چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی
جرون
جرون، ای سیلی خورده ی زمان، ای معامله های پشت پرده ی آن زمان، ای تاریخ دیروز و امروز من، از رنگ و شرنگ، تا کیسه های زر ...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد

نبرد ضد اطلاعاتی نئوکان ها – بخش دوم

همزمان با تشکیل حزب نوین چپ ایران ( فدائیان خلق) باید از پتانسیل های استفاده و سوءاستفاده از دنیای مجازی رسانه های اینترنتی آگاه بوده و از ارتباطات ناسالم و مشکوک پرهیز کرده، جلو سوء استفاده های احتمالی تبلیغاتی مستقیم و غیر مستقیم ناسالم را گرفته، از گذاشتن اطلاعاتی که می تواند مورد سوءاستفاده قرار بگیرد ممانعت کرده و این رسانه ها را به دستگاه ها و وسائیل ترویج آگاهی ها و ارتباطات سالم مدنی مردمی استفاده کرده و دستگاه های صد تبلیغاتی شانتاژ ضد اطلاعاتی نئوکان ها و دست های داخلی آنها را خنثی نمود

نمونه هائی از شیوه کارکرد آنها

دروغ سازی های کلان

دروغ باید آنقدر بزرگ و وحشتناک باشد که شوک شدیدی را در جامعه ایجاد بکند. بمباران شیمیائی مردم عادی بخصوص زنان و کودکان. بمباران بیمارستان ها و مدارس و کشتار بیماران، نوزادان و محصلین مدارس. حمایت مستقیم مالی، نظامی و سیاسی از جانیان، قاتلان و عاملین شناخته شده کشتارهای جمعی. معمولا برای این اتهامات مدرک و سندی وجود ندارد. بخاطر همین باید سند سازی های لازم صورت بگیرد. گرچه سند سازی ها بخودی خود  دروغ می باشند، اما در شرایطی که تمامی رسانه های خبری و خبرسازی دولتی و خصوصی کلان دم به دم و لحظه به لحظه آنها را بصورت اخبار موثق از دستگاه های خود قریاد کرده و مغزهای همه را بمباران می کنند، در این شریط دیگر ذهنیت مردم پر شده و در اذهان به قضاوت نظری خاصی تبدیل می شوند. قدرت های سیاسی اقتصادی بازیگر این سناریوها در این موقع هم دادستان، هم هیات ژوری و هم قاضی شده و حکم محکومیت رقیب خود را صادر کرده و سپس به مجری قصاص مجازات تبدیل میگردند. در این موقع دیگر زمان آن می رسد که متهم به جزای “اعمالش” برسانند. خبرنگارهائی که توسط سیستم کلان نئولیبرالیستی تربیت شده اند، عملا به بخشی از همان سیستم تبدیل شده اند. با این تفصیل، آنها پایبندی های اخلاقی و حرفه ای خود را در خدمت به کلیت سیستم نئولیبرال زیر پای می گذارند.

 متهم کردن نیروهای مترقی به ارتکاب

نئوکان های نئولیبرال در صدد حفظ و افزایش سودآوری لازم برای سرمایه گذاری های خویش از یک طرف با تنگی بازارهای سرمایه گذاری، منابع طبیعی و فروش روبرو می باشند، از طرف دیگر برای حفظ،  کنترل و گسترش بازارهای جهانی خود از راه انداختن جنگ های منطقه ای، کودتا جهت عوض کردن حکومت ها و پیاده کردن سناریو هایی مانند راه انداختن تظاهرات فاشیستی جهت از کار انداختن حکومت های مردمی را می توان مشاهده کرد.

جهت پیاده کردن سناریو های بالا باید دستگاه های تبلیغاتی و پروپاگاندای آنها بصورت های کوبنده ای نیروهای مترقی را متهم به وحشتناک ترین اتهامات کلان نموده و بصورتی مستمر این اتهامات را از طریق دستگاه های  تبلیغاتی خویش بصدا در آورند، تا فرصت باری فاز های دیگر امنیتی و نظامی پروژه آنها فراهم گردد.

