جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۰

جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۰

ریاست‌جمهوری در غیاب جمهور مردم؟
در این‌گونه موارد دوگانۀ کاذبی درست می‌شود به نام اصلاح تدریجی یا براندازی و انقلاب! اما به گمانم میان مسجد و میخانه راهی است و آن تحمیل حق حاکمیت ملی...
۱۵ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: حسن یوسفی اشکوری
نویسنده: حسن یوسفی اشکوری
بر تحریم در دور دوم اصرار دارم اما …
من در مرحله دوم این نمایش انتخاباتی نیز بر تحریم اصرار می‌ورزم. اما آن گروه از مردم را که به مسعود پزشکیان رأی دادند، درک می‌کنم و اکثریت قریب به...
۱۵ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ابوالفضل قدیانی
نویسنده: ابوالفضل قدیانی
چرا جریان افراط‌گرا و جبهۀ پایداری می‌کوشند قوۀ مجریه را تسخیر کنند؟
تسلط بر دولت یک امر حیاتی برای جبهۀ پایداری در انتخاب رهبر آینده است. جبهۀ پایداری می‌کوشد با تسخیر دولت، تسلط خود را بر تمام ادارات و نهادهای دولتی اعمال...
۱۵ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هواداری از ایران
نویسنده: هواداری از ایران
هشدار سازمان حقوق بشر ایران در مورد موج جدید اعدام‌ها پس از انتخابات ریاست جمهوری
تجربه دوره‌های قبل نشان می‌دهد که بلافاصله پس از انتخابات حکومت با افزایش شدید آمار اعدام، واقعیت خود را به مردم گوشزد می‌کند. مردم ایران و جامعه جهانی  باید از...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سازمان حقوق بشر ایران
نویسنده: سازمان حقوق بشر ایران
بازی ادامه دارد...
شاعرِ شب زندهِ دارِ بی تکلف! صبور باش وُ...نگاه کن، در این شبِ طولانی، هنوز چراغِی روشن است، تحمل کن.
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: حسن جلالی
نویسنده: حسن جلالی
با یاد و نام ماندگار مادر ستاره پورجعفر!
مادر عماری از نسل مادران خاوران بود با چهره ای آرام و دوست داشتنی. نام‌اش ستاره بود؛ ستاره‌ای که در آسمان زندگی فرزندانش درخشید و رفت، فرزندانی که جملگی به...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: دبیرخانهٔ شورای مرکزی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: دبیرخانهٔ شورای مرکزی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
ناک‌دان شدن سه‌شنبه، ناک‌اوت شدن جمعه!
حال پیش‌بینی می‌شود که جلیلی گل خورده در مناظره‌ی اول و ناک‌دان شده در مناظره‌ی دوم، و در عمل شکست خورده در منظر افکار عمومی، در انتخابات روز جمعه عاقبتی...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: عیسی سحرخیز
نویسنده: عیسی سحرخیز

معصومه ضیا : خواهرم از ۲۶ اسفند در اعتصاب غذا به سر می برد

با گذشت 20 روز از بازداشت غیر قانونی میترا عالی، دانشجوی نخبه دانشگاه شریف هنوز هیچ خبری از وی در دسترس نیست .

دیدار فعالین دانشجویی مشهد با خانواده معلم زندانی: مخالف غیرقانونی با مرخصی هاشم خواستار.

دیدار نوروزی جمعی از فعالین سیاسی و دانشجویی مشهد با خانواده احمد قابل.

با گذشت ۲۰ روز از بازداشت غیر قانونی میترا عالی، دانشجوی نخبه دانشگاه شریف هنوز هیچ خبری از وی در دسترس نیست .

میترا عالی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشکی دانشگاه شریف که در تاریخ ۱۹ اسفند برای پس گرفتن وسایل توقیف شده ی خود به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه کرده بود ناپدید شده است و با وجود پیگیریهای مکرر خانواده و دوستان وی تا کنون هیچ خبری از او بدست نیامده است.

با گذشت بیست روز از تاریخ بازداشت خانم میترا عالی، هیچگونه تماسی از طرف وی صورت نگرفته و خانواده وی همچنان در بی خبری مطلق از وضعیت فرزندشان به سر می برند. این در حالی است که با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی بسیاری از زندانیان سیاسی آزاد شدند یا به مرخصی آمدند یا حداقل با خانواده خود تماس تلفنی داشته اند.

