چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳

بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!
برای رهایی ایران از اقتدارگرایی و تمامیت‌خواهی، با رنج و اندوه خون ریخته‌شدهٔ جوانان در این چند دهه در جان، بر خلاف دور اول، در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنم...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: زهره تنکابنی
نویسنده: زهره تنکابنی
جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!
سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
نویسنده: هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!
یادمان باشد که هرچه جامعه ضعیف‌تر شود، از فرصت‌ها و شانس‌هایی که در مسیر بهبود، تغییروتحول  پیش خواهد آمد، کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شانس‌های آینده ایران را از دست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: کیوان صمیمی
نویسنده: کیوان صمیمی
انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!
نیروی تجدد و دموکراسی یک قرن است که ایران مال همه‌ی ایرانیان است شعار اوست. اکنون نیروهای وسیعی از جنبش اسلامی نیز به همین نگاه پیوسته اند. در پهنه‌ی سیاست...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: امیر ممبینی
نویسنده: امیر ممبینی
جزئیات کشته شدن راضيهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!
سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیهٔ رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از مأموران نیروی انتظامی جان باخت....
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
نویسنده: بهاره شبانکارئیان
بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!
نهضت آزادی ایران در ادامه راهبردی که در مرحله اول در پیش گرفت، اتحاد ملت و تجمیع همه معترضان در مرحله دوم انتخابات را برای مقابله با مخالفان آزادی و...
۱۳ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: نهضت آزادی ایران
نویسنده: نهضت آزادی ایران
انتخابات مهندسی شده، راه يا بی‌راهه؟
    خانم وسمقی در ارتباط با انتخابات ریاست حمهوری در ایران تحلیلی داشته است. خانم وسمقی، زین میان؛ بر این باور است که اصلاح‌طلبان، اگر گمان می‌کنند که حکومت...
۱۲ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: صدیقه وسمقی
نویسنده: صدیقه وسمقی

نه به جنگ با ایران!

حمله یا جنگ علیه ایران یک فاجعه و یک جنایت است. «ائتلاف برای صلح و عدالت»، همانطور که در گذشته در جهت پایان بخشیدن به جنگ در عراق و افغانستان مبارزه کرده است، اکنون نیز با حمله به ایران به شدت مخالف است و از همگان می خواهد که در مخالفت با آن دست به اقدام بزنند.

در حالی که به نهمین سالگرد جنگ با عراق به رهبری آمریکا نزدیک می شویم، بار دیگر می بینیم که سیاستمداران آمریکا ادعا می کنند که یک کشور نفت خیز دیگر در خلیج فارس ممکن است به زودی به سلاحهای هسته ای دست پیدا کند. این در حالی است که بلندپایگان نظامی و اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل، و همچنین همهٔ ۱۶ سازمان اطلاعاتی آمریکا، هم نظرند که ایران دارای سلاحهای اتمی نیست، در حال ساخت آنها نیست و حتی تصمیمی برای حرکت در جهت ساخت چنین سلاحهایی نگرفته است. به رغم این واقعیت، سیاستمدارن به شکلی فزاینده بر طبل تهدیدهای نظامی و حتی حمله نظامی، اینبار به ایران، می کوبند؛ کاری که میتواند به جنگ منجر شود.

حمله یا جنگ علیه ایران یک فاجعه و یک جنایت است. «ائتلاف برای صلح و عدالت»، همانطور که در گذشته در جهت پایان بخشیدن به جنگ در عراق و افغانستان مبارزه کرده است، اکنون نیز با حمله به ایران به شدت مخالف است و از همگان می خواهد که در مخالفت با آن دست به اقدام بزنند. چندین سال طول کشید تا مخالفان با دو جنگ پیشین در جامعه به اکثریت برسند. ما باید به سرعت و با استفاده از وجود اکثریت مخالف جنگ، از پدید آمدن یک جنگ احتمالی جدید پیشگیری کنیم و خواستار برقراری عدالت در آمریکا و جهان به جای جنگ شویم. ما به یک سیاست خارجی مبتنی بر دیپلماسی و مذاکره نیاز داریم، نه به تحریمهای فلج کننده و جنگهای خطرناک. تاکنون، دولت اوباما تنها کمتر از یک ساعت مذاکرهٔ واقعی با یک دیپلمات ایرانی داشته است. دیپلماسی به معنای برقراری ارتباط، مذاکره و گفتوگو، و باز هم گفتگوی بیشتر است. اکنون زمان آن رسیده است تا به خانواده، دوستان و همهٔ مردم نیک اندیش، و همه کسانی که نگران انسانها در ایران، اسرائیل یا اینجا در ایالات متحده هستند، متوسل شویم و بخواهیم که هرآنچه در توان دارند برای پیشگیری از یک حمله نظامی به ایران به کار گیرند.

