پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۶

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۶

چرا به پزشکیان رأی می دهم!
در ارتباط با چرایی عدم استقبال توده‌ها در مشارکت انتخاباتی دلایل متعددی را می‌توان شمرد ولی بدون شک تمامیت‌طلبی، اقتدارگرایی و قشریت دخیل در هستۀ مرکزی قدرت سیاسی نقش مهمی...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: محمود کرد
نویسنده: محمود کرد
باز هم انتخابات، باز هم دفاع از منافع ملی، هم استراتژی هم تاکتیک!
عدم شرکت در این دوره می‌تواند تاکید مجددی باشد بر یک اقدام ثابت شده. اما اگر بپذیریم که چینش و مهندسی این‌چنینی انتخابات با همهٔ اهدافی که به دنبال داشته...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سهراب ایران
نویسنده: سهراب ایران
ترک تحریم می‌کنم، خطر جلیلی جدّی است!
تا نظام جمهوری اسلامی پابرجا است وضع را نمی‌شود از این بهتر کرد اما می‌شود بسا بدتر کرد. براندازی نه فعلا ممکن است نه فعلا مطلوب. آیا انتخاب میان بد...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ياسر ميردامادی
نویسنده: ياسر ميردامادی
اصلاح‌طلب اصول‌گرا، ادامه داره ماجرا
هستهٔ سخت قدرت، بر اساس منافع خود و بر پایهٔ یک خطای محاسباتی رضایت داده است که انتخابات را حداقل نیمه‌رقابتی کند. جامعه زخم‌های عمیقی از سیاست‌های حاکمیت بر روح...
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سياوش - ايران
نویسنده: سياوش - ايران
دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»
«ث ژ ت» هرگز خود را در پناهگاه مخفی نکرده است و همواره حتی به قیمت تحمل ضربات شدید مواضع شجاعانه‌ای که لازم بوده را اتخاذ کرده است؛ به عنوان...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!
برای رهایی ایران از اقتدارگرایی و تمامیت‌خواهی، با رنج و اندوه خون ریخته‌شدهٔ جوانان در این چند دهه در جان، بر خلاف دور اول، در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنم...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زهره تنکابنی
نویسنده: زهره تنکابنی
جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

لازمه جلوگیری از تجزیه عراق، تشکیل دولت فراگیر و ائتلافی است!

اقدام نظامی و لشکرکشی، راه حل بحران عراق نيست. راه حل بحران عراق، سياسی و ديپلماتيک است و تلاش های سازمان ملل متحد، کنفرانس کشورهای اسلامی و همکاری دولت امريکا، اتحاديه اروپا، ايران، عربستان و ترکيه را می طلبد. لازم است که دولت ايران در اين تلاش ها مشارکت کرده و از آن حمايت کند. حمايت از دولت شيعه و حفظ "اماکن مقدس شيعه" از گزند داعش و متحدين آن، نبايد دخالت نظامی ايران را موجب گردد. دخالت نظامی و وارد شدن در جنگ قومی ـ مذهبی و قرار گرفتن در جانب قطب شيعه، به زيان منافع ملی کشور ما است و پيآمدهای فاجعه باری برای کشور ما خواهد داشت.


عروج داعش در عراق در زمان کوتاه و تصرف “موصل”، “تکریت” و مناطقی در استان های صلاح الدین و دیاله و پیشروی به سوی بغداد، بهت و حیرت همگان و نگرانی جدی دولت ها و مجامع بین المللی و کشورهای هم جوار  از جمله ایران را موجب شده است.

داعش (دولت اسلامی عراق و شام) افراطی ترین و بی رحم ترین جریان اسلامی است و هدفش برپائی “امارات اسلامی” و “رهائی از فرهنگ غرب” است. داعش جریانی تاریک اندیش و به غایت ارتجاعی است. داعش بعد از تصرف هر منطقه نه تنها نیروهای امنیتی بلکه شیعیان، مسیحیان و پیروان دیگر مذاهب را می کشد و احکام شرعی بی رحمانه ای را به فوریت به اجرا می گذارد. گزارش ها نشان می دهد که مردم به خاطر امتناع از حضور در نماز جمعه، به زیر شلاق کشیده می شوند. داعش با کاربرد واژه شام که منطقه گسترده ای از کشورهای عربی و اسرائیل را شامل می شود، به قلمرو خلافت بنی عباس اشاره دارد. “امارات اسلامی” به معنی بازگشت به قلمرو و دوران اقتدار خلافت عباسیان است. 

اکنون داعش با تصرف سلاح های مدرن ارتش متواری عراق و با صدها میلیون دلار به غنیمت گرفته از بانک ها، بر توان خود برای تصرف سایر مناطق عراق افزوده و مشکل تامین سلاح و منبع مالی در جنگ علیه دولت اسد را برطرف کرده است. گفته می شود داعش ثروتمندترین گروه تروریستی است. داعش در صورت تصرف قدرت سیاسی در عراق، به چاه های نفت و منابع درآمد آن دسترسی پیدا کرده و دولتی خشن تر و بی رحم تر از دولت طالبان (نیمه دوم دهه ١٩٩٠) برپا خواهد کرد. دولت بنیادگرای اسلامی در صورت تشکیل در عراق، به یک خطر جدی در خاورمیانه و به کانون صدور تروریسم تبدیل خواهد شد.

خطر داعش فرامرزی است و داعش تنها در مرزهای عراق و سوریه متوقف نخواهد ماند و به اقدامات تروریستی و نظامی در کشورهای دیگر روی خواهد آورد. داعش ایران را تهدید کرده و اعلام نموده است که: “بعد از  تخریب “نماد شرک آلود در نجف، کربلاء و سامرا” در عراق، به ایران خواهیم آمد و مشهد ایران را با خاک یکسان خواهیم کرد.”

زمینه های شکل گیری قدرت گرفتن داعش بیش از همه به حمله نظامی امریکا به عراق و درهم شکستن ماشین دولتی عراق توسط امریکا در شرایط ضعف مفرط جامعه مدنی و فقدان احزاب سیاسی در عراق، حمایت مالی و تسلیحاتی برخی دولت های منطقه و نیروهای راست گرا در غرب از داعش، رقابت بین جمهوری اسلامی و عربستان، تقویت گرایش انحصارطلبانه شیعی در عراق توسط رژیم ایران، برهم زدن ائتلاف “العراقیه”، بی کفایتی، فساد و انحصارطلبی دولت مالکی، سرکوب و تحقیر تاریخی جامعه سنی در سوریه، شکست و تحقیر سنگین جامعه سنی پس از اشغال عراق توسط امریکا است.

قبل از قدرت گیری داعش، شهروندان مقیم رمادیه، فلوجه و هویجه در اعتراض به سیاست های نوری مالکی به خیابان ها آمدند و مطالبات خود را مطرح کردند. اما دولت مالکی تظاهرات مسالمت آمیز آن ها را درهم کوبید و به مطالبات آن ها بی توجه ماند. سیاست های تبعیض آمیز دولت مالکی و نارضایتی وسیع جامعه سنی از آن، زمینه ساز همدلی شهروندان مناطق تصرف شده با نیروهای داعش گردیده است. 

در تصرف شهرهای سنی نشین عراق چندین سازمان  نظامی: شورای نظامی قبایل عراق، سازمان انصار اسلام، ارتش مجاهدین، ارتش اسلامی، گردان‌های انقلاب قرن بیستم و ارتش طریقت نقشبندی و بقایای ارتش صدام با داعش همراه شدند. این سازمان‌ها به رغم اختلافات، اتاق عملیات مشترک تشکیل داده و با هم همکاری می‌کنند. در حال حاضر این اتاق، عملیات نظامی در استان‌های شمالی، غربی و میانی عراق را هماهنگ می‌کند. 