آنها از این طریق و با چسباندن برچسب های آلوده کننده به نیروهای مترقی، نه فقط از نزدیکی نیروهای مردمی به آنها جلوگیری می کنند، بلکه نیروهای مترقی را ایزوله کرده و منزوی می نمایند. بخشی از این نیروها از ترس حملات احتمالی به خود و خانواده هایشان دست از فعالیت مدنی کشیده در گوشه ای آرام می گیرند. بخشی دیگر هم هستند که تحت تاثیر جو آلوده و خطرناک قرار گرفته و جبهه عوض می کنند.

آفریدن کارکترهایی جهت تبلیغ و پروپاگاندا

برای تزریق چنین دروغ های ساختگی، آنها نه تنها به شخصیت هایی بدون وجدان اخلاقی احتیاج دارند تا آماده باشند با تمام وجود در سرنای چنین دروغ ها پروپاگانداهای تبلیغاتی ساختگی بدمند، بلکه گاها با چنان لحن شدید و آلوده ای چنین اتهاماتی را وارد کنند که هم افکار فاشیستی را در جامعه ترویج نمایند، هم کسانی را که چنین گرایشاتی دارند را به سمت خویش بکشانند. آنها با اتخاذ چنین شیوه های تهاجمی توام با تحدید و استفاده از زبان های آلوده نه تنها نیروهای دموکراتیک و آزاده را در موقعیت دفاعی قرار می دهند تا تلاش کرده و از خود دفاع نمایند، بلکه نیروهای اجتماعی هوادار چپ و دیگر نیروهای دموکراتیک و آزاده را از طریق فشار روانی به سمت خویش بکشانند. هر کدام از ما چنین شخصیت هایی را در دنیای رسانه های تصویری، صوتی و دنیای مجازی اطراف خود می شناسیم.

سناریو سازیها در خاورمیانه

اگر این سناریو را بپذیریم که انفجارهای یازده سپتامبر کار دار و دسته بن لادن بوده باشد، اتهام حمایت صدام حسین از آنها و وارد کردن اتهامات دیگر به صدام حسین نظیر اینکه دارای سلاح های شیمیائی و میکروبی بوده و در صدد تولید سلاح اتمی میباشد، در شرایطی که کارشناسان سازمان ملل خلاف آن را گزارش کرده بودند. وارد کردن اتهام کودک کشی به نیروهای صدام حسین در بیمارستان های کویت زمان حمله اول نیروهای صدام حسین که با چراغ سبز خود آمریکا از جمله این سناریو ها می باشد. وارد اوردن اتهامات مشابه به حکومت بشار اسد در شرایطی که بعد ها ساختگی بودن آنها غیر مستند بودن آنها بعد از حمله های نظامی تنبیه گرانه آمریکا به ثبوت رسیده اند. نمونه های مشابه دروغ های ساختگی در مورد لیبی و غیره فراوانند. موارد مشابه زیادی وجود دارند که تمام اسناد و مدارک آنها نابود شده و نمی شود بصورتی مستقیم و مستند ثابت کرد، ولی بصورتی منطقی می شود در مورد آنها با توجه به اینکه در خدمت چه نیروهائی و جهت پیاده کردن کدامین پروژه ها لازم بوده اند، می شود نتیجه گرفت که کار کدامین نیروها می تواند بوده باشد. در این موارد شاهدان زنده تنها بعد از وقوع فاجعه قادر می باشند به حرف در آمده و تجربه های خویش را با بقیه در میان بگذارند. آن موقع دیگر کار از کار گذشته است.