میترا عالی قبل از ناپدید شدن ۲ مرتبه ی دیگر با هجوم نیروهای وزارت اطلاعات به منزل محل زندگی خود بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. ماموران وزارت اطلاعات در تماس تلفنی از وی خواسته بودند تا برای بازپس گیری لوازم توقیف شده ی خود به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه کند. میترا عالی آخرین بار در حال ورود به این مکان مشاهده شده است و تا کنون از وضعیت وی هیچ خبری به دست نیامده است.

لازم به ذکر است که میترا عالی از نخبگان علمی دانشگاه شریف و امیر کبیر می باشد که پس از اتمام دوره کارشناسی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر با رتبه ۷ کنکور کارشناسی ارشد وارد دانشگاه شریف شده است.

—————————————

دیدار فعالین دانشجویی مشهد با خانواده معلم زندانی: مخالف غیرقانونی با مرخصی هاشم خواستار

جمعی از فعالین دانشجویی شهر مشهد و برخی از اعضای شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم (شعبه خراسان) با حضور در منزل سید هاشم خواستار، فعال فرهنگی و صنفی زندانی در مشهد، با خانواده وی دیدار کردند.

در این دیدار که به مناسبت آغاز سال نو و بهار طبیعت صورت پذیرفت، ابتدا همسر و فرزند آقای خواستار گزارشی از مراحل پرونده ایشان ارائه کردند و اعلام نمودند: متاسفانه و علیرغم تلاشهای مختلف، با مرخصی نوروزی آقای خواستار موافقت نشده است. نکته تاسف انگیز در پرونده آقای خواستار اینست که ایشان هم اکنون بالغ بر ۶ ماه است که در زندان وکیل آباد مشهد به سر می برد، حال آنکه به وی و خانواده شان هیچ حکم کتبی داده نشده است و فقط شفاها گفته شده که به دلیل اقدام علیه امنیت ملی در زندان به سر می برند!

جالب اینکه در آخرین مراجعه حضوری همسر ایشان به دادگاه انقلاب و در ملاقات حضوری با دادستان، دادستان عمومی و انقلاب مشهد صراحتا مرخصی نوروزی ایشان را منوط به موافقت اداره کل اطلاعات خراسان دانسته است! حال آنکه ایشان دوره محکومیت خود را طی می کند و طبق قواعد حقوقی، اداره اطلاعات که ضابط قضایی دادگاه است باید نظر مقام قضایی را اجرا کند. چنین اعتراف صریحی مبنی بر قدرت برتر نهادهای امنیتی در سیستم قضایی جمهوری اسلامی، آنهم از سوی یک مقام عالیرتبه قضایی، بی نظیر ارزیابی شده است.

همسر آقای خواستار همچنین اعلام نمود که علیرغم همه فشارها، آقای خواستار از روحیه خوبی برخوردار است.ضمنا ایشان اعلام کرد که آقای خواستار در زندان وکیل آباد مشهد، هم بند احمد قابل – پژوهشگر دینی برجسته ـ است که بالغ بر ۳ ماه از بازداشت وی می گذرد.

در این دیدار و پس از توضیحات خانواده آقای خواستار، فعالین دانشجویی مشهد به بیان نظرات خود در باب وضعیت سیاسی کشور پرداختند و ضمن محکومیت رفتار قضایی با یک معلم فرهیخته و دلسوز، خواستار آزادی ایشان و دیگر زندانیان سیاسی شدند.حاضران با بیان این نکته که به گفته رئیس قوه قضاییه در ایام نوروز به همه زندانیان به جز سارقان مرخصی داده می شود، از اینکه یک معلم بازنشسته که سابقه مبارزه با رژیم شاهنشاهی را نیز در پرونده خود دارد باید این ایام را در زندان سپری کند، ابراز تاسف نمودند و تاکید کردند رفتار فعلی نظام با منتقدین خود، هیچگاه از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد.

