شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴

یر اساس پيش‌بينی‌ها، حزب کارگر با اختلاف قابل توجهی در انتخابات بریتانیا پیروز شد
همان طورکه انتظار می رفت, که کیر استارمر رهبر حزب کارگر انگلستان بعد از ظهر امروز جمعه ۵ ژوئن , پس از استعفای سوناک نخست وزیر سابق, مورد استقبال چارلز...
۱۶ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ترجمه - رضا کاویانی
نویسنده: ترجمه - رضا کاویانی
مسعود پزشکیان " اصلاح طلب" در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیروز شد.
شورای نگهبان، یک نهاد قدرتمند تحت کنترل و وابسته به رهبر جمهوری اسلامی، همیشه نامزدها را از نظر مناسب بودن ایدئولوژیک بررسی می کند. بسیاری از ایرانیان پس از تلاش...
۱۶ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ترجمه - رضا کاویانی
نویسنده: ترجمه - رضا کاویانی
کمیته ملی کنفدرال اتحادیه ث-ژ-ت: برای پیشرفت اجتماعی و زیست محیطی با شکست دادن راست افراطی
راست افراطی برای جمهوری ما، برای دموکراسی ما و برای کارگران زن و مرد زهر مهلکی است. سندیکای ث-ژ-ت هیچگاه راست افراطی را با هیچ یک از ديگر نیروهای سیاسی...
۱۶ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
نویسنده: برگردان ف. دوردانی
واقعا برای اکثریت مردم ایران چه فرقی دارد که جلیلی و یا پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران شود؟
از آن‌جا که در ایران هیچ گونه نظارت بی‌طرفی بر شمارش آرا وجود ندارد، حکومت هر رقمی را که دلش می‌خواهد اعلام می‌کند. در هر صورت، حتی اگر آمار حکومت...
۱۵ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: بهرام رحمانی
نویسنده: بهرام رحمانی
وقتی از همبستگی حرف می‌زنیم از چه سخن می‌گوییم؟
بر خلاف اصولی مثل عدالت و آزادی، همبستگی تا قبل از میانه‌ی قرن نوزدهم، یعنی کمی پیش از آنکه به شعار جنبش کارگری تبدیل شود، مفهوم سیاسیِ پرطرفداری نبود ...
۱۵ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: لیا هانت-هندریکس و آسترا تیلور. برگردان: عرفان ثابتی
نویسنده: لیا هانت-هندریکس و آسترا تیلور. برگردان: عرفان ثابتی
تکثرگرایی و کثرت گرایی مردم ایران قبل و بعد از انقلاب (قسمت سوم)
دختران، زنان و پسران و مردان با نه به حجاب اجباری و پذیرش حجاب اختیاری نشان دادند که از این به بعد این ما هستیم که ذهنی، روحی، عقلی و...
۱۵ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: اکبر دهقانی ناژوانی
نویسنده: اکبر دهقانی ناژوانی
سخنی با تحریمی‌ها و گپی با چپ ضدامپریالیست مدافع جلیلی!
با گروه اول خوشبختانه، متأسفانه؟ بیش از سی سال است درددل و پرسش بی‌پاسخ داشته‌ام. آنچنان که هر چه بنویسم تکراری است ولی حکم مشهوری در باب ممنوعیت تکرار در...
۱۵ تیر, ۱۴۰۳
نویسنده: ملیحه محمدی
نویسنده: ملیحه محمدی

یر اساس پیش‌بینی‌ها، حزب کارگر با اختلاف قابل توجهی در انتخابات بریتانیا پیروز شد