ما مصرّانه خواستاریم که:

۱. دولت ایالات متحده آمریکا قصد خود را برای حل اختلاف با ایران از طریق دیپلماسی و مذاکره، و نه استفاده از زور، اعلام کند.

۲. دولت ایالات متحدهٔ آمریکا از همهٔ نفوذ دیپلماتیک، اقتصادی و سیاسی خود برای جلوگیری از حملهٔ دولت مسلح به سلاحهای هسته ای اسرائیل به ایران جلوگیری کند.

۳. به تحریمهای اقتصادی و تهدیدهای نظامی علیه ایران و ترور شهروندان آن کشور، و دیگر «عملیات پنهانی» ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و هم پیمانان آنها، که تنها خطر جنگ را افزایش می دهد، فوراً پایان داده شود.

۴. دولت ایالت متحده آمریکا پشتیبانی خود را از یک پیمان منطقهای مبتنی بر ایجاد یک «خاورمیانهٔ عاری از سلاحهای کشتار جمعی» بر اساس بند ۱۴ قطعنامهٔ ۶۸۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد، به منظور متوقف ساختن چرخهٔ زور، ترس و جنگ، اعلام کند.

ایران بمب اتمی ندارد. سازمانهای اطلاعاتی آمریکا متفقاً این امر را تأیید کرده و گفته اند که ایران تصمیمی برای ساختن سلاح اتمی ندارد. با وجود این، سه همسایههای ایران ـــ هندوستان، اسرائیل و پاکستان ـــ دارای سلاحهای اتمی هستند. هر سهٔ آنها سلاحهای خود را مخفیانه و خارج از چارچوب پیمان منع گسترش سلاحهای هستهای (ان.پی.تی) و سازمان بینالمللی انرژی اتمی (آی.اِ.ای.اِ) تولید کردهاند. اما هیچکدام از آنها مانند ایران برای این تخلفات تهدید به حملهٔ نظامی یا تحریم نشده است. برعکس، ایران به پیمان منع گسترش سلاحهای هستهای متعهد باقی مانده است و به سازمان انرژی اتمی اجازه بازدید و بازرسی از مراکز هستهای آن کشور را داده و می دهد.

اسرائیل حاضر نیست انحصار هستهای خود را در منطقه از دست بدهد. رهبران آن کشور ترجیح می دهند برای حفظ سلاحهای هستهای خود به جنگ بروند تا با همسایگان خود همکاری کنند و منطقه را از سلاحهای کشتار جمعی عاری سازند. اما سلاحهای هستهای خطری بزرگ برای امنیت جهانی هستند، و این به ویژه در مورد منطقهٔ استراتژیک، تا دندان مسلح و نفت خیز خاورمیانه بیشتر صادق است. گزینهای با حمایت ایالات متحدهٔ آمریکا مبنی بر اعلام منطقهٔ خاورمیانه بهعنوان «منطقهٔ عاری از سلاحهای کشتار جمعی»، به کاهش خطر جنگ در منطقه یاری میرساند و جهان را در مسیر محو کامل سلاحهای هستهای قرار می دهد.

اگر ایالات متحده آمریکا واقعاً خواهان باز داشتن دیگر کشورها از تولید سلاحهای است، باید با پیشگامی در این زمینه و برداشتن گامهای عملی در اجرای تعهدات خود به «پیمان منع گسترش سلاحهای هستهای»، خود به یک الگوی هدایت کننده بدل شود. ایالات متحده باید از تهدید کشورهای غیرهسته ای دست بردارد، انبار تسلیحاتی خود را از سلاحهای هستهای بزداید، و فعالانه از شروع مذاکرات برای ایجاد «خاورمیانهٔ عاری از سلاحهای کشتار جمعی» پشتیبانی کند. این تعهد در قطعنامهٔ شورای امنیت سازمان ملل متحد، که به جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ پایان داد، ثبت شده است.