شایان ذکر است که سید هاشم خواستار، فعال صنفی و فرهنگی و عضو کانون صنفی معلمان خراسان که در ۲۵ خرداد ۸۸ در پارک ملت مشهد بازداشت شده بود، پس از آنکه ۶۰ روز را در اداره اطلاعات مشهد بازداشت بود، از سوی دادگاه انقلاب مشهد به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۲ سال تقلیل یافت و ایشان از شهریور ۸۸ در زندان وکیل آباد مشهد دوران محکومیت خود را سپری می کند و در این مدت فقط دو بار موفق شده است که با خانواده خود ملاقات حضوری داشته باشد.

———————————

معصومه ضیا : خواهرم از ۲۶ اسفند در اعتصاب غذا به سر می برد

مریم ضیا، فعال حقوق زنان و کودکان و مدیر جمعیت تلاش برای جهانی شایستهی کودک، که از ۱۰ دی ماه و به دنبال بازداشت های گستردهی فعالان مدنی و سیاسی در روز عاشورا در زندان اوین به سر می برد، در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذا زده است. معصومه ضیا خواهر مریم ضیا با تایید این خبر در گفتگو با کمپین بین المللی حقوق بشر، وضعیت خواهر خود را نگران کننده توصیف کرده است. متن گفتگوی معصومه ضیاء با کمپین بین المللی حقوق بشر در پی می آید:

کمپین: خانم ضیا خبری از اعتصاب غذای خواهر شما منتشر شده است. آیا در خصوص وضعیت جسمی و روحی او خبر تازه ای به دست شما رسیده است؟

مریم از روز ۲۶ اسفندماه در اعتراض به ادامهی بازداشت غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذا زده است. او بسیار ضعیف است و دارو مصرف می کند و از ضعف جسمی شدید، سردرد و افت فشار خون رنج می برد. در عین حال داروهایی که مجبور به مصرف آنها است با توجه به اعتصاب غذا عوارض جدی بر سلامتی او خواهند داشت. وضعیت جسمی او نگران کننده است اما با توجه به بلاتکلیفی و ادامه بازداشت غیرقانونی اش بر ادامه ی اعتصاب غذا اصرار دارد. با این وجود روحیهی خود را حفظ کرده است و وضعیت روحی مناسبی دارد. او می گوید که در این شرایط هم نوع متفاوتی از زندگی را تجربه می کند.

چه اتهاماتی به خانم ضیا تفهیم شده و پیگیری های حقوقی در مورد پرونده ی او چه نتیجه ای داشته است؟

اتهام تفهیم شده به خواهرم در مراحل اولیه بازجویی، همکاری با منافقین اعلام شده است .با توجه به تعطیلات عید در حال حاضر هیچ گونه پیگیری امکان پذیر نیست و مجبوریم تا پایان تعطیلات صبر کنیم. پیش از تعطیلات هم پاسخ درست و مشخصی به ما داده نشد و خود مریم هم هیچ اطلاعی از وضعیت پرونده یا احتمال آزادی اش ندارد و در بلاتکلیفی به سر می برد.

چند روز پیش از عید در تماس تلفنی با همسر خواهرم اعلام کردند که با تودیع وثیقه ۳۰ میلیون تومانی وی را آزاد خواهند کرد. اما در حالی که این وثیقه را به سختی تامین کردیم و به رغم انجام کلیه مراحل اداری و تایید سند در شعبه ۱۱ دادگاه انقلاب شهر ری، در آخرین لحظات بازجویان وزارت اطلاعات با تنظیم و ارسال دادخواست جدیدی پرونده ی وی را به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارجاع داده و از آزادی وی ممانعت کردند. در واقع به رغم توقیف سند منزل که میزان آن بیش از وثیقه ی تعیین شده نیز هست وی را همچنان در بازداشت نگه داشته اند.

مریم مدیریت سازمان غیردولتی تلاش برای جهان شایسته ی کودک را بر عهده داشت و هیچ گونه فعالیت سیاسی هم نداشت. او به عنوان نیروی داوطلب و فعال اجتماعی تمام انرژی خود را صرف آموزش کودکان مهاجر و محروم از تحصیل و سواد آموزی آنان می کرد اما متاسفانه در کشور ما حتا کار فرهنگی و انساندوستانه نیز جرم سیاسی تلقی می شود.