همان طورکه انتظار می رفت, که کیر استارمر رهبر حزب کارگر انگلستان بعد از ظهر امروز جمعه ۵ ژوئن , پس از استعفای سوناک نخست وزیر سابق, مورد استقبال چارلز سوم شاه انگلستان قرارگرفت و فرمان نخست وزیری خود را دریافت کرد تا کابینه خود را معرفی نماید و سپس چشم انداز حزب خود را برای آینده بریتانیا در سخنرانی در داونینگ استریت بیان نماید.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، حزب کارگر با اختلاف قابل توجهی در انتخابات بریتانیا پیروز شد, این یک شکست تلخ برای محافظه کاران بریتانیا است: بر اساس پیش بینی بی بی سی، حزب کارگر با کسب ۴۱۲ کرسی از ۶۵۰کرسی به وضوح در انتخابات عمومی پیشی گرفت. رهبر حزب کارگر استارمر نخست وزیر جدید بریتانیا شد. به گفته نظرسنجی مشهور جان کورتیس از دانشگاه گلاسکو، آنچه مسئول نتیجه روشن انتخابات است در درجه اول اشتیاق برای حزب کارگر نیست، بلکه ناامیدی از حزب حاکم قبلی است. سوناک سومین رئیس دولت حزبش, در آخرین دوره قانونگذاری بود که با رکود اقتصادی و افزایش شدید هزینه های زندگی روبرو شد.
بر اساس پیش‌بینی بی‌بی‌سی، حزب کارگر مخالف کیر استارمر به وضوح در انتخابات عمومی در بریتانیا و ایرلند شمالی پیروز شده است. این مرد ۶۱ ساله جانشین نخست وزیر ریشی سوناک محافظه کاراست که شکست سنگینی را متحمل شدند. بر اساس اطلاعات، حزب کارگر با ۴۱۲ کرسی به خوبی و با اقتدار از حزب حاکم جلوتر است. حزب محافظه کار ۱۲۱ کرسی دارد, بیش از ۲۰۰ کرسی کمتر از انتخابات قبلی.آنچه مسلم است در نتیجه انتخابات تردیدی وجود ندارد: تسلط ۱۴ ساله محافظه کاران به پایان رسیده است.
ریشی سوناک شکست را پذیرفت
سوناک نخست وزیر و رئیس حزب محافظه کار, شکست حزب خود را پذیرفت و صبح زود گفت که مسئولیت عملکرد ضعیف خود را به عهده گرفته است. نخست وزیر گفت: «حزب کارگر در این انتخابات سراسری پیروز شد و من با کیر استارمر تماس گرفتم تا پیروزی او را تبریک بگویم». او گفت: بریتانیایی ها در انتظار تغییرات احتیاط آمیزهستند”. اما کیر استارمر رهبر حزب کارگر در اولین واکنش خود به نتیجه انتخابات، وعده تغییر در کشور را داد. او در حوزه انتخابیه خود در شمال لندن گفت: “مردم تمایل خود را نشان داده اند, آنها آماده تغییر هستند.” او خطاب به مردم گفت: ” شما رای دادید و حال, زمان آن فرا رسیده است که ما نسبت به انجام برنامه های خود اقدام نماییم”.
کیراستارمر به راحتی در حوزه انتخابیه خود در هولبورن و سنت پانکراس پیروز شد. با این حال، در مقایسه با رای قبلی در سال ۲۰۱۹، او حدود ۱۷ درصد از آرا خود را از دست داد. که عمدتاً به دلیل سطح بالا و شگفت‌آور حمایت از یک نامزد مستقل بود که به وضوح علیه اقدامات اسرائیل در نوار غزه صحبت کرده بود.

