چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸

دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»
«ث ژ ت» هرکز خود را در پناهگاه مخفی نکرده است و همواره حتی به قیمت تحمل ضربات شدید مواضع شجاعانه‌ای که لازم بوده را اتخاذ کرده است؛ به عنوان...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!
برای رهایی ایران از اقتدارگرایی و تمامیت‌خواهی، با رنج و اندوه خون ریخته‌شدهٔ جوانان در این چند دهه در جان، بر خلاف دور اول، در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنم...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زهره تنکابنی
نویسنده: زهره تنکابنی
جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران

دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»

«ث ژ ت» هرکز خود را در پناهگاه مخفی نکرده است و همواره حتی به قیمت تحمل ضربات شدید مواضع شجاعانه‌ای که لازم بوده را اتخاذ کرده است؛ به عنوان مثال در دورهٔ استعمارزدایی. اجماع ملی کیست که قادر باشد صدای «ث ژ ت» را خاموش کند؟

مستقل آری، بی‌طرف نه

«ث ژ ت» در طول تاریخ ۱۳۰سالهٔ خود همواره در یک موضع ثابت قدم بوده است: مستقل بودن از سازمان‌های سیاسی به معنای غیرسیاسی یا بی‌طرفی نیست. در زمینهٔ مناظرات سیاسی و در دوره‌های انتخاباتی، «ث ژ ت» همواره از زاویهٔ منافع زنان و مردان کارگر و زحمتکشان موضع‌گیری غیرجناحی اتخاذ کرده است. بر خلاف آن‌چه رسانه‌ها و برخی سیاستمداران اعلام می‌کنند، این موضع‌گیری کمیتهٔ ملی کنفدرال چندان بی‌سابقه نیست. هرگاه جمهوریت و دموکراسی از جانب راست افراطی در معرض تهدید قرار گرفته‌اند، «ث ژ ت» همواره به مسئولیت خود وفادار مانده است. انتخابات سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ نمونه‌های ویژهٔ این پایبندی به شمار می‌آیند. در سال‌های ۱۹۳۶، ۱۹۴۵، ۱۹۷۶ و ۱۹۸۱ که کسب دستاوردهای اجتماعی ممکن شد، «ث ژ ت» همواره و به وضوح از همان دور اول در جناح چپ قرار گرفت و حتی در انتخابات پارلمانی ۱۹۴۴ نامزدهای خود را نیز معرفی کرد و در دولت وزرایی چون آمبرواز کروزآ و مارسل پول داشت که برنامهٔ «شورای ملی مقاومت» را به اجرا در آوردند.

 

حساسیت لحظه به اقدامات عاجل قوی نیاز دارد

آن‌چه کمیتهٔ ملی کنفدرال را واداشت تا چنین تصمیم مهمی را وسیعاً اتخاذ کند (آرای کامل با ۷ عدم شرکت و ۱ رای مخالف) آگاهی از وخیم بودن اوضاع بود. برای اولین بار در تاریخ کشور، راست افراطی قادر است تا به مسند قدرت بنشیند. برای جلوگیری از وقوع این فاجعه برای دموکراسی، نه گفتن دیگر کافی نیست و برای دنیای کار ما نیاز به گزینه‌های دیگر متحدکننده داریم. به همین لحاظ و برای برپایی یک جبههٔ مردمی در جهت اتحاد نیروهای چب حول یک برنامه برای گسست از مکرونیزم و فاشیزم، «ث‌ ژ ‌ت» در روز ۱۰ ژوئن اقدام به انتشار فراخوانی کرد. فراخوان بین‌ اتحادیه‌ها (سندیکاها) نیز با لزوم پاسخ‌گویی به آرمان‌های کارگران و زحمتکشان زن و مرد ۱۰ پیشنهاد را ارائه کرد.