بسیاری بر این باورند که بالاگرفتن تهدیدهای لفظی می تواند احتمال جنگ علیه ایران را، یا بهطور اتفاقی و یا به دستور سیاستمدارانی که بهخاطر تهدیدهایشان خود را در محظور قرار داده اند، افزایش دهد. حملهٔ نظامی یا جنگ برای میلیونها مردم ایران فاجعه خواهد بود. مردم ایران سهم خود را از عملیات نظامی «شوک و شگفتی» خواهند گرفت و در معرض مسمومیت تشعشع اتمی از نیروگاههای هستهای قانونی منهدم شده قرار خواهند گرفت. این حمله برای اسراییلیها، که هدف حملات تلافیجویانه قرار خواهند گرفت، و همچنین برای میلیونها مردم کشورهای منطقه که در میانهٔ میدان جنگ قرار خواهند گرفت، فاجعهآمیز خواهد بود. جنگ با ایران برای کشور ما که در دل یک بحران اقتصادی است، و برای جهان که با بحران شدید در بازارهای نفت روبرو خواهد شد نیز فاجعه بار خواهد بود. بحران اقتصادی ایالت متحده آمریکا از هماکنون به خاطر جنگ در عراق و افغانستان وخیمتر شده است و جنگ با ایران آن را از این نیز وخیمتر خواهد کرد. «یک در صدیها»ی جامعه مترصد سود بردن از یک جنگ دیگر و افزایش قیمت بنزین به گالنی ۵ دلار هستند، اما «نود و نه درصدیها»ی جامعه از یک جنگ دیگر ضرر خواهند دید.

«اتحاد برای صلح و عدالت» همبستگی خود را با مردم ایران که زیر فشار تحریمهای تحمیل شده از سوی آمریکا برای ایجاد اصلاحات در کشور خود مبارزه می کنند، اعلام می کند. این تحریمها، که به گفتهٔ رئیس جمهور اوباما «اقتصاد ایران را به توقف کامل خواهند کشاند»، از هم اکنون به تخریب محیط زیست و سلامتی، و تشدید بحران اقتصادی برای مردم ایران انجامیده است. در ایران، کارگران پیشرو دیگر نیروهای دموکراتیک مردمی که برای اصلاحات مبارزه می کنند بهصراحت اعلام کرده اند که خواهان تحریم، مداخلهٔ خارجی در امور سیاسی ایران، و جنگ علیه کشور خود نیستند. نخستین تلفات این اقدامات تجاوزگرانه، مردم ایران و آرمانهای آنها هستند؛ و مانند همهٔ جنگها، سرکوبگرترین عناصر دولت بیشترین بهره را اینگونه اقدامات خواهند برد.

ما باید یک جنبش نیرومند مردمی برای عدالت ایجاد کنیم و جلوگیری از یک حمله یا جنگ جدید با ایران را در صدر دستور مبارزهٔ خود برای عدالت قرار دهیم. ما به این دلارها در محلات خود نیاز داریم. ما به این پولها برای مراقبت پزشکی از سربازان بازگشته از جنگهای عراق و افغانستان نیاز داریم. مردم ما به این پولها برای حفظ خانههای خود و باز نگهداشتن مدارس نیاز دارند. ما به این پولها را برای بازسازی آنچه در عراق نابود کرده ایم نیاز داریم.

لطفاً به ما بپیوندید و در برابر تحریمها و جنگ، و در همبستگی با مردم ایران که زندگی و آرزوهایشان با این سیاستها نابود خواهد شد، ایستادگی کنید. خواستار دههای تازه از عدالت در جهان شوید و بگذارید کار را با بازسازی و سالم سازی محله های کشور خودمان آغاز کنیم!

