چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی
جرون
جرون، ای سیلی خورده ی زمان، ای معامله های پشت پرده ی آن زمان، ای تاریخ دیروز و امروز من، از رنگ و شرنگ، تا کیسه های زر ...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد

گذر و نظری بە رویدادهای هفتە گذشتە (بین ۲۸ مهر تا ۵ آبان – ۱۳۹۳)

به گزارش جام جم،" 15 هزار کارتن خواب در پایتخت رقم ناچیزی نیست که بتوان بسادگی از کنار آن گذشت، بخصوص وقتی برای اولین بار آمار رسمی کارتن خواب های پایتخت اعلام می شود آن هم از زبان شهردار تهران".
کارتن خواب هایی که خیلی هایشان نه بی سواد هستند و نه بزهکار، آن ها فقط به دلیل وجود حاکمان فاسد در ایران، زندگی تحمیلی کارتن خوابی را به دوش می کشند. در میان کارتن خواب ها هم مترجم دیده می شود، هم فارغ التحصیل دانشگاه دولتی، هم کارشناس ارشد ادبیات و...

زور، تزویر و فساد شاخصه ی اصلی جمهوری اسلامی ایران
در هفته ای که گذشت اخبار اسید پاشی و تظاهرات مردمی در شهر های اصفهان و تهران مبین این حقیقت بود که پروژه ی مهندسی فرهنگی با اتکا به جو رعب و وحشت نتوانسته است به نتیجه دل خواه آمران و عاملان متحجرین حاکم بر ایران برسد.

نقض حقوق بشر در هفته گذشته با سرکوب مردم معترض در اصفهان و تهران، اعدام ریحانه جباری، محرومیت نسرین ستوده از وکالت، دستگیری جمعی از فعالان سایبری و تشدید اعدام ها در زندان های جمهوری اسلامی ایران ابعاد بیشتری به خود گرفت.

در رابطه با مذاکرات هسته ای عراقچی اعلام کرد ، حل مسئله ی هسته ای چشم انداز روشنی در کوتاه مدت ندارد و طرف آمریکایی و اروپایی با اشاره به اتمام زمان گفت و گو ها خواستار رسیدن به توافق نهایی هستند.

چندموضوع دیگری که در هفته گذشته مورد توجه رسانه های اقتصادی قرار داشت، عبارت بودند از خبربرگشت ۲۰ هزار چک در روز، ۱۵ هزار کارتن خواب درتهران و خط فقر ۳ میلیون تومانی در ایران که توضیح بیشتر این مجموعه خبر ها را به شرح زیر ارائه می شود.

پروژه مهندسی فرهنگی در قدم اول نا کام ماند
در هفته ی گذشته حرکتی همه جانبه از طرف جناح های واپس گرای حاکمیت کلید خورد که بی ربط با سخنان خامنه ای نبود. چندی پیش طرحی با عنوان حمایت آمران امر به معروف و ناهیان از منکر، در دستور کار مجلس قرار گرفت و کلیات این طرح با ۱۵۶ رأی موافق و ۲۳ رأی مخالف و هشت رأی ممتنع تصویب شد. تصویب این طرح، شروع پروژه ای بود برای مهندسی کردن فرهنگ جامعه تا عوامل حکومتی تحت آمران امر به معروف و نهی از منکر بتوانند هر برخوردی را که می خواهند با مردم به عمل آورند.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در حکمی که به مناسبت دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه کرد، در سخنرانی خود با تاکید بر «مهندسی فرهنگی، رهنمود خود را به مجریان و مسوولان و دست اندرکاران حاکمیت بیان داشت.

دویچه وله نیز خبر داد، بسیج دانشجویی ۴۰ دانشگاه نامه‌ای سرگشاده به علی جنتی، وزیر ارشاد نوشته‌اند، که در این نامه آمده است: «نمی‌دانیم چه بر سر برخی افراد آمده که در سال اقتصاد و فرهنگ، نه فقط در شعار که در رفتار و عمل، فرهنگ اسلامی ـ ایرانی را از اولویت اول خود خارج کرده و بی‌فرهنگی و بی‌حیایی را ترویج می‌کنند».