برنامهٔ «جبههٔ مردمی جدید» این ۱۰ خواسته را دربر می‌گیرد و با پذیرش پیش‌نهادهای متعدد «ث ژ ت» (افزایش شاخص دست‌مزدها متناسب با افزایش تورم، ۳۲ ساعت کار در هفته، ایجاد مرکز عمومی دارویی و مرکز بانکی، بازنشستگی در۶۰ سالگی و غیره) از آن هم فراتر می‌رود. در این راستا، «ث ‌ژ ت» موضع خود را بر اساس تحلیل برنامه‌ای قرار داد و از این زاویه برنامهٔ «جبههٔ نوین مردمی» برگزید که پاسخ بهتری به خواست‌های کارگران می‌دهد و بیش‌ترین امکان را برای بسیج فراهم می‌سازد. «جبههٔ نوین مردمی» یک ائتلاف گسترده است که تقریباً تمام نیروهای چپ از حزب نوین ضدسرمایه‌داری گرفته تا فرانسوا اولاند را گرد هم می‌آورد و به همین لحاظ «ث ژ ت» را در یک موقعیت بی‌طرفی از جناح‌ها قرار می‌دهد.

ما در یک لحظهٔ شتاب تاریخی قرار داریم که میدان را برای وقوع بدترین و یا بهترین احتمالات و ریسک به زیرپاگذاشتن بی‌سابقهٔ دموکراسی‌مان وهم‌چنین امکان تجدید دوبارهٔ کسب دستاوردهای اجتماعی باز می‌کند. «ث ژ ت» در این شرایط نمی‌تواند تنها تماشاگر باقی بماند و باید با تمام قوا به نبرد با سرمایه برود که به هرترفندی دست می‌زند تا راه را بر روی «جبههٔ نوین مردمی» ببندد! ما تصمیم گرفتیم با این فراخوان پیامی پرصلابت اعلام کنیم. در شرایط فعلی نمی‌توان رأی سفید یا ممتنع داد!

 

«ث ژ ت» چک سفید برای کسی صادر نمی‌کند و در نقش خود به عنوان یک اتحادیه باقی می‌ماند

برنامهٔ «جبههٔ نوین مردمی» برنامهٔ «ث ژ ت» نیست و کاستی‌هایی نیز دارد، به ویژه در سقف‌گذاری عادلانه برای انرژی، امنیت اجتماعی حرفه‌ای و یا برای مثال برنامه برای به تعلیق درآوردن اخراج کارگران. این برنامه فقط نامزدهای «جبههٔ نوین مردمی» را ملزم می‌سازد و نه «ث ژ ت» را. این حقیقت که برخی از هم‌اکنون شروع به فاصله گرفتن از برخی اقدامات (به عنوان مثال، بازنشستگی در۶۰ سالگی) کرده‌اند، تأییدی بر این امر است که پیش‌رفت‌های اجتماعی فقط به لطف ایجاد توازن قدرت اجتماعی تحقق‌پذیر هستند.

پیروزی در پای صندوق‌های رأی لازم است، اما کافی نیست. «ث ژ ت» بخشی از «جبههٔ نوین مردمی» نیست و برای انتخابات مجلس نامزدی معرفی نمی‌کند. اگر این جبهه به اکثریت دست یابد، «ث ژ ت» بعد از دورهٔ دوم انتخابات در روز ۸ ژوئیه به همهٔ اقدامات لازم دست خواهد زد تا منتخبین را تحت نظارت مردمی قرار داده و با آوردن فشار اجرای برنامهٔ جبهه را تضمین نماید و آن را به جلوتر ببرد. این امر از اهمیت هرچه بیش‌تری برخوردار است، زیرا «جبههٔ نوین مردمی» با مقابلهٔ افراطیون دست راستی که احتمال دارد اولین گروه اپوزیسیون در مجلس را تشکیل دهند و هم‌چنین کارفرمایان که در برابر هر نوع بازتوزیع ثروت ایستادگی خواهند کرد، روبرو خواهد گردید. ما بدون اتلاف زمان، از سازمان‌ها دعوت به عمل می‌آوریم تا با نامزدها ملاقات کرده و آن‌ها را به مبارزه جهت ادغام حد حتی‌الامکان بیش‌تری از پیش‌نهادهای «ث ژ ت» دعوت کرده و بر درخواست‌های آن پافشاری نمایند. ما باید بدون اتلاف وقت توازن قوا را تقویت کرده و در همه جا مبارزات را تشدید نماییم!

