ،گردباد ، قتل ، اعدام و ….)اتفاق ببافتد و انان سوار بر موج منفی گرایی و منفی بافی تمام ستون فقرات شادمانی و ترمیم پذیری و پیشرفت را به هر شکلی درهم کوبند.
    این سایتها همه با هزینه صهیونیسم جهانی برپا گردیده و هیچ هدفی جز نابودی و تخریب اعتماد ، دوستی ، باور و پیوند همگانی ندارند ، انان وظیفه دارند تا مردم ایران را غمگین نمایند .
    اخبار روز ، سایت سیاسی خبری چپ را ببینید همه سطور آن منفی گویی و منفی پراکنی نسبت به هر چیزی درباره ایران است هر چیزی که مردم را غمگین و ناراحت نماید به هر قیمتی .
    جویندگان نکبت
    در مجرای فاضلابها .
    این حقیقت رسانه خارج از کشوری اپوزیسیون ایران است صفحاتی خالی از هرگونه شادی و امید و پیروزی ، و سرشار از غم و یاس و ناامیدی.
    همه انان منتظر یک واقعه شوم هستند تا با زبان سرخ خود ان را سبز نمایند و بدل به جنگل نمایند.
    یک مشت جغد که از زندگی در ویرانه ها لذت میبرند و ان را نوستالژیک و قهرمانانه مینمایند
    کسانی که فقط در زمان شکست و بخاطر شکست به سخن میایند و خبر و بوی هیچگونه
    پیروزی در گفتار انان نیست .
    جغدهای نوحه سرا و مغلوب .
    کسانی که شعور و توان درک یک پیروزی و دستاورد بزرگ ورزشی میهنی را ندارند چگونه می‌توانند شعور ، توان و صلاحیت کسب پیروزی سیاسی و حفظ دستاوردهای ان را داشته باشند ؟
    شاید ما همیشه الکی خوش بوده و هستیم اما هر چه باشیم جام قهرمانی جهان به دست تیم ملی ایران فتح شد تا برای همیشه در دل تاریخ ورزش ایران و جهان بنام ایران ثبت شود ❤️

    راستی شما اهل کدام کشور دنیا هستید ؟

  7. مهرداد دارستانی گفت:

    Remember the Tinman ❤️

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!

انتخابات مهندسی شده، راه یا بی‌راهه؟