ساز‌مان‌های بسیج دانشجویی ضمن ابراز “انزجار عمیق از وقایع ضد فرهنگی، به وزیر ارشاد و مسئولان فرهنگی دولت و همچنین کمیسیون فرهنگی مجلس “اخطار جدی” داده‌اند که در صورت اصلاح نشدن وضعیت موجود، به انتشار بیانیه اکتفا نخواهند کرد.

همزمان با این تحرکات، بخشی از سخنرانان نماز جمعه در شهرستان ها اقدام به مطرح کردن برخورد با بد حجابی و … کردند. با چنین زمینه سازی هایی بود که تیم های اسید پاش کار خود را آغاز کردند و موجی از رعب  و وحشت در بین مردم شهر اصفهان و دیگر شهر های کشور پدیدار شد.

جانیانی که هست و نیست جوانان را هدف گرفته اند، به خیال اینکه می توانند با به جای گذاردن چند قربانی ده ها میلیون ایرانی را کنترل و مهار کنند، اسید پاشی بر صورت زنان را آغاز کردند.

رسانه های داخل و خارج کشور و نهاد های حقوق بشری اعلام کرده اند تاکنون در شهرهای اصفهان، کوه دشت و مشهد در رابطه با جنایت اسید پاشی ۱۵ تن قربانی شده اند، در صورتی که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با رسانه های داخل کشور گفت: “تعداد قربانیان اسیدپاشی چهارتن است، اما از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۹ نفر بودند”.

هوشیاری نهاد های مدنی و مردم در شهرهایی چون اصفهان، تهران، مشهد و پشتیبانی موفقیت آمیز فعالان رسانه ای در فضای مجازی در حمایت از اعتراض های مردمی باعث شد تا به زودی چهره ی جنایتکاران پروژه مهندسی فرهنگی برای مردم ایران و جهان شناخته شوند و ارتش سایبری رژیم همراه با دستگاه عریض و طویل رسانه های حکومتی با همه توان خود از واکنش فعال در برابر خبرنگاران و فعالان فضای مجازی ناتوان ماندند، به شکلی که رژیم مجبور شد قدرت قهریه خود را برای سرکوب مردم معترض به میدان آورد.

بی ارتباط نبود که پس از این واکنش مردمی «رجا نیوز» رسانه  حامی جبهه پایداری در گزارشی اسید پاشی‌های اصفهان را «پروژه ضد انقلاب» توصیف کرد و در اقدامی معنا دار به بازخوانی ضرب و جرح آمران به معروف و ناهیان از منکر پرداخت و روزنامه جوان نوشت: محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج، با تاکید براینکه عاملان اسیدپاشی در اصفهان «به احتمال قوی مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی غربی هستند»، خواهان ایجاد محدودیت در انتشار اخبار مربوط به این اسیدپاشی‌ها شد.

محسن اژه ای هم از غافله دور نماند و به خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا در روز دوشنبه در هفتاد و یکمین نشست خبری خود در مورد موضوع اسید پاشی در اصفهان گفت:” حقیقتا همه دست اندرکاران نسبت به شناسایی عاملان باید اقدام جدی داشته باشند و این مورد را تعقیب و با فوریت رسیدگی می کنیم تا مرتکبان به اشد مجازات برسند”.

با شروع تظاهرات مردمی و رسانه ای شدن این اخبار مقامات قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران به جای این که به قول خود عمل کنند و اسید پاشان را دستگیر کنند، اقدام به دستگیری خبرنگار ایسنا و تنی چند از فعالان فضای مجازی کردند، در این رابطه جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان از بازداشت ۲ تن از افرادی که به گفته او از هفته قبل تاکنون با انتشار اخبار در شبکه‌های مجازی قصد ایجاد تنش و تحریک در مورد حادثه اسید پاشی اصفهان را داشتند خبر داد، همزمان با این رویداد در اعتراضات مردمی، ده ها تن طی هفته گذشته در شهرهای اصفهان، تهران و مشهد بازداشت شدند، درهمین رابطه نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، شنبه سوم آبان‌، پس از حضور در برابر ساختمان وزارت کشور در تهران بازداشت شد. که بعد از چند ساعت به همراه جمعی از همراهانش آزاد می شود.