 

جبههٔ متحد گسترده

هر سازمانی مواضع خاص خود را دارد که ناشی از تاریخ و ارزش‌های آن است. اما موضع «ث ژ ت» مانند بسیاری از اتحادیه‌ها دعوت برای برقرای سد در برابر حزب اجماع ملی و دادن رأی به سایر گزینه‌هایی است که سمت‌گری ترقی‌خواهانه دارند. بسیاری از سازمان‌ها، به ویژه «س ن د ف»، سیماد، اتاک، «ف س یو»، تنظیم خانواده، جرأت برای فمینیسم، صلح سبز، بلوم، شبکهٔ اقدام برای اقلیم، آلترناتیبا، دوستداران زمین، سازمان‌های جوانان و ….، مانند ما خواستار دادن رأی بدون خدشه به «جبههٔ نوین مردمی» هستند.

 

آیا این باعث تضعیف سازمان می‌شود؟

زمزمهٔ ناراحت‌کننده‌ای با این استدلال به گوش می‌رسد که اگر «بردلا» به مسند قدرت برسد، این تصمیم «ث ژ ت» موجب تضعیف آن می‌گردد و «بردلا» از این فرصت استفاده خواهد نمود تا با دستاویز قرار دادن این‌که «ث ژ ت» مستقل نیست، آزادی‌های اتحادیه‌های کارگری را بهتر زیر علامت سؤال ببرد. ساده‌نگر نباشیم. راست افراطی همواره دشمن قسم‌خوردهٔ «ث ژ ت» بوده است، زیرا آن‌ها اگاهند که ما آخرین سد برای رسیدنشان به قدرت هستیم. به همین دلیل آن‌ها در سال ۲۰۱۷ اعلام کردند قصد ممنوع کردن «ث ژ ت» را دارند و یا در چند روز اخیر از زبان ماریون مارشال لوپن اعلام کردند که حق اعتصاب، حذف دورهٔ اول در انتخابات، تأمین مالی تشکل‌های صنفی و حدود و حقوق صنفی را زیر سؤال خواهند برد.

تصمیم ما هر چه باشد، در ۱۵ روز آتی حزب اجماع ملی دست به هر کاری خواهد زد تا سازمان‌های صنفی را زیر سؤال ببرد. به همین خاطر باید برای جلوگیری از آن مبارزه کنیم. حتی اگر این نظر نهایتاً درست از آب درآید، آیا از تصمیم خود دست خواهیم کشید؟ آیا این معنا از آن تلقی نخواهد شد که «ث ژ ت» مناقع سازمان خود را به منافع مزدبگیران ترجیح می‌دهد؟ «ث ژ ت» هرکز خود را در پناهگاه مخفی نکرده است و همواره حتی به قیمت تحمل ضربات شدید مواضع شجاعانه‌ای که لازم بوده را اتخاذ کرده است؛ به عنوان مثال در دورهٔ استعمارزدایی. اجماع ملی کیست که قادر باشد صدای «ث ژ ت» را خاموش کند؟ ما همواره برای حق بی‌طرف نبودن خود مبارزه کرده‌ایم. در همین راستا ما در سال ۱۹۴۰ منشور کار مارشال پتن را محکوم کردیم!

 

و اما بعد از این؟

«ث ژ ت» همواره در تمام موارد مواضع و تصمیمات خود را به صورت دسته‌جمعی و دموکراتیک اتخاذ می‌کند.

کمیتهٔ ملی کنفدرال در تاریخ ۱ ژوئیه درباره موضع ما در بین دو دورهٔ انتخابات تصمیم خواهد گرفت و در ۹ ژوئیه در پی تجزیه و تحلیل‌های انتخابات، بررسی و نگرش ما را در برابر قدرت آینده مشخص خواهد کرد. در هر مرحله ما سعی خواهیم کرد تا چارچوب‌های واحدی داشته باشیم. برخی می‌خواهند ما از هم اکنون وارد سناریوهای سیاسی تخیلی بشویم. آن‌ها ما را وادار می‌سازند اعلام کنیم در صورتی‌که حزب اجماع ملی به قدرت نایل آید، ما چه خواهیم کرد. اجماع روزمرهٔ ما این‌ست که برای جلوگیری از وقوع این احتمال هر چه در توان داریم به کار گیریم و قاطعانه ازعادی جلوه دادن این‌که پیروزی آن‌ها از هم‌اکنون حتمی است، خوداری کنیم.

