پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱

در دور دوم انتخابات، با رای " نه" به جلیلی شرکت می‌کنیم!
اگر در دور اول "نه" به شرکت در انتخابات، شاکله نظام ونظارت استصوابی را هدف قرار داد و در همه ارکان نظام و در دل و جان مردم تاثیر خود...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده:  گروه خرداد هوادار سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) - داخل کشور
نویسنده:  گروه خرداد هوادار سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) - داخل کشور
حزب دمکراتیک مردم ایران: نه به جلیلی!
در دور دوم انتخابات، دو نامزدی که در برابر هم قرار می‌گیرند، هر چند در وفاداری به نظام جمهوری اسلامی و ولی فقیه مشترک‌اند، اما به لحاظ اهداف، گرایشات، تعلق...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: حزب دمکراتیک مردم ایران
نویسنده: حزب دمکراتیک مردم ایران
چرا به پزشکیان رأی می دهم!
در ارتباط با چرایی عدم استقبال توده‌ها در مشارکت انتخاباتی دلایل متعددی را می‌توان شمرد ولی بدون شک تمامیت‌طلبی، اقتدارگرایی و قشریت دخیل در هستۀ مرکزی قدرت سیاسی نقش مهمی...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: محمود کرد
نویسنده: محمود کرد
باز هم انتخابات، باز هم دفاع از منافع ملی، هم استراتژی هم تاکتیک!
عدم شرکت در این دوره می‌تواند تاکید مجددی باشد بر یک اقدام ثابت شده. اما اگر بپذیریم که چینش و مهندسی این‌چنینی انتخابات با همهٔ اهدافی که به دنبال داشته...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سهراب ایران
نویسنده: سهراب ایران
ترک تحریم می‌کنم، خطر جلیلی جدّی است!
تا نظام جمهوری اسلامی پابرجا است وضع را نمی‌شود از این بهتر کرد اما می‌شود بسا بدتر کرد. براندازی نه فعلا ممکن است نه فعلا مطلوب. آیا انتخاب میان بد...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ياسر ميردامادی
نویسنده: ياسر ميردامادی
اصلاح‌طلب اصول‌گرا، ادامه داره ماجرا
هستهٔ سخت قدرت، بر اساس منافع خود و بر پایهٔ یک خطای محاسباتی رضایت داده است که انتخابات را حداقل نیمه‌رقابتی کند. جامعه زخم‌های عمیقی از سیاست‌های حاکمیت بر روح...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سياوش - ايران
نویسنده: سياوش - ايران
دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»
«ث ژ ت» هرگز خود را در پناهگاه مخفی نکرده است و همواره حتی به قیمت تحمل ضربات شدید مواضع شجاعانه‌ای که لازم بوده را اتخاذ کرده است؛ به عنوان...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
نویسنده: برگردان ف. دوردانی

ضرغامی: رفع حصر اخیرا در شورای عالی امنیت ملی به تصویب نرسید

در شورای عالی امنیت ملی اخیر به ریاست روحانی هم برداشتن حصر به تصویب نرسید چراکه این حصر برای حفظ امنیت کشور به تصویب رسیده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشریح ماجرای اجرای برنامه ۱۰۰ روزه با مجری ‌دفتر رئیس‌جمهور‌ی در زمان مدیریتش در صداوسیما گفت: من زیر بار نرفتم چرا که باید مجری را صداوسیما انتخاب کند تا استقلال صداوسیما زیر سال نرود.

به گزارش «انتخاب» به نقل از تسنیم؛ سید عزت الله ضرغامی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز دانشجو با عنوان «دانشجو بیدار است» که به همت بسیج دانشجویی در تالار شهید شایان مهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه یونسکو گزارشی را در ۲۰۱۶ منتشر کرده که به زودی در ایران هم منتشر می‌شود اظهار کرد: این گزارش شاخص توسعه انسانی کشور (اچ.دی.آی) است که آمار و اطلاعات جالبی را از کشور منتشر کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در ترکیب این سه شاخص از نمره ۱۰۰، نمره ۸۰ به بالا به عنوان کشورهای برخوردار و توسعه یافته رتبه‌بندی می‌شود که تعداد بسیار کمی هستند، افزود: رتبه‌های بعدی سطح بالا، متوسط و ضعیف رتبه‌بندی شد که ایران در این رتبه بندی با نمره ۷۸ است و در مرز کشورهای توسعه یافته قرار دارد.

ضرغامی با بیان اینکه این گزارش از دیدگاه کارشناسان خارجی و نه کارشناسان داخلی جمع‌بندی شده است، ادامه داد: ایران جزو کشورهای بسیار بالا رتبه بندی شده که در حد کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه با وجود مشکلات زیادی که در کشور داریم، امید به زندگی که مسئله مهمی در کشور بالاست ابراز داشت: درست است که به لحاظ اقتصادی و معیشتی مشکلاتی داریم ولی در بسیاری از حوزه‌ها موفق هستیم و در سطح جهانی اثرگذار هستیم که سردار سلیمانی سمبل این اقتدار و اثرگذاری است.

وی با اشاره به اینکه کشوری که روزی در شهریور ۲۰ سران متفقین آمدند ایران جلسه گذاشتند و شاه ایران خبردار نبود، اظهار کرد: شاه کاره ای نبود و این سه نفر از سران به ایران آمدند و گفتند که ما سه تا با هم هستیم ولی شاه التماس کرد که به ما وقت ملاقات بدهید! ولی ببینید که ما امروز از کجا به کجا رسیدیم.

ضرغامی با بیان اینکه من نگاه اصلاح گرایانه دارم، خط قرمزی ندارم و تذکرات را صریح می‌گویم که آخرین بار آن عذرخواهی وزیر اطلاعات به خاطر تذکرم بود اضافه کرد: من خودم منتقد هستم ولی می‌بینم که در فضای مجازی از ناآگاهی جوانان استفاده می‌کنند و برخی عکس‌های شاه را منتشر می‌کنند که ما آن زمان فلان اقتدار را داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه در «فاجعه منا» دولت و وزارت خارجه بسیار ضعیف عمل کرد خاطرنشان کرد: رئیس جمهور هم در سازمان ملل بود و دیر موضع‌گیری کرد، سفیر عربستان هم وقت نمی‌داد و آقای ظریف در کنار امیر کویت آنگونه نشست که عربستان جواب ما را بدهد و تصویر آن منتشر شد چراکه حاضر نبود جنازه‌ها را تحویل بدهد. رهبری تذکر را دادند که باید حجاج ما را بدهند، اگر ندهند برخورد ما سخت بود لذا عربستان بعد از تذکر رهبری زنگ زد که جنازه‌ها و هرچه خواستید می‌دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شاه در دیدار با استالینی که از وسط جلسه متفقین در ایران، بیرون آمد، گفته بود که جای پدر من خوب نیست از فلان جا به فلان جا تبعید کنید که آب و هوای خوبی داشته باشد تصریح کرد: پوتین امروز یکی از مقتدرترین رهبران دنیاست ولی وقتی به ایران می‌آید ابتدا به دیدار مقام معظم رهبری می‌رود که این نشان از اقتدار ایران در دنیاست.

وی موضع عزت و اقتدار را در دنیا مثال زدنی دانست و گفت: اگر امروز با بی عرضگی برخی مدیران نمی‌توانیم اقتصاد را درست مدیریت کنیم، مشکل از ماست، ولی ایران بسیار مقتدر است. داعش را برای ما ساختند، گفتند که اسد باید برود ولی ایران ایستاد که در نتیجه برخی سردمداران مخالف رفتند و اسد ماند.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال دانشجویان در مورد تصمیمات شورای عالی امنیت ملی در مورد حصر ابراز داشت: بعد از انتخابات ۸۸ بعد از ناآرامی‌ها بحث‌های این حوزه در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفت که این موضوع به مدت ۲۰ ماه تا بهمن ۸۹ ادامه داشت. بعد از ۹ دی ۸۸ که تصاویر ۸ دی ۸۸ تبریز در شور راهپیمایی تهران بسیار موثر بود، در سال ۸۹ همزمان با بیداری اسلامی جریانی راه افتاد که این بیداری اسلامی می‌تواند حکومت سوریه و ایران را هم ساقط کند، لذا در مورد ایران کار را آغاز کردند و سران فتنه فراخوان دادند، آقای خاتمی زیر بار بیانیه نرفت و آن را امضا نکرد ولی موسوی و کروبی امضا کردند و مردم را به کف خیابان فراخواندند.

این عضو سابق شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه در ۲۵ بهمن ۸۹ در شورای عالی امنیت ملی به اتفاق آرا برای جمع کردن کف خیابان که نا امنی و کشته نداشته باشیم تصمیم بر این شد تا حصر صورت گیرد و امنیت مردم حفظ شود ادامه داد: این مصوبه مورد تایید همه قرار گرفت، آقای روحانی هم بحث مخالفی نداشت و بعد از جمع بندی این حصر به تصویب رسید.در شورای عالی امنیت ملی اخیر به ریاست روحانی هم برداشتن حصر به تصویب نرسید چراکه این حصر برای حفظ امنیت کشور به تصویب رسیده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان صداوسیما در ادامه، در پاسخ به پرسش دانشجویان در مورد گزارش ۱۰۰ روزه روحانی در دوره یازدهم ریاست جمهوری، خاطره‌ای از گزارش ۱۰۰ روزه اول بیان کرد و گفت: در این گزارش، مجری را دفتر رئیس جمهور آورد که من زیر بار نرفتم چراکه باید مجری را صداوسیما انتخاب کند تا استقلال صداوسیما زیر سال نرود.

وی با یادآوری اینکه آقایان فریدون و آشنا و… اصرار کردند ولی نپذیرفتم، ابراز داشت: بعد از یک ساعت که مردم منتظر گفت‌وگو بودند، مصاحبه را برگزار کردیم ولی برای برنامه‌های بعدی نظر شورای عالی نظارت را خواستیم که حق را به صداوسیما دادند.

وی اظهار کرد: گزارش ۱۰۰ روزه دیشب را علاقمند بودم ببینم ولی بیست دقیقه اول را گوش دادم حرف جدیدی نداشتند، روند اصلی گزارش هنوز این بود که چه باید کردها و گزارشات تکراری بیان شود که بعد از ۲۰ دقیقه به کار دیگری مشغول شدم و توفیق نیافتم ادامه آن را گوش دهم.

تاریخ انتشار : ۸ آذر, ۱۳۹۶ ۸:۳۲ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

در دور دوم انتخابات، با رای ” نه” به جلیلی شرکت می‌کنیم!

حزب دمکراتیک مردم ایران: نه به جلیلی!

چرا به پزشکیان رأی می دهم!

باز هم انتخابات، باز هم دفاع از منافع ملی، هم استراتژی هم تاکتیک!

ترک تحریم می‌کنم، خطر جلیلی جدّی است!

اصلاح‌طلب اصول‌گرا، ادامه داره ماجرا