چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی
جرون
جرون، ای سیلی خورده ی زمان، ای معامله های پشت پرده ی آن زمان، ای تاریخ دیروز و امروز من، از رنگ و شرنگ، تا کیسه های زر ...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد

نگاهی به اوضاع ایران و جهان و وظایف ما

تذکر ضرور: پخش میزگردها در این صفحه از نشریه کار لزوما به معنی تایید یا وابستگی این برنامه ها به سازمان ما نیست و صرفا به دلیل خدمت به جامعه دوستان و نزدیکان فکری به سازمان صورت می گیرد!

 جلسه پرسش و پاسخ تلگرامی یکشنبه   ۲۳ بهمن  ساعت ۹  شب ایران

موضوع:  نگاهی به اوضاع ایران و جهان و وظایف ما 

میهمان: رفیق رقیه دانشگری(فران) ، از پیشکسوتان جنبش فدایی 

لینک:

https://t.me/+YNxze2Z5-E05NWFh

 

سوالات مطرح شده در جلسه تلگرامی  با رفیق رقیه دانشگری (فران)

 

  •  از نتایج جهان چند قطبی در نظام سرمایه داری، جنگهای خانمانسوز جهانی و یا منطقه ای است که در یک قرن اخیر بارها اتفاق افتاده و حتی آلان نیز در اوکراین شاهدش هستیم، که حاصلش غیر از ویرانی، کشتار، آوارگی و از دست رفتن سرمایه ها و نابودی زیر ساخت‌های ملی و به خطر افتادن تمامیت ارصی و تجزیه، چیز دیگری نبوده است.
  • جنگهای جهانی و نزاع بین المللی و منطقه‌ای که نتیجه   چند قطبی شدن قدرت‌های  جهانی است  چه سودی به نفع  طبقه کارگران و اقشار فرودست دارد در حالیکه  که تضاد کار و سرمایه همچنان بر جا می‌ماند و در زندگی مردم عادی تاثیر مثبتی  ندارد؟
  • برخی فکر میکنند که شما و برخی از رفقایی که مساله “ایران در حوزه اوراسیایی یا در حوزه آتلانتیک” را مطرح می کنید طرفدار روسیه و چین هستید و فکر میکنید این کشورها چون کشورهای کمونیستی هستند شما از آنها دفاع می کنید – تصور من این است که این یک سوء تفاهم است و شما  چین و روسیه را کمونیستی نمی دانید و از زاویه طرفداری از روسیه و چین نه ، بلکه از زاویه منافع ملی به این مسائل می پردازید – درست فکر میکنم ؟
  • محور صحبت‌های شما بر اساس خطرات  عوامل خارجی و امپریالیسم  است که منافع ملی و تمامیت ارضی را تهدید می‌کند. در حالیکه بسیاری از صاحب‌نظران، سیاست‌های حکومت اسلامی را عامل دخالت‌های قدرت‌های خارجی می‌دانند. علت اینکه در  صحبت‌های شما  نقش حکومت و عوامل داخلی  بسیار کمرنگ است را لطفا بیان کنید.
  • در کنفرانس دانشگاه جورج تاون واشنگتن با شرکت هشت شخصیتی که مدعی آغاز سرنگونی رژیم با کمک کشورهای غربی با تنظیم منشوری واحد برای اپوزیسیون هستند، ادعا شد که این منشور با هماهنگی با داخل کشور و منشورهای پیشنهادی دریافتی تنظیم می‌شود. ضمنا آنها گفتند که از تجربیات ونزوئلا، اوکراین، رواندا، زیمبابوه و غیره هم استفاده خواهند کرد. آنها صریحا معتقدند که باید از همه امکانات کشورهای غربی برای اجرای تحریم‌ها و قطع ارتباط کامل شان با حکومت کمک استفاده و حمایت کرد. حتی مسیح علینژاد و رضا پهلوی به کنفرانس امنیتی مونیخ دعوت شده اند.  ارزیابی شما از این «اپوزیسیون» برای تغییر رژیم چیست؟
  • آقای فرخ نگهدار در جلسه کلاب هاوس دیروز  صریحا گفتند که با آنها نباید برخورد کرد و همه باید بر علیه رژیم اقدام کنیم. نظر شما چیست؟
  • کاملا مشخص است که بیانیه آقای موسوی در راستای هماهنگی با همین «اپوزیسیون» است و درست قبل از آن انتشار یافته و هماهنگی برخی از اصلاح طلبان با آنها در جریان بوده و در کنفرانس هم به هم به موسوی و هم به همکاری اصلاح‌طلبانی که از نظام عبور کرده‌اند اشاره شد. ارزیابی شما چیست؟
  • فدایی در زمانی که جامعه انگار به خواب رفته بود با صدایی رسا  با مقابله با استبداد برخواست – امروز مردم خواب نیستند ولی به نظر می رسد که  تحت تاثیر تبلیغات هیپنوتیزم  شده اند و سخن گفتن با کسانی که هیپنوتیزم شده اند آسان نیست -چطور می شود اول توجه مخاطب را جلب کرد مطمئن شد که آماده شنیدن است و بعد با او سخن اصلی را مطرح کرد ؟  نیروهای چپ چقدر به این مساله که چطور میتوان فضای گفتگوی دمکرتیک ایجاد کرد و بعد نظرات جدی را مطرح کرد توجه دارند ؟