اکنون وضعیت پیچیده ای در عراق شکل گرفته است. از یکسو داعش و متحدین او مناطقی از عراق را به تصرف خود درآورده و در حال پیشروی است و ار سوی دیگر دولت اقلیم کردستان در مناطقی که مورد کشاکش میان حکومت مرکزی عراق و دولت اقلیم کردستان بودند، به تحکیم مواضع نظامی خود پرداخته است. این وضعیت امکان تغییر در نقشه جغرافیائی عراق و احتمال تجزیه عراق به سه قسمت سنی ، شیعه و کرد را افزایش داده است. تجزیه عراق، کانون بحران خیز منطقه را شکل  خواهد داد.

راه برون رفت عراق از بحران فعلی تسلط یک بخش از عراق بر بخش های دیگر نیست. این امر نه امکان پذیر است و نه صلح را در عراق برقرار خواهد کرد. تناسب قدرت در عراق بگونه ای که در سال های گذشته بود، دیگر قابل دوام نیست. لازمه حل بحران عراق برقراری تناسب جدید قدرت بین جوامع شیعه، سنی و کرد و مشارکت دادن هر سه مولفه در منابع قدرت سیاسی است. دولت نوری مالکی خود منشاء بحران در عراق است و نمی تواند و نمی خواهد از انحصارطلبی دست بردارد و مولفه های دیگر را در قدرت سهیم سازد. لازم است که نوری مالکی کنار رود و دولت فراگیر و ائتلافی تشکیل گردد. نوری مالکی به جای تشکیل دولت فراگیر و ائتلافی، با بسیج شیعیان و کمک های جمهوری اسلامی می خواهد داعش و متحدین آن را از پیشروی باز دارد و از مناطق سنی نشین عقب بنشاند. این امر به جای حل بحران، به جنگ قومی ـ مذهبی دامن خواهد زد.

اقدام نظامی و لشکرکشی، راه حل بحران عراق نیست. راه حل بحران عراق، سیاسی و دیپلماتیک است و تلاش های سازمان ملل متحد، کنفرانس کشورهای اسلامی و همکاری دولت امریکا، اتحادیه اروپا، ایران، عربستان و ترکیه را می طلبد. لازم است که دولت ایران در این تلاش ها مشارکت کرده و از آن حمایت کند. حمایت از دولت شیعه و حفظ “اماکن مقدس شیعه” از گزند داعش و متحدین آن، نباید دخالت نظامی ایران را موجب گردد. دخالت نظامی و وارد شدن در جنگ قومی ـ مذهبی و قرار گرفتن در جانب قطب شیعه، به زیان منافع ملی کشور ما است و پیآمدهای فاجعه باری برای کشور ما خواهد داشت. 

سنی ها همانند عراق در کشور ما نیز تحت فشار هستند. چهار هم وطن سنی ما در دادگاه های فرمایشی حکومت ایران به اعدام محکوم شده اند. طی چند روز گذشته  چهار بار آن ها را پای چوبه دار برده و بازگردانده اند. ما کشتارهای داعش در عراق را محکوم می کنیم و از حکومت ایران می خواهیم که به سرکوب و اعدام هم وطنان اهل سنت پایان دهد و حقوق آن ها را تامین نماید.  

اعلامیه هیئت سیاسی ـ اجرائی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)

٣١ خرداد ١٣٩٣ (٢١ ژوئن ٢٠١۴)

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد, ۱۳۹۳ ۴:۲۲ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

چرا به پزشکیان رأی می دهم!

باز هم انتخابات، باز هم دفاع از منافع ملی، هم استراتژی هم تاکتیک!

ترک تحریم می‌کنم، خطر جلیلی جدّی است!

اصلاح‌طلب اصول‌گرا، ادامه داره ماجرا

دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»

بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!