شاهدان حاضر در اعتراضات  تاکید داشتند: نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها  برای سرکوب اعتراضات مردم از شوکر الکتریکی، باتوم، گاز اشک آور و اسپری فلفل استفاده کردند.

در خارج از کشور نیز، شاهد حمایت گسترده گروه های سیاسی و اجتماعی ایرانیان در دفاع از معترضان به اسید پاشی بودیم.

در داخل زندان ها نیز احساس همدردی و حمایت از مردم معترض هر روز بیشتر می شود، به طوری که به گزارش خبرگزاری هرانا  چهارده تن از زندانیان سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر به نام های؛ رضا اکبری منفرد، محمد امیر خیزی، بهنام ابراهیم‌زاده، خالد حردانی، افشین حیرتیان، صالح کهن‌دل، ابوالقاسم فولاوند، شاهرخ زمانی، سعید ماسوری، محمد علی منصوری، اسد الله هادی، لطیف حسنی، افشین بایمانی و میثاق یزدان‌نژاد روز شنبه ۳ آبان در همدردی با زنان مصدوم اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان دست به اعتصاب غذا زدند.

خبر رسانی به موقع ایسنا در رابطه با اسید پاشی، موجب شد تا آمران این جنایت، انتقام خود را از عکاس ایسنا بگیرند و وی را روانه بازداشت گاه کنند، در ادامه وحشت آمران این جنایت، امام جمعه موقت تهران خواستار تعقیب قضایی رسانه‌هایی شد که اسیدپاشی‌های اصفهان را با طرح امر به معروف و نهی از منکر مرتبط دانسته و به گفته وی، «نظام اسلامی و نیروهای مومن» را مورد اتهام قرار داده‌اند.

حسن کامران، عضو ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات، نیز با «مریض» خواندن رسانه‌هایی که، به گفته وی، اسیدپاشی را به «بدحجابی و آمران به معروف نسبت می‌دهند» اقدام این رسانه‌ها » را مغایر با امنیت ملی دانست. »

روز آنلاین نیز خبر داد: رییس قوه قضاییه در اظهارت تندی به “قلم به دست” ها هشدار داد که تمامی اقدامات شان در حال رصد شدن است و حکومت اجازه فعالیت مجدد به فتنه گران را نخواهد داد. بلاخره بعد از گذشت یک ماه حسن روحانی به خود آمد و خواستار تسریع در شناسایی عاملان اسید پاش شد.

وی به وزارت اطلاعات، وزارت کشور، و وزارت دادگستری دستور داد روند پیگیری پرونده های اسیدپاشی های اخیر در اصفهان را سرعت بخشند و عامل یا عاملان آن حملات را شناسایی کنند.

لکه خونین دیگری در سابقه جمهوری اسلامی ایران
دادستانی تهران روز شنبه اعلام کرد که ریحانه جباری، ‌زندانی محکوم به قتل مرتضی عبدالعلی سربندی، مامور پیشین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، سحرگاه سوم آبان‌، در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شد.

شعله پاکروان، مادر ریحانه جباری، شامگاه روز جمعه، دوم آبان، در صفحه فیس‌بوک خودخبر داده بود پدر، دو خواهر، پدربزرگ و مادربزرگ و خاله ریحانه در دفتر رئیس زندان شهرری، برای آخرین بار با او ملاقات کرده اند. به گفته پاکروان، ریحانه جباری در هنگام این ملاقات تب داشته است.

ریحانه جباری، طراح داخلی، متهم است که در سال ۱۳۸۶، در حالی که ۱۹ سال داشت، مرتضی عبدالعلی سربندی، مامور پیشین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، را به قتل رسانده است. او دلیل این اقدام را دفاع از خود «در برابر تعرض جنسی» اعلام کرده بود.

مراسم اعدام این زندانی روز شنبه  در حالی انجام شد که در ماه‌های اخیر نهادها و افرادی چون سازمان عفو بین‌الملل، احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران، و مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا، خواستار توقف اجرای حکم اعدام وی شده بودند. 

در این مدت تعداد زیادی از هنرمندان و سینماگران ایرانی از جمله محمدرضا شجریان و اصغر فرهادی خواستار صرف نظرکردن خانواده مقتول از اجرای حکم قصاص شده بودند.

