چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۵

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۵

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی
جرون
جرون، ای سیلی خورده ی زمان، ای معامله های پشت پرده ی آن زمان، ای تاریخ دیروز و امروز من، از رنگ و شرنگ، تا کیسه های زر ...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کاوه داد
نویسنده: کاوه داد
تحلیل مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران...
در این مقاله، میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال‌های 1400 و 1403 را مقایسه کرده و همچنین به تحلیل اختلاف بین نتایج نظرسنجی‌ها و نتایج واقعی انتخابات...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: م. آذری
نویسنده: م. آذری
رای نمی دهیم اما اجازه نخواهیم داد در اعلام نتیجه نهایی به پزشکیان اجحاف شود! 
نتیجه جمعه آینده می تواند این جنبش سیاسی مردمی را از متانت و آرامش در آورده و به خیابان بکشد. کافی است که به مانند سال ۸۸ به مردم ثابت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: سعید مقیسه ای
نویسنده: سعید مقیسه ای

آن‌چه در هفته ۶ تا ۱۲ خردادماه گدشت …

آقای خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران نامه‌ای سرگشاده به دانشجویان دانشگاه‌های جهان نوشته‌ و در آن حمایت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا از زنان و کودکان غزه را ستوده است. ایران‌وایر گزارش داده است که نیروهای امنیتی اصفهان دور تازه‌ای از بازجویی و فشار بر شهروندان این شهر که در تابستان سال گذشته بازداشت شده بودند را آغاز کرده‌اند. درتازه‌ترین اقدام نیروهای امنیتی، «سما (سمانه) عموشاهی» از پنجم خرداد بازداشت شده و از سرنوشت او خبری در دست نیست.

دونالد ترامپ که از زمان اعلام نامزدی برای ورود به کاخ‌ سفید در سال ۲۰۱۶، بارها در مرکز وقایعی بوده که برای نخستین بار در تاریخ سیاسی امریکا روی داده، مجددا نام خود را به عنوان «نخستین رئیس جمهور گناهکار» در تاریخ آمریکا ثبت کرد.
او که در ۸ سال گذشته همه اتهام‌ها و تحقیقات علیه خود را «واهی» و برگرفته از «کینه سیاسی» دموکرات‌ها توصیف کرده، اکنون با حکمی تاریخی رو به رو شده که به لحاظ سیاسی او را همچنان در کانون اخبار جهان قرار داده است.

مراسم یادبود و ادای احترام به ابراهیم رئیسی و همراهانش در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد. پاره‌ای کشورها از جمله آمریکا این مراسم را از پیش تحریم کردند و در این مراسم شرکت نداشتند. شمار بسیاری از صندلی‌های سالن برگزاری این مراسم خالی ماند.

ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز به کار کرد و با جوانگرایی!
محمدعلی موحدی کرمانی نود و سه ساله به عنوان رئیس این مجلس انتخاب شد. بر اساس آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، موحدی کرمانی برای مدت ۲ سال رئیس این مجلس خواهد بود. آقای جنتی نود و هشت ساله این‌بار نخواست که وارد این مجلس شود.

پس از کشته‌شدن ابراهیم رئیسی، انتخاب جانشین او دستور کار حکومت شد. ستاد انتخابات وزارت کشور ایران، شرایط نامزدی در چهاردهمین انتخاب زودهنگام ریاست جمهوری ایران را مشخص کرد. بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور در ایران، «وابسته نبودن به گروه‌های غیر قانونی و فقدان سوابق سوء‌امنیتی از جمله در فتنه سال ۱۳۸۸» از شرایط نامزدی در این انتخابات است.
تا به امروز سعید جلیلی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی و عبدالناصر همتی رئیس پیشین بانک مرکزی نامزدی خود را اعلام کرد.
گفته می‌شود دیگرانی هم، زان میان محمود احمدی‌نژاد؛ روی صحنه خواهند آمد.
نامزدها پس از نام‌نویسی در برابر خبرنگاران و پرسشگران، از برنامه کاری خود گفتند. آقای علی لاریجانی پس از نام‌نویسی در جمع خبرنگاران خود را متعهد به ادامه راه آقای رئیسی در رفع تحریم‌ها و برقرای عدالت دانست.
این که صلاحیت کدامین نام‌نوشته تایید خواهد شد و این که نام کدام نامزد به عنوان دومین مقام رسمی حکومت اسلامی اعلام خواهد شد، شاید؛ به تصمیم مقامات نظام بستگی داشته باشد. در این ارتباط که آیا این انتخابات با چه میزان استقبال مردم همراه خواهد بود، آقای سید مجید میراحمدی رئیس کمیته امنیت انتخابات کشور به‌هنگام بازدید از ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس آخرین نظرسنجی که توسط وزارت ارشاد برای ما ارسال شده بود، تا ۳ روز قبل مشارکت بالای ۷۰ درسد بود.