لیبرال دموکرات ها و پوپولیست های دست راستی در حال افزایش هستند
این فقط حزب کارگر نبود که توانست کرسی هایی را از محافظه کاران در این انتخابات به دست آورد. به نظر می رسد که لیبرال دموکرات ها نیز به ضرر محافظه کاران به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته اند. بر اساس پیش بینی، آنها ۵۸ کرسی خواهند داشت که تا کنون صاحب فقط ۱۱ کرسی بودند.. اد دیوی، رهبر لیبدم، گفت که حزب او در مسیر کسب بهترین نتیجه در یک قرن اخیر است.
همچنین به نظر می رسد که نتیجه این انتخابات شکستی ویرانگر و شکننده برای حزب استقلال اسکاتلند SNP بود. بر اساس شمارش آرا، آن ها توانستند تنها هشت صندلی مجلس را کسب نمایند.آن ها در انتخابات گذشته ۴۸ کرسی را در اختیار داشتند, به گزارش خبرگزاری بریتانیایی پی ای، نیکولا استورجن، نخست وزیر سابق اسکاتلند گفت: که امروز, “روز خوبی” برای حزب استقلال اسکاتلند SNP نبود.
از سوی دیگر، حزب راستگرای پوپولیستی اصلاحات بریتانیا به رهبری نایجل فاراژ، فعال برگزیت( طرفدار جدایی از اتحادیه اروپا)، احتمالا راضی خواهد بود. طبق پیش بینی ها، او توانست به چهار کرسی دست پیدا کند, اما همان طور که انتظار می رفت او موفق شد با نامزدی غافلگیرکننده‌اش، در نتیجه عملکرد ضعیف محافظه‌کاران سهم قابل‌توجهی از آرای رای‌دهندگان جناح راست رابه خود جلب نماید.

سوناک در طول مبارزات انتخاباتی نتوانست امیدواری هایی به وجود آورد
نتیجه پیش‌بینی‌شده تعجب‌آور نیست: نظرسنجی‌ها مدت‌هاست که یک پیروزی آشکار برای سوسیال دموکرات‌ها را پیش‌بینی می کردند در طول مبارزات انتخاباتی، سوناک که حزبش مجبور بود در زمان انتخابات با شکست‌ها و رسوایی‌ها و رفتار های غیرقانونی دست و پنجه نرم کند، به سختی توانست از پس آن بربیاید.
به گفته نظرسنجی مشهور جان کورتیس از دانشگاه Strathclyde در گلاسکو، آنچه مسئول نتیجه روشن انتخابات است در درجه اول اشتیاق برای حزب کارگر نیست، بلکه ناامیدی از حزب حاکم قبلی است. سوناک سومین رئیس دولت حزبش در آخرین دوره قانونگذاری بود که با رکود اقتصادی و افزایش شدید هزینه های زندگی مشخص می شد.
آغاز فعالیت دولت کیر استارمر
حزب کارگر در سال‌های اخیر در زمان رهبری “جرمی کوربین” به سمت چپ حرکت کرد، کیر استارمر توانست حزب را دو باره به مرکز سیاسیت بازگرداند. او همچنین علیه گرایشات ضد یهود در صفوف خود اقدام قاطعی انجام داد. در عین حال، توضیحات رهبر قبلی اپوزیسیون در بسیاری از زمینه‌ها مانند برنامه‌هایی برای نزدیک شدن احتمالی با اتحادیه اروپا مبهم باقی ماند. مفسران ساسی علیرغم رفتار ملایم او, پیش بینی می کنند که تغییر سیاست دولت در بریتانیا به سرعت انجام خواهد گرفت. به محض مشخص شدن نتیجه نهایی رسمی، انتقال قدرت صورت خواهد گرفت.
همان طورکه انتظار می رفت, که کیراستارمر رهبر حزب کارگر انگلستان بعد از ظهر امروز جمعه ۵ ژوئن , پس از استعفای سوناک نخست وزیر سابق, مورد استقبال چارلز سوم شاه انگلستان قرارگرفت و فرمان نخست وزیری خود را دریافت کرد تا کابینه خود را معرفی نماید و سپس چشم انداز حزب خود را برای آینده بریتانیا در سخنرانی در داونینگ استریت بیان نماید.

منبع: Tagesshow

 

تاریخ انتشار : ۱۶ تیر, ۱۴۰۳ ۵:۰۶ ب٫ظ
لینک کوتاه
مطالب بیشتر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیانیه‌های هیئت‌ سیاسی‌ـ‌اجرایی

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

ادامه »
سرمقاله

روز جهانی کارگر بر همۀ کارگران، مزد‌بگیران و زحمتکشان مبارک باد!