آخرین تماس او چه زمانی بوده و شرایط فعلی او در زندان چگونه است؟

با اتمام بازجویی ها او را از بند ۲۰۹ به بند عمومی مالی منتقل کرده اند. با وجود این که بازجویی ها به انتها رسیده است وی در بند غیرسیاسی ها نگهداری می شود. تعداد زیادی از کسانی که به دلیل ارتکاب قتل بازداشت شده اند با مریم هم سلول هستند و به رغم این که مریم تلاش می کند با آنها ارتباط خوبی داشته باشد اما شرایط و فضای نامناسبی بر سلول آنها حاکم است و ما اعتقاد داریم که چنین فضایی برای بازداشت یک فعال مدنی به هیچ وجه محیط مناسبی نیست.

سابقه خبر:

مریم ضیا، فعال حقوق زنان و کودکان و مدیر جعیت تلاش برای جهانی شایستهی کودک، صبح روز دهم دی ماه و در پی بازداشت های گسترده پس از وقایع عاشورا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. ماموران امنیتی که صبح روز دهم دی ماه به قصد تفتیش به منزل مریم ضیاء مراجعه کرده بودند، فرزندان او را وادار می کنند که با او که در منزل حضور نداشت تماس گرفته و در هنگام مراجعت وی به منزل او را بازداشت می کنند. مریم ضیا پیش از این نیز در ۲۲ خردادماه سال ۱۳۸۵ در تجمعی که به قصد اعتراض به “قوانین نابرابر” از سوی فعالان زن در میدان هفت تیر برگزار شد بازداشت شده بود.

همسر مریم ضیاء، منصور حیات غیبی نیز، از اعضای هیأت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه است که طی چند سال اخیر، همراه با منصور اسانلو و گروهی دیگر از فعالین صنفی، بارها مورد بازداشت و حمله و اهانت قرار گرفته اند.

————————————

دیدار نوروزی جمعی از فعالین سیاسی و دانشجویی مشهد با خانواده احمد قابل

به گزارش ادوارنیوز جمعی از اعضای سازمان ادوار تحکیم وحدت و نیز فعالین دانشجویی خراسان، با حضور در منزل مادری احمد قابل، پژوهشگر دینی برجسته و از شاگردان مرحوم آیت الله منتظری، با خانواده ایشان دیدار کردند.

در این دیدار که برخی از اعضای ادوار و دانشجویان دانشگاههای مختلف مشهد حضور داشتند، ابتدا مادر،همسر و برادرزاده آقای قابل گزارشی از مراحل پرونده ایشان ارائه و اعلام نمودند که آقای قابل فعلا و پس از پایان مراحل بازجویی در اداره اطلاعات، در زندان وکیل آباد مشهد به سر می برند.

همسر ایشان با بیان اینکه احمد قابل از پاره ای مراجع اجازه اجتهاد دارند، نوع برخورد با ایشان و نیز اتهامات وارده را غیر قابل قبول دانستند.

در ادامه چند تن از اعضای ادوار و نیز دانشجویان به بیان دیدگاههای خود در مورد برخورد با فعالین سیاسی و دانشجویی پرداختند و ضمن تمجید از شان علمی آقای قابل، نسبت به آزادی سریع ایشان و دیگر زندانیان سیاسی ابراز امیدواری کردند.

احمد قابل، پژوهشگر برجسته دینی و از شاگردان ممتاز آیت الله منتظری، در ۲۹ آذرماه ۸۸ و در راه عزیمت به قم جهت شرکت در تشییع پیکر آیت الله منتظری، توسط اداره اطلاعات مشهد بازداشت شد که این بازداشت همچنان ادامه دارد.

تاریخ انتشار : ۸ فروردین, ۱۳۸۹ ۴:۴۳ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

ریاست‌جمهوری در غیاب جمهور مردم؟

بر تحریم در دور دوم اصرار دارم اما …

چرا جریان افراط‌گرا و جبهۀ پایداری می‌کوشند قوۀ مجریه را تسخیر کنند؟

هشدار سازمان حقوق بشر ایران در مورد موج جدید اعدام‌ها پس از انتخابات ریاست جمهوری

بازی ادامه دارد…

با یاد و نام ماندگار مادر ستاره پورجعفر!