آیا در مورد ایران نمونه های امروزین چنین راهکارهائی مشاهده می گردد

یک – یکی از نمونه های پروژه های تبلیغی آنها این می باشد که ایران بعد از جمهوری اسلامی ایران چگونه نئوکان های آمریکائی و دوستانشان بازار ایران را دوباره در دست خویش بگیرند. برای اینکار باید رقیبان جهانی آمریکا و غرب، یعنی روسیه و چین به شدید ترین وجهی کوبیده شده و در اذهان مردم آلوده گردند. به موازات آن باید تبلیغات نئولیبرال دموکراسی سرمایه گذاری های غربی در ایران، گسترش یافته و منافع سیاست های آن با استناد به شرایط زندگی مردم در کشورهای غربی به مردم نمایش داده شود.

دو – تحت فشار تبلیغاتی قرار دادن نیروهای چپ و دموکرات جهت  انتخاب ما بین آمریکا، انگلیس و طرفدارانش از یک طرف، و روسیه و چپن از طرف دیگر بعنوان دوستان بین المللی سیاسی اقتصادی ایران. از این طریق آنها نه فقط هر نوع افشاگری عملکردهای نئوکان ها در منطقه از طرف نیروهای دموکراتیک را به مفهوم دفاع در روسیه و چین تلقی کرده و در بدترین حالت این نتیجه گیری را خواهند کرد که “هر دوی آنها به یک اندازه برای ما بد می باشند، پس چرا ما بین این دوتا “بد” روسیه را آمریکا و غرب را انتخاب نکنیم که منبع دموکراسی، آزادی های فردی و اجتماعی و منشاء پیشرفت های علمی صنعتی می باشد و میلیون ها نفر از مردم ما آنجاها زندگی می کنند”.

با این استراتزی تبلیغاتی آنها چند تیر را با یک نشان می زنند. یک – برای ایران غرب بمراتب بهتر از روسیه و چین می باشد، دو – چپ های ایران در موقعیتی قرار بگیرند تا اینکه یا روسیه را محکوم کرده از کشورهای غربی دفاع نمایند، یا ایزوله شده و زیر فشار به گوشه ای انداخته شوند. سوم اینکه نیروهای سیاسی مورد حمایت غرب و آمریکا در ایران که عمدتا سلطنت طلبان و فاشیست های پان ایرانیست هستند، از میدان  عمل و حمایتی غرب برخوردار شده و زمینه را برای راست افراطی در ایران فراهم می کنند تا پروژه های مشابه “میدان” در اوکراین را پیاده نمایند، چهارم اینکه زمینه برای ایزوله شدن روسیه و چین و وارد شدن غرب و در راس آن امریکا به بازارهای اقتصادی ایران هموار می گردد.

سه – خبرسازی های ویژه جهت گالوانیزه کردن نیروهای سلطنت طلب و ناسیونالیستی افراطی که طرفدار دخالت مستقیم آمریکا و انگلیس در ایران جهت تعویض حکومت ایران از جمهوری اسلامی ایران به حکومتی سلطنتی سکولار می باشند. نمونه پیدا شدن جسد مومیائی رضا شاه پهلوی در یکی از قبرستان ها، خبرسازی های مربوط به اینکه روسیه زباله های اتمی خود را در ایران چال می کند، یا عامل اصلی آلوده کردن سواحل دریای مازندران روسیه میباشد، از جمله چنین زمینه های تبلیغاتی میباشند. 

تئوری توطئه

در شرایطی که اتفاقات عجیب و غریبی به وقوع می پیوندد که اسناد و مدارک ثبوت مسئولین آن یا از بین برده می شوند، یا سوالات فراوانی در این موارد که پاسخ ها به آنها  قانع کننده نبوده و یا بدون پاسخ می ماند. مردم ناچار بر اساس اطلاعات محدودی که در دست دارند، و منطق تجربی خود بر اساس اتفاقات مشابه گذشته و یا دلایل منطقی نظری خویش به نتیجه گیری هائی می رسند.

زمینه برای یک چنین تئوری پردازی هائی وقتی زیاد می شود که مخصوصا اسناد و مدارک مربوطه از بین برده شده، ساختگی بوده باشند، یا خیلی ناقص بوده و به تنهائی برای نتیجه گیری قطعی کافی نباشند. نمونه های حمله به برجهای دوگانه در نیویورک، مجهز بودن صدام حسین به سلاح های شیمیائی در روزهای قبل از حمله آمریکا به عراق، استفاده حکومت اسد از بمب های شیمیائی از این جمله هستند.

تئوری ئوطئه این سناریو ها را مثلا ساخته و پرداخته خود نیروهای امنیتی انگلیسی، موساد یا آمریکائی قلمداد کرده بر اساس آن هم مدارک مربوطه را پشت همدیگر می چینند، و استدلال لازم را که چطور وقوع این اتفاق به نفع آنها می باشد تا چنین توطئه هائی را راه بیاندازند، پرداخته و ترویج می کنند.

می شود گفت این تئوری ها  اگر چه وسعت تبلیغاتی محدودی داشته باشند،از نظر مدارک و قوت استدلال به همان اندازه تبلیغات رسانه های غربی قدرتمند می باشند. یکی از نمونه های تاثیرات ترویج چنین تئوری هایی تقویت روحیه ضد یهودی در میان راست های افراطی کشورهای غربی، بخصوص طرفداران ترامپ در آمریکا و فاشیست های اروپائی می باشد. آنهائی که برایشان فرق گذاشتن میان فعالین صهیونیسم جهانی با مردم عادی یهودی زیاد مطرح نمی باشد.

“وزلی کلارک” چه می گوید

سخنان ژنرال آمریکائی فرمانده سابق نیروهای مسلح آمریکا در افغانستان “وزلی کلارک” را حتما در رسانه های مجازی شنیده اید. زمانی که وی از توطئه عقاب ها در آمریکا در زمینه پروژه نظامی رژیم عوض کردن در چندین کشور خاورمیانه اسم می برند، از لیبی، عراق، مصر، سوریه نام برده و این لیست را با نام ایران ختم می کنند. اگر با توجه به اینکه این پروژه در تمام کشورهای دیگر ا پیاده شده است جدی بگیریم، باید احتمال وقوع حوادثی در ایران را بعنوان بدترین حالت سناریو جدی بگیریم. این بدترین حالت چگونه می تواند باشد؟

پایان سخن

همزمان با تشکیل حزب نوین چپ ایران ( فدائیان خلق) باید از پتانسیل های استفاده و سوءاستفاده از دنیای مجازی رسانه های اینترنتی آگاه بوده و از ارتباطات ناسالم و مشکوک پرهیز کرده، جلو سوء استفاده های احتمالی تبلیغاتی مستقیم و غیر مستقیم ناسالم را گرفته، از گذاشتن اطلاعاتی که می تواند مورد سوءاستفاده قرار بگیرد ممانعت کرده و این رسانه ها را به دستگاه ها و وسائیل ترویج آگاهی ها و ارتباطات سالم مدنی مردمی استفاده کرده و دستگاه های صد تبلیغاتی شانتاژ ضد اطلاعاتی نئوکان ها و دست های داخلی آنها را خنثی نمود.

از جنبه دفاعی در آمده و در میدانی که از همه طرف چپ دموکرات سوسیالیستی می تواند مورد حمله قرار بگیرد، در میدان دنیای مجازی با رعایت دقیق استقلال امنیتی، اقدام به تهاجمی مستمر در اعلام مواضع روزمره و اطلاع رسانی به آحاد کشور و گسترده تر کردن ارتباطات ساختاری شبکه ای اطلاع رسانی راستین جهت هدایت هدفمند حرکت های اعتراضی، سازنده و مدنی  مردمی استفاده درست، قدرتمند و سالمی را به عمل بیاوریم.

 

تاریخ انتشار : ۷ اردیبهشت, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!

انتخابات مهندسی شده، راه یا بی‌راهه؟