چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴

دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»
«ث ژ ت» هرکز خود را در پناهگاه مخفی نکرده است و همواره حتی به قیمت تحمل ضربات شدید مواضع شجاعانه‌ای که لازم بوده را اتخاذ کرده است؛ به عنوان...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!
برای رهایی ایران از اقتدارگرایی و تمامیت‌خواهی، با رنج و اندوه خون ریخته‌شدهٔ جوانان در این چند دهه در جان، بر خلاف دور اول، در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنم...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زهره تنکابنی
نویسنده: زهره تنکابنی
جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران

پیام جبهه ملی ایران- اروپا به سیزدهمین کنگره سازمان فدائیان خلق ایران(اکثریت)

دوستان گرامی! سالهاست که جبهه ملی ایران- اروپا و سازمان شما در کنار هم در آکسیونها و اتحادهای موضعی گوناگونی همگامی و همکاری دارند. آنچه این واقعیت را ممکن می سازد وجوه مشترک در اهداف سیاسی و روش مبارزاتی است. ما امیدواریم که این همگامی در آینده گسترده تر گردد.

هموطنان مبارز، دوستان عزیز! 

برگزاری سیزدهمین کنگره سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) را به همه اعضای سازمان شما صمیمانه تبریک می گوییم، و موفقیت  کنگره شما را از صمیم قلب آرزو مى‌کنیم.

دوستان گرامی! سالهاست که جبهه ملی ایران- اروپا و سازمان شما در کنار هم در آکسیونها و اتحادهای  موضعی گوناگونی همگامی و همکاری دارند. آنچه این واقعیت را ممکن می سازد وجوه مشترک در اهداف سیاسی و روش مبارزاتی است. ما امیدواریم که این همگامی در آینده گسترده تر گردد.

بطور مشخص اهداف و راهکارهایی که مورد نظر ما است، بشرح زیر است:

۱- ما (جبهه ملی ایران و اروپا) برای مبارزه با استبداد و ارتجاع جمهوری اسلامی همکاری همه نیروهای جمهوری خواه، دموکرات و سکولار را ضروری میدانیم. ولی خط قرمز ما در این همکاری راهبردی از سویی آن تفکری است که هنوز هم لزوم تغییر ساختاری جمهوری اسلامی را برنمی تابد و گمان دارد که فقط با تضعیف جایگاه ولایت فقیه، راه تکوین دمکراتیک این نظام باز خواهد شد و از سوی دیگر آن سیاستی است که در گذشته با دموکراسی و حق حاکمیت ملت رابطه مختلی داشته و امروز نیز با وابستگیش به قدرتهای بیگانه و سازمانهای دست نشانده آنها نمی تواند یار و همکار مطمئنی برای ما باشد.

۲- احکام اسلامی و قوانین منتج از آن مانند نابرابری حقوقی زنان با مردان، مغایر با حقوق بشر می باشد و ما نمی توانیم کوچکترین مماشاتی در این مورد بکنیم. افزون بر این ما قویا با تبعیضات دینی و عقیدتی برآمده از اسلام سیاسیِ نظام کنونی، پاک مخالفیم و از پیکار بحق زنان ایرانی برای حقوق انسانی و شهروندیشان قویا پشتیبانی می کنیم.

۳- حاکمیت فقط از آن ملت ایران است. از این رو ما هرگونه “دخالت های بشردوستانه” نظامی و غیر نظامی مشکوک را قویا رد می کنیم. آلترناتیو سازی های کنفرانسهایی که با کمکهای مالی بیگانگانی که در پی اعمال منافع استراتژیک خود در خاورمیانه هستند، نمی توانند مورد تایید قرار گیرند و ما هیچگاه در چنین کنفرانسهایی شرکت نکرده و نخواهیم کرد. ما از کمکهای شفاف و دمکراتیک همه نیروهای انساندوست و دمکرات به اپوزیسیون دمکرات و سکولار ایران استقبال می کنیم.

۴- ما پافشاری بر”حق مسلم ملت ایران بر غنی سازی اورانیوم برای کاربردهای صلح آمیز” را در شرایط کنونی برخلاف منافع عمومی ملت ایران میدانیم. حکام جمهوری اسلامی اجازه ندارند به کشورهای اسراییل و آمریکا کوچکترین بهانه ای برای جنگ افروزی و حمله به ایران بدهند. ملت ایران بارها به سیاست های محافل جنگ طلب داخلی و خارجی رای منفی داده است.

۵- گرچه کوششهای ما جدا از فعالیتهای هموطنان مبارز درون نیست ولی راستای مبارزات ما در برون از ایران باید در درجه اول در خدمت پشتیبانی از جنبشهای مدنی و اجتماعی درون ایران باشد.

۶- ما خواهان آزادی بی قید و شرط خانم زهرا رهنورد و آقایان کرروبی و موسوی هستیم.

۷- با علم بر رنگین بودن “جنبش سبز ایران” ما اعتقاد داریم که نیروی حامل این جنبش هنوز هم بالقوه موجود است و توان عرض اندام در شرایط مساعد را دارد.

۸- ما امیدواریم که با کسب تجربه گرانبهای جنبش سبز، نیروهای قومی- منطقه ای نیز در پیکار رو در روی آینده با استبداد جمهوری اسلامی فعالانه وارد صحنه شده و با طرح خواستهای بحق خود به یاری رزمندگان دیگر بشتابند، بدینوسیله پیوستگی خود را با جنبش آزادی و دموکراسی خواهی مردم ایران به نمایش بگذارند و برای خواستهای خود تفاهم و پشتیبانان بیشتری جلب نمایند.

۹- ما پشتیبان پیکار گارگران و دیگر زحمتکشان و بیکاران ایرانی در احقاق حقوق صنفی و اجتماعی آنها می باشیم. تشکیل اتحادیه های مستقل و احقاق حق مبارزه قانونی، مانند حق اعتصاب، در خدمت اعما ل خواستهای اقتصادی و مدنی خود برای یک زندگی شرافتمندانه مورد تایید کامل ما است.

۱۰- ما همچنین از مبارزات بحق دانشجویان و استادهای دانشگاه ها و مدارس عالی برای محیطی سالم آموزشی  بدور از “نظارت و حراست” نیروهای امنیتی، حمایت میکنیم. شرکت و دخالت فعال در سیاستهای روز جامعه و مبارزه برای آزادی و دموکراسی در محیط دانشگاه و برون از آن، حق مسلم دانشجویان و تشکل های آنها است. این فعالیتها نباید به ستاره دار شدن و اخراج دانشجویان از دانشگاهها منجر شود.

۱۱- جبهه ملی ایران، از بدو تاسیسش همواره بر روش مبارزه مسالمت آمیز پافشرده و به آن وفادار مانده است. اکنون نیز ما این روش مبارزاتی را بهترین روش موجود میدانیم که می تواند در اشکال گوناگون از نافرمانی مدنی، مانند اعتصاب عمومی، تا شرکت و یا عدم شرکت هدفمند در انتخابات بکار گرفته شود.

۱۲- ما هیچگاه برای ملت ایران تکلیف تعیین نکرده ایم که در انتخاباتی شرکت نماید و یا از آن روی برگرداند. تجربه گزینشهای گوناگون در جمهوری اسلامی نشان میدهد که هموطنان ما همواره پیرو خرد جمعی خود از فرصتهای مناسب استفاده بهینه کرده  و حاکمیت جمهوری اسلامی را به چالش کشیده اند.

۱۳- ما امیدواریم که سرانجامِ ِ رژیم نکبتبار جمهوری اسلامی به فروپاشی، آشوب و جنگ داخلی و ازهم پاشیدن شیرازه کشور نکشد و بالاخره عقلانیت بر تحجر، قدرت- و سودجویی حاکمیت کنونی چیره گردد و تن به یک انتخابات واقعا آزاد بدهد.

یاران، بدون همبستگی آحاد وسیع ملت ایران امکان مبارزه موفق علیه استبداد جمهوری اسلامی ممکن نخواهد شد. باشد که کنگره سیزدهم شما گامهای موثری در راستای ایجاد این همبستگی ملی بردارد.

موفق باشید.

شورای عالی جبهه ملی ایران اروپا

۱۹ آپریل ۲۰۱۳

 

تاریخ انتشار : ۲ اردیبهشت, ۱۳۹۲ ۲:۴۴ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

دلایل فراخوان «ث ژ ت» برای دادن رأی به برنامه «جبههٔ نوین مردمی»

بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!