  • در جنگ اوکراین و روسیه، تقریباً تمام بلوک غرب امریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، سوئد و … درکنار اوکراین هستند و هم از نظر ارسال سلاح و هم مالی و حتی نیروی انسانی در حال اهرم کردن این کشور در مقابل روسیه می باشند.آیا بنظر شما کشور روسیه قادر خواهد بود یک تنه در این جنگ ایستادگی کند؟ اگر روسیه احساس کند ، در حال شکست خوردن است، آیا امکان دارد از سلاح های استفاده کند که منجر به جنگ جهانی شود؟ شکست نخوردن و پیروزی در این جنگ چقدر برای روسیه حائز اهمیت است؟
  • اینک «چپ‌ستیزی»  به جای باریک‌تری رسیده است (۵۷‌ستیزی)… این روند از «اکثریت‌ستیزی» شروع شد و به «فدایی‌ستیزی» رسیده بود… ریشه یابی وتحلیل شما از این همه کینه توزی چیست؟ تحلیل تان از روند جنبش زن زندگی آزادی چیست؟ چگونگی تعمیق آن و نحوه رهبری
  • بادرود رفیق فران عزیز،با افتخار باید اذعاان کنم که سازمان چریک های فدائی خلق درسکوت مرگبار وامنیتی ترین شرایط حاکم بر میهن ،بخشی ازفداکارترین قهرمانان از نیروهای مبارز وازجان گذشته، بویژه جوانان فرهیخته  را جهت مبارزه با خفقان ودیکتاتورحاکم وابسته به امپریالیزم، را متشکل نمودودرنبردی نابرابراما با اندیشه انسانی (آرمان سوسیالیسم)  بمیدان مبا رزه آورد تاسکوت  وخفقان پس‌از کوتای مرداد ۳۲ را درهم شکند  که شکست  ، وپس از انقلاب۵۷ به بزرگترین نیروی چپ منطقه تبدیل شد،  یار ونام تمام ستارگان بخون خفته فدایی گرامی وجاودان باد .
  • اما چند سئوال در مورد علل تفرقه وبنوعی شکست این سازمانی که حاصل خون های گرنبهای نوابغی چون رفقای کبیر بیژن جزنی تا رفیق کبیر حمید اشرف  وتمام همراهان فداکارشان دارم:
  • -رفیق بیژن بر درمورد توصیه اکید داشت : الف، سازمان دهی شاخه سیاسی بدون ارتباط سازمان باشاخه نظامی تاازضربات همزمان هردو پیشگیری شود  چراعمل نشد؟
  • ۲- خروج رفیق حمید اشرف ازکشور بمنظور حفط رهبری سازمان چرا اجرا نشد؟
  • ۳-،باکدام تحلیل پس از پیروزی انقلاب بخشی از رهبری سازمان بویژه رفقای همراه جناب فرخ نگهدار،شخص خمینی وگروهش را ضدامپریالیست ارزیابی نمودند؟، درحالیکه هرشاگرد مدرسه  علوم سیاسی بدرستی می‌دانست که او شناختی ازامپریالیزم نداشتتاضد آن باشد؟، واین خطا یکی از مهلک ترین تصمیمات آن زمان بودهم به سازمان وهم به انحراف انقلاب انجامید.
  • رفیق فران عزیز – رژیم حاکم بر ایران حکومت سرمایه دآران  رانتخوار و فاسد است – آیا به این حکومت سرمایه داری می توان امیدی داشت ؟ امید به اینکه این حکومت گامی در جهت منافع مردم بردارد . امیدی واهی نیست ؟
  • آنچه که تا به حال از «برخورد دیالکتیکی»یاد گرفته ایم، بررسی پدیده ها، در یک حرکت  متناوب دیالکتیکی، از کل به جزء و البته از جزء به کل ، و مثال معروف چون «لایه های پیاز» میباشد.
  • و اسلوب کلی مبتنی بر«دینامیسیم»پدیده ها میباشد، شما  اساس را در بررسی، صرفا مبتنی بر حرکت از کل(روندها و تغییرات جهانی ، که البته مهم هست)،برای بررسی اوضاع جزء(ایران)،میبینید ، فکر نمیکنید این روش برخوردتان،غیر دیالکتیکی، و در واقع مبتنی بر همان سیاست تاسف بار «شکوفایی ج.ا»بوده و اصلا با آنچه که مردمان کشورمان، با آن دست و پنجه میکنند، نزدیکی ندارد.و شاید همین یکی از «دلایل  روانی »دوری مردم از رهرروان و مبارزین چپ میباشد؟
  • تحلیل شما دررابطه با آرایش نیرو درسطح جهانی عملیات ویژه روسیه در اوکراین الترناتیو سازی امپریالیستی جنگ شناختی  و دستکاری شعور ونشاندن ایدئولوژی نئولبرالی در مرحله ششم جنگ روانی با فن اوری های فن قابل درک ابزاری است با این توصیف تحولات جامعه و پتانسیل انفجاری توده رنج را چگونه می توان سازمان داد
  • با سلام و خوشامد به مهمان برنامه ، آیا در شرایط فعلی وظیفه‌ی بین المللی نیروهای چپ ایران دفاع از روسیه و عملیات ویژه‌ی آن ( جنگ میهنی دوم) در برابر ناتو است.یا محکوم کردن تجاوز روسیه به اوکراین به عنوان عضو  مستقل سازمان ملل؟
  • ‌نقل قول شما از راهپیمایی مردم و پخش صبحت های آنها  از صدا وسیما به خصوص اینکه تا کنون توی راهپیمایی شرکت نکرده ایم و امسال برای مخالفت با کشورهای خارجی شرکت کرده ایم واقعا این قدر برای شما قابل قبول است ؟ فکر می کنید این نمایش و بزرگ نمایی هایی این چنینی واقعیت داشته باشد ؟ با شیندن این حرف ها وافعا متاسف شدم  در ضمن با عرض پوزش راست ترین نیروهای داخلی که خودشان را وفادار به جمهوری اسلامی  ولی در طیف عدالت خواهان هستند که تعدادشان هم زیاد است تحلیل و نظرات شان از شما نسبت به حاکمیت تندتر می باشد ؟ تحلیل های آنها در مورد  راهپیمایی روز ۲۲ بهمن رو مطالعه کنید
  • جمهوری  اسلامی با به تصویر کشیدن راه پیمائی ۲۲بهمن وانمود می کند ‌که خیزش صورت گرفته در
  • ایران تحریک خارجی داشته و با شکست مواجه شده ظاهراً حکومت در مقابل خواست مردم حاضر به
  • عقب نشینی نیست. راهکار تداوم خیزش و گذاربرای نیل به هدف چیست؟
  • در سالگرد تاسیس سازمان فداییان  ادامه تفکرات مارکسیست لنینیستی موسسین   سازمان را در کدام نحله جدید سازمان می بینید؟ آیا می شود خود را ادامه دهنده راه بنیان گزاران سازمان دید و با اصول لنینی مخالف بود و با نظام نیو لیبرالیسم  مماشات داشت، آیا زمانی نرسیده که پرچم رفقایی چون حمید اشرف و جزنی را راهنمای سازمان قرار داد ؟ بالاخره نبایست با قاطعیت یا خود را کمونیست دانست یا یک سوسیال لیبرال  ؟
  • رفیق دانشگری ؛ پس از پنجاه سال مبارزه ؛ جامعه کنونی ایران به کدامین سوی میرود ؛ آینده را چگونه می‌بینید همچنین نقش قدرتهای غربی و شرقی را ؟
  • به این سوالم در رابطه با ارتباط «اپوزیسیون» واشنگتنی با موسوی و پاسخ داده نشد ضمن آنکه در بیانیه ایشان کلمه‌ای در مخالفت با دخالت قدرت‌های خارجی نیامده:
  • کاملا مشخص است که بیانیه آقای موسوی در راستای هماهنگی با همین «اپوزیسیون» است و درست قبل از آن انتشار یافته و هماهنگی برخی از اصلاح طلبان با آنها در جریان بوده و در کنفرانس هم به هم به موسوی و هم به همکاری اصلاح‌طلبانی که از نظام عبور کرده‌اند اشاره شد. ارزیابی شما چیست؟
  • چراشما بدون اشاره به شعار” زن ،رندگی  آزادی‌”توسط مردم که تودهنی بزرگی هم به جنایتکاران حاکم وهم به نیروی‌های وابسته به امپریالیزم خارجی می‌زنند، شعار چند مزدور حکومتی درراهپیمایی حاکمان رامطرح میکنید ،گویا شما شعار میلیونی و اکثریت مردم را  که خواهان سقوط نظام هستند را قبول ندارید ،ولی شعار چند مزدورحکومتی را ملاک قرار میدهید؟
  • بادرود به همه زحمتکشان برنامه ورفقا وبازمانده مبارزان فدای فران عزیز باتوجه به جنایتها وکشتارها وخیانتها یی که رژیم ضد خلقی انجام داده وهمه ازآن آگاه هستند ودر حال حاضر درساختار جهانی درجبهه مثلا ضدامپریالیستی منظورم قرار گرفتن درکنار  روسیه و چین وکوبا …..وغیره(کشورهای  کمونیستی ) که اکثرا برای نیروی چپ الگوهستند کمی تفصیر وتبین وتجزیه و تحلیل  گردد
  • با توجه به صحبت‌های شما در خصوص انشعاب در سازمان و صرف برداشت ضد امپریالیستی خمینی ؛ در آن برهه زمانی و پس از سرکوب خونبار کوردستان و تمامی ایران ؛ چگونه اصرار بر ضد امپریالیست بودن رژیم بود و بر ماهیت ضد خلقی رژیم توجه نگردید ؟

 

تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن, ۱۴۰۱ ۵:۱۲ ق٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!

انتخابات مهندسی شده، راه یا بی‌راهه؟