پیش از این احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران، نیز از وجود برخی از ابهامات در پرونده جباری خبر داده بود. احمد شهید به شواهدی از جمله یک گزارش پزشکی اشاره کرده که در آن آمده است در لیوان آب‌میوه‌ای که در صحنه جرم پیدا شده آثار داروی آرام‌بخش وجود داشته که این نشان می‌دهد “که اقدام به تجاوز جنسی از قبل برنامه‌ریزی شده بود”.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل، در تازه‌ترین گزارش خود، از اعدام حداقل ۸۲۵ تن در ایران از تیرماه ۹۲ تا تیر ۹۳ خبر داده و این آمار را نشان ‌دهنده «افزایش نگران‌کننده» اجرای حکم اعدام در ایران دانسته است.

اشترسر مسوول حقوق بشر دولت آلمان نیز در این رابطه گفت: «حکم اعدام، حکمی غیرانسانی، بی‌رحمانه و غیراخلاقی است.» وی از مسوولان ایران خواست که از اجرای حکم اعدام در مورد دیگر محکومان خودداری کنند. وی افزود : مجازات اعدام در سده ۲۱ اعتباری ندارد.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه به نگرانی‌های جدی درباره گرفتن اعتراف از ریحانه جباری زیر شکنجه‌های شدید، اشاره کرد.

مذاکرات هسته ای، عراق چی با چشم انداز منفی، وندی شرمن با نگاه مثبت
وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد آمریکا در گفت وگوهای اتمی با ایران روز پنجشنبه اعلام کرد: برخی از متحدان آمریکا و اعضای کنگره امیدوار هستند که دیپلماسی با ایران شکست بخورد، اظهاراتی که وظیفه دشوار دولت باراک اوباما برای رسیدن به یک توافق اتمی با ایران پیش از ضرب الاجل سوم آذرماه را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شرمن، معاون وزیر امورخارجه آمریکا در امور سیاسی افزود: در صورتی که ایران و قدرت های جهانی پیش از ضرب الاجل تعیین شده به یک توافق جامع اتمی برسند، تحریم های بین المللی علیه ایران به طور قابل توجهی برداشته می شود و ایران نیز فعالیت اتمی خود را محدود می کند.

عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد اتمی و معاون وزارت خارجه  ایران روز شنبه سوم آبان گفته است که دستیابی به توافقی در مذاکرات بر سر مناقشه هسته ای جمهوری اسلامی در مهلت مقرر از «چشم انداز روشنی» برخوردار نیست.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، عباس عراقچی در واکنش به اظهارات وندی شرمن، معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا،‌ گفت: مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵ در مسیر سخت و پرفراز و نشیبی پیش میرود و اتمام آن در مهلت مقرر از چشمانداز روشنی برخوردار نیست. در حال حاضر ایران در حدود ١٠ هزار سانتریفوژ در حال کار و همین تعداد سانتریفوژ نصب شده، اما غیرفعال در اختیار دارد. متخصصین نزدیک به تیم های مذاکره کننده اظهار می کنند که نظر آمریکا محدود کردن تعداد سانتریفوژهای فعال در سطح ١٣٠٠ تا ١۵٠٠ دستگاه است هر چند که منابع ایرانی اخیرا خبر داده اند که آمریکایی ها با کارکرد ۴٠٠٠ دستگاه موافقت کرده اند. 

ویرانه ای از چپاول و غارت در اقتصاد ایران 
به گزارش ایسنا، محمود احمدی، دبیر کل بانک مرکزی با اشاره به رقم چک‌های برگشتی اعلام کرد: در حال حاضر به‌طور متوسط روزانه بین ۱۷ تا ۲۰ هزار چک برگشت می‌خورد. 

جدا از ورشکستگی اقتصاد که بخشی از آن در آمار چک های برگشتی هویداست، اخبار اختلاس و فساد در جمهوری اسلامی ایران همچنان در صدر اطلاع رسانی رسانه ها  قرار دارد، برای نمونه روزنامه شرق در گزارش خود عنوان کرد: همه اسناد مربوط به خرید وفروش و جابه‌جایی «دکل» ۱۰۰میلیون ‌دلاری نفت موجود است اما دکل به جای «پارس‌جنوبی»، از کشورهای همسایه سر درآورده و به‌جز اسناد کاغذی، چیز دیگری نشان از مبادله صورت‌گرفته وجود ندارد.