 

چند هشدار

ما باید استقلال «ث ژ ت» را حفظ و از اتخاذ روش‌هایی که پی‌آمدهای قضایی یا انضباطی پیدا می‌کنند، اجتناب کنیم:

–           توزیع مطالب سیاسی در شرکت‌ها و کارخانجات مجاز نیست. بنابراین بهتر آن‌ست که تنها مطالب «ث ژ ت» توزیع شوند. به بخش‌نامهٔ «حقوق آزادی و اعمال حقوقی» برای اتحادیه‌های کارگری در شرکت‌ها و کارخانجات توجه داشته باشید.

–           در اعلامیه‌های «ث ژ ت» از حملات شخصی اجتناب کنید.

–           نامزدها، حتی اگرعضو «ث ژ ت» هم باشند، حق استفاده از نشان «ث ژ ت» را ندارند.

–           در شبکه‌های اجتماعی و صفحات سازمان‌ها یا اتحادیه‌های «ث ژ ت» فقط مطالب «ث ژ ت» را به اشتراک بگذارید.

–           در ابتکارات عمومی، «ث ژ ت»، مبارزات وخواست‌های خود را برجسته میسازد، حتی زمانی‌که برنامهٔ «جبههٔ نوین مردمی» به آن‌ها اشاره داشته باشد. ما نباید نامزدها را در معرض خطر لغو آراء از طریق استناد به قوانین قرار دهیم.

–           بخش‌نامه برای استفاده از مواد تبلیغات برای انتخابات تکوین شده است. عدم رعایت آن‌ها می‌تواند به باطل شدن آرای منتخب با ارجاع به قانون منجر شود، که یک روالی عادیست. بنابراین اگر شما قصد دارید مطالبی را توزیع کنید و یا از مردم بخواهید به یک نامزد مشخص رأی بدهند، با نمایندهٔ مالی نامزد مربوطه تماس گرفته و در بارهٔ چگونه اقدام کردن راهنمایی بخواهید.

 

شهرمونتروی،۲۰ ژوئن ۲۰۲۴ میلادی

 

 

توضیحات :

«ث. ژ. ت.» (کنفدراسیون عمومی کار) –        CGT (Confédération Générale du Travail)

کمیتهٔ ملی کنفدرال –          CNN (Comité Confédéral National)

آمبرواز کروزآ –      Ambroise Croisat

مارسل پول –        Marcel Paul

حزب نوین ضدسرمایه‌داری –            NPA (Nouveau Parti Anticapitaliste)

فرانسوا اولاند (رییس‌جمهور سابق فرانسه) –    François Hollande

اجماع ملی (حزب دست راستی افراطی) –        RN (Rassemblement National)

فدراسیون اتحادیهٔ کارگری واحد (ف. س. یو) – FSU (Fédération Syndicale Unitaire)

اتتاک (انجمن مالیات بر مبادلات مالی و اقدام شهروندی) –

ATTAC (Association pour la Taxation des Transactions Financières et pour l’Action Citoyenne)

سیماد (کمیتهٔ بین‌جنبشی برای نجات‌یافتگان) –

Cimade (Comité Inter-Mouvements Auprès Des Evacués)

«س. ن. ف. د.» (مجمع ملی برای حقوق زنان) –

CNDF (Collectif National pour les Droits des Femmes)

تنظیم خانواده –   Planning Familial

جرأت برای فمینیسم –       Osez le Féminisme

صلح سبز –          Greenpeace

‌ Bloom

شبکهٔ اقدام اقلیمی –          Le Réseau Action Climat

آلترناتیبا (جایگزین به زبان باسک، جنبش بسیج شهروندی در خصوص تغییرات اقلیمی)

Alternatiba (Alternative en Basque Mouvement Citoyen de Mobilisation sur le Dérèglement Climatique)

دوست‌داران زمین –            Les Amis de la Terre

سازمان‌های جوانان –         Organisations de Jeuness

خانم ماریون مارشال لوپن (خواهرزادهٔ خانم مارین لوپن) –           Marion Maréchal Le Pen

آقای بردلا (سرکردهٔ نامزدهای حزب دست راستی افراطی در انتخابات) –     Bardella

 

 

تاریخ انتشار : ۱۳ تیر, ۱۴۰۳ ۸:۴۵ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»

بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!