در یک سالی که گذشت شرایط سخت زندگی کارگران و مزدبگیران ایران سخت‌تر شد. علاوه بر پیامدهای موقتی کردن هر چه بیشتر مشاغل که منجر به فقر هر چه بیشتر طبقۀ کارگر شده، بالا رفتن نرخ تورم ارزش دستمزد کارگران و قدرت خرید آنان را بسیار ناچیز کرده است. در این شرایط، امنیت شغلی و ایمنی کارگران در محل‌های کارشان نیز در معرض خطر دائمی است. بر بستر چنین شرایطی نیروهای کار در سراسر کشور مرتب دست به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی می‌زنند. در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی نیروهای کار با جامعۀ مدنی و دیگر زحمتکشان و تقویت تشکل های مستقل کارگری تنها راه رهایی مزدبگیران است …

مطالعه »
سخن روز و مرور اخبارهفته

هفته‌ای که گذشت، دوم تا هشتم تیرماه

رهبر حکومت تاب نیاورد گاه که کارگزاران خود را نامرغوب دید. خود بر صحنه آمد و خواستار مشارکت حداکثری شد و فتوا داد که نباید با کسانی که “ذره‌ای با انقلاب و امام و نظام اسلامی زاویه دارند” همکاری کرد. به‌زبان دیگر نباید به کسانی که ممکن است نفر دوم حکومت شوند و در سر خیال همکاری با ناانقلابین دارند، رای داد. اشاره‌ای سرراست به آن تنها نامزدی که از تعامل با جهان می‌گوید.

مطالعه »
یادداشت
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
پيام ها

بدرود رفیق البرز!

رفیق البرز شخصیتی آرام، فروتن و کم‌توقع داشت. بی‌ادعایی، رفتار اعتمادآفرین و لبخند ملایم‌اش آرام‌بخش جمع رفقای‌اش بود. فقدان این انسان نازنین، این رفیق باورمند، این رفیق به‌معنای واقعی رفیق، دردناک است و خسران بزرگی است برای سازمان‌مان، سازمان البرز و ما!

مطالعه »
بیانیه ها

جلیلی نمایندۀ جبهۀ پایداری و هستۀ سخت قدرت است!

سعید جلیلی، نامزد مورد حمایت جبههٔ پایداری، با پیشینۀ وابستگی فکری و تشکیلاتی به انجمن حجتیه، از چهره‌های متحجر و تاریک‌اندیش جمهوری اسلامی‌ و نماد ایستایی در برابر مطالبات بر حق مردم برای تغییر و تحول اساسی است. او با دشمن‌تراشی کورکورانهٔ خود از عوامل مهم عدم حصول توافق بین‌المللی در راستای تأمین منافع مردم و مصالح میهن ما بود. جلیلی فردی از هستهٔ سخت قدرت و ادامه‌دهندۀ حتی افراطی‌تر دولت رئیسی است. راهبرد او در انتخابات تکیه بر تشکیلات پایداری و سوءاستفادۀ آشکار از امکانات دولتی است.

مطالعه »
برنامه و اساسنامه
برنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
اساسنامه
اساسنامه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
بولتن کارگری
شبکه های اجتماعی سازمان
آخرین مطالب

یر اساس پیش‌بینی‌ها، حزب کارگر با اختلاف قابل توجهی در انتخابات بریتانیا پیروز شد

مسعود پزشکیان ” اصلاح طلب” در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیروز شد.

کمیته ملی کنفدرال اتحادیه ث-ژ-ت: برای پیشرفت اجتماعی و زیست محیطی با شکست دادن راست افراطی

واقعا برای اکثریت مردم ایران چه فرقی دارد که جلیلی و یا پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران شود؟

وقتی از همبستگی حرف می‌زنیم از چه سخن می‌گوییم؟

تکثرگرایی و کثرت گرایی مردم ایران قبل و بعد از انقلاب (قسمت سوم)