یا وکیل محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران، می‌گوید که او در زمان انتخابات مجلس هشتم به ۱۷۰ یا ۱۸۰ نفر از نمایندگان اصول‌گرای مجلس پول داده‌است. محمدرضا رحیمی روز دوشنبه، ۱۷ شهریورماه، در نامه‌ای به صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، ضمن رد اتهامات خود تاکید کرده بود که این اتهامات مربوط به «برگزاری انتخابات» بوده و او مبالغ کمک به نامزدهای انتخابات مجلس هشتم را به همراه مدارک به دادگاه ارائه کرده‌است.

پیش از نامه رحیمی نیز موضوع پرداخت بخشی از هزینه‌های انتخاباتی تعدادی از داوطلبان نمایندگی مجلس هشتم در دادگاه اختلاس از بیمه ایران مطرح شده و روزنامه دولتی ایران روز شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس، را نیز به همکاری در دریافت این کمک‌ها متهم کرده بود.
اخبار از این دست بسیار است نمونه دیگر آن: اسناد قرارداد غیرقانونی سازمان تامین اجتماعی در دوران مدیریت سعید مرتضوی است، که برای نخستین بار توسط ایلنا منتشرگردید، این مدارک نشان می دهد مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال ویژه برنامه هفته تامین اجتماعی در شصتمین سال تاسیس، نه تنها توسط حسابرسی صدا و سیما تایید نشده است، بلکه معلوم نیست خرج چه ماجرایی شده است. طبق اعلام نظر رسمی شبکه سوم سیما اصلا چنین قراردادی با صدا و سیما منعقد نشده است و به تبع آن برنامه ای نیز توسط صدا و سیما و شبکه سوم در قبال آن قرارداد پخش نشده است.

نگاهی به زندگی مردم کشورمان.
به گزارش جام جم،”  15 هزار کارتن خواب در پایتخت رقم ناچیزی نیست که بتوان بسادگی از کنار آن گذشت، بخصوص وقتی برای اولین بار آمار رسمی کارتن خواب های پایتخت اعلام می شود آن هم از زبان شهردار تهران”.
کارتن خواب هایی که خیلی هایشان نه بی سواد هستند و نه بزهکار، آن ها فقط به دلیل وجود حاکمان فاسد در ایران، زندگی  تحمیلی کارتن خوابی را به دوش می کشند. در میان کارتن خواب ها هم مترجم دیده می شود، هم فارغ التحصیل دانشگاه دولتی، هم کارشناس ارشد ادبیات و…

شهر های دیگر هم بی شباهت با تهران نیست برای مثال: استاندار خراسان رضوی گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن در مشهد حاشیه نشین هستند و یک میلیون تن در دیگر نقاط این استان ساکن مناطق محروم هستند. به گزارش ایرنا، خراسان رضوی شش میلیون تن جمعیت دارد و ۳۳ درصد مردم خراسان رضوی، ساکن مناطق محروم و حاشیه ای هستند.

خط فقر به ۳ میلیون تومان رسید
فعالان کارگری می گویند خط فقر به ۱۰۰۰ دلار رسیده که به معنای افت دوباره قدرت خرید کارگران خواهد بود. این مبلغ با احتساب هر دلار ۳۰۰۰ تومان، سه میلیون تومان می شود. به گزارش مهر. حداقل دستمزد ۶۰۹ هزارتومانی امسال مشمولان قانون کار به دلار آزاد تنها ۱۸۸.۳ دلار و به نرخ دولتی نیز ۲۲۸.۱ دلار است.
کارشناسان می گویند به نسبت حداقل دستمزدهای پرداخت شده در کشورهای مختلف جهان، ایران دارای یکی از کمترین ارقام در این بخش به میزان ماهیانه ۶۰۹ هزارتومان است. این رقم در حال حاضر، حتی تامین کننده هزینه های مربوط به اجاره مسکن و خوراک یک خانوار ۴ نفره در ماه نیست.

تاریخ انتشار : ۶ آبان, ۱۳۹۳ ۰:۵۹ ق٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!

انتخابات مهندسی شده، راه یا بی‌راهه؟