سازمانهای امضاءکننده:
همبستگی برای صلح و عدالت (ماساچوست)
همبستگی مربیان محلی
انجمن شهروندان جهانی
کارزار استقامت
جامعهُ صلح «برندیواین» (پنسیلوانیا)
ائتلاف صلح «برینمائر» (پنسیلوانیا)
ائتلاف برای صلح ــ کمبریج
کارزار برای صلح و دموکراسی
کارزار همبستگی با جنبش سبز مردم ایران
پروژهٔ وساطت
ائتلاف نیوجرسی مرکزی علیه جنگ بیپایان
شهروندان برای مجمع مردمی در سازمان ملل متحد
کد صورتی
کارزار کلمبوس برای کنترل تسلیحات
کمیتهٔ تبادل نظر برای دموکراسی و سوسیالیسم
همبستگی محلهٔ «لین کانتی» (اورگون)
خانوادههای نگران در وستچستر (نیویورک)
انجمن صلح در «تریس»
نظامیان درهٔ «دلاور» برای آمریکا (پنسیلوانیا)
همپیوندی برای مودّت
«فلت بوش» برای صلح
مراودهٔ جهانی
شبکهٔ جهانی علیه سلاحهای هستهای در فضا
همایش جهانی مردم
مادربزرگان علیه جنگ (سانفرانسیسکو)
شورای صلح «نیوهیون»
انستیتوی مطالعات سیاسی، پروژهٔ انترناسیونالیسم نوین
مرکز صلح «جینت رنکین» (مونتانا)
کمیتهٔ فعالان «لیهای ـ پوکونو» (پنسیلوانیا)
همسایگان برای عدالت و صلح (ایلینویز)
انجمن «لانگ آیلند» برای گزینههای صلحآمیز
مرکز «مالو آئینا» برای آموزش و اقدام صلح آمیز (هاوایی)
اقدام برای صلح (ماساچوست)
کار صلح (میسوری)
خانوادههای نظامی سخن میگویند
«میلتون» برای صلح
کارزار ملی برای مقاومت غیرخشونتآمیز
تجربهٔ صحرای نوادا
اقدام برای صلح (شمال کارولینا)
گروه صلح شهرستان «نورت» (نیویورک)
ائتلاف برای صلح و عدالت (شمال شرقی کانکتیکات)
اتئلاف «نوت پارک» برای حقیقت و عدالت (ایلینویز)
دفتر قارهٔ آمریکا
اقدام برای صلح
اقدام برای صلح (مریلند)
حزب صلح و آزادی (کالیفرنیا)
مرکز صلح و عدالت شهرستان «سومونا» (کالیفرنیا)
دموکراتهای پیشرو آمریکا
خانوادههای ۱۱ سپتامبر برای برای فرداهای صلحآمیز
ائتلاف «بهجای جنگ» ـــ سنت لوئیس
شبکهٔ صلح «سافولک» (نیویورک)
شورای صلح «سیراکیوز»
انجمن صلح «تاپانگا» (کالیفرنیا)
ائتلاف برای عدالت همراه با صلح (ماساچوست)
ائتلاف برای صلح و عدالت
شورای صلح آمریکا
سازمان نظامیان هوادار صلح
سخنگویان عدم خشونت خلاق
لیگ مقاومتکنندگان علیه جنگ
سازمان «جنگ جنایت است»
ائتلاف «واساچ» برای صلح و عدالت (شمال یوتا)
مرکز صلح واشنگتن (پایتخت)
بنیاد حقوقی ایالات غربی
همپیوندی برای مودّت (غرب واشنگتن)
رأی من کجاست؟ (نیویورک)
شبکهٔ «ویسکانسین» برای صلح و عدالت
شهادت علیه شکنجه

تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین, ۱۳۹۱ ۸:۴۸ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

Comments are closed.

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

بر خلاف مرحله‌ی اول، در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم و به آقای پزشکیان رأی می‌دهم!

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

رأی معترضان و عدم افزایش مشروعیت!

انتخاب ایران آزادی و تجدد و دموکراسی است!

جزئیات کشته شدن راضیهٔ رحمانی دختر ۲۴ سالهٔ لر با شلیک مأمور نیروی انتظامی!

بیانیه نهضت آزادی ایران: رأی اعتراضی در گام دوم برای دکتر پزشکیان!