نروژ، اسپانیا و جمهوری ایرلند رسمن اعلام کردند که فلسطین را به عنوان کشور به رسمیت می‌شناسند. دولت اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای این تصمیم را به‌شدت محکوم کرد و آن را پاداشی برای «تروریسم» در بحبوحه جنگ خوانده است.
۱۴۳ عضو سازمان ملل متحد، زین میان روسیه، چین، هند، و ایران، فلسطین را به عنوان کشور به رسمیت می‌شناسند.
دولت اسلوانی نیز تصمیم به شناسایی کشور فلسطین گرفته است. مجلس این کشور باید پیشنهاد دولت را تایید کند.
در ارتباط با شناسایی کشور فلسطین جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه گفت که به رسمیت شناختن کشور فلسطین هدیه به حماس نیست.
آقای بورل هم‎چنین گفته است: “هر بار که کسی تصمیم به حمایت از یک کشور فلسطینی می‌گیرد، واکنش اسرائیل تبدیل آن به یک حمله یهودی ستیزانه است.”
و هر بار که کسی “کاری را انجام می دهد که نتانیاهو دوست ندارد” اتهامات یهودی ستیزی مطرح می شود.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در دیداری در آلمان، گفته‌اند که اوکراین باید اجازه یابد که در نبرد دفاعی خود در برابر مهاجم روسی به اهدافی در روسیه حمله کند. ایالات متحده آمریکا این تقاضا را در ابتدا رد و پس‌تر با آن موافقت کرده است. در برابر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تهدید کرد که اگر غرب به اوکراین برای استفاده از تسلیحات خود علیه اهدافی در روسیه چراغ سبز نشان دهد، عواقب جدی خواهد داشت.
ماکرون گفت، آن‌چه ما می‌خواهیم این است که توانایی ضربه‌زدن به سامانه‌های پرتاب موشک را داشته باشیم. و افزود، من فکر نمی کنم که این جنگ را تشدید کند.
بر خلاف ادعای آقای مکرون، این گام خطرناک هم هست.
به این نوشته توجه کنید.

آقای خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران نامه‌ای سرگشاده به دانشجویان دانشگاه‌های جهان نوشته‌ و در آن حمایت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا از زنان و کودکان غزه را ستوده است. آقای خامنه‌ای دانشجویان طرفدار فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا را به دلیل «ایستادن در سمت درست تاریخ» تحسین کرد و آنها را بخشی از «جبهه مقاومت» خواند.

ایران‌وایر گزارش داده است که نیروهای امنیتی اصفهان دور تازه‌ای از بازجویی و فشار بر شهروندان این شهر که در تابستان سال گذشته بازداشت شده بودند را آغاز کرده‌اند. درتازه‌ترین اقدام نیروهای امنیتی، «سما (سمانه) عموشاهی» از پنجم خرداد بازداشت شده و از سرنوشت او خبری در دست نیست.
به گزارش ایرنا حیدر سوسنی، فرمانده انتظامی استان بوشهر از بازداشت و احضار ۱۳ نفر به دلیل فعالیت در زمینه مدلینگ در اینستاگرام خبر داد و گفت این افراد با تلاش و رصد شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند و صفحات آن‌ها در فضای مجازی مسدود شده است.
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در املش در پی انتشار محتوا، مطالب و تصاویر توهین‌آمیز نسبت به شهدای خدمت و مسئولان کشور در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی، نه نفر دستگیر شدند.

بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، در جهان در سال گذشته شانزده کشور دست کم ۱۱۵۳ نفر را اعدام کردند. این تعداد بالاترین میزان از سال ۲۰۱۵ است.
ایران به تنهایی ۸۵۳ نفر، تقریباً سه چهارم کل اعدام‌های ثبت شده در سراسر جهان؛ را اعدام کرده است. نسبت به سال قبل ۴۸ درسد بیشتر.

در انتخابات پارلمانی آفریقای جنوبی، کنگره ملی افریقای جنوبی که از زمان پایان آپارتاید در ۳۰ سال پیش قدرت را در دست داشت، ممکن است برای اولین بار اکثریت مطلق خود را از دست دهد. پس از شمارش یک پنجم آرا، کنگره ملی افریقای جنوبی هم‌چنان با فاصله بیشترین رای را دارد. حزب چپ، کمونیست، مبارزان آزادی اقتصادی به رهبری جولیوس مالما، مقام سابق کنگره ملی افریقای جنوبی در جای سوم است. این حزب نقش تعیین‌کننده‌ای در تشکیل دولت آینده‌ی افریقای جنوبی خواهد داشت.
نشریه کار پیشتر گزارشی در مورد احتمال ریزش آرای کنگره ملی افریقای جنوبی منتشر کرده است. این‌جا را بخوانید.

مجلس دوازدهم شورای اسلامی شروع به‌کار کرد.
آقای قالیباف با ۱۹۸ رای برای یک سال به ریاست مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.
حمید رضا حاجی بابایی با ۱۷۵ و علی نیکزاد ۱۶۹رای نائب رئیسان این مجلس شدند
گرچه در روز نخست شروع به کار این مجلس، آقای علی خامنه‌ای رهبر حکومت اسلامی در پیامی نمایندگان مجلس را از «سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند» بر حذر داشته بود، در دومین روز تشکیل این مجلس به‌هنگام بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، نماینده منتخب گچساران و باشت، کار به درگیری در مجلس شورای اسلامی کشیده شد.

به نوشته اعتماد سنگی را دولت دوم احمدی‌نژاد در چاه انداخت که صد نفر عاقل از پس در آوردن آن بر نمی‌آیند. در سال ۸۹، در جریان اصلاح قانون حمل و نقل کشور، به پلیس تکلیف شده است که صدور گواهینامه موتورسیکلت تنها برای «مردان» انجام شود. اگر این یک کلمه در اصلاح ماده ۲۲ قانون حمل و نقل وارد نمی‌شد، پلیس نمی‌توانست از صدور گواهینامه برای زنان خودداری کند.

تنها در ایران نیست که پاره‌ای توانایی برقراری ارتباط با مردگان و یا فرستادگان مردگان را دارند. شهردار شهر آجد در سواحل مدیترانه فرانسه می‌کوشید که با میانجیگری یک پیشگو با پدرش تماس بگیرد. حق‌الزحمه رمال از بودجه شهرداری پرداخت می‌شد.

تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد, ۱۴۰۳ ۸:۳۹ ق٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

به یاد هماره‌سبز رفیق حمید اشرف و یکایک فداییان جان‌باختهٔ خلق!

در روز جان‌باختگان فدایی، یاد تمامی دیگر جان‌باختگان راه آزادی، برابری و عدالت را نیز گرامی می‌داریم و باور داریم که دادخواهان کشتارهای خونین این چهاردهه راهی را که تاکنون با پایداری خستگی‌ناپذیری رفته‌اند، تا روشن شدن همۀ حقایق و محاکمه آمرین و عاملین قتل عزیزان‌شان ادامه خواهند داد.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!

انتخابات مهندسی شده، راه یا بی‌راهه؟

